-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
ALI_G
veterán
válasz Zoli bácsi #232 üzenetére
Sajnos ez mindenkivel előfordulhat, ilyenkor használd előszeretettel a kürtöt és legközelebb körül fog nézni. De azért tartalékot mindig illik hagyni és elkerülni egy ilyen balesetet. A másik nagyon hasonló eset amikor kifordulnak eléd amikor te védett úton haladsz.
Egyébként a gyalogos annyira nem veszi észre a hangot, hogy egy hibriddel mi párszor majdnem megjártuk, már a zebrán volt kb. az első kerék és a figyelmetlen gyalogos lelépett, mire észrevette, hogy már foglalt
-
.mf
veterán
válasz Zoli bácsi #232 üzenetére
Velem is elő szokott fordulni, pedig 600-as sportmotor sportdobbal, ugyan nem bömbölő kiberhelt fajta, de azért ez is hangosabb, mint a gyári (főleg, hogy városban csak a 70-es táblánál váltok fel 4-esbe, inkább pörögjön kicsit, akkor van motorfék); mégis sokan lelépnek elém. Két okot feltételezek:
- jóindulatú feltételezés: szemük sarkából, periférikus látásból kocsira számítanak, arra figyelnek, motorra nem. Még nem elég gyakori a motor a közlekedésben számukra, idő kell, hogy ehhez is hozzászokjanak, hogy erre is figyeljenek.
- kevésbé jóindulatú: úgy gondolják, vékony, kicsi és könnyen manőverező vagy, majd úgyis megoldod...Motoron mindig defenzíven kell vezetni, zebránál mindig számíts arra, hogy bármikor leléphetnek vagy akár kirohanhatnak is eléd, ott mindig óvatosan és ne a sáv járda felőli szélén menj. Ja és néha satuzás helyett jobban jársz, ha inkább kikerülöd.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
TayRol
veterán
válasz Zoli bácsi #232 üzenetére
ugy motorozz mintha láthatatlan lennél.
-
doc
nagyúr
válasz Zoli bácsi #232 üzenetére
igen, ez sajna mindennapos
motorral meg szerencsere nem volt ilyen elmenyem, biciklivel viszont tobb is
all az ut szelen, elnez jobbra, elnez balra, a szemembe nez majd halal nagy nyugalommal lelep a bringa elott 2 meterrel -
mocsanisi
senior tag
válasz Zoli bácsi #232 üzenetére
Ehhez még hozzá kell tenni, hogy sokan úgy gondolják, hogyha zebrán biciklivel mennek át, elsőbbségük van. De NEM! Biciklisnek akkor lehet elsőbbsége, ha áttolja a biciklit. Azthiszem már általános iskolában oktatni kéne egy alap kreszt...
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Zoli bácsi #232 üzenetére
Én azt veszem inkább észre a gyalogosoknál, hogy tényleg azt hiszi biciklivel vagyok, majd kikerülöm, megoldom és lelép ha más járművet nem lát.
Csak azt felejti el hogy biciklivel nem 60-al jövök a zebra felé...
Meg hogy a bicikli egy 200 kilóval könyebb..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-
nagyúr
válasz Zoli bácsi #141592 üzenetére
Szép paripa, de a doboz tényleg nem illik hozzá
-
bacus
őstag
válasz Zoli bácsi #141592 üzenetére
A fólia jó, szerintem elvállalják, ismerősnek veszprémben az aludobozt fóliázták, nem sima védőfólia, hanem grafikával, teljesen egyedi tervezéssel. Nem tudom mennyi a normál ár, biztos nem olcsó.
Viszont engem az aláírásod gondolkoztatott el kicsit, hogy tudtad e, hogy 2023-t írunk?! 20 évvel ezelőtt 2003-ban is nagyon karcsú volt a 60e forint havonta, de a vágyott golf, nos az már akkor 17 éves volt.
Szóval nem értemKössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Pocee
senior tag
válasz Zoli bácsi #141794 üzenetére
Főleg amikor beakad a kengyelbe a lábad és szétrugdossa a mellkasod meg a fejed...igen volt lovunk.
papám testvérének ló rúgta szét a máját,meg is halt, saját ló volt sok éve.
De még mindig ló mint önvezető autó.Mr.Brightside
-
Geresics
addikt
válasz Zoli bácsi #142004 üzenetére
a 1190-re picit több volt
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz Zoli bácsi #142343 üzenetére
Van még Blöró? Ő se tini már.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bardi
aktív tag
válasz Zoli bácsi #142518 üzenetére
Motorokon szokott lenni hőcserélő a víz és olaj között? Előző kocsimon egész korrekt volt ez a része, a mostanin szétbontva megnézve nem tudom mennyire effektív, pedig nagyobb teljesítményű, igaz olaj is több megy bele picivel.
'92 Honda VFR 750
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #142568 üzenetére
Van a muszerfalon figyelmeztetes, hogy allitsd le a motort.
Ez altalaban ~160 170 fokos olajnal fordul elo, de olvasd at a hasznalati utmutatot, benne van minden.Semmit nem fog visszabbvenni. Tulkep sztm semelyik motor nem allitja le magat, en nem tudok ilyenrol.
Az MZ teljesen mas okokbol all be, az egy ketutemu motor, nagyon nagy turesu gyari vagy utangyartott alkatreszekkel tele, meg egy osregi teleganyolt motor volt mar 30 eve is.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #142570 üzenetére
Ezzel nem szamoltak ennel a motornal.
Ha melegebb lesz, mint 170 fok, akkor igy jaras.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
JoinR
senior tag
válasz Zoli bácsi #142570 üzenetére
Nekem sincs semmi a W800-on. Gondolkoztam egy olajhőmérőn, de minek, ha magas, megállok az út szélén?
-
csongi
veterán
válasz Zoli bácsi #143258 üzenetére
Meg ilyet nem hallottam.
Ha elektromos rendszeru a kuplung, es szofveresen lehet modositani, akkor rossz a szofver.
Ha mechanikus, Akkor gyorsulasnal is csusznia kellene, es a sebbessegbe tetel sem zokkeno mentes. -
vendingo
veterán
válasz Zoli bácsi #143401 üzenetére
Írhattál volna, annyiért kellett volna nekem is. Még érdeklődtem is utána.
Nincs peca, fertő szétqrva, egyesület fos.
Pcx kicsi, újonnan drága, használtak meg új árba mennek.
Cb125f-et próbáltam, vettem is volna, de fizikai fájdalmam volt rajta a méretei miatt.Pfiucska: rákeresek majd.
Az a baj, hogy 195 centivel nem nagyon tudok válogatni milla alatt, ami nem 15-20 éves. Néztem kle500-at, de 2006-os volt, meg majdnem akkora mint az afrika, amit részben a méretei miatt adtam el.
Pár szóban leírnád, hogy konkrétan mi volt a gond vele?
Látni még nem láttam ilyen mocit, elférnék egyáltalán rajta?Csongi. Még az ára miatt hezitálok, lehet befut valami olcsóbb példány kicsit több futással.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz Zoli bácsi #143786 üzenetére
Én tervezem majd szervizelni, nagy kárt nem tudok tenni benne. Előző tulaj is csak használta, kuplungkar lötyögött, húzni kellett a bowdenen, rendszám zörgött, lánc olyan laza mint egy enduron. Még biztos találok ezt azt, de amúgy rendben a gép. Jövő héten olajat cserélek, meg ránézek a dobfékre, illetve valami még rezonál, zörög, de majd meglesz.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
neutron23
csendes tag
válasz Zoli bácsi #143833 üzenetére
Én hagynám a fenébe, de ha mégis, léteznek kifejezetten kipufogó leömlő tisztítók, elég borsos ára van, néhányan meg a fekete Domestosra esküsznek.
-
lumpy92
aktív tag
válasz Zoli bácsi #143833 üzenetére
Úgyis vissza lilul, nem érdemes foglalkozni vele. Amúgy szerintem ez még nem is egy csúnya jelenség.
"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
pepucs
tag
válasz Zoli bácsi #143833 üzenetére
MANNOL Chrom Politur - Kitartó munkával nálam elég kultúrált eredmény az SV leömlőn.
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #143833 üzenetére
Rozsdamentes anyag eseten savval tudod a szennyezodest levenni. Az elszinezodest a hő okozza, amennyibrn nem tetszik, ne nezz ra.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HoaryFox
őstag
válasz Zoli bácsi #144063 üzenetére
Első képen látszódik, tippre valami SUV vagy kisteher
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
neutron23
csendes tag
válasz Zoli bácsi #144076 üzenetére
Inkább egy érzést próbál átadni ez a cikk, mint inkább egy rendes motortesztet. Nekem baromira bejön ez a stílus egyébként, nagyon tetszenek
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #144076 üzenetére
Azt azért tudod, hogy egy CVT váltós robogót hasonlítasz egy manuális váltós motorhoz?
Emelkedőn, ellenszélben, meg úgy általában a manuális váltóval van befolyásod a nyomatékra, ami egy alapvető eltérés a menetdinamikában.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #144076 üzenetére
Orulok, hogy sikerult olyan motort venned, ami szamodra telitalalat, de sracok, azt a mennyisegu reszrehajlo kritikat, ertelmetlen szempontok egymassal szembeallitasat, amit az utobbi idoben itt olvastam gumi vagy motor temaban...
Szedjuk ossze magunkat.
Kulonben kenytelen leszek zsandárkodni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
szetcsuszott
aktív tag
válasz Zoli bácsi #144076 üzenetére
Szia Zoli!
Nézegetem a gépet én is, egy kérdésem lenne. YouTube videók pl [link] szerint brutálisan csal a kilométerórája, de olyan szinten, hogy 50-nél csak 40-nel mész GPS szerint, 130-nál 109-cel,150-nél csak 129-cel. Nem mérted még, tényleg ennyire durván hazudik?
Köszi!
Kezitcsókolom, jó helyen járok? Ez itten az internett? Redmi note4 4/64, Mi11 lite 5G
-
zgospel
őstag
válasz Zoli bácsi #145236 üzenetére
A Lidl saját márkás dolgaival általában elégedett vagyok, de a W5-tel pont nem, általában jóval gyatrább minőség, és amennyivel olcsóbb annyival többet vagy többször kell használni őket. A babadolgok (pelenka, popsitörlő) szintén elég gyengék, nem éri meg. Ezekből a dm saját cuccai sokkal jobbak.
A konkrét termékkel nincs tapasztalatom, ezért a hozzászólásom totál zárójeles és persze off
A láncsprékből egyébként általában az a jó, ami megtapad a láncon, azt nem kell 100 km-ként újrafújkálni. Gyanítom ez ennyiért nem olyan.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
pepucs
tag
válasz Zoli bácsi #145236 üzenetére
Egész szezonban ezt használtam. Megoszlóak a fórumon a vélemények van akinek bevált, van aki utálja.
Amennyiben úgy használod ahogy rá van írva, tökéletes lesz. Részemről az egyetlen negatívuma hogy hamar elfogy.[ Szerkesztve ]
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
dellfanboy
őstag
válasz Zoli bácsi #145437 üzenetére
jol meg kell nezni mit veszel. lattam mar olyan motoros farmert ami a seggen volt 10cm valamint a terdnel 20centis savban erositett szovet plusz vmi lofasz terdvedo 40er. ha seggen csuszol akkor ez a farmer vedte volna a segged 10cm savjat meg a terdednel20cm, vadli, hatso comb nuku...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
vihartigris
őstag
válasz Zoli bácsi #145437 üzenetére
Egy jó protektoros szövet kabát is megfelelő védelmet tud nyújtani.
Árban több lesz mint 30eFt.bármi reciproka a semmi
-
JoinR
senior tag
válasz Zoli bácsi #145437 üzenetére
Ha csak jó időben mész, én lehet dzsekit vennék kabát helyett. Nekem ez a Serpentize bejött, tavaly vettem. Biztos nem egy prémium ruha, de legalább szabvány SAS-TEC protektorok mennek bele és tényleg jól szellőzik.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #145437 üzenetére
+1 a Serpentize-ra. Nekem fb dobta fel anno, hogy méretre is gyártanak.
Tavaly nyár végén rendeltem, Karácsonyra jött meg. A legnagyobb méretet próbáltam egy magas nyakú kardigán+póló kombóra, mégiscsak nyári kabát.
Sas-Tec protektorok vannak benne, már level2-es a mellkasprotektor is. Igaz, protektorokkal inkább 70k, de ezek a protektorok mehetnek másik kabátba, ingbe is.Nekem pocakban kellett beletoldani 5 centit, hogy ne feszüljön, illetve ha már..., akkor a derekát kértem lejjebb engedni 4 centivel.
Na, a nyári kabát a vele kapott béléssel 10-12°C-ig városban elég pólóban egy csősállal.
Azt olvastam, hogy a jó textil szerelés ugyanazt tudja védelemben, mint a bőr cucc, de várhatóan csak egyszer. Vagyis sérül a textil, szakad, foszlik és vagy nem tudod javíttatni, vagy aránytalanul drága. A bőr viszont jobban bírja a strapát és könnyebben is javítható.
A kabátban láttam a protektorokat, nincs elmismásolva. Egy nadrágba bevarrt protektorokban inkább csak a hit van meg. Csípő, térd. Az anyag se mindegy. A cordura jó cucc, de a 600D cordura hátizsákom (5.11 Tactical, USA hadi minősítés) is sérült picit, mikor a robogóval elcsúsztam. Minimálisat ugyan, egy körömnyi felületen olvadt meg a szövet, pedig nem csúsztam, hanem 3× meghemperegtem.
Na, ha seggen, vagy az oldaladon csúszol, mikor 60-nál eldobod a vasat, nagyon nem mindegy, mi van a hab tested és az aszfalt között.Azért vettem, mert tudtam, hogy A jogsit csinálok és a méretemben nem lesz a motoros iskolának ruhája. Sisak, kesztyű volt korábbról, egy sima utcai bakancs is megfelelt, az is volt. Vettem egy véglegesnek mondható kabátot és egy pár térdvédőt az olcsóbból.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
A Zéé
addikt
válasz Zoli bácsi #145449 üzenetére
Kpuvárról érdemes lehet megnézni a bécsújhelyi Louis boltot is!
Just a simple Lineman...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #145587 üzenetére
A teljesen lemerult akku kb -10 fokon fagy meg. A teljesen feltoltott -60. Nincs ertelme kivenni a motorbol fagypont eseten sem.
Az akku elettartama fugg attol, hogy milyen homersekleten hogyan van toltve. Ez motoroknal nem valtoztathato, motorokban nincs smart toltesrendszer.
Az egyetlen dolog, amit tudsz tenni, hogy nem engeded, hogy melykisutes allapotaba keruljon, vagy eszreveszed, ha a fesszabalyzo tultolt.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #145590 üzenetére
Hidegben egyszeruen kisebb az inditoarama minden akkunak. Nem az onkisules miatt
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
veterán
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #146668 üzenetére
Sajat tapasztalatom nincs vele, de akkoriban az elektromossagtan tanarom szerint sem volt hulyeseg, vagy parasztvakitas.
Elmeletileg lerobbantja a nagy aramimpulzusokkal a szulfatreteget.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz Zoli bácsi #146668 üzenetére
Vannak töltők amik tudják a szulfátlanító funkciót is. A ritkán használt sokat álló akkukat érdemes rákötni "okos" töltőre, amik karbantartják az akkut, csepptöltés, meg szulfátlanítás, meg hasonló programokkal. Én inkább olyat vettem.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
válasz Zoli bácsi #146668 üzenetére
Honda toltojet szerezd be inkabb. Hasznaltan 10esert meg lehet kaparintani neha, de az uj ara is 20k korul van.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Zoli bácsi #146675 üzenetére
Semmivel nem jobb a honda atfirkalt logos toltoje, mint az optimate.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
etnies
senior tag
válasz Zoli bácsi #146668 üzenetére
Nekem egy Optimate töltőm van az őskorból. A Honda CG125-höz vettem még Krisztus előtt valamikor, azóta kiszolgált már vagy négy motort. Nem tud semmi extrát, csak tölt és csepptölt, aksijaim 5-7 éveket szoktak bírni (mondjuk a motorom 8-10 hónapot megy egy évben). Aksiban Yuasa-t szoktam venni.
Szerintem egy Optimate töltővel nem lehet mellényúlni."önmagam hite vagyok magamban"
-
válasz Zoli bácsi #146675 üzenetére
Nem értek hozzá, de szerintem ha egy töltő a névlegesen 12vos akksit, ami lemerült, nem vesz töltést, de visszahozza, akkor az biza szulfátlanít.
Mert ugye a szulfát nem más mint a lemerült akksinál az ólomlemez felületén a savval alkotott (kristály)réteg.
Amúgy ezek a házi szulfátlanítós töltők nem sokra mennek a komolyabb szulfáttal ami mélykisülésnél 1-2 nap alatt keletkezik a lemezeken. Azokat leszedni komoly áramlöketek kellenek.
Ha a jó akksit csepptöltőn hagyod, nem töltöd túlárammal, nem hagyod lemerülni, akkor kvázi mindegy van-e a töltőben szulfátlanítás vagy nincs, mert a töltés önmaga szulfátlanítással jár.
Szóval -szerintem- ne adj sokat csak ezért a képességért
Az optimate meg tök jó cucc arra amire kell.
De lehet rosszul tudom, majd egy villanyász kijavít.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
veterán
válasz Zoli bácsi #146695 üzenetére
Minden gyari rajta. Hiba miatti bukas, ami nem cserelgetes miatt van, ritka?
Everybody lies.
-
veterán
válasz Zoli bácsi #146699 üzenetére
Csak az index kapcsoloja kicsit szeszelyes, azt atnezem addig, egyebkent a teleszkop szimering pl meglepett, hogy nezik.
Everybody lies.
-
veterán
válasz Zoli bácsi #146702 üzenetére
Kicsit korrozioerzekenynek mondanam, de ha parszor megjaratom, utana oke. Szetszedtem mar, de nem volt nalam hozza valo zsir, csak altalanos keramias szerelo, azzal meg nem tudtam fixelni veglegesen.
Everybody lies.
-
bardi
aktív tag
válasz Zoli bácsi #146704 üzenetére
Mennyi állás után indult pöccre? Én hétvégén a VFR-t egy percig összesen (de nem egyben) biztos indítóztam, mire beindult. Akksi ki volt szedve, mélygarázsban állt, és kb 1 órát töltöttem, mielőtt visszaraktam volna. Nem tudom ez mennyire normális, azt gondolnám nem, viszont utána gond nélkül ment hétvégén, tippre ugyan annyi ereje volt, mondjuk miután a civic typer összetört, egy 54 lóerős seicentóhoz tudom csak hasonlítani
'92 Honda VFR 750
-
xmad
őstag
válasz Zoli bácsi #146746 üzenetére
az van, meg ragasztó eltávolító is, de azokhoz elöbb le kéne szedni hogy alatta a ragasztót letudja oldani.. : /
-
syler123
veterán
válasz Zoli bácsi #146813 üzenetére
Nekem olyan 3 éves lehet a Crivit lidl-ös, bár nekem kisebb méret kell, az M-es bőven jó. Nekem nagyon tetszett, egész tartós szerkezet, egyedül a plexit tartom undorító dolognak, hogy egyszerűen nem tudok hozzá venni.
A lidl linkelt nekem egy oldalt, hogy nesze, innen meg tudod venni. Hát nem!!! Sosincs, ha van, akkor sem engedi a kosárba tenni.Egyszer jutottam el odáig, hogy benne volt a kosárban, utána meg a szállítást nem tudta kikalkulálni, így nem jutottam előrébb.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest