- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Milyen routert?
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Xantomas #60650 üzenetére
Arra bevonatra gondolsz, ami nála lekopóban van? Az nekem is ilyen volt/lett. Emiatt én aztán nem szedtem ki. ALDI bébi pelenkával szépen le lehet szedni azt gagyiságot róla. Persze nem erővel, de egy félóra alatt teljesen frankón lejön. Mint látszik nálam is teljesen szép a kijelző... Bár ezt a részét még lehet, hogy kicserélem egyszer, ezt meg elhajítom a francba. A 2013-as utolsó frissítéssel a renault szépen elmehet a k anyucikájába!
És azt is képes több száz eurós áron adni. Én általában mindent megszoktam venni, de ennél az első volt, hogy lewarezoltam a francba egy elavult térképet, aminek az értéke pontosan 0! De csak áruljátok b...tok meg. Idióta banda...[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Geri19831208 #60648 üzenetére
Kezd a kapcsolónál ami a csomagtérajtóban van. Egy egyszerű nyomógomb, lehet csak el van oxidálva.
Ha átvezető kábel akkor azt egyesével ki kell mérni.
Több órás meló, ha nem csak egy szál van elszakadva.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gixxergabi #60652 üzenetére
Hát ez még a CD-és változat. Arra az utolsó az 2013.
Ne idegelj, hogy van újabb? Leborulok, akkor a rönó lábai elé! -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #60653 üzenetére
Egyébként még mindig nem tudtam megnézetni a gépet. Egyszerűen nem találok szerelőt, hosszabb útra meg még mindig nem tudok menni vele sajnos. Azóta még egy műtétem volt. Igaz, ezek ambuláns beavatkozások, de akkor sem tudok sokáig egy helyben ülni, állni. Emiatt aztán még mindig "morog" az autó, de tegnap és ez már a sokadik, hogy rögtön azt mondták a szíj körül kell keresni a problémát.
Egy "amatőr", meg is hallgatta, azt mondja ékszíjtárcsa egy picit ki is leng és ez már csinálhat olyat, hogy bizonyos fordulaton beremegteti és morgóssá teszi az autót. Szóval, olyan néha, mint amikor "nyolcas" van a bicaj kerékben, na nem olyan durván, de megfigyelhető.Tegnap azért megküldtem 230-cal, kb 2 kilométeren, hogy érezze nincs elhanyagolva , remélem nem lesz drága mulatság belőle...
-
Josi
aktív tag
válasz gixxergabi #60652 üzenetére
Ha megveszed az éves frissítést, akkor igen.
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Xantomas
őstag
Ha csak egy plusz matt tükröződésmentesítő lakk bevonat rajta, ami lekopik, akkor jah, teljesen felesleges szenvedni vele. Ha ALDI-s pelus, vagy babapopsi törlőkendő leoldja, akkor az az ideális megoldás.
Neked milyen navi van benne? Carminat TomTom vagy korábbi?
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Xantomas #60657 üzenetére
Nekem még a CD-és, ezért is írtam, hogy annak a támogatottsága, én úgy tudom, hogy...vagyis 2013 évben volt az utolsó frissítés.
Én, amikor megvettem az autót, akkor még ezt lehetett rendelni bele. Jah, az ALDI-s pelenka nagyon durva cucc, konkrétan még a festéket is megoldja, ha erősen rányomod, tehát ezzel nagyon vigyázni, pl bogarak leszedése az elejéről pillanatok alatt megvan, de ne erősen...nem is értem, hogy ezzel, hogy lehet egy baba popsiját törölgetni, de szerintem sehogy. Takarításra, ülés, motor kutyafüle az egyik legjobb cucc.Tehát, szép óvatosan le lehet vele szedni azt a bevonatot és szebb lesz, mint új korában.
Egyszer beraktam ide egy linket, hogy mire szeretném cserélni, ha úgy döntök, mert ez már egy elavult retro valami...Magyarországra simán frankó még, hiszen itt alig változik valami. De a kesztyűtartóban, bizony ott a 10 coll-os ipad, mert amíg itt egy tetves felújítással elbaxakodnak egy nyár alatt (pl pécsi 1km felüljáró év eleje óta még mindig nincs kész!), addig a németeknél megépül 50-150km autópálya, vagy több.
szerk:
Ez volt az, ami elméletileg úgy működik, hogy minden vezérelhető kormányról, mint ahogy eddig is a gyári cucc.
[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz todato #60646 üzenetére
Jólvannaa nem volt kedvem annyit írkálni. A motortérben a kábelkorbácsot, kilométeróracsoportot, hűtővízcsövezést, motortartó bakot még nem is tette hozzá meg biztos van, ami még nem jut hirtelen eszembe
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a felüljárólassan féléve nem tud elkészülni, jelenleg csak az egyik oldal kész azon mennek az autók szinte mindig dugóban araszolva emiatt, a másik oldalt nem olyan régen kezdték, egyelőre fel van marva...
Menjetek át rajta a kereszteződés előtt, 200 méterre vannak a felújítási munkálatok és innen indul.
Valaki egyszer magyarázza el, hogy milyen szar technikával dolgoznak, ami ennyire lassú? Jah, hogy a pénz (is) van ellopva azért olyan tetű lassú....szerk:
Valamiért teljesen máshova rak ki a gugli... Pedig onnan van kijelölve. Sorry...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #60663 üzenetére
Az, kerüld is el, mert anyázni fogsz.
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #60659 üzenetére
Elég volt ennyi az elrettentéshez
De valóban nem éri meg, nekiállni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Geri19831208 #60661 üzenetére
Nehéz megtalálni nem nevetlek ki.
Keresd csak tovább meglesz az.Renault power
-
Xantomas
őstag
Egy valamit nem értek. Hova menne a 2 DIN-es rádió?
Miért nem R link-ben gondolkodsz? L3 ph2 volt azzal is szerelve, Android auto kis hákolással bekapcsolható, onnan meg kb a telefon határozza meg hogy mennyire okos a fejegység, és a térkép mennyire friss.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
todato
újonc
válasz LamerGyuri #60659 üzenetére
Bocs, nem akartalak "megírkálgatni" rob210 el is vette a kedvem úgy néz ki, megy a donor átpakolás
-
rob210
Topikgazda
-
norbert1998
veterán
Üdv!
Egy 5 ajtós, 2-es Laguna vásárlásáon gondolkozom. Havi 600-700 km-re melyik érné meg jobban, ha ez országúton van és 20-25 km-es távokon? Tudom, a dízel kevesebbet fogyaszt, a benzin viszont nem olyan kényes téma használtan sem. 1.9 dCi 120 ló és 1.8 16v 120 ló között gondolkodom. Esetleg az 1.6-os 107 lóval is átfut az agyamon, de félek az túl lomha az 1300 kilóhoz. Egy 1.2-es 82 lovas Bravo-t váltana, ami 1010 kg.
Emellé jön, hogy koromból kifolyólag a dízelre 86, az 1.8-asra 73, az 1.6-osra 65 ezer lenne a kötelező évente (a bravo-ra 56).
Fogyasztásilag a bravo 5.5, az 1.8-asra 7.5-el kalkuláltam míg a dízelre szintén 5.5-el.Mennyire jó vagy rossz motor ez az 1.9 dCi? Felejtős ez már ahasznált piacon?
Egy 1.5 dCi van a családban, azzal nagyon elégedettek vagyunk, de egy kis 2004-es talicskát húz csak. 220e km, bontatlan motortér (na jó, főtengely jeladó volt cserélve egyszer, feleslegesen, emrt a belépő levegő hőmérséklet szenzor volt a rossz) -
Assasin_
aktív tag
Sziasztok!
Ugyan ritkán írok ide, de folyamatosan követem a topicot. Most nekem is néhány tanácsra vagy információra lenne szükségem, ugyanis az történt hogy ma autó mosás után nem nyílt a csomagtér ajtó, és azóta is tartja ezt az állapotot. Az alany egy 3-mas megane, ferdehátú.
Tippek ötletek a megoldásra ?
Előre is köszi.
Üdv
-
-
Xantomas
őstag
válasz norbert1998 #60674 üzenetére
Mindegyik annyira jó, amennyire figyeltek rá.
Olvass, keresgélj vissza, nagyon sok tapasztalat van mar leirva a topicban.
Konstans 20-25 km-es távokra inkább benzinest. Egy gázolajosnak az pont a határ, mire a motor minden porcikája átmelegszik, pláne télen. A motornak sem tesz jót, a környezetnek sem.Jo az 1.9 dci de bele kell kalkulalni, hogy pár év mulva nem fogod tudni eladni reális értékén az ellenkampány miatt, vedd a képletbe, hogy lehet te bontod el.
A megane 2 cc sofőrrel 1.5 tonnáját országúton 4.2-6.0 l-es átlaggal viszi, pályán 5.0-7.0 között, attól függően, hogy mennyire tapossák az anyós ülésen a féket, és mennyire kell sietni."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gixxergabi #60652 üzenetére
Na most akkor mi van? Nincs frissítés?
-
rob210
Topikgazda
válasz Smith Ügynök #60673 üzenetére
Olyannyira, hogy nekem is ilyen van a kocsimban.
Ugyanis a clio megane rudazatos váltói mind ebben a hibában szenvednek.
25 perc volt kicserélni a régi olaj amúgy is csereérett volt már nekem.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Assasin_ #60675 üzenetére
Nézd meg a csomagtérben a vevő elektronikét, higy bem az kapott-e vizet.
Illetve biztosítékok ekkenőrzlse.
Valamint az első az legyen, higy réteszed a füled a zérra és rányitsz párszor, ha semmi akkor a fent említett hibák valamelyike.
Ha van hang akkor valóban mechanikus hiba, a zér esett szét.
A hátsó üléssort eldöntve az utastérből jutsz be a csomiba. Onnan meg tudod már nyitni.Renault power
-
gixxergabi
senior tag
2018 jún. jött ki a v1010-es térkép, abból a full Európát raktam fel(de minek), persze nagyobb kártyára mert a gyári 2gb-ra nem férne... És most nézem hogy már készül a következő... szóval van frissítés...
Nem tom a cd-s telepítős hogy működik...Renault szalon?[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gixxergabi #60683 üzenetére
De hiába megyek be, ha 2013-as évvel leálltak a frissítéssel, pedig megvenném, de ott vége a történetnek.
-
Xantomas
őstag
Én úgy tudom nincs, és nem is lesz.
Ahogy egy ex Nokias ismerosem meselte: A navteq már rég szég lett szabdalva. Ami ezért a részért felel az a Here-nel van, ami pedig a német autogyartok vegyesvállalatáé, ők meg minden régi, ill. legacy platformot szanáltattak, köztük az os-9 eseket is, amit a VDO, Pioneer, meg kb mindenki használt. Bár ebben a Nokia töketlenkedése ugyanannyira benne van.
Anno ezért is lett TomTom.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
norbert1998
veterán
válasz Xantomas #60677 üzenetére
Szerintem ebből a dízelhisztiből Magyarországon még jó ideig nem lesz semmi. Ez nem az az ország, ahol az autók átlag életkora 5 év, és akkor 2.5 év múlva a teljes autópark legalább fele cuki kis benzines lesz. Nem. Itt még IFA-val meg millió kilóméteres Transitokkal fuvaroznak a cégek is, és amíg ők nem váltanak benzinre, addig nem fogják tudni elérni a dízelek kizárását.
No, ez csak az én véleményem és jövendölésem.Szóval akkor az 1.9 dCi sem egy elrontott kontsrukció, nem az a fajta, amely sorozatos betegségektől küzd, hasonló az 1.5-höz, ha jól sejtem.
-
mycso
Topikgazda
válasz gixxergabi #60683 üzenetére
Nagyobb kártyára hogy???
Az eredeti kártyát rá kell klónozni a nagyobbra, vagy hogy fogja a navi elfogadni a másik kártyát?
Én megvettem a gyári eu frissítést, de nekem sem fér el a gyári 2GB kártyára.....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Xantomas
őstag
válasz norbert1998 #60689 üzenetére
Nem olyan diesel hiszti van mint a németeknél, de azért itthon is érezni. Akik megtehetik, vagy tudatosak, azok benzinre, vagy elektromosra váltanak, ha autóváltásról van szó. Nem fogja a dieselt keresni, még akkor sem, ha addig azt használta, mert attól fél, hogy nem fogja tudni eladni, vagy csak nyomott áron, vagy az eurotax árak behorpadása miatt káresetkor sem fizet annyit a biztosító. Persze ez a worst case, de már most is látszódik a használt diesel árakon, hogy csökkennek.
Én már konkrétan úgy vettem autót, hogy tőlem már bontóba megy, vagy villanyossá lesz alakítva.Jah, az 1.9 dci jó konstrukció, de ebben Robra kell hallgatni. Kicsit drága, ha cserélni kell a kopó dolgokat, mint kuplung + kettős tömegű lendkerék kiviteltől függően, de volt 20 éve kiforrni magát az F9Q motoroknak. Minden tankoláskor félre kell tenni azt a pár ezer Ft-ot, ami a difi fogyasztásban egy benzineshez képest, és akkor nem fog fájni semmilyen karbantartás.
Az 1.5 sem para, ha minden időben cserélve van, és a főtengely + hajtókar csapágy cserére úgy néz az ember mint plusz feladat a 2. vezérlés csere, vagy 200E km környékén."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
gixxergabi
senior tag
Hát már nem emlékszem mert komplett új hekkelt carminatot csináltam az új kártyára...
Ez a tomtomhome mindig csinál backupot ha betettem a kártyát, teljesen összekavarta. (rendszerinformáció alatt ki lehet olvasni device id-t, vagy sd card id-t ha esetleg az kell a "klónozáshoz")
ttgo.bif szerkesztés bele írni a device id-t meg metainfo.txt, 2 napom ráment mire megértettem, külföldi fórum olvasgatás...az új térképet rámásolni, aktiválni már "gyerekjáték" ha már a metakódot is kiadják hozzá.
Simán rámásolni próbáltad? Elvileg ha beleteszed a kocsiba az üres kártyát akkor ír rá valamit... ha utána rámásolod az eredeti tartalmát? nézd meg hogy tomtomdisk-nek legyen címkézve...
Csak ne hagyd veszni, ha már megvetted... -
gixxergabi
senior tag
válasz gixxergabi #60692 üzenetére
Sima FAT -ra van formázva a gyári, gondolom az újat is erre kell...
-
gixxergabi
senior tag
Na kipróbáltam betettem egy üres kártyát, dolgozott egy kicsit majd kiíírta hogy a kártya most már készen áll... nem tudtam elolvasni mert gyorsan elvette
Csinált rá 2 könyvtárat, sztem ha ezután te rámásolod az eredetid tartalmát, akkor jónak kell lenni, és lesz helyed is... érdekes nem címkézte meg tomotomdisk-nek -
mycso
Topikgazda
-
tipikus
csendes tag
Szép napot és hűvöset!
1 kis tanács nekem is jól jönne...
Adott 2001-es 1.9d R. Kangoo, dobozos, oldalajtóval. Töltés problémám volt (már tavaly is), visszavittem generátorosnak, aki tavaly felújította önelhatározásából, mondván, most aztán évekig nem lesz vele gond. Lett. Ismét javította aranyárban, majd kiderült, az ékszíjtárcsa ment gallyra. Nagy valószínűséggel már tavaly is ezzel volt gond. Szóval elhoztam a javítóból és itthon kiderült, nem működnek az ajtók a riasztó (Amax 2340) távadójával. Pedig 14 éve van nálam az autó, ezalatt 4-5-ször cseréltem benne akkut gond nélkül. Javítós tagad, ő nem csinált semmit. A riasztó kap áramot, a távban jó az elem, még sem találják egymást. Meg van a betanítás menete, arra sem. Mivel eddig távról nyitottuk, zártuk az ajtót, most kulccsal kellene, de a bal első megadta magát, nyitáskor elforog, zárni lehet. Szóval kicsit macerás nyitni és beszállni... A kulcs nyitja még a jobb e. ajtót, a hátsót és a tankot, + indít. Szóval ha zárbetét cserés, az elég gáz...
Riasztós ember azt mondta, amaxot kidobni belőle, új megoldást bele.
És 2 nappal később (hazahozatal után) a generátor menet közben látványosan elfüstölt.... 26 ezerért... (tavaly 36-ba fájt).
Azóta kicsit gyilkos hangulatban vagyok...Szóval a kérdés:
1, mit tehetek az ajtózárral, riasztót vagy csak immós kp. zárat tetessek bele?
2, mit tegyek generátor szerelővel? Elbuktam egy százast miatta, menjek tovább? Ennyi? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #55294 üzenetére
Erre emlékeztem, hogy kicserélted (ezért is kerestem vissza) és nem értem, hogy miért írtam én 44nm meghúzási nyomatékot, nem tudom mit néztem el, Robibá meg alattam szinte ugyanazt a nyomatékot írja (45nm), szóval, sorry, ha esetleg mégis 44nm körül lett meghúzva, ha esetleg lesz időd rá, mindenképp húzz rá a megfelelő nyomatékot.
Tehát a meghúzási nyomatéka az ékszíjtárcsának 50nm, majd erre még 85 fok! +-6fok eltéréssel. Igaz ez nem egy eget verő különbség, de a pontos nyomatékot nem véletlenül találták ki.
De akkor már megkérdezem...a csere óta minden frankó?
A mot 1770 szerszám ezek szerint nem lényeges annyira?mot.1170
[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Szia, köszönöm utólag is, hogy megírtad. Több forrásból utánajártam, így anno szépen megvolt a kellő nyomaték + kb 85fok. Ugyan nem szögmérővel, de felrajzoltam hová kell esnie a szögnek miután a nyomatákkulcs lekattant.
A főtengely szíjtárcsa azóta is rendben dolgozik. Belement már több, mint 10 ezer km.
A rajzon jelölt szerszám lényeges ha kényelmes és gyors szerelést akarunk.
Én bedobtam a váltót 6-ba, a kerekek köré éket raktam és úgy leerőszakoltam a régit meg vissza az újat.Próbálkoztunk úgy is, hogy a feleségem tövig nyomta a féket de simán elpörgettem a kereket
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #60698 üzenetére
Köszi az infót, az kép gondolom az alja lebontva és aknából készült?
-
Josi
aktív tag
Uj TomTom kártya készítése, ha sérült vagy elveszett a régid:
1. Vegyél egy legalább 8GB-os kártyát.
2. Az üres kártyát tedd be az autó navigációjába.
3. Kapcsold be a navigációt, és várj pár percig.
ha kiirta, hogy végzett, vedd ki a kártyát.
4. Tedd be a kártyát a számítógéped kártyaolvasójába.
5. Indítsd el a TomTom Home programot.
6. Lépj be a TomTom fiókodba. (ha nincs csinálj magadnak)
A fiókhoz hozzákapcsolja az aktuális navigációt.
7. A frissítéseknél letöltheted az új kártyádra, amire jogosult vagy térképből.
programfrissítést, hangokat, ingyenes dolgokat.
8. Ha kész, akkor használhatod máris az új kártyád.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- iPhone topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Battlefield 2042
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Robogó, kismotor
- Szemüveges topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Amazon Kindle
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs