-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zibo73
aktív tag
válasz blackmorph #71898 üzenetére
Szia!
2 éve vettem a Megi 2 nekem azóta buborékos,de nekem sincs indítási problémám.
Szintén 1.5 dci. -
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #71898 üzenetére
Szia.
Szűrő purflux, hengst.
A csövet pedig le kell venni és vákum pumpával ellenőrizni.
A csatlakozókat pedig szilikonzsírral meg kell kenni, ezt sokan nem teszik meg és akkor kezd el levegőt szívni, mert kiszárad a tömítés a gyors csatlakozóban.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz janez89 #71903 üzenetére
Leveszed a fojtószelepet befogod a kis tenyereddel, ahol a rásegítő csöve megy rá a szívósorra ott leveszed a csatit oda megy a vákumpumpa.
Aztán pumpálsz és 3-4 percig állsz a kocsi mellett.
Ha nem 10-20mp alatt engedi el a vákumot akkor az jó. (elengedni el fogja, de minél lasabban annál jobb a helyzet.)
A légtömegmérőt meg diaggal. Annak látszanak az értékei élő adatban.Renault power
-
blackmorph
tag
válasz rob210 #71904 üzenetére
Köszi a választ és a tanácsokat! Így teszek.
Egy másik kérdés ha, lehet.
Motortartó bakok cseréjénél ( mind a 4 mert nem a jó cikkszámú és típus specifikus lett anno belerakva, gyanítom ridegebb mert alapjáraton főleg átjön némi vibráció ) van amire kimondottan figyelni kell vagy betartani?
A szerelési útmutatók megvannak, nyomatékokkal, ki beszereléssel stb de az elég szárazon fogalmaz azért és a tapasztalat mindennél többet ér .Továbbá érdemes-e olajlecsapatós tartályt beiktatni a szívócső és a PCV szellőztető közé?
Mert bejut és lecsapódik az olajpára bent a szívócsőben, aztán a cooler csövekben.Köszönöm!
Ha sok a kérdés, szóljatok
-
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #71907 üzenetére
Lecsapatót nem szabad, főleg a tél közeledtével.
Abba vízpára is lecsapódik aztán reggelre jól szétfagy az egész.
Én szvsz sufnituningnak tartom.Amire figyelni kell, az a Nm amit tudsz ezek szerint.
Motorfüggesztővel egyszerűbb, de alulról megtámasztva is lehet.
A klímacsövekre figyelj, azt felfelé meg kell húzni kicsit a szárítószűrőt kiakasztva a függesztőből, a jobb dobbetét alatt.Renault power
-
blackmorph
tag
válasz rob210 #71908 üzenetére
Rendben, világos minden, köszi .
Remélem a bakok cseréje után megszűnik a vibráció, egyébként nem tudom mennyire kell, szabad kilengnie, mozognia a motornak alapjáraton, de nálam aránylag nagy mértékben teszi. videón sajnos nem látszik pont...
de mivel a kormányon érezni és a pedálnál, így gyanítom, hogy az alsó segédvázon jön át a rezonálás ott ahol az alsó kitámasztó bak csatlakozik. Ha kicserélem és nem javul, gondolom a segédváz két nagy hátsó szilentblokkja és két első függesztője lehet kikopva.
Esetleg még a kipufogó rendszer függesztőjére tudok gondolni de ezt nem hiszem. -
Mukucs
senior tag
Hali!
Régi motorolaj (11.000km van benne) miatt lehet hangosabb az autó motorja? Mintha erőtlenebb lenne és jobban “rezeg” a motor, hangosabb. Decembertől áprilisig állni fog az autó (Clio II 1.4 16v), szóval nem akarom most lecserélni az olajat, ezért léptem túl egy ezressel. Fogyasztásban nem vettem észre diffit.
Mit mondtok?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #71910 üzenetére
Tévúton jársz azok a bölcső szilentek, az a remegéshez nem járul hozzá.
Ha a bakokat kicseréled nem lesz gond.Renault power
-
Benir8
senior tag
Sziasztok!
1999-es Renault Megane 1 (1.6, 8 szelepes)
Mitől veszi be nehezen 1-esbe a váltó állóhelyzetről?
Kuplungtárcsa cserére szorul vagy mi okozhatja? -
#89309696
törölt tag
válasz gixxergabi #71918 üzenetére
Vagy szinkronkerék.
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok! Júniusba beültem egy null kilométeres Fiat Fioronoba. Pár napja voltam gumisnál téli gumira cserélni és mondta a gumis, hogy a bal első gumi az kuka lett. Ami lefutott teljesen az a bal első kerék belső fele. A jobb oldali gumin is látszik a belső felén kopás, de nem ennyire durva mint ez a bal oldali. 23500 km-t mentem velük. Ma voltam futómű vizsgálaton, ott azt mondták, hogy minden a gyári értéken van és ők se értik, hogy miért zabálta le ennyire a belső felét. Continentál az abroncs. Vezetésemet sportosnak mondanám, de mivel az esetek 95%ba van valami a csomagtérbe ami fel tud dőlni ha túlzottam gyorsan veszem a kanyart, ezért nem teljesen értem a dolgot. M0-M2-2es úton napi szinte oda vissza. A váci és a szendehelyi kanyarok ennyire megennék az gumit?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #71920 üzenetére
Ez renault topik
Másrészről vidd el, egy rendes futómű állításra, ahol mérnek magasságot dőlést kerék összetartást, Neked valószínűleg a dőlésállítás nem jó.Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisgyerek85 #71920 üzenetére
Első - hátsó pár megcserélése ajánlott, 7-10 ezrenként. Szerintem arrafelé (Szendehely) kifejezetten igénybe veszik a gumikat az utak a hosszú, gyors kanyarok miatt. Esetleg kicsit magasabb nyomást meg lehet próbálni még előre, hátra pedig kicsit alacsonyabbat, ha engedi.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz gixxergabi #71918 üzenetére
Akkor a többi sebességnél is nehéz lenne berakni a fokozatot.
Renault power
-
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #71921 üzenetére
Tudom, hogy Renault topic,de mivel napi szintek olvaslak titeket, ezért itt tettem fel, mert tudtam, hogy hasznos tanácsokkal láttok el
Ide vittem el. Sando-Car, a srác azt mondta, hogy egy nagyon picit tudna állítani rajta, hogy kevésbé koptassa a gumit, de az már nem a gyári beállítás. Én mondtam, hogy hagyjuk gyári beállításon. Plusz hozzátette, lehet normális, hogy a belső fele a guminak gyorsabban kopnak. Ha abból indulok ki, hogy a saját autómon mindkét első gumi kuka lett (~40e km alatt, szintén a belső oldal mindkét gumin egyformán sima.A külső oldala is lekopott alaposan, de még nem sima)molnarpeter: Igen, ezt a saját autómnál is eljátszottam, hogy nem cserélgettem. Meg is látszik. Hátsó gumik még jók, előre jövő tavasszal kell 2db új.
Gyárilag 2,5 bar-ra voltak fújva a kerekek, 2-3 alkalommal a 23e km alatt ránéztem a keréknyomásra. Én ettől többet nem tennék bele. Gumisnál kérdeztem, hogy mennyit rakott a télibe, azt mondta 2,5. Én a sajátomat 2,2 ig fújom, azon 14 colosak, de 1t a súlya a clionak ez meg 15 colos és nem tudom mennyi a kocsi súlya, majd holnap reggel megnézem a forgalmit -
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #71926 üzenetére
Pedig azt a nagyon picit kellett volna állítani rajta.
Sok megane is ettől szenved...
Kijön a gyárból valamilyen beállítással aztán mindenki azt, hiszi, hogy ott műszeres beállítás után jön le a szalagról. Pedig nem.
Már a 4ik ilyen 4 es meganeal találkoztam.
Elküldtem őket futóműveshez ahol állítottak rajta egy picit és azóta jó ;)Renault power
-
kisgyerek85
senior tag
Amúgy nálam is ez a másik, Mióta átvettem az autót jeleztem a főnökeimnek (van több is), hogy egy nagyon picit húz az autó jobbra, próbáltam nagyon sok úton, mindegyiken csinálta.
Vissza kellett volna vinni akkor garanciába, hogy csinálják meg, de senki nem foglalkozott határozottan vele. Én meg egybeszoktam vele. Az itteni srácoknak is említettem ezt a minimális jobbra húzást. -
blackmorph
tag
válasz rob210 #71914 üzenetére
rendben, köszönöm! megcsinálom ezeket és leírom mi változik
még egy olyan kérdés, hogy van lehetőség utólag bekapcsolni vagy épp konfigurálni bizonyos komfort dolgokat? gondolok itt a komfort index-re, vagy kulcsról nyitás,zárásnál ablak le fel húzás, belsőtér világítás hosszabb időzítése?
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Még mindig Laguna 3 kérdés. Van 2008-tól egészen 2013-ig kiszemelt. Az áruk nagyjából megegyezik (1,8-2,2 között), viszont felszereltségükben kissé különböznek, illetve a legidősebb mellett szól, hogy van hozzá téli-nyári gumi külön felnin (18" mindegyik), teljes bőr belsős, illetve ránézésre az egyik legszebb állapotú.
A 2010-est ma megnéztem, és azt állapítottam meg, hogy bár szép, és tetszetős a szemnek, annyit kéne még rákölteni az elkövetkező 1 évben (a tökéletesség kedvéért), hogy nem éri meg kifizetni a majd 2 milliós árat.
Tanácsot kérnék Tőletek, hogy mekkora különbségek lehetnek adott típuson belül az évjáratokban? Van-e valami, ami miatt érdemes a fiatalabbat venni, vagy inkább csak az állapotra szükséges figyelni (tudom, hogy nem kor, és km alapján veszünk autót, viszont van, hogy a széria eleje nem sikerül jól, vagy nem tartalmaz valamit? )?
Még egy technikai jellegű kérdés. Bár mindegyik autó 2.0 dci, de van köztük 131, 140, 150, 173 és 175 lóerős. Mégis mi a különbség ezek között? Csak szoftver, vagy turbó? Melyik az ajánlott? Létezik egyáltalán ennyi verzió, vagy inkább csak elírták néhányan?
Mivel nem versenyezni lesz, kissé hajlok a "gyengébbek" felé a rendszeresen felmerülő költségek miatt, illetve amiatt, mert itt olvastam, hogy a gyengébbek is bőven felülteljesítenek.Köszönöm a segítségeteket!
-
rob210
Topikgazda
válasz blackmorph #71932 üzenetére
Komfort elektronika kérdése.
A nagy többségénél cserélni kell, mert két féle van.
A tempomatosokban lehet kapcsolgatni amelyikben nincs, ott elektronika cserével orvosolható.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz csabi94 #71933 üzenetére
erő: csak software.
a többiben majd a laguna tulajok segítenek.
Szvsz én a gyengébbiket venném és megchippeltetném. (alapból egyébként a 131Le nak írtak is 150Le környékén vannak. )
Amúgy pedig igen az állapotot nézd, meg a 4 controlt
Az nagyon nagyon kell ahhoz a kocsihoz.Renault power
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #71928 üzenetére
Rég jártam erre, de ez szemet szúrt. Nálunk a flottánál elég sok új autó szenved ettől, régebben ez nem volt jellemző az új autókra. Általában pont annyira van szarul beállítva, hogy a sofőrt nem idegesíti, nem veszi észre, de szezon végére lehullik a gumi.
Komfort indexet, abkak lehúzást szerinted lehet állítani a twingo RSen is? Illetve esküdni mernék, hogy a lámpa 0 állásban felkapcsolt sötétben, most pedig nem. Ilyen létezik?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
válasz CactuS #71937 üzenetére
Persze.
Automata világítás, azt ki tudod kapcsolni illetve be tudod kapcsolni.
A bajuszkapcsoló végén a gombot kell nyomni hozzá sokáig.
(sokan véletlen kapcsolják ki)
Igaz az rs komfort modulját még sose láttam, de szerintem az magasabb felszereltség kell, hogy legyen mint a clio 3.
Tehát abban nagyobb a reális esély, hogy csak kapcsolni kell.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Az lenne az igazi, ha itthon is árulnák a NAPA - THE LEGEND akksikat. [link]
Némelyikre 75 hó garanciát adnak, de simán elmennek ezek több, mint 10 éveket, ráadásul olyan indító amperral rendelkeznek, még a kisebbek is, hogy egy repülőt is beröffentenének kis túlzással. 3 hétig voltam az előző hónapban a családdal Kanada-Usa, ha nem autóaksiról lenne szó, ami ugye ilyen dögnehéz, biztos vettem volna.A varta-t meg elírtam a múltkor. Az F18, de a lageszba az F19 való a 190-es magassága miatt. Vagyis pontosan ez: [link] A kettő közt csak a magasság a difi. F18: 175mm, F19:190mm A többi mind ugyanaz. Persze az F18 is jó bele, de az az igazi, mikor a kábelek pontosan illeszkednek a sarukra. Az említett Electric Gold aksid mérete is pontos, ahogy kell.
315X175X190 A laguna 3 2.0 dci-nek elég durva indító áram kell. :-)[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Svédországban vettem múltkor Biltema akkut, 4 év gari, csak messze van Onnan hoztuk az autót lábon, előző állás miatt túlmerült, muszáj volt.
Itthon hasonló user szempontból az Optima, gondolom ismered, de normál esetben jellemzően határeset, hogy megéri-e (saját tapasztalatom nem nagyon van vele, csak mocsok drága és kicsi a kapacitás)
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz molnarpeter #71940 üzenetére
Ott lett kicserélve, vagy hoztad külön haza?
-
FRENK1988
veterán
Üdv úrak!
Kicsit eltűntem, de olvasgattam (ahogy net volt)
Helyzetjelentés:
Téli gumi fent a pót gumi is megjött ma kerül a helyére.
Nyári megmosva (ugyanitt keresek jó szert a hátsó fék által felhordott rozsda és valami fekete trutyi eltávolítására)
Volt olaj és szűrő (levegő olaj pollen és benzin)
Alsó hátsó motortartó bak szívósor és hozzá kapcsolódó tömítések cseréje
Lambda szonda (első) csere
Tankajtó és a zárja cseréje
Már csak a csekendzsint kell törölni...Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
-
Xantomas
őstag
Robibá!
8200243158, és 8200241731 csak nekem hiányzik, vagy általános betegség, esetleg nem is került rá egyes kocsikra alapból? A helyét látom hova kellene hogy menjen. Van értelme azon kívül, hogy megfogja a sarat, de egyuttal bent is tartja, ami bekerült?
Kellenek új dobbetétek, az utángyárottak töröttek, gondoltam, akkor ezt is pótlom.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Termosztát ház repedés, vagy termosztátház tömítési probléma mennyire jellemző hiba a Megane II 2004-es Sedan autóknál?
A termosztát ház környékén folyik a hűtővizem, de hogy hol nem igazán tudom. Valahol lent...
Nem jelentős a folyás, mert a tartályban nem kellett még után tölteni, de a motor tér jobb oldala azért kapja valahonnan a hűtővizet, és van, hogy a motorháztető alja is vizes.
Mennyire bonyolult a termosztátház, vagy a tömítés cseréje?
Előre is köszi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vírusirtó topic
- VPN topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Linux kezdőknek
- [SoP] Rövid előzetesn az Alien: Rogue Incursion (PS5/PSVR2, PC, MQ3)
- Suzuki topik
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs