-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisgyerek85
senior tag
válasz Gombinyó #85049 üzenetére
+1 clio 4-en én is ilyet használok. Mondjuk nem olcsó (8-9e ft), de tényleg jó. Ami olcsó kategória és jó az a bosoko, cégesen azt használom. Néha nyikkan egyet a törlésnél, de nem jellemző rá. Gyári törlője sokkal rosszabb volt mint a bosoko. Az 0-4 fok között állandóan nyikorgott. Elviselhetetlen volt.
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz sesomaru1989 #85044 üzenetére
Köszönöm, sajnos azt nem tudom, hogy nézte-e az átvezető szalagkábelt, említeni mindenesetre nem említette.
#85046 rob210: Neked is köszönöm a választ . Egészen pontosan úgy mondta, hogy a hibajelet az ütközésérzékelő adja, de célszerű lenne az egészet végigturkálni, mert nem biztos, hogy ott van a baj. Én meg ezt elhittem, mert számítógépeket tudok összerakni, nem autókat. Azt nem tudom, mit használt kiolvasáshoz, ezek szerint ez is fontos lenne?
A parkolásos kérdéses érdekes, mert 2020. őszén valóban megnyomta valami egyenes gerincű sofőr a jobb hátsó ajtómat egy picit a parkolóban, ezt említettem is a szerelőnek anno (tavaly augusztus legvégén volt szervizben az autó), de azt mondta, hogy szerinte nincs összefüggés a két dolog között, főleg hogy mindkét oldali ütközésérzékelő jelez.
Valamikor tavaly tavasszal kezdődött ez a mizéria, de nem emlékszem pontosan – először csak néha felgyulladt, utána ha elaludt akkor sokáig nem is világított egyáltalán, aztán nyár óta már állandósult (akkor lett kiolvasva is). Nem tudom semmihez kötni a hiba megjelenését."«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
rob210
Topikgazda
válasz bLaCkDoGoNe #85053 üzenetére
Rendben akkor kérlek menj el olyan emberhez aki kiolvassa a hibatárolót egy canclippel.
90%ig biztos vagyok benne, hogy nem az ütközésérzekelővel van a baj, csak nem volt kompatibilis a diag!Renault power
-
Joker88
őstag
van egy 2003-as évjáratú 1,6 dci autó..
A középkonzolnál szeretném kicserélni a világítást,mert eléggé gyatra ( fűtés,klíma,stb helyen)
Viszont ez a középkonzol nem akar kipattani.. Van még valahol csavar esetleg?
A neten az egyik YT-s videónál a srác simán kifordította a konzolt a két csavar eltávolítása után.. ( [link] )
szemből:
alulról:
In loving memory of Garrett Lockhart
-
Joker88
őstag
válasz rob210 #85060 üzenetére
a két csavart kiszedtük, ami az első képen van , de meg se nyikkan.
vagy a második képen lévőket is ki kellene szedni? (az a kép alulról készült,onnan egy műanyag darabot szedtem le, valami hangszóró volt benne )
a pontos típusért meg sorryIn loving memory of Garrett Lockhart
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Megane 2 nél az első ülések huzatát le lehet szedni a szivacsról? , vagy specko kapcsok tartják a helyén amint bontas után csak karpitos tud visszarakni?
Illetve ha az airbag felirat megtalalhato az ülések oldalan akkor huzat leszedes előtt érdemes lenne aksit is lekötni?Előre is köszi.
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #85063 üzenetére
hivatalosan nem durran, el, de én mindig úgy szerelek ilyet, hogy kikapcsolom a légzsák vezérlőt.
Renault power
-
sesomaru1989
aktív tag
Köszi,
Nálam ez egyen értékű az akku kikötésével..
Az ülés huzatot mennyire macera leszedni szted? kell valamire figyelni? kapcsok, rögzítők ilyesmi? -
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #85065 üzenetére
így ahogy írod pont ezekre kell figyelni.
Legyen hosszú csőrős fogód, anélkül ne állj neki a kapcsok újra hasznosíthatók, ha nem töröd el őket.Renault power
-
sesomaru1989
aktív tag
gyaaa, remek na olyan nincs.. akkor addig skip ez a része.. lehet rabizom egy karpitosra inkább..
A szivacsot se ártana mar cserélni, v felújítani szetulte a seggem már..
-
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #85067 üzenetére
Akkor mindenképpen kárpitos kell neked.
Ebbenspeckó nagy tömörségű szivacs van!Renault power
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz rob210 #85055 üzenetére
Köszönöm a tanácsot, így fogok tenni!
[ Szerkesztve ]
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
erx470
csendes tag
Sziasztok!
Egy kis dilemmában vagyok.
Adott egy FL –es Fluence 1.6 K4M, nem egész 138.000 km van benne és 2-3x tapasztaltam hideg indításkor a következőt (ez nem az én autóm, de kb. pont ugyanez a dízeles hang, mint a videón a Megane II ):
[link]Komplett vezérlés, vízpumpával a szerviz könyve szerint 116. 000 km-nél lett cserélve rajta, úgy másfél éve (okos kereket nem cseréltek).
A fentebbi videóban is ajánlják a szolenoid szelep cseréjét.
Beszéltem szerelővel azt mondta ez okoskerék hiba egyértelműen, az kezd haldokolni, lassan, lassan cseréljük. A szolenoid szelep cseréje nem oldaná meg a hibát? Ti mit javasoltok? Vagy egyéb ötlet a fentebbi hibára (koszos fojtószelep nem okozhat ilyesmit, azt még nem tisztíttattam)?
Ill. a másik, ha már okoskereket cseréltetek ahhoz szét kell bombázni az egész vezérlést, ergó a munkadíja legalább annyiba fájhat , mint egy vezérlés csere (akkor meg már ne kapjon egy új vezérlést is az autó), vagy rosszul gondolom?
Amikor produkálta ezt a dízeles hangot, vagy lefulladt és utána jól indult, vagy mint a videón is kisimult a motor járása.
Köszönöm. -
sesomaru1989
aktív tag
válasz erx470 #85072 üzenetére
Szia,
Megane II-nél K4M motorral 1.6 Benya ugyan ezt csinálta.
Rossz olajat használtam még anno(túl vastag volt), illetve az okos kereket vezérlő szolenoid volt a rossz.
Amit tudsz csinálni, hogy a szolenoidról lehúzod a csatit. Nem fogsz vele gondot csinálni, a motorhiba lámpa nyilván kigyullad, de ha így megszűnik a hidegindítási gond akkor a szolenoid is meghalt. Tartósan így nem szabad járni vele ezt fontos megemlítenem.
Szolenoid ára nekem nem volt olcsó 27.000 FT de ez M2-volt.
Okos kerék cserénél illik a vezérlést is cserélni, nálam se cserélték majd 50.000km később új vezérlés kellett az okos kerék csere miatt. Én is húztam a szám de meg kellett csinálni, és megszűnt a csattogó(diseles) hang. -
erx470
csendes tag
válasz sesomaru1989 #85073 üzenetére
Szia!
Elf evo 900N 5W40 olaj van most benne, ami lassan 4000km-t ment el, 4-5 hónapja cseréltettem.
Igen ettől tarttok, hogy okoskerék cserénél már vezérlés is kell.
Vagy elsőkörben egy Szolenoid csere? A szerelő úgy mondta sose cserélt még Szolenoid-ot, Ő okoskereket cserél ilyen hibánál ami meg is oldja a motor csattogós hibát.
Amúgy egyenlőre csak 2-3x volt ez a csattogó, dieseles hang, többnyire jól indul. Lehet az én hülyeségem, csak szeretek elébe menni a dolgoknak és nem szeretném, hogy komolyabb baja legyen az autónak.Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
válasz lsebestyen #85075 üzenetére
Szia,
köszi , akkor ezt kapta, én úgy olvastam (mind a kettőt írják hozzá), hogy az 5w40 is jó, köv. alkalommal 5w30 lesz.
(pontosabban most vagy a Elf evo 900NF, vagy Elf Evolution 900 SXR 5w40-est kapta, meg kell néznem a számlán mi van)
akkor az okoskerék lesz?*
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
-
erx470
csendes tag
válasz lsebestyen #85077 üzenetére
Semmi baj. Köszi .
-
Bass
addikt
Sziasztok kicseréltem a fűtőradiátort (clio 2 1.2 8v ami nem rég lett hengerfejezve) és időnként furcsa bugyborékolás hallatszik elvileg belőle és ilyenkor picit felmelegszik a víz de nem vészes Lehet hogy még levegős?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
válasz erx470 #85072 üzenetére
Komplett vezérléscsere.
Nem a szolenoid miatt van, hanem azért, mert letapadt a retesz az okoskerékben és amíg nem töltődik fel olajjal addig össze vissza állítja a szelepeket. (Nem egészséges) A szolenoidhiba azért is kizárható, mert feltöltődik, tehát az dolgozik.
Amikor a vezérlést cserélték ki kellett volna cserélni az okoskereket is.
De ezen szarrágoskodik mindenki, mert drága.
De ha kétszer fizeti ki a vezérléscserét az olcsó.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Bass
addikt
válasz rob210 #85082 üzenetére
Hát türelmes ember vagyok de ez kiborított ,a két fűtéscső nem akart lejönni az egyik ahogy húztam a kezembe maradt így mos awab bilincs tartja,a fűtésbox 3. Torx fejű csavarja is jól elbújt😁 Inkább még egyszer legyen hengerfejes mint hogy ezt kellene cserélnem. De ráfért mert most legalább van fűtés a kocsiban.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
erx470
csendes tag
válasz rob210 #85081 üzenetére
Remek. Én igazából csak a "szenvedő alanya" vagyok ennek, igy vettem az autót, szervizkönyvesen, márkaszervízbe hordták, ott volt az említett vezérlés csere is ( okoskerek nélkül). Akkor ennyit ér a márkaszerviz...
Ha vezérlés kell cserélni akkor azt kell, ez van, megkapja okoskerékkel. Ezt kb mennyi ideig húzhatom (pár hét, 1 hónap)?
Alkatrész árakat már nézegettem, de úgy kb mennyi lehet a munkadíja a műveletnek (hogyan készüljek)?Köszönöm .
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz erx470 #85086 üzenetére
egyel jobb a te eseted, nalam anno a Markaszerviz beirta az okoskerek cserét, amit nem csereltek...
Én is kétszer fizettem meg a vezérlés cserét....
Nalam sajna szolenoid is tönkrement...
Szerintem nem árt ha a szolenoidod kiszeded, v a szerelő, és a szűrőt kitakarítják ott is... -
flymi
addikt
Renault Thalia 1.4 16V Expresson 2003? Érvek mellette-ellene? Típushibák?
Olvastam róla hideget-meleget is. Városi futkározós autónak kellene valami apósomnak, jövőre meg a feleségem használná anyataxinak.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
LamerGyuri
senior tag
Ellene? Semmi de én elfogult vagyok, ugye
Nehéz már jó állapotút találni, elfogadható áron, mert lenézik és ütik-vágják őket. Ha nem volt törve, sose rozsdásodik. Klíma legyen benne, pollenszűrőt bele lehet tenni utólag, bár az Expression elméletileg klímás. Alap, kitapasztalt Rönyó betegségek vannak néha, de olcsón orvosolható (kontakthibák, hátsó rugótörés, szívósor tömítetlenség, stb.) Talán a fűtőradiátorcsere, ami húzósabb; persze csak ha utoléri eme betegség. Tényleg, Robi, mikor érsz rá? . Ha időben megkapja, ami jár neki, és néha foglalkozik vele valaki egy kicsit, kimegy a világból. A gyári fogyasztási adat városban felejtős; mondjuk nálam nem is volt szempont. Magas vagyok, mögöttem utazni nem komfortos szintén magas, vagy termetesebb embernek; csalóka a beltér, ahogy a csomagtartó is: nagy és sok cucc fér bele....ha befér a nyíláson[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
Olcsó kiforrott elpusztíthatatlan technika. (Azért agyon lehet rúgni)
Gombokból fenntartható.
Szűk, rusnya, agyament elektromos ablak kapcsoló elhelyezés. Ph2 nél már változik.
400ezer alatt csak bontószökevények vannak.
Ajánlott autó!
Fűtésradiátor, vagy legyen kicserélve, vagy te fogod!Renault power
-
flymi
addikt
válasz LamerGyuri #85090 üzenetére
+rob210
400-at kérnek érte, az első lökösön látni egy kis törést a képeken a ködlámpa alatt, de majd a napokban megnézzük élőben is./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
harry
veterán
válasz LamerGyuri #85083 üzenetére
Ah igen, csak kesobb vettem eszre en is a kepet epp mentunk hazafele a setabol
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
flymi
addikt
Na kérem megnéztem. Őszinte a kocsi, nincs rajta glanc. Téli gumik újak, rozsdát nyomokban sem tartalmaz. Hűt-fűt, nincs lelakva. Idős bácsié volt, holnap asszony rànéz az előéletére.
Szervizkönyv van, igaz a második oldaltól csak beírás, de pecsét már nincs.És akkor jöjjenek a "hibák":
Aku gatya. Légzsák ki van kapcsolva, elfelejtettem megkérdezni miért. 2 kisebb horpadás, 1 nagyobb karc. Csomagtartót megette a nap. Bal első lámpára ráférne egy polír. Motortérben a szíjak felőli oldalon friss olaj csillogás, csak tipp, h szelepfedél. Első lökös alja két helyen törve.
Ja és kicsit nehezen veszi az egyest. Keverni kell a fakanállal rendesen mire sikerül betolni.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Kronos3000
senior tag
2020 január óta van nekem. Féltem tőle, de már nem utána olvastam a lehetséges betegségeinek, és megelőztem amit lehet, csak trafó, meg utólag beépített riasztó tréfált meg. Tavaly megbízható szerelő vezérlést cserélt, én most januárban komplett első féket tárcsákkal, betétekkel,, a fűtésem tökéletes, a klíma is. Nincs benne keleti kényelem, de egy swift-től fényévekre van. Én elégedett vagyok vele. Városi használat miatt motorolajat 7000km körül cserélek, a fokozott igénybevétel miatt.
Wasabi...
-
flymi
addikt
válasz rob210 #85095 üzenetére
Nem is vártam tökéletes autót. Holnap beszélek szervizzel, h nézzék át, mondjanak valamit. Mert ha motorikusan rendben van akkor vesszük. Beltere sincs lelakva. Igaz magam mögé hosszú útra nem ülnék be, pedig nem is vagyok magas. Csomagtér nyílása szűk, de ami befér az elfér.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
flymi
addikt
Kronos3000, köszönöm neked is a válszt!
Találtam egy szakit aki világ életében Renault szervizben dolgozott. Most saját műhelyt visz és itt az utcánk végében van! Kellemes meglepetés.
Hozzá vittük egy állapot felmérésre a 400 ezer forintos Thaliát. Nem tökéletes, vannak problémái a kocsinak, de semmi komoly.
Negyedik gazdás, idős mérnök ember a jelenlegi tulaj.
Rozsda egy deka se. Váltóolaj csöpög, de állítólag ez mindnél ilyen. Kell bele friss és kész. Váltó rudazaton kicsit állítani kell, mert nehezen veszi az egyest.
Az autóban nincs hibakód. Vezérlés 99,99%, h cserélve lett, mert a vízpumpa és a szíj új. Egy szimering valólszínűleg ereszt. Két hátsó rugó elfáradt, törött. Első féktárcsák betéttel cserések ahogy az akksi is. Első toronygumik (szaki mondta így) cserés. Gondolom ez a toronycsapágyat jelenti.Kérdéseim: milyen olaj kell a motorba és milyen specifikàciójú a váltóba? Elf-et említette, h az kell a motornak, de ennyi.
Tárcsa-betétben vannak ajánlott márkák? Off autómhoz tudom mi a jó, tavaly lett komplett szett cserélve, nem tudom Renaulthoz más-e adott márka minősége.
Akkumulátorból milyet?
Van külön benzinszűrő, cserélhető?
Színkódot hol találom?
2003-as Thalia 1.4 16V Expression, ~207.000km van benne.Délután papírozzuk, vesszük.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- Házimozi belépő szinten
- Ukrajnai háború
- Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs