Új hozzászólás Aktív témák
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Az autó nézegetesém még mindig nem ért véget. Korábban kicsit előítéleteim miatt Peugeot 208 meg Citroen C3-akat nem néztem. Ámde szerintetek mennyire vehetők ezek a 3-hengeres 1.2-es szívó motorral? Ha mondjuk i-20-akhoz ha hasonlítanátok őket? Árban lentebb vannak, ahogy nézem, lehet, hogy a megbízhatóságuk miatt?
-
ftc
nagyúr
-
csubuka
addikt
Köszönöm, értem én persze... van egyfajta előítélet, nem tagadom bennem is.
Meg a 3-hengeres azért kevésbé vonzó, mint a 4. A hangja szokatlan lehet. Amiket olvastam még, hogy a műanyagok azért nem annyira magas minőségűek pl a C3-ban. Meg az izzók gyakran kiéghetnek egyesek szerint... de egyet megnézek mindenképpen, mert tetszik a dijázn (pedig mindig a páromnak mondom, hogy ne ilyen faktor mozgassa a beszerzési döntéseket, de visszaüt ez most )
Az, hogy szíjas az nem hátrány, mert az i20 lánc sem örök élet ahogy hallom. Dizájnra a 2015 előtti C3 sokkal jobban bejön, mint a 2015 előtti i20 mondjuk. Utána meg fordítva, de most kb ilyen 15 előttieket nézegetek.
A motor amúgy a Micra-ban is ugyanez nem? Azért az összeszerelési minőség remélem nem, mert a 15 körüli Micra nagyon nem jött be. Gyárilag elállt az első sárvédő illesztés kb... vagy kamuzott az eladó és balesetes volt, de nagyon nem véltem a baleset nyomát felfedezni...
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
A Puretech 83-at is érinti amúgy az "általános" Puretech betegség az idejekorán lemondó olajban úszó vezérműszíjakkal? Vagy ez a szív motor azért kevésbé problémás ilyen szempontból?
-
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz csubuka #5358 üzenetére
Normális az olajutántöltés, pláne sok rövid út esetén. De persze kifoghatsz olyan motort is amire nem annyira jellemző, de fontos, hogy nem tervezési hiba, hanem éppen szándékosság a Peugeot, Hyundai, Mazda, Toyota és más gyártók motorjainál is, kb. minden EURO5 után tervezett konstrukciónál előfordul. Volt már itt korábban szó róla -tribológiai okai vannak -, a mérnökök rájöttek, hogy úgy lehet még faragni pár decilitert a benzin fogyasztásból, hogy ha a minimálisan szükségesnél több olaj van a hengerfalon, így tökéletesebb lehet az olajfilm és kevesebb a súrlódási veszteség - akár azon az áron is, ha ennek egy része elvész az égés során. De ezzel a jobb súrlódással kétszer annyi pénzt takarítasz meg így is tankolásnál, mint amennyiért olajat kell utántölteni.
A lényeg, hogy ez nem olyan okokból fakadó olajfogyasztás, mint régen a Ladákon amik azért égették az olajat, mert befért a kisujjad a dugattyúgyűrűk meg a hengerfal közé, hanem a normál üzem része. Persze ha nem töltöd után az olajat akkor ez is elkopik és akkor tényleg azt fogod látni, hogy immár azért van olajfogyasztás, mert nincs kompresszió sem, de ahhoz azért elég gondatlannak kell lenni.
A szíj ugyanaz a szívó Puretechen, mint a feltöltött változatokon, nyilván azzal a különbséggel, hogy kisebb erők hatnak rá, nem tudod annyira "megrángatni". Az 50 kW-os 1.0 motoron is ugyanaz a kialakítás. -
MC Pite
veterán
válasz csubuka #5357 üzenetére
2016 után javítottak ezen. Főleg ha a user megfelelő (2313 vagy 2010) olajat töltött/töltetett bele. Fos olajjal 2016 előtti vezűrműszíjjal azért összejött az a lemálás hamar (azoknál már meg is történt).
i20-al nem egy kategória, papíron megegyeznek (motor adatok), gyakorlatban annyival lentebb van a nyomatékcsúcs (2750 vs 4200!) a 208ban, hogy ég és föl a vezetésük! Ahogy a kormányzás, fék is, és futóműben is a Pugnál a pont (meg lámpában, komfortelektronikában, ülésekben). Családban van mindkettő.
Én szeretem a hangját, van benne bugi (yt-on keress 1.2 puretech acceleration szavakra). Nekünk nem fogy az olaj (fél-1 deci 15.000 alatt, azaz kb semmi).
A Micra másik konszern.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
csubuka
addikt
válasz Feketelaszlo #5359 üzenetére
Köszönöm szépen a magyarázatot!
Értem én, hogy nem jelent kompresszióvesztést az olajevés ebben az esetben. Persze, hogy pár deci okés egy ~15ezerre levitt (20k-t nem várnám meg) olajcsere-periódusnál... De valami olyasmit is olvastam, hogy azért ha nem időben cserélik az olajat, akkor eltömődik az olajlehúzó gyűrű és a decikból azért több tud lenni.
Persze kis utántöltés nem a világ, csak azt kéne elkerülni, hogy annyira lecsökkenjen egy olakjcsere között, hogy már veszélyes alacsony szintű legyen az olaj. Mert ha elfelejti az ember, akkor abból bukó tud lenni. Ha nem eszik annyi olajat, akkor meg el lehet felejteni békében ezt a problémaforrást.
#5360 MC Pite:
Köszönöm szépen a választ neked is!
Hmm, engem az zavart, hogy alapjárat körül még erőtlenebb ez a szívó Peugeot, mint az i10/Rio. Legalábbis nekem úgy tűnt. Illetve elég kulturálatlan az alapjárat ezeken a 3-hengereseken, nekem azt szokni kell fülre. Persze akkor mindig kicsit pörgetve kell indulni és nincs ilyen gond és úgy jobban meglódul elhiszem, mint az i20, de a nyugisabb vezetésre kevésbé optimált ez az autó nekem, úgy jött le emiatt az alapjárati gyengeség miatt.
Illetve a váltója az katasztrófa mondjuk a Stonichoz képest, legalábbis számomra nem volt meg az a vidám kapcsolási érzet. Lehet, hogy 140k-nál elvárni olyat nem is lehet már annyira, de a váltó pl akár egy hasonlóan ennyit futott Jazz-ben is jóval jobb volt. Beveszi persze a fokozatot nem az a gond... csak nem élvezetes*Amit nézek az 2017-es, szóval talán már kevésbé problémás, de azért gondolom a 16k-s csereperiódust nem árt lehozni 100k-ra itt mondjuk. Meg nem tudom, hogy a gyertyacsere-visszahívásban érintett lehet-e, majd megnézem a Citroen honlapos visszahívás lekérdezőt.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5360 üzenetére
*Bocsi badarságot írtam, csak a sok kocsi már összekeveredett a fejemben. 2015-ös a kocsi amit nézek, szóval az még érintett. Annyit tudok csak, hogy 100k-nál szíjat cseréltek benne, hogy ezt önszántukból vagy a visszahívás kontójára azt nem tudom. Jó lenne, ha a önszántukból, mert akkor lehet a visszahívást ki tudnám használni...
-
MC Pite
veterán
válasz csubuka #5361 üzenetére
Nem értem ezt az alapjáratosdit... Meg mi köze a használathoz .
i20al 1600-1800as tartományban használod, 208at 1800-2000nél (ez mind a kettőnél a sima járás, váltókiosztás is kb ezt támogatja).
i20 1700rpmnél kb 90Nm, 208 1900nál kb 105Nm. Érzésre sokkal nagyobb a különbség, a 208 úgy indul meg mint egy chipelt szívó benzines, az i20 meg úgy, mint egy olyan keleti autó, aminél 4200on van a nyomatékcsúcs. Itt a diagram, de nem adja vissza a különbséget a valóságban; menj, próbáld ki.
55ről visszaváltás nélkül kényelmesen lehet előzni a 208al (ez 4es, kb 2100as fordulat), míg ugyanilyen dinamikához az i20nál egyet vissza kell váltani. Nem a világ, de sokkal rugalmasabb, kényelmesebb a puretech.Váltóban nem tudok a 208 és i20 között egyértelmű győztest hirdetni, mindkettő korrekt, se több, se kevesebb.
C3 hasonló, nem tudom miben tér el, picit a motorvezérlő is el szokott; de az meg még egy fokkal kényelmesebb, bár a kormányzás kevésbé direkt (csak kettes Cactushoz volt szerencsém, az hasonló). De próbakört javaslom mindenképp.
Előtte mk1 fl 1.4 75LE (TU3) C3-asunk volt(chippelve). A 208 a 83 lóval jóval nyomatékosabb [az utasaim rendre azt hiszik turbós, bár nem is nagyon ejtem be 1900 alá], és egy literrel kevesebbet eszik. Az i20 csak fent érződik picit erősebbnek a C3tól. (Ugyanazokon az emelkedőkön, ugyanolyan terheléssel használva.)
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5363 üzenetére
Köszönöm szépen!
Elég kaotikusan írtam el a dolgokat valóban
Az egy zavaró dolog volt, a számomra szokatlan alapjárat.De mondjuk ezerpárszázas fordulaton gyengébbnek éreztem, mint az i20-at. De akkor ez nem igaz a görbék szerint. Lehet akkor ez csak valami szubjektív félreértés, pl, hogy egy sebességlassító buckánál nem kettesbe raktam vissza a kocsit, hanem egyesbe. De ez lehet, hogy inkább csak a más fokozatkiosztás miatt van, nem tudom.
-
Ganz-[HUN]
addikt
Hali!
ket kérdés: céges 508, 2011-es.
-Semmit sem látok kb a tompítottal, akkor sem ha feljebb állítom. Vagy lejjebb. Ez normális? Halogénes.
-Milyen ablaktörlőt vegyek rá? Recseg, csikoz. Kuka érett. Jobb oldali gyors törléssel kicsap oldalra és kopog. Ez normális?
-Nehez 1-esbe gaz nélkül elindulni. Ez ennél a típusnál ilyen? 2.0hdi, a 160 vagy 170 Lovas.koszi!
[ Szerkesztve ]
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
MC Pite
veterán
válasz csubuka #5364 üzenetére
Jaaa, a fokozatok hosszabbak (hasznosnak?) a 208nál.
5. az 65tól jöhet, negyedik 50től, harmadik 40, második szerintem 30tól.
Ha erre nem figyeltél, nem szoktad meg, akkor frankón alul lett nyüstölve . 1600 alá és 6000 fölé ne vigyük ( 4 hengernél ez kb 1400/6500). Kicsit magasabb fordulaton kell/érdemes használni, akkor sima a járás. De sokak füle/érzékszervei nincsenek ráálva (néha az EAT programozói sem).
Alapjárat passz, nem zavar(mint egy puhább dízel, vagy nyersebb benzines), de alig hallom, mert leállítja, ha jó az akksi.Ganz: Be van állítva(mármint jól, nem ahogy bekamuzzák műszeres beálítást), foncsor, búra, izzó jó?
Ha minden fasza (gyanús), jóféle retrofit ledet raknék/rakok bele.Egyesben gáz nélkül? Motorgyilkos hét van?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz MC Pite #5366 üzenetére
Eddig minden Diesel amit vezettem, zokszó nélkül indult el gáz nélkül. A fény intenzitasaval van bajom inkább.
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
jas39
tag
Sziasztok! Szeretnék egy Samsung S22 telefont csatlakoztatni a kocsimhoz, ami egy 2021 es Partner. Kizárólag a térképet szeretném kirakni a képernyőre, más nem fontos. Kell bármi appot telepíteni, vagy ha rádugom a telót és megnyomom térkép gombot az autó kijezőjén egyből látja?
Köszi szépen, más már biztos csinált ilyet -
MC Pite
veterán
Ha van AA a fejegységen és jó kábel, mennie kell (bár a az Android Auto topikban samsungos a legtöbb panasz).
Ganz: Nem a legegészségesebb. Benyásból is van ami tudja (de minek?). MSR miatt tudnak araszolni dugóban (1-4 fokozat jellemzően) de kell az elején egy pici gáz.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Megvettem végül a C3 1.2 VTI-t, reméljük a látszat nem csal és tényleg egyben van olajfogasztás terén is...
Amit észrevettem, hogy a nívópálca hitvány, a végén levő sárga műanyag csúcs repedt. Jobb lenne lecserélni mielőtt beleesik az olajteknőbe letörve felteszem nem?
*Amúgy elég szerencsétlen konstrukciónak tartom, tekintve, hogy nem lehet egymás után kettő ugyanolyan olajszintet mérni vele Vagy én bénázok persze
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5373 üzenetére
Hmm, akkor igyekszem, vagy kunyerálok az eladó cégtől, adott rá 6 hónap garit. Na nem azért mert jófej, hanem mert kötelező kb.
De van olyan utángyártott nívópálca amin nincs műanyag alkatrész netán? Alin láttam, de nem tudom mennyire szabad aliról ilyet venni mondjuk nem egy hightech dolog...
Annyira nem nyomogattam még, hogy mit tud kijelezni a rendszer eddig, de majd megnézegetem.
-
jas39
tag
válasz MC Pite #5371 üzenetére
Na, ma meg is próbáltam, gyári kábelt vettem, szépen működik!
Az android auto alkalmazás futtatható úgy is, hogy háttérben alvó legyen, majd amikor csatlakozik, akkor indul.
Egy érdekesség van, hogy az adatvédelmi beállítások elállítódnak úgy , hogy minden adat megosztva lesz !
Ez érthetetlen.... Nem gondolom, hogy egy autónak fontos lenne tudni megosztani, hogy ki merre jár stb. Így is néz minden sz.rt, és bármikor kiolvasható!
köszi a segítséget -
csubuka
addikt
válasz molnarpeter #5376 üzenetére
Köszi, rámegyek arra, mert ez amúgy koncepció szinten is necces dizájn a nívópálcánál
-
csubuka
addikt
válasz molnarpeter #5378 üzenetére
Mondjuk akkor semmi sem marad belőle és diszfunkciós lesz
Amúgy akkor ezekben a kocsikban nincs vízhőfokjelző, csak az a kék piktogram ami a hideg motort jelzi?
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5366 üzenetére
Amúgy azt hiszem rá lehet érezni az elindulásra, csak tényleg úgy kell játszani a gázzal a kuplungolás közben, hogy ne menjen ilyen 1800 alá és akkor nem kulturálatlankodik
Ha AUTO-n van a klíma, akkor minding menni fog a klíma? A használati szerint ez az ideális, de nem tudom, hogy valóban ez így is van. Amíg nincs párásodás annyira nem kapcsolnám be a klímát télen pl...
-
shteer
titán
jogos, hibásan fogalmaztam - amint megjön az olajnyomás, kialszik a visszajelző. na de az enyémben erre nincs visszajelző csupán akkumulátor ikon jelenik meg gyújtásra
emlékeim szerint (alacsony) olajszintet a Stilo-m jelzett 1x egy élesebb kanyarban
[ Szerkesztve ]
..szerintem jónak tűnik
-
MC Pite
veterán
Indítás előtti olajnyomás az 0.
Olajszintet jeleztek régen, a nullákkal (nullák számával) a km óra helyén.
Durvább kanyarban az nem szint volt, hanem olajnyomáscsubuka: Mi 208asunkban van, C3ban ezek szerint nincs.
Manuálotok legyen, lehetőleg kinyomtatva, de minimum telefonon! [68-71 oldal]
Az AC összezárja a klímakuplungot.
Auto-n pedig jellemzően bekapcsolja az AC-t, de eredendően szabályozza a hőmérséklet, befúvás erősségét és irányát. Van amelyik autókban kikapcsolhatod az AC-t, de attól még a hőmérséklet, befúvás erőssége és iránya automatán marad. Ennél spciel nem tudom, de Citroeneknél általában lehetet amiket próbáltam.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5386 üzenetére
Köszöönm szépen a választ!
Sajnos valóban annyi gadget van benne, hogy nem árt ha kéznél van a manual Eléggé elvesztem a dolgokban. Valami Lexiás helyen az önbehajtó tükröt ki is kell majd kapcsoltatnom, mert nagyon idegesít, csak elromlásra vár egy ilyen idősebb kocsiban felteszem. Nyugodtabb leszek anélkül, mielőtt még behajtott állapotban beragad.
Értem, itt sjanos, ahogy néztem, ha auto-n kinyomom a klímát, akkor megszűnik az AUTO üzemmód. Idegesítő, bár lehet jobb ez a klímának, mintha egy télen egyszer sincs bekapcsolva és beáll a kompresszor vagy ilyesmi a nem-használat miatt. Persze a fogyazstásnak és a környezetnek nem tudom ez mennyire jó.
-
MC Pite
veterán
válasz csubuka #5387 üzenetére
Nem 100%osan értem a második bejegyzést.
Szal nem lesz auto ha kinyomod az A/C-t, eddig megvan (ez az általános egyébként a legtöbb autóban; nem tudom miért, a Picassom még megbírkózott ezzel). Egyébként az auto felirat eltűnése mellett a hőmérsékletet keveri, ventit állítja; kérdés hogy a befúvás helyét is állítja-e ha nem nyúlsz hozzá (bár télen jellemzően láb+ablakon hagyom kb végig).Mármint hogy a tömítéseket kenése, stb végett lehet hogy jobb ha auton-n bekapcsolja?
Leírás szerint 3°alatt nem használja a klímát.Tükör vidékiként engem is zavar egy kicsit. Már nem tudok a környéken lexiást, pedig akkor a statikus kanyarfényt is bekapcsoltatnám (ködben amúgy sem ért szart sem, normális fényforással kiegészítő lámpának használom).
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5388 üzenetére
Köszönöm a választ!
Mármint hogy a tömítéseket kenése, stb végett lehet hogy jobb ha auton-n bekapcsolja?
Igen, erre gondoltam. A szüleimnek volt egy Kalosa még sok-sok éve és ott egy tél be nem kapcsolás után, kampó lett a klíma. Ilyen eset elkerülésére jó lehet, ha auto-n be-be kapcsolgatja, még akkor is ha nekem nem volna erre igényem.Az izzókat amúgy tényleg egy átlag autónál gyakrabban égeti ki ez a C3? Van ilyen legenda és csak most vettem érszre a megvett autón, hogy bizony az egyik rendszámtábla világítás nem ég.
-
MC Pite
veterán
A Picassoim, C3, és a 208 alapján nem ég ki gyorsabban, urban legend (volt mikor olcsóbb lámpák voltak olcsóbb elektronikával, meg sok hülye aki felkapcsolt lámpával indítózik, de pl a 208 ilyenkor késleltve kapcsolja fel a lámpák).
Bizony az emberek k*rva trehányak, ahogy a műszakiztatók is. Nézz körbe az utakon.
Mikori az a C3 amúgy, csak hogy tudjuk miről van szó? Ködlámpát (1,3%, bár 1%ra is mehet nyugodtan) és a tompítottat (1,1%) állítsd be ha egy mélygarázs felé jársz! Hazánk fiai és az autószalonok és a szerelők és a vizsgáztatók ezt is mindig le***ák.
Ahogy a megfelelő motorolaj használatát is (ha 1.2 puretech, akkor ajánlott a psa b71.2012-es 0W20, de alsóhangon egy 2312-es 0W30).<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5390 üzenetére
Köszönöm, akkor csak ilyen ez. Mondjuk friss vizsgája van itt Dániában Szóval gond nékül átment a "syn"-ön itt is így...
Amúgy a trehányság/letojás az itt még durvább műszaki irányban. Egy barátom most vett egy A3-ast, kérdezem milyen motorral. Válasza az, hogy azzal amelyikre a legolcsóbbra jött ki a zöldadó és a legmagasabb a "km/l" értéke kb. Na így lett neki TDI-je az 5km-re levő ovodába hurcoláshoz
Az olaj az sem egyszerű. Valamilyen szintetikus 0W30, majd cserélem 10 ezrenként és reménykedek. Nem annyira mennek részletekbe. A szervizes forma azt mondta, hogy ez annyira long-life simán jó 30k km-re is Kiváló mondtam neki (magamban meg annyi, hgoy a kövi szervíz máshol lesz, valami "King blabla" feliratú olajoshordók álltak a műhely előtt, szóval gondolom alsópolcos)
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz csubuka #5391 üzenetére
A valamilyen szintetikusból könnyen lesz motorfelújítás/csere. Nem értem miért venne bárki mást, mint ami belevaló. Pár évente csak megnézem mi kell bele. A belemálló szíj eltömíti a szűrőkosarat, és lerakódásokkal téli lesz a motor (C3-as olajat kapott húgom EB0-ja, kompresszió gyűrű tud lett belőle, ő inkább motort cseréltetett).
Ezek nem Ladák,a mai autóknál fontos, olajban futó vezérműszíjjas autóknál baromi fontos az előírt olaj használata.
Ha nálad hal be, az se vicces. Ha eladás után perelnek be érte, az se.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5392 üzenetére
Köszönöm!
Attól még az is lehet, hogy jót tett bele az eladó szervíz, fogalmam sincs (igazándiból csak én vagyok a gyanakvó, a helyiek megbíznak a szervizekben kb.). Legközelebb megyek oda megnézem mi van a hordón pontosan... meg rákérdezek a formánál.
Természetesen fontos, de akkor sem tudok magamnak olajat cserélni a lakás parkolójában. És itt nem szokás vinni az olajat a szervízbe, csináld magad szervizet sem nagyon láttam...
Ha eladás után perelnek be érte, az se.
Ez szerencsére itt Dániában nem játszik. Magántól senki sem vesz autót. Mindenki kereskedésnél adja le és onnan veszi és a jótállás úgyis csak kereskedőtől vásárolt autóra vonatkozik. Tehát ha én eladom az autót, akkor semmilyen felelősségem nem lesz utána, az azt megvevő kereskedőnek lesz max, mert ha akarnám se tudnám közvetlenül magánembernek eladni...
-
Barnahalo
tag
Sziasztok! A vásárlás utáni "kötelező" kisszervízhez kapcsolatban lenne kérdésem.
Tulajdonosa lettem egy Citroen Xsara Coupe 1.6 16v NFU-nak, VTS pakkal. Azthiszem csak az esőszenzor és a bőr belső (márha volt bőrös belőle ) hiányzik belőle, mint extra.
A kérdésem az lenne, hogy érdemes-e a gyáritól eltérő olajat használni. Kézikönyv szerint Total Quartz 5w40 szintetikus lenne a jó. Más márkától érdemes lenne esetleg?
Olajszűrő, légszűrő, kabinszűrőnek ti melyik márkát szeretitek? Mann Filter vagy Febi-n gondolkodtam. De pl. kabinszűrőnek lehet jó az Unixos vagy Bárdis is.
Köszi!
-
FeZ...
aktív tag
válasz Barnahalo #5394 üzenetére
Mehet bele más gyártmányú olaj is, csak a teljesítményszintben tudja azt, amit a Total. (nem a viszkozitásról beszélek, az az 5w-30)
Olajszűrőből Purfluxot vegyél, az a legjobb és a gyári is. Febi nem gyárt szűrőket, veszi valahonnan, azzal az erővel tehetnél bele valamilyen kínait is. -
csubuka
addikt
Sziasztok!
Alapvetően a kövi szervízig viszsamaradó km-ert azt csak akkor mutatja a - 2015-ös C3 - gyujtás ráadáskor, ha már 3000km alatt van a "közelsége", ha jól gondolom ("E" lenne a lenti rajzon)? Nekem nem ír ilyet, de nem is jelzi a villáskulcs ikonnak, hogy esedékes kövi szervíz (ami helyes, mert frissen jött a szervízből...)
Sajnos ilyen "OIL OK" kiírást nem csinál az autó gyujtás ráadáskor, gondolom nincs benne az elektronikus szintmérő minden kivitelben. Ez ilyen "Seduction" felszereltségi szintes.
Illetve ami még érdekes, hogy a műszerfal háttérvilágítás erősségére nem nagyon van hatással a bal oldali gomb, pedig elméletileg az állítaná...
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Barnahalo #5394 üzenetére
0 vagy 5W 30, C2 vagy A5/B5. Total, és egyéb olajválasztókat is megnézheted (ezt ajánlják).
csubuka: Nullák vagy vonalak vannak ott gyújtás ráadáskor/indítás után? Azzal is jelezheti a szintet (206 így tette, a C8 oil ok-al asszem).
Tekerek, nyomogatod, vagy nyomva tartod a fényerőállításhoz? Itt szerintem a C a helyes.
Ha 2015ös, akkor van nappali menetfény, ami az egész világon nappal/jó látási viszonyok között lakotton kívül ok, nem kell tompított.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
pontyos
senior tag
Sziasztok! Van egy vadonat új Peugeot Partner em, amiben az elektromos kézifék visszajelzője a műszerfalon és a váltó mellett is folyamatosan világít miután kiszálltam a kocsiból! Bizonyára ugyanúgy működik mint egy személyautó esetében, ezért kérdezem, hogy nem kellene legalább a műszerfalon kialudnia? Köszi
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5397 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Nagyon nem észleltem semmi olajjal kapcsolatos kiírást, megnézem ma mégegyszer majd.A nyomogatásra is ránézek, hosszanti lenyomással...
Mondjuk itt jó látási viszony nemigen van Dániában ilyentájt az évben, amikor a párom indul reggel De amikor jön délután akkor sem, így neki jobb, ha megy a tompított végig..
-
fecus
őstag
Peugeot 308 II. 2014. Kiégett az egyik tompított izzó. Szeretnék emeltebb fényerejű, de nem olyan "kék" izzót bele. Gondolom kicsit más lesz a színe meg a fényereje. Ugye, nincs olyan szabály, hogy tök egyformának kell lennie, tehát párba kell cserélnem?
Amúgy mi a tapasztalat az ilyen +30%, +50% stb. izzókkal?"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Vírusirtó topic
- VPN topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Linux kezdőknek
- [SoP] Rövid előzetesn az Alien: Rogue Incursion (PS5/PSVR2, PC, MQ3)
- Suzuki topik
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest