- Hálózati / IP kamera
- Synology NAS
- Sweet.tv - internetes TV
- Router gondok
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- ASUS routerek
- Aliexpress tapasztalatok
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz MaXX81 #71452 üzenetére
Sikerült megnéznem a videót végre.
Kérdés a termosztát nyit?
A vízhőfok beáll középre és nem mozdul onnan?
Illetve a ventillátor beindul a hűtőn?
Utoljára ilyet akkor láttam amikor rosszul volt berakva a termosztát és letapadt.
(konkrétan megfogta a paszta amit ésszel kéne használni, ott hülye volt a tulaj) illetve a kupak rajta van a tartályon?[ Szerkesztve ]
Renault power
-
MaXX81
tag
válasz rob210 #71453 üzenetére
Tavaly lett cserélve a termosztát mikor vettem az autót. Akkor se volt sivatagi forróság benne télen de azért el lehetett vele járni. Most viszont csak hideget fúj hiába cseréltem újra az 1 éveset.
A mutató beáll középre és nem mozdul ki onnan.
A ventilátor beindul a hűtőn.
A videón látható hogy konkrétan nincs rajta a sapka a tartályon mert éppen töltöttem volna fel a rendszert, illetve kb 2 hete valamiért világít a vízhőmérséklet visszajelző lámpa annak ellenére hogy fent említett dolgok rendeltetésszerűen működnek (mutató beáll középre, ventilátor is bekapcsol ahogy kell). A fűtőradiátorhoz mintha nem vagy nagyon kis mennyiségben menne a forró víz de csak találgatok mert egyszerűen nem látom át a helyzetet. -
LamerGyuri
senior tag
válasz rob210 #71336 üzenetére
Szóval
Nem volt eltömődve semmi; azért ázott be az autó, mert amikor anno újkorában a tulaj beszereltette a gyári riasztót, az ablakmosó tartály alatt valami ÁLLAT fúrt egy lyukat a kábeleknek. Tökéletesen közepére az elfolyó víz útjának.
Legalább kiderült, hogy az ablakmosó tartály is el van repedve a tetején...
A nyugalom megzavarására alkalmas képek következnek:
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz LamerGyuri #71460 üzenetére
Esetleg kábel átvezető tömítés, sika 710-zel megtámogatva? Esetleg átfűzni a köteget másik (gyári) helyre? Vagy riasztó off?
[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz molnarpeter #71461 üzenetére
Riasztó nem off
Már bekentem, jó vastagon ilyen rugalmas tömítőanyaggal, a tartályt repedését is, csak azokról már nincs kép, kezdett hűvösödni. Majd évente rájuk nézek,tartályt meg egyszercsak kicserélem."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #71460 üzenetére
Ragaszd körbe szelepfedél tömítő pasztával.
Ahh látom már megoldottad
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Nordik
őstag
M2nel van szervizallasa az ablaktorlonek? Ha leszedem a karokat utána nem olyan egyszerű beállítani. Szélvédőn sincs jelölés gondolom.
-
rob210
Topikgazda
Nesze nektek diesel.
Úgy zakatolt, valami félelmetes.
Aztán csak a talptömítés volt oda.
Srácnak csak az injektorkiszedésre 120ezret mondtak. Meg, hogy a vezérműfedél ereszt. Csak akkor mitől zakatolt volna meg lett volna gázolajszag a kocsiban?
Eszméletlen mik vannak és 3 szervíz nem mert hozzányúlni, azzal, hogy ez jobb nem lesz csak rosszabb. Megőrülök és ezek neves műhelyek.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #71467 üzenetére
1.5 évig járt így most 263000 van a kocsiban. 227000vette.
Renault power
-
kalmanchris
tag
N75 szelep kicserélve, turbónyomás rendben, vészmód a múlté.
Hűtőköri izzítógyertyák tulaj kérésére nem lettek cserélve, csak a hűtőközeg.
Szívósor, egr takarítás megtörtént, volt dzsuva rendesen. Most újra szépen húz az 1.9 dci laguna.
Remélem az akku leszívást is sikerült megszüntetni. -
veterán
Sziasztok!
Milyen olajat javasoltok 2011 Scenic 3. 1.5dci autómhoz? 188.000.km van benne.Első Rönóm, barátomtól vettem, itthon első tulaja volt, Belgiumból való, ott is egy tulaja volt. Carvertical-on lekérdeztem, semmi gond nincs vele.
[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
MC Pite
veterán
válasz HarleyCustom #71470 üzenetére
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz HarleyCustom #71470 üzenetére
RN0720 előírást teljesítő olajat tegyél bele
-
veterán
Köszi srácok.
Egyébként tapasztalatok az autóval kapcsolatban? Ugye hallottam, olvastam ezt-azt a csapágy törésével kapcsolatban dolgokat, 1.5dci-nél, Scenic 1. és talán a 2. verziónál. Azt is, hogy a Scenic 3. -nál már nincs ilyen probléma, kiküszöbölték a gyári csapágy hibákat. Erről Ti mit tudtok? Ez így megállja a helyét ez az infó?
Amúgy meg harmadik hete használom, tetszik, családi kocsi, pont jól jön.
[ Szerkesztve ]
HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
rob210
Topikgazda
-
eTrade
tag
válasz HarleyCustom #71473 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
lacu1516
újonc
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy cserélt-e már valami 2001-es Clio-nál ( Clio 2 új fajta 2001től gyártott) BSI modult ( karosszéria vezérlő modul)?
Az lenne a kérdésem, hogy kell-e tanítani vagy csak ki a régit és az újat rákötöm és működik?Előre is köszönöm!
-
veterán
-
veterán
-
polonic
félisten
válasz HarleyCustom #71481 üzenetére
A gyár által elszabott csereperiódus is ludas ebben.
Semmi esetre se húzd el 30 ezer km-ig az olajcseréket. 15-nél legkésőbb legyen meg, minőségi olajjal. -
Xantomas
őstag
Hátha valakit érint.
Megtaláltam a kocsiban az egyik kiaszottul idegesítő nyikorgás-nyekergés forrást.
A tetőszerkezet zármechanikájában van két műanyag bevonatos stift, ami pozícionálja a tetőt csukodt, de még nem zárt állapotban. (piros a stift, zöld amibe belemegy menetes kötéssel)
A zöld alkatrész alu, a tift menete acél, és a 10+ év alatt szépen kidarálta a menetet az acél az aluból, és nagyjából a szentlélek tartja ott. A tetőszerkezet meg minden apró hangot felerősít, így a vége az elviselhetetlen nyekergés lesz.
Bontóknál érdeklődtem, de semmi, csak külön az alu darabokat nem adják, de amiket megnéztem azok is eléggé húshiányosak.
[Ő lenne az]
Újonnan drága, szóval marad a perselyezés.
Epoxi nem megoldás, mert a hőingadozást nem bírja amit kap (1 hét alatt visszajött a hangja, a cél csak annyi volt, hogy az-e a hiba)
Hogy mekkora a menet, még nem néztem meg pontosan, szemre M10 finom menet.
Erre valami ötlet?
Spirál nem játszik, mert az egyik furatban konkrétan a régi menet is nagyon épphogy látszódik."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
eTrade
tag
válasz HarleyCustom #71481 üzenetére
Képek alátámasztják azt, hogy a hajtókar csapágy probléma már a múlté. Sok helyen lehet olvasni olyat, hogy az új 1.5 dCi már megerősített hajtókar csapágyakat kapott és az ECU már figyeli az olaj fáradását (vezetési szokásokat figyelembe véve jelez időben hogy cseréld le az olajat), ezért már nem kell tartani tőle ha belevaló olajat rak bele az ember... ennek ellenére jobb 15 ezrenként ledobni a régi olajat.
Forceberg: Sajnos nem tudom, mert nem az én kocsim.
[ Szerkesztve ]
-
shifty!
senior tag
válasz HarleyCustom #71481 üzenetére
A Scenic/Megane 2. szériájánál, kb facelift-ig volt ez problémás pont, 80000-es hajtókarcsapágy csere periódus és max. 15000-es olajcsere periódussal ki lehet tolni az élettartamukat, de nem érdemes sokáig lottózni vele:
2006 év végi, 106 LE-s M2.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
rob210
Topikgazda
Renault power
-
veterán
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Az olajcsere a napokban megtörténik, szűrők cseréje, tehát a kötelező szerviz.
Amit észrevettünk, hogy a váltó olajos, valahol szivárog. Le lesz cserélve az olaj benne, le lesz mosva, takarítva és megnézzük honnan jöhet. Felmerült, hogy a “szuszogónál” nyomja kifelé. (szerelő mondta) Meglátjuk.
Ami még cserélve lesz, két alsó gömbfej, két porvédő elöl, két torony csapágy.
A vizsgálat ezeket a hibákat mutatta ki. Mást nem talált/találtunk.HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.
-
Mukucs
senior tag
Sziasztok! Megmérném, de ömlik az eső... mekkora első ablaktörlő lapát kell 2/2 es Cliora?
Illetve kiégett az egyik helyzetjelzőm, de akkormár kicserélném a tompítottamat is valami erősebbre. Miket ajánlotok? H7-es lesz a tompított, ha jól tudom, a helyzetjelzőnek van valami megnevezése?
kösz Srácok!
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
G.Norbi
újonc
Sziasztok! 1,5 hónapja ismét beléptem a Renault tulajok közé. 2011es laguna 1.5dci. Gödön vagy a közelében keresek Renault szerelésében jártas szerelőt. Reggeli indítás viszonylag sokáig tart, forgat-forgat-forgat és indul. Egy izzítógyertya off-os volt, kicseréltem mind a 4et (denso ; beru volt gyárilag) egr szelep takarítva (igaz nem volt vészes) de a helyzet változatlan. Annyi hogy a nehéz indulás mellé társult némi füst amit érezni az utastérben. Feltételezem az izzítógyertya mellett kifúj valahol. Feladom es inkább rábíznám egy mesterre. Szóval ha valaki tud egy jó szerelőt írjon nyugodtan. Előre is köszönöm!
-
harry
veterán
Próbálta valaki a TotálKár kárlekérdező szolgáltatást? Most olvastam róla: link Amiért újdonság, hogy a lekérdezés ingyenesen megmondja, hogy van-e bejegyzés, így potyára nem fizetsz, ha meg volt, és kéred a részleteket, az 4k. Ránéztem a saját alvázszámomra, van rá találat, így kíváncsi is lennék rá, bár sokat nem számít most már...
Ha már káresemény, ismét alap kérdés: érdemes / kell magamnál tartanom betétlapot? Mi is ez pontosan? Én elektronikusan szerződtem, és ugyan letölthető egy kárbejelentő nyomtatvány, gondoltam csak jobb az e-Kárbejelentő alkalmazás. Vagy az másra jó? Pl. hogy igazolom a biztosítóm felé, hogy a másik fél elismerte a hibát? Vagy egyáltalán mi ennek a menete?
És egy teljesen más téma: egy adott méretosztálynál maradva, milyen előnyei / hátrányai vannak egy egyterűnek egy kombival szemben? Pl. megane III / scenic III. Amit eddig láttam, hogy azonos csomagtér méret mellett a scenic rövidebb (megane kombi 4.56m 527l, scenic 4.34m 522l, grand scenic 4.56m 752l). Kb. ennyi? Ezt hogy érik el, szélesebb, vagy magasabb az egész? Meg ahogy láttam hátul három darab teljes értékű ülés.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
molnarpeter
nagyúr
Szerintem érdemes bedobni egyet kesztyűtartóba, max odaadod valakinek szükséghelyzetben, biztosító ingyen kéne adja. App ekvivalens, de szvsz jobban szeretik a papírt közlekedői oldalról, illetve néhányan bizalmatlanok lehetnek.
Magasabb az egész, nagyobb homlokfelület, többet eszik, kevésbé megy. Kombi alacsonyabb és hosszabb, így térérzet és üléspozíció is más. Ha fáj a derekad, egyterű, ha nem, kombi
-
harry
veterán
válasz molnarpeter #71497 üzenetére
De akkor funkcionális különbség nincs, ugyanazt tudja az app is? Igen nyomtattam én is, csak nem tudom már hol hagytam, de persze érdemes lehet (de akkor nem pótolhatatlan, csak adott esetben lehet hasznos is).
Azért a Grand Scenic 752l-es csomagtere nem kicsit meglepett De szerintem maradnék a kombi mellett, de majd meglátom ha oda jutok, köszi!
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
molnarpeter
nagyúr
Igen, az app teljes értékű.
Most, hogy újraolvastam, egyterűben a hátsó sor jellemzően tényleg tágasabb, de 7 üléses verziókban a +2 lóca némi értékes helyet vesz el. Franc egye meg, azóta is visszasírjuk a Grand Scenic III-at cégesként, igazi kényelmes anyahajó, de mégis kezes
-
LamerGyuri
senior tag
TotálKár: jelen pillanatban ez a legolcsóbb, így esetleges fizetés után talán nem fogsz kiborulni, ha az adatbázisból lekérdezhető tartalom ööö....némiképp hiányos vagy szegényes. Sajnos tényleg azon múlik, ki, mit és mennyi adatot vitt fel a káreseménykor.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."