- Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
- Synology NAS
- PHP programozás
- Bittorrent topik
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Vírusirtó topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz csubuka #5651 üzenetére
A Jazz nem annyira, sem az idisi 8 gyertyás nagyobbik 1,3as, sem az 1,4 100lovas utódja nem díjazza. A Toyota 1.5/1.8 hibridjei sem szeretik. A csak synthetic(azaz félásványi) 40es olajak nem barátai ezeknek a mociknak; ha 20-25 ezret használod fullsynth 20as olajokkal, azzal nincs bajuk.
Hát, PSA KFU (TU3) meg NFU (TU5 JP4) elég robosztus, tűrhetően bírják a Renault 1.2/1.4/1.6osok is (K4M-nél a vezmódosító kerék nem szereti ugyan, de nem nagy tétel) - opel 1.4 90 és 1.6 szintén zenész.
Olaszok későbbi 1.2/1.4-esei (korai Fire nem nagyon szerette az olajsarat/ritka cserét).
VAGnál 1.6 mpi nem finnyás (1.4 16v és 1.6 fsi inkább az) de akkora ...., hogy nem tudok érvet mellette.
Kia/hundai régeppi kappái nem annyira válogatósak, de a gdi megint az, az mpi meg kicsit gyenge (rioba/i20ba még ok).Amik 2011-2013ban debütált motorok, ott viszont szinte mindegyik kényes az olajra (renault korai1.2/1.4T, opel, fiat 1.4T motorjai nem annyira).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz dethroner #5655 üzenetére
Min segít ha kikapcsolod? Akkun kívül. Komolyan
Hibridek, főleg plugin hibridek azt nem szeretik ha közben lehül a motor, és hirtelen oda kell baszni mert lepadlózták esetleg.
A legtöbb japán motor ellensége a tulaj/szerelő, ótvar olajjal a belevaló helyett.Csak ők 10-20 évvel korábban elkezdek alacsonyabb viszkozitású olajat használni. Mai napig hallom a sok okosságot, szerelőktől, hogy úristen, meg fogja enni a 0w20-at. Eszi a lófaszt, és ha eszi, akkor a félásványi 40es szar miatt képződőtt lerakódások miatt, mert az olajlehúzón a furatokat normális olajra méretezték, nem Ladába való olajra. Rendes olajjal idővel újra kitisztul a rendszer. Ami szimeringet/vezmódosító tömítést meg tönkrevágott a silány olaj, azokon meg már csak a csere segít.
Tehát igaz, eszik az olajat - ha nem megfelelőt raktak bele. Halkan jegyzem meg, tizenévig hülyeségeket írtak a gépkönyvbe is, mert fel volt sorolva 0w20, 0w30, 5w40, ...20w50 is egyes gépkönyvekbe.
Ne mondja nekem senki hogy ugyanaz a rendszer jól működik 0w20-al megy 20w50-el, mert nem. Bár legalább idővel mögé írta 1-2 gyártó pár típusnál hogy melyik az ajánlott.Én megint úgy vadásztam a 208-ba az Xtra First olajat, mert itthon nem kapni továbbra sem a nagykerekben a 2010-es 0w20-et, ami az EB2FA/HMR és az 1.5HDi-k gyári feltöltésű olaja is. Márkakóklerek is jobb esetben azt 2312-őt töltik bele, amit tizensokéve töltenek a benyásokba (ami még elfér, de sajna néha még ettől is gyengébb, nem belevalót öntenek bele).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dethroner
veterán
válasz MC Pite #5656 üzenetére
Akkun kívül min segít? Pl a fórumtárs azt írta, sok leállás és indítás miatt zabálják az olajat. Nos, akkor már az olajfogyasztáson is segít. Azon kívül nem kell nyáron azon mérgelődni várakozás közben, hogy nem hűt a klíma, vagy télen amikor 0 fok alatt 500 méter megtétele utáni egyből leállítja a motor és indít újra (mert a hibrid rendszer okos és figyeli a motor hőmérsékletét, na persze ). És mindezt 2 deci benzinért csinálná. Hát köszi, nincs rá szükségem. Majd én eldöntöm mikor álljon le a motor, én fizetem a kútnál a naftát.
Enyémbe 0w-16 megy és nem esziA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
MC Pite
veterán
válasz dethroner #5657 üzenetére
Nem látom bizonyítottnak, nem látok összefüggést a 10-90 másodperces stop startok és olajfogyasztás között, nem is találkoztam vele. Addig ez nem érv .
208 nem lövi le 1⁰ alatt és 30⁰ felett, de ez másutt is jellemző.
Nem 2 deci benzinért, hanem hogy álló autó ne eregessen semmit. Ezt mindenki (bekeértve gyermekeinket is) szívja, az nem magánügy - a fogyasztás az az.
Most ne a repülő meg tankhajóval jöjjünk, a jól megcsinált stop start nem zavaró, és álló autók nem pöfögnek feleslegesen. Igen, drágább akku kell hozzá, ha kikapcsolod, akkor is.Engem nem zavar, nem lehet benne spórolni, sőt, összességében kicsit drágább, de jobban szeretem ha van. Nekem az fura hogy a Megane miért ketyeg, ha állok vele.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dethroner
veterán
válasz MC Pite #5658 üzenetére
Nekem 19-es kamuhibrid swiftem van, jár vele. Na, az simán leoltja a motort a már emlíített nem ideális körülmények között, ezért is van motorindítás után egyből kikapcsolva a start-stop. Be lehetne állítani, hogy inkább takarékos legyen, vagy inkább a komfortot favorizálja és akkor kevesebbszer, rövidebb időkre állítaná le, de inkább kikapcsolva tartjuk. Nem hozom fel példának a repülőket, hajókat stb, de úgy gondolom, nem a lámpák előtt kikapcsolt motor hozna jobb levegőt a városokban, hanem az ésszerű forgalomszervezés a hatóságok részéről, és az autóhasználok részéről pedig az, hogy megéri-e bekínlódni a belvárosba és ott parkolót keresni, vagy jobb megállni a P+R-ben, és felülni a tömegközlekedésre.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
MC Pite
veterán
válasz dethroner #5659 üzenetére
Nyilván sokkal többet érne a telezöldes forgalomirányítás; stb, de ez sem rossz (ha nem szarul van kivitelezve). Én rommá büntetném ahol a forgalomszervezést el...ták, de ez én vagyok. Az emberek idegeit, autót és a levegőt sem kímélik ahol...khm, hagytak még potenciált a közlekedés ésszerűsítésében.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz csubuka #5653 üzenetére
Némelyik márka már egész egészségesen rövid szerviz ciklusokat ad meg, hirtelen a Ford és Mercedes ugrik be. Régi motorokat azért ajánljuk ennyire, mert amit 20 éve mutattak be, arról egyrészt már kiderült, mennyire problémás vagy megbízható, idő alatt kiforrottabb lett, régi technika eredendően olcsóbb lesz akar csak a darabszám és egyszerűség miatt is, stb. Új motorokkal sokszor még nincs elég tapasztalat sem, hogy okosat lehessen mondani, meg a széria eleji gyerekbetegségek is ott lehetnek.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Meg nyilván nem a lepkék hordják össze a jobb teljesítményt, kisebb fogyasztást az új motoroknál, hanem hogy jobban ki vannak centizve dolgok, komolyabb technológiákat használnak (EB szériánál a DLC bevonat, olajban futó szíj, stb) - ezt modernebb olajjal tudják a motorok. Mikor belerakják az egyszerűbbet, hamarabb lesz baj, mint az eleve egyszerű olajra tervezett régi motoroknál.
Nekünk a C3 mk1 TU3 (1.4 8V 73 ló) és a 208 EB2FA (1.2 83LE) a jó példa. 3800 helyett 2750(!)-en nyomatékmaximum, sokkal elevenebbnek, erősebbnek érződik, miközben egy literrel kevesebbet eszik.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Lejárt a szerkidő: elvileg 3300on volt ennek a KFU-nak nyomatékmaximuma, nem 3800on. Baromi derék szívó benzinestől.
Közben 208asunkal egyidős i20 kb ugyanennyit tud (84 ló 122Nm) csak 4000es fordulaton, érzésre mintha soha sehol nem húzna rendesen, a 3 hengeres VTi-t meg mindenki turbósnak hiszi utasként.
Meg ülés, fék, kormányzás is annyival más liga, hogy nem ellenfelek annak szemében, aki vezette mindkettőt. Sőt, futómű, kilátás, ülésmagasság, világítás is vastagon rálicitál a koreaiakra, de ez már erősen off.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dethroner
veterán
A TU5JP4 motor tényleg 5200-on adja le a maximumát?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
félisten
Sziasztok!
2018-as Peugeot 308.
Szükségem van másik távirányítós bicska kulcsra, mert már hárman fogjuk használni a kocsit.
Lehetséges nem a gyárival azonos kulcsot csinálni hozzá? Van ennek hátránya? Szeretném, ha kisebb hatótávú lenne, mert párszor már megnyomódott a zsebemben, esetleg kikapcsolhatós rádióval?
A kisebb fizikai méret sem lenne hátrány.Előre is köszi a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Barnahalo
tag
válasz Hauptmann #5668 üzenetére
Már én is nézegettem a Xsarámhoz (különben mindig Picasso dolgokat dob fel, hú de utálom...), ha veszek egy ilyen nyers kulcsot amiben van egy chip, azt fel kell programoztatnom, vagy hozzátanulja a kocsihoz? Már akartam csináltatni, de itt magyarba a sima kulcs bevágásáért 19-et elkértek volna, így inkább halasztgatom. A rádiós kulcs rádiós részét amúgy se használom, mert nem zárja le a kocsit a megtört ajtókábelek miatt...
-
tag
Peugeot 207 sw (1.6 hdi ha számít) van esetleg ötletetek, mitől lehet, hogy random leenged az első ablakból valamelyik? Teljesen véletlenszerűen csinálja, mióta nálam van (6 hónapja) 2x fordult elő, szerencsére mindkétszer esett az eső, így be is ázott a belseje, legutóbb ma reggel...Esőben sem mindig csinálja, kocsimosás után semmi baja...Igen, tudom, húzzam fel és akkor nem lesz ilyen gond, de azt hiszem ezen az opción már túl vagyok
Van esetleg ötlet merre induljak?[ Szerkesztve ]
Üdv,Spin!
-
jobbacsabba
aktív tag
Sziasztok!
2017-es Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI érintőképernyője néha újraindul. Általában a beindítás után néhány perccel, de nem mindig. Előfordult, hogy többször is megcsinálta, de van olyan hosszú út, amikor egyszer sem.
Valaki hallott, látott ilyesmit? Tudtok segíteni, hogy merre induljak a probléma kiderítésében? -
MC Pite
veterán
válasz jobbacsabba #5672 üzenetére
Fw frissítéssel kezdenék, pendriveról magad is megcsinálhatod szerintem (208nál legalábbis így van).
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Dell XPS
veterán
Sziasztok!
Tegnap váratlanul nem indult el az autóm (Xsara II. 1.6 16V 2002 / 128600km). Egyszer mindha elkapta volna, de leállt. Utána semmi, csak forgatta.... Lexia " cylinder no.2 misfire detected" hibát ír ki. Ahogy olvasgattam a neten több minden lehetséges.Esetleg ismeri valaki P0302 üzenetet ? Amennyiben a trafósor lenne hibás akkor azt írta volna ki ? Erősen benzinszagú minden...
Köszönöm!Üdv, Dell XPS
-
Dell XPS
veterán
válasz Dell XPS #5676 üzenetére
kimaradt: MAP szenzort simán ki kell húzni ha már nem fogja a csavar ? (TU5JP4)
Még nem vettem ki eddig, de megtisztítanám ha így alakult. Fojtószelepházat is levettem, kell hogy szellőzzön, érzem. Szívócsonkon is érződik. Citroen Xsara -nál nem zárja a benzinpumpát a program ha pl gyújtásprobléma van ???
- Vezérlés ok
- Kompressziót mérek majd (folyamatban)
- Gyertyákban: 7500km, de cserélemMire gondoljak még ?
köszi!
[ Szerkesztve ]
Üdv, Dell XPS
-
MC Pite
veterán
Csak ki kell húzni, igen.
Trafósor csatlakozóját csekkold még.Benzinszag bontás után van, vagy ennyire érződik szívó oldalon is? Utóbbit nem gondolom normálisnak.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz jobbacsabba #5680 üzenetére
Nem látja? Fat32 a filefomátum? Nekem se elsőre látta, de nem rémlik mi volt a megoldás.
Szerk: Megvan.Dell XPS: Főként az érintkezőkre, takarítsd meg őket, ha tudod kontaktsprével (nem wd40!).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Dell XPS
veterán
válasz MC Pite #5681 üzenetére
Köszi!
Korrodált volt az érintkező, de nincs változás egyelőre. Van tanacsod, hogy tudnám egyértelműen megállapítani a trafósor hibáját? Szerintem az, mert már voltak "érdekességek": bedadogot, elment az erő hirtelen, illetve nagyon furcsán járt alapjáraton néha. Jól ismerem az autót, így azonnal észreveszem ha valami nem stimmel. Fojtószelepre gondoltam a felsorolt hibák alapján, de nem vot annyira koszos. Viszont így már a gyújtás, trafó a gyanús.
Szóval nem szeretnék 40k -t kiadni ha nem az lenne. Nyilván távolról ultra nehéz, de hátha
több tapasztalat segíthet.2 henger kompresszióját még nem tudtam megmérni, remélem nem szelep problémám van. Egyébként elindulna vagy probálkozna szelepégégés esetén ? Csak teker és semmi ...
Már nagyon régen szereltem nem emlékszem a jelenségre.Üdv, Dell XPS
-
Dell XPS
veterán
válasz Dell XPS #5684 üzenetére
még annyi: végig olvastam egy teljes Xsara fórumot trafó problémákról, hibajelenségekról, és nem volt egyse ami nem indult volna el/be egyáltalán. Természetesen nem zárja ki, hogy nem lehet ilyen, de érdekes. Onnan nem kaptam választ. Picit aggódom mi lehet...
Üdv, Dell XPS
-
MC Pite
veterán
Én Tarjánba Vargaszékhoz szoktam vinni/javasoli ha valami olyan, ott van sok bontott cucc (PSA bontó is egyben), és egyből ki tudják azokkal próbálni. A benzinszag nem berobbant benzinre utal, tehát a gyújtásprobléma esélyes. Nem tudom merre laksz és ott ki lenne esélyes, illetve meddig/hogy tudnád eljuttatni.
Inkább egyébként a korrodált üa szivattyú kontakt szokott a BSM-nél jellemző lenni, de olyankor jellemzően nem indul/kevés benzin jut be. A trafósor km alapján bőven jó kéne hogy legyen, de hát a korral azért jöhetnek elő furcsaságok.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dik
őstag
Helló!
Keresem azon Berlingo tulajokat akiknek 1.6 HDI 99Le gépe van 2018 évj. körüli! Lenne egy kis óvatos kérdésem hozzájuk!
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
jobbacsabba
aktív tag
válasz MC Pite #5673 üzenetére
Na, sikerült a szoftver frissítés. Még menetközben nem tudtamn kipróbálni, de fentvan a tapi és a navi.
Ami más volt, mint korábban:
- frissült a mycitroen alkalmazás a gépen,
- nem nyitottam ki a gépen a pendriveot, amit a szoftver készített,
- nem csak a tapi szoftverét tettem fel a pendrivera, hanem a naviét is. -
MC Pite
veterán
OK, remek. Ha még fájlban vagy a lépésekben bármi van, ami utókornak/később neked jó lehet, szedd össze ide, hogy meglegyen
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Dell XPS
veterán
-
MC Pite
veterán
A búg nem biztos hogy elég. Nálam 7-9V-on szenvedett, ha el is indult.
A rail csövön van egy autósszelep, 3,5b nyomást csibál a szivattyú. Ha jól megy, spriccelnie kéne leállítás után is.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nesa
veterán
Baranyában nincs valakinek eladó Com 2000 kormánykapcsoló ?
-
jobbacsabba
aktív tag
válasz MC Pite #5691 üzenetére
Akkor pár infó, hogy most hogyan sikerült a frissítés.
A Citroen Update verziója 1.4.0., ezzel készítettem el a pendriveot a navigáció és az érintőképernyő frissítéséhez. Gond nélkül sikerült a frissítés.
A pendrivera két mappát csinált a program: SWL és license. Az SWL mappában a két frissítés könyvtára (ezk neve egy-egy számsor mindkét frissítés esetében), tulajdonképpen a letöltött .tar fájlokban lévő swl mappa tartalma van. UpdateInfo.xml fájlok nincsenek a pendriveon. A license mappában pedig a letöltött .key fájl található.
Így utólag, szerintem ami a folyamatban lényeges különbség volt az az, hogy frissült a Citroen Update program. -
Rivaul
addikt
Sziasztok!
Az első autóm egy kis Saxo volt. Életem egyik nagy szerelme lett. Azóta volt sok autóm, de nem tértem vissza a Francia vonalra. Most egy Volvo XC90 mellé szerettem volna venni valamit, helyi rohangáláshoz. Főleg feleségemnek szaladgálni kisvárosba a gyerekekkel. Sok olvasgatás és keresgélés után egy 2006-os C1 Elite literes benzines, lett a befutó. Eddig nagyon tetszik. Viszont az olajjal kicsit bajban vagyok. Ez a Francia autó, Japán motor kérdés elég sok oldalt összezavar ahogy látom. Most amit rendeltem bele:TOTAL 5W-30 Q. 9000 FUT NFC 4L/NL. Ahogy néztem ennek tökéletesen egyezik a specifikációja. A leírásban benne van a Toyota követelménye is. Api SL/CF A5/B5 (A1/B1). Máshol viszont látom a 0w20-as ajánlásokat is. A Dízel Volvoba teszek 0w30-at. 15 éve csak Total olajokat használok, maradnék ezen a vonalon. Megfelelő amit rendeltem, vagy mondjam le és keressek mást, amit ajánlotok? 175ekm van benne.Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
Rivaul
addikt
válasz MC Pite #5699 üzenetére
Köszönöm szépen.
Le tudom mondani, de akkor mit helyette? Eneos Ultra 0w-20 jó lesz? Itt nem ismerem a specifikációt. Volvos részben tudom hogy mit-mivel. De itt teljesen vakon vagyok. Helyi járat. Sok hideg indítás és kis táv (2km oda/vissza).[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest