-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Josi
aktív tag
válasz diablo1984 #86550 üzenetére
Rob majd megmondja, ő a szakértő
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #86547 üzenetére
Gates és az okoskerék a vezérlés része célszerű cserélni, mert általában 1-2 hónap év és megjelenik a hiba. Akkor meg ugyan úgy bontás vezcsere.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Hát gyerekek bekövetkezett az ami soha nem fordult még elő velem.
Vezérléscsere után check enginnel adtam vissza egy megane2est, nem jutottam vele dűlőre.
egyszerűen ég a bőr a pofámról. Az autó szépen jár, jól megy, húz, de dobja a check engint. Vezérmű tengely jeladó és vezérmű tengely állító hibát dob. Szerintem elektromos hiba, másra nem tudok gondolni, mert minden a helyén. Ilyen amikor akasztják a hóhért.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #86556 üzenetére
Okoskerék delphi (gyári)
Gates szettet vegyél abban minden benne van.
A hosszbordás és főtengely szíjtárcsa is ellenőrizendő és csere ha olyan. Ha nincs gates , dayco, vagy ina.Renault power
-
lsebestyen
addikt
válasz rob210 #86557 üzenetére
Ezek az elektromos hibák a legidegesítőbbek, és szerintem egyre több lesz belőle, ahogy 2000-es évek fiatalabb autói kezdenek öregedni. Ki lett a vezetékekből spórolva az anyag, de durván. Múltkor átmentem egyik barátomnak segíteni kimérni egy H Astrán, hogy miért vacakol az egyik lambdaszonda. Csatit szét kellett bontani, aztán egyenként kiméregetni a vezetékeket, de brutális módon szét voltak keményedve, pedig egy mezei 1.6 motor, ami nem termel extra sok hőt.
-
Josi
aktív tag
válasz Mezga Aladár #86565 üzenetére
Nem tudom, soha nem cseréltettem márkaszervízben. (nekem nincs okoskerekem. )
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Nordik
őstag
válasz Mezga Aladár #86565 üzenetére
Ha nem tudod mikor cserélték utoljára akkor cseréld. Nekem vezérlés csere után 2 évvel kezdett kerregni. Aztán meg is kellett újra bontani. Pedig már az se volt új a szerviz előélet szerint. 8 évet bírt ha jól emlékszem a dátumok szerint.
Szerintem minden második vezerlescsereig bírja, de nagyobb valószínűséggel nem bírja ki már a masodikig. Függ attól is gondolom mennyiszer inditozol stb.
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz lsebestyen #86563 üzenetére
Nah, ezt első kézből tanúsítom, nem csak az autóipar szenved ettől, hogy a vezetékek egyre jobbak dokumentáltak.
Sokkal pontosabb a gyártástechnológia, nem randomra megy a műanyagok adalékainak adagolasa, hanem patikamérlegen tudják azt a specifikációt, ami az adatlapjukon van, viszont csakis azt, szinte nulla tűrés, kitérés bármelyik irányba. Nincs abból kispórolva semmi. Pont az van benne, és olyan szerkezettel, amivel épp megfelel az adott igényre. Erre van igény a vevők részéről, hát ilyeneket gyártanak. Aztán amikor meg olyan vezetékekre van szükséged, ami kicsit komolyabb specifikációknak megfelel, akkor a világ összes pénze nem elég rá.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
K4M 858 motorba mennyi olaj kell a cserénél?
Nekem a keresés 4,8 litert hoz.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Predator2
addikt
válasz rob210 #85710 üzenetére
Helló
Vásároltam magamnak ilyen vakuumos üveglap kiszedőt, de ott is hagytam a boltban, mert nagyobb mint az üveglap amit szeretnék kiszedni. (120mm az átmérője). Te hogyan használod? Nincs kisebb a boltokban (nekem azt mondták).
Hol tudnék mégis szerezni?
Thx
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
diablo1984
veterán
válasz Mezga Aladár #86570 üzenetére
Annyit ír mindenhol IS.
-
Mezga Aladár
veterán
-
lsebestyen
addikt
válasz Xantomas #86569 üzenetére
Te is tudod mire gondoltam. Nezz meg egy kilencvenes evekbeli auton a vezetekeket aztan egy 2005-2010 kozottin. Nyilvan tisztaban vagyok vele h a gyartonak nem erdeke hogy a vezetek jo legyen 15 ev mulva is, de hany ev is a magyar flotta atlageletkora?
nem a vevo reszerol ez az igeny, hanem a gyarto nem fog kidobni az ablakon penzt azzal, hogy jobb vezetekezes legyen, mivel a silanyabb is kibir annyit amennyit reszukrol kell. -
LamerGyuri
senior tag
válasz lsebestyen #86575 üzenetére
2 hete, természetesen más szerelési művelet közben, mondom, mi ez a trutyi a vezetéken? A képen látható hosszon simán elmállott, ujjal elmorzsoltam a szigetelést.
2004-es évjárat
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #86576 üzenetére
Na pont valami ilyesmire gondolok a megane nál, amivel nem boldogultam. Kábelcsatorna alatt valami vezeték zárlat, vagy fene tudja.
Renault power
-
forceberg
veterán
válasz LamerGyuri #86576 üzenetére
Ez melyik csati, milyen vegyi anyaggal érintkezhetett?
Nekem a M2-n pont egy ilyen védőcső vége vágta majdnem a vízhőmérő vezetékét. Az extra védelem végénél van ugye meghajtva a vezeték... Rá van húzva egy merevebb védőcső, de nem ér végig, igazi hülyeséghttp://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
LamerGyuri
senior tag
válasz LamerGyuri #86576 üzenetére
Kormányszervó fémcsövén felfelé áll egy érzékelő, annak a csatija; és igen, közel 180°-ban fordul lefelé a kötegbe
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #86581 üzenetére
Mindegyik hidroszervós ilyen .
Érdemes szigetelés után rögzíteni, hogy ne mozogjon minden indítás leállításnál.Renault power
-
Xantomas
őstag
válasz Somatom #86580 üzenetére
No meg, az a 10-15 év, mire szétmálik a szigetelés, klasszikus értelemben véve, addigra az autó amúgy is annyira elhasználódik, hogy nem éri már meg karbantartani, max életben tartani.
Ettől függetlenül, nem komplett kábelkorbácsokat kell gyártani, hanem szakaszokat, új végoldali, és már krimpelt csatlakozókkal, amiket adott, a villamosságisok által ismert szerelő pontoknál el lehet vágni, és pontos, szín, és mérethelyes vezetékekkel, forrasztással, integrált zsugorcsöves megoldással rögzíteni. A hibás szakaszt, meg egyszerűen kihúzni, úgy, hogy hozzá van kötve a behúzandó új.
Lenne piaca, mert a legtöbb autóvillamosságis olyan okádék módon krimpel, általában nem is a adott csatihoz való fogóval, (mert az általában drága), hogy csoda, hogy egy évet kibírnak.Az ár meg… jelenleg alig van új autó, a használt árak az egekben, az alapanyag olcsóbb nem lesz, plusz ugye nem a forint a legjobb valuta. Az hogy telefonszám hosszúságú a végösszeg… nézőpont kérdése.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
válasz Somatom #86584 üzenetére
A kábelek szigetelése ott málik el ahol hőt vizeet vagy olajat kap.
ne adj isten ezek mindegyikt vagy valamelyik kombóját.
Utastérben elfáradó szigetelést pl. még sose látttam.
De a turbóra menő szenzor kábele már 6-7 évesen oda van pl. az 1.4 tce-nél.Magyarán a hő olaj és víz szigetelés , ha meg lenne oldva nagy baj nem lenne.
(jah egy kimaradt a mozgás a nyíró hatás, pl. ha rosszak a motortartó bakok.)
Renault power
-
DJGABI
addikt
válasz DJGABI #86310 üzenetére
Kicseréltem, picit folyt a szűrő mellett, de nem vészesen, gyors bepattintottam az új szűrőt, továbbra is szinten van, minden oké.
Kérdés: 1-es Twingonál többféle kalaptartó volt? 2002-es van nekünk, a beltere picit más mint amiből bontották a kalaptartót.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Megane 3/3 16/110LE Májusban vásároltam, használat eddig ugyan az Balaton oda vissza, kb. 3000 km alatt 1 litert csökkent a fogyasztása.
8,8 L/100 km, 7,8 L/100 km.
A fogyasztás mérés mindig telitanktól telitankig történik.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
gergo5991
őstag
válasz Mezga Aladár #86588 üzenetére
multkor kipróbáltam országuton 5,5l /100km 90km/h-al, ha picit lendületesebben megyek 6l, ha meg elpörgetem 5000ig és úgy váltok akkor 6,8l klimával..
bár mostanság a sok városozás miatt felment 7,8ra a sok szemafor és kigyorsitás miatt..max 8,2 volt városban asszem annál feljebb még nem ment soha
megane 3, 16v 110ló szintén, 5 sebességes[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Mezga Aladár #86592 üzenetére
Mégane 2, 1.6 112 LE, 5 litert eszik 90 körül
Előtte 6 körül volt, csak hátsó lambda szonda (Denso) csere kellett, és huss 1 liter. Igaz azóta van egy búgó hangja, érdekes volt mikor felfigyeltem rá, azóta megszoktam.
Jó, az én talpam óvatos általában, figyelem a fogyasztást , de fura hogy újabb autók többet fogyasztanak, pláne 6 sebességes váltóval. -
forceberg
veterán
Gratulálj az EURO normák bevezetőinek. A motorok nem a legjobb hatásfokú üzemben vannak tartva, hanem ahol a legjobb a kibocsátásuk. Persze ezt plusz üzemanyag elégetésével érik el. Nonszensz!
Ez akár 10-20% többletfogyasztás is lehet. Félelmetes, mennyire át vannak baxva az emberek.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Mezga Aladár
veterán
Én nem igazán figyelem menet közben a fogyasztást megyek amennyivel jónak látom.
Vasárnap lefelé Balatonra volt, hogy 150-el mentem, hazafelé csak azért fogtam vissza magam mert a teli autó nagyon lengett az M7 rossz szélső sávjában (5 személy, csomagtartó dugig pakolva, tetőn 1 db kerékpár).Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #86594 üzenetére
Azért a megane megeszi a 8 litert ha tetszik ha nem.
Nekem most a clio a kis turbós motorral 6.5 el elvan.
Pedig euro 3 helyett euro 5.
Tudom, igen nem összehasonlítható, mert 400ccm az 400ccm.
De egyenlőre jó választásnak tűnik, még ha bejátszik egy turbó felújjtás akkor is szimpatikusabb , dinamikában pedig nincs különbség, csak más vezetést igényel.Renault power
-
gooool
őstag
válasz rob210 #86596 üzenetére
Anyum nagyon birja a karakteret, igazabol en is, tok jol szedi a labat a kis 1,2-es a turboval.
Plane miota kivakartam belole a szilvalekvart, egy egeszen mas hangnemet ut meg menet kozben, szoval biztos halas a technika erte. Hamarost olajcsere, kap elotte egy Liqui Moly olajsar tisztitot, hogy a maradekot is hatha sikerul eltuntetni.Ja...lehet jovoheten megnezek egy Clio RS-t... Hianyzik...
Üdv, Balázs
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyrobogósok baráti topikja
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
- Vicces képek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hálózati / IP kamera
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs