-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
domper2015
senior tag
válasz forceberg #85200 üzenetére
A fedélzeti komputer egy kissé optimista.
A tankolásnál elég könnyen kalkulálható a fogyasztás, nincs céleszközöm adatok kinyerésére.Tegnap kínomban levettem a töltőlevegő nyomásérzékelőt egy kis tisztításra, ma Debrecen-Hollóháza-Debrecen volt az útvonal, az átlagfogyasztás 5,73 l / 100 km.
-
domper2015
senior tag
válasz LamerGyuri #85201 üzenetére
Rengeteget kisteherautóztam, lapos keréken sehova. Sikerült a volt kollégáknak 4 db Semperit gumit szálszakadásosra hajtani, mert 2,5 bar-os értékre fújták 4,1 és 4,5 bar helyett egy Fiat Ducaton.
Kicsit túlfújt kerékkel közlekedtem ma ( jött a meleg ), elöl 2,5, hátul 2,3 bar volt a nyomás Hankook téli gumi.[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz domper2015 #85203 üzenetére
Csak tippeltem, mert az látszott, hogy a cucc jó, de valami turpisság még van ott valami; ahogy látom, talán meg is lett.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
domper2015
senior tag
válasz LamerGyuri #85204 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat, ha konkrét fejlemény lesz, akkor írok beszámolót.
-
passat77
tag
Sziasztok,
Használ-e közületek valaki kínai Delphi ds150-et?
Alap diagnosztikára ez is elég lehet?[ Szerkesztve ]
-
flymi
addikt
Mennyi a hűtőfolyadék feltöltési mennyisége? 2003 Thalia 1.4 16V
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
vass1024
tag
Sziasztok!
Előzőleg már írtam Renault Megane 3 (2009) 1.6 Benzin 110Le, szervizelésével kapcsolatban. Majdnem mindent sikerült megcsinálnia, kicserélnie a szerelőmnek, kivéve egy dolgot. A benzinszűrőt nem találja, én úgy nézem interneten, hogy a vezetőoldali hátsó kerék elött kellene lennie egy burkolat alatt. Viszont állítása szerint ott benzingőz szűrő/tartály vagy ilyesmi van.Az emberi agy a világ leggyorsabb számítógépe.
-
mycso
Topikgazda
válasz domper2015 #85183 üzenetére
Egyébként ha csak pályatempó volt, akkor ez a fogyasztás belefér.
Nekem 106 lovas 1.5dci megane 2 kombi volt, pálya tempónál (gps 130), simán 6,5l körül alakult a fogyi.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Xantomas
őstag
Toltunk a hosszú hétvége alatt egy Észak-olasz-osztrák túrát.
Cca 2700km ment a kocsiba, nagyjából végig pálya, 130-140 közötti GPS-szel belőtt tempó. Városi használat nem volt, mindenhol a helyi tömegközlekedéssel csapattuk.
Mindenhol alap gázolajat tankoltam +VIF.
5.7l-es fedkomp alapján mért, és 5.8l-es tankolások után számolt, persze a fedkomp alapján mért távolságból. Valós, GPS alapján mért az jobban fedi a valóságot. Kevesebbet mért a fedkomp, és még a magasság kompenzációt nem is számoltam bele.Egy élmény volt megérkezni. Nagyjából ahogy átléptük a határt, onnantól megszólaltak az addig csendben levő borosüvegek.
Most vezettem először ennyit egyszerre az olaszoknál. Eddig észre sem vettem hogy ezek mind potenciális BMW userek, vagy nem tudom, oda már index kar nélkül szállítják vasakat. Elég gyorsa megunnánk, ha ivós játékot kéne játszani az indexeléseket számolni. Sávok? Felfestések? Minek az? 3 sávos úton, ketten mennek egymás mellett, mindketten középvonalon XD te meg próbálj elmenni mellettük."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
flymi
addikt
válasz Kronos3000 #85210 üzenetére
Köszi!
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
NoMagix
addikt
Üdv mindenkinek!
Szeretném megkérdezni elsősorban a kedves Clio tulajoktól illetve mindenkitől aki tud segíteni, hogy a 900cm3-es motorok milyenek kell e tőlük tartani? Melyik megbízhatóbb a 76 vagy a 90 lóerős illetve az 1200cm3-es?
Nagyon tetszenek a Clio Grandtour-ok és mostanában elég sokat láttam a használt autók között, 2018-tól nézegettem őket.
Jelenleg két Citroen van a családban egy C3 1200-es puretech és egy Picasso, az utóbbit cserélném fiatalabra.
Köszönöm a választ. -
Xantomas
őstag
válasz sesomaru1989 #85221 üzenetére
A félreértések elkerülése végett. Visszafele, hazafele, a Magyar határ után szólaltak meg az üvegek.
Nem Dél-olasz, hanem Észak! Előbbi amúgy sem Európa… utóbbi meg. Lazák, nah… Biztonságosan vezetnek, csak ha olyanok mint folyadék. Kihasználják a rendelkezésre álló területet Az index nem használata is olyan, hogy megalszik a tej a szádban mire átérnek egyik sávból a másikba, szóval nem veszélyes. Nem átrántják, mint a dörzsölt magyar, hogy esélye ne legyen a másiknak megakadályozni azzal, hogy lepadlózza, hogy ne férjen be. A pályán is inkább a magyar BMW, és Merci SUV-okkal volt a gond. Azok mentek mindenki picsájába, és villogtak. Meg az olasz rendszámos, látványosan kisebbségiek.
Balkán. Megvolt az is. Láttam fura dolgokat, de az a nagy büdös valóság, hogy messze nem volt olyan durván veszélyes, vagy gáz amilyennek be van lengetve a köztudatba. Anno írtam erről egy hosszabb posztot. Azóta 2x visszamentünk. A kilók meg ránk.
Jó, hát a balkáni, meg Szerb néplélek az ilyen. Emberöltőt éltek le úgy, hogy állandó harckészültségben kellett lenni, és sarkítva, de kb arról szólt az életük, hogy vagy te vered meg a másikat, vagy téged vernek meg. Opció nincs. Viszont a fiatalok, az értelmiségiek hozzáállása nem ilyen, sőt, éppen ezzel ellenkező. Ők is úgy állnak hozzá, hogy a white trashben élnek.
A balkán közepén, ha túl vagy a kúltúrsokkon, pont az tud igazán durván szemet szúrni, hogy annyi náció, vallás, érdekcsoport van és mégis kisebb nagyobb konfliktusokkal, de békében elvannak egymás mellett, együtt fejlődve.
Nah, ez ami nálunk tejesen kihalt, nagyjából 100 éve.Az elborult román, főként erdélyi magyar területekről jövő rendszámos sofőröket sajnos általánosságban semmi sem übereli. Az a legalja. Az aszfalt császárai. Az országút rendíthetetlen urai. Mindenki takarodjon előlük a francba. Persze tisztelet a kivételnek, de bármilyen szakadt féllámpás-félnótás szarban olyan arrogáns parasztok mint bármelyik hazai kopasz bömösös.
Klios: olvass vissza. Sokan használják a topicból. Télen télit, nyáron nyárit. Használom, de sok különbséget nem veszek észre. Kb annyi mint ha normál helyett prémium üzemanyagot tankolnék. Pályán nincs sok difi, kicsit puhábban jár a motor, kevesebb rezonancia, de az 1.9 dci amúgy sem a kifinomult nézéséről meg a járásáról híres.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #85228 üzenetére
A bal oldal konkrétan nem működött.
Kíváncsi leszek a változás érzékelésre
De aki az elektromos parkolóféket kitaláltaRenault power
-
Xantomas
őstag
válasz Kronos3000 #85228 üzenetére
Ne aggódj, a Brembo hátsó tárcsám se volt szebb 2 év után. Annak is már rohadt a pereme, meg vállasodott.
rob, jól látom, hogy konkrétan már megdőlve kopott benne a betét, és a nyereg válla ették magukat bele, vagy az retek rajta?"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
erx470
csendes tag
Jövő héten lesz meg a vezérléscsere okoskerékkel a K4M-es Fluence-n. Elf evo 900NF 5w40-es olaj van most benne ami még 4000-5000km-et elmehetne (akkor lesz meg a 10000km az olajban). Cseréltessem most Elf Evolution 900 SXR 5w30-asra az olajat is (vagy várjam meg a 10000km-t)?
Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Xantomas #85230 üzenetére
Nem ez konkrétan a magyar szervízek csodálatos hozzáállásának köszönhető összesült fékpor, amit konkrétan le kellett vésnem. Úgy megszorult a betét, hogy ki kellett feszegetni a helyéről. Semmit nem fékezett.
Egyszerű a képlet, gyorsan cseréljünk betétet , hagy menjen.
Ezért csodálkozik mindenki amikor azt mondom, hogy a fékcsere megvárható, de 4 óra kb.
Neki azt mondták csak betétet kell cserélni 30 perc.
Na ilyenkor szokott az lenni, hogy akkor vidd oda, aztán majd elhozod hozzám
Tragédia miket látok, mennyire a pénzről szól minden.
A munka meg le van sz@rva.
De ez sajnos mindenre igaz.Renault power
-
flymi
addikt
Sikerült szerezni négy darab acél felnit. Mondjuk elsőre befürödtünk, mert az első helyen vett szettből kettő szar volt, vadászhattam még kettőt. Már műhelyben vannak, jövő hétre ígérték, h kész lesz a homokolàs és a szinterezés. Rájuk bíztam a színt, egy olyan feketét ajánlottak ami nem matt, de nem is fényes és legalàbb hamar kész lesz, mert több szettet is fújnak majd belőle. Árat emeltek, 22k lesz a négy darab R14. Utána mehetnek fel a T005-ös gumik. 👍
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
szaja11
újonc
Sziasztok!
Mi lehet a baj? (Hű, de utálom az ilyen kezdetű hozzászólásokat. ) Szóval. Adott egy Espace IV (2004. 2.2 dCi), ami lassú forduláskor vagy tolatásnál az utcára kikanyarodáskor ropogó hangot hallat valahonnan elölről. Mi csinálhatja ezt? Toronycsapágy, rugó vagy valamelyik szilent? Vagy, ha csak szemre(fülre)vételezéssel lehet megállapítani, akkor tudnál-e rá időt szakítani Rob, hogy megszakértsd? -
Jimmy8
senior tag
Pár évvel ezelőtt én is homokszórattam-szintereztettem acélfelnit, de soha többet. Kb. 2 évet bírt, majd a belső sarokban-élben (ott ahol a felni palástja, illetve középső (agy)része találkozik) ismét elkezdett enyhén rozsdásodni. Utánaolvastam.kérdeztem, és állítólag technológiából adódóan ilyen éles-szűk találkozási-illesztési pontokon nem úgy tapad meg a szinter festék, ahogy kellene.
Természetesen lehet, csak ott nem voltak elég alaposak, ahol csináltattam, de akkor elhatároztam, hogy legközelebb homokszórás után autófestőhöz viszem, aki megfelelő alapozás után lefesti.[ Szerkesztve ]
-
erx470
csendes tag
Erre esetleg valaki:
"Jövő héten lesz meg a vezérléscsere okoskerékkel a K4M-es Fluence-n. Elf evo 900NF 5w40-es olaj van most benne ami még 4000-5000km-et elmehetne (akkor lesz meg a 10000km az olajban). Cseréltessem most Elf Evolution 900 SXR 5w30-asra az olajat is (vagy várjam meg a 10000km-t)?
Köszi."
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #85238 üzenetére
Anno az acélfelniket én is lehomokoltam, kapott egy foszfátfürdőt, rozsdagátló alapozót, 3 rétegben, arra szórókitt, majd ezüst felnifesték, és lakk. 2 tél alatt át is ütött a barnaság. Néha lekenem, és átdörgölöm ro55tel, olyankor gyönyörű szép lesz, és az első esőig marad is, de lusta voltam egy ilyen művelet után átfújni pár rétegben.
Majd ha visszament a nyári alu szett. Most eltakartam dísztárcsával és csókolom.
flymi: 22k az teljesen korrekt, bár nekem túl olcsónak tűnik.
XVI-ban az Ikarus telepen van egy szinteres. Ők pont ezért meg is munkálják a felnit, lekerekítik a lemezeket, hogy ne legyenek élei, pont azért, amit Jimmy8 is említett. A PE nem nedvesíti az acélt, és hasonlóan, mint ahogy a víz a zsírpapíron, cseppeket formáz, mert a peremszöge nagyobb mint 90 fok. Le kell kerekíteni az éleket, hogy egyenletesen be tudja vonni.
Ők nem fix áron dolgoznak, hanem közben derül ki.
De ugyan ez, az Oszi szinternél, bár ők fix árasak és még csak bringa vázat festettem náluk. Ők is pont ezért megmunkálják a felnit is, hogy ne legyenek élek."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
flymi
addikt
válasz Xantomas #85242 üzenetére
Az off autóhoz is hozzájuk vittem a téli acélfelniket és két év után is tökéletes mind a négy darab.
Szoktam látni náluk kész műveket is, szépen dolgoznak. Akiket eddig megkérdeztem mindenki jó véleménnyel van a műhelyről (autószerelők, karosszériások és kereskedők is).#85237) Jimmy8: Lehet csak nem volt szerencséd. Kétszer eljátszottam én is azt, h itthon lecsiszoltam, flakonból lefújtam, de egy év után rondább lett, mint volt. Hiába, nincs ipari technika a hátsó kertben.
Viszont tudok "szakit" aki nagyra tartja a tudományát de két fillért nem ér a munkája. Elbacta a "polírozásával" a fényezést, meg az egyik sárvédőmet ugyan letüsszentette, de már az első mosás után az élen lejött a festékréteg és azóta is csak kopik.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Somatom
veterán
Miért jó az acélfelni? Én vettem négy alut 40 -ért. Azokra rakattam a téli gumikat. Nem úgy tűnik, hogy bármi bajuk lenne a téltől, pedig kaptak német, osztrák jégmentesítő mügét is.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Jól látom, hogy az összes Megane 3-ban ugyanaz az ülés van, csak más huzattal? Kivéve a GT felszereltségnél. Ugyanezt tapasztalom a Clio 3 esetében is.
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Somatom #85248 üzenetére
Ez amikor előkerül, mindig elomndod, pedig én pont nem ezt tapasztaltam.
Pl. nekünk a verso alatt eegy 4 éve felújított komplett féltengely két csuklóval van.
Az enyém alatt is túlméretes a jobbos külső csukló.
Nem is emlékszem talán 2015ben csináltattam a hatgolyóban.
Egyszóval nekem / nálunk bevált.
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen notebookot vegyek?
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Napelem
- PlayStation 5
- Fotók, videók mobillal
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen