Új hozzászólás Aktív témák
-
FRENK1988
veterán
válasz Runner_fxr #5849 üzenetére
Jo a grand mert pl egy mosogep/szaritogep/mosogatogep barmifele matek nelkul befer hatra
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
MC Pite
veterán
Szerintem koszos a fojtószelep. Márkakóklerek egy hiányzó kereket se vesznek észre
FRENK1989: Nebasszmá, most hoztam el a rövid C4 Spacetourerrel a 190 magas hűtőt... Xsara Picassoval 2 személyes kanapét, 2,40es lapraszerelt gardrób szettet, sörpadot/asztalt, hetes létrát, 3 montit 5fővel, stb. [link]
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Hát, kiszereléssel simmán.
Ha sprével akarod járó motornál, akkor valószínűleg hibakódot fog adni mert lehúzod a turbó csövet. Utóbbi kezelés előnye, hogy akkor a szívószelepeken is van/lesz már trutyi.Wynns cucca pl javasol azonnal egy olajcserét is utána.
208on a szívó változat csinálta nemrég, hogy hidegen meg megtorpant, nem volt stabil a gáz amikor kitartottam. Fojtószelep takarítás alig hozott javulást, a sprés kezelést megcsináltam rajta, plusz a tankba injektortisztító, most okés. De idáig mindig szívóbenzineseknél csináltam ezt, a Picasso az első turbósom, és épp ennek nézek utána hogy lehetne ezt megoldani otthon, ügyesen. Hibakód törlésre lehet el kell vinnem valahova.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Amilyet kapsz a boltban, én Wynnst szoktam használni.
shteer: Automata? Múltkor töltés miatt levettem az akksit, és nem ment felfelé automatán az ablak a 208on. Kitartóan nyomtam felfelé, és onnantól megint rendesen ment, és megy a becsípődésgátló is.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
stefi76
tag
Üdv Urak!
Adott egy C5-ös AL4-es négysebességes, ami szerviz módban van és kiolvasva a diaggal 6-os szolenoid-szelep hibát ír.
Tudtok esetleg Budapesten vagy a környékén olyan szerelőt, aki foglalkozik ilyen váltók javításával?
Köszönöm!
-
őstag
válasz stefi76 #5863 üzenetére
Bethlen Gábort kérdezd meg elsőre, Pesten ők álltak rá a C5re. Itt keresőbe beírod nevét egyik kommentben linkelve van egy hsz abban ott a száma.
Ha ő nem vállalja Korcz és Tsa 17. kerületben egy kérdést megér, 6 sebességes Aisint asszony C5jében szépen rendbe rakták.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
őstag
válasz stefi76 #5865 üzenetére
Nagyon régről rémlik Facebook C5 vagy valamelyik francia autós topikban írtak valakit aki AL4et is javít, de sajna rég volt. Itt meg két x7es C5 van Aisinnel, de asszonyénak duplázta az értékét a váltó javítás
[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Feketelaszlo
senior tag
Jó hír: a legújabb 1.2 Puretech motorok olajban futó szíj helyett már láncvezérlésűek lesznek, változtatható geometriájú turbót kapnak és tudnak Miller-ciklusú üzemet. Az új kéziváltós Opel Mókákat elvileg már ezzel szerelik (az automatákat még a régivel), júliustól pedig a Peugeot 3008 és 5008 is megkapja 48 V lágy-hibrid rendszerrel (ha jól értem egy új dupla-kuplungos váltóval). Az nem világos, hogy mi lesz a motorkódban a különbség, de azt írja, hogy 96 kW (130 lóerő) helyett 100 kW (136 lóerő) kerül az adatlapra. Ez mondjuk csalóka, mert szerintem korábban is létezett kereken 100 kW-os változat EB2ADTS néven, de valószínűleg még évekbe telik, míg minden típus megkapja az új generációs blokkot.
-
MC Pite
veterán
válasz Feketelaszlo #5868 üzenetére
Öhm...
1, Miért jobb a lánc? Aki azt hiszi örökéletű, nézzen körbe EP6nál meg a németeknél, egyedül a cseréje drágább mint a szíjasnak. Hogy elvileg most mit írnak csereperiódusra, ez EB2 esetén már láttuk hogy feleződhet, vagy harmadolódhat később. Plusz most a szíj vastagságot 2 perc alatt megmérik, a láncnyúlást csak szétszedéssel lehet gondolom mérni.2, Változó geónak van előnye is , hátránya is, benzinesnél ritka (okkal).
3, Miller ciklust (is) elejétől tud az EB2 (és gyanítom Atkinsont a szívó változat).
Nem direktbe írja (Atkinsonhoz hasonló gondolom a szívó vonatkozik) de a módokból látszik hogy tudja: [link]
4, 48V lágyhibrid rendszer nettó környezettszennyezés! Nincs mérhető előnye, csak sok szart rakunk még pluszba az autóba. Lásd s-crossok és rengeteg más típus ahol összehasonlítják.
Sőt, innentől a turbó és a motor drágul megint, mert más követelmények vonatkoznak rá.Szóval, várom hogy milyen lesz, de pezsgőt nem bontok előre.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz MC Pite #5869 üzenetére
Én a jóindulatú feltételezésből indulok ki, hogy nem azért cserélik a szíjat láncra, mert rosszabb lenne, másodjára már talán csak odafigyelnek. A VGT nyilván a nagy teljesítményű változatok kiváltsága lesz, ha leszivárog ez a blokk a belépő kategóriába valószínűleg ott már fix lapátszögű turbós vagy akár szívó lesz a motor, de a szíjas ezzel valószínűleg ki fog halni.
A mild-hibridség nem feltétlen az elektrifikáció miatt érdekes (bár szerintem nincs semmi baj vele, ha a helyén kezelik, azaz kb. egy start-stop rendszer és egy 1-es Prius közt félúton), hanem ahogy az ábrákon is jelzik ennek érdekében csökkentették egy csomó alkatrész súrlódását és átterveztek a csapágyakat. Ez engem arra enged következtetni, hogy a hibrid üzemmel járó gyakori indításokat jobban fogja bírni a motor, ami miatt általánosságban is tartósabb lesz. A Miller/Atkinson ciklust lehet, hogy pl. e nélkül is tudta volna elméletben, de nem hiszem, hogy nagyon karakterisztikus szelepvezérléssel ez jelen lett volna a sorozat gyártott motorokban. Az Opel pl. nem hibrid, az e nélkül is megkapta ezeket a fejlesztéseket (bár valószínűleg az is csak Otto ciklusban működik).
Persze a költségcsökkentő spórolásokat nyilván nem mutogatják az ilyen ábrákon, de az alacsony hengerfejen kívül kb. minden más egyértelműen pozitív irányba tett lépés, szóval ha valaki olyan szerencsés, hogy most tervez új Stellantis motoros autót vásárolni akkor annak érdemes a 130 vs 136 lóerős különbségre odafigyelni, mert ez azért elég jelentős evolúciónak tűnik a motorcsalád életében. -
Dorien
veterán
válasz MC Pite #5869 üzenetére
A vezérműlánc azért ritkábban szakad el, mint a szíj. Persze arra is figyelni kell: ha csörög, rá kell nézni... Anno a vezérműszíjat tudtommal a csendesség érdekében hozták be a lánc helyett.
Én most vettem egy 2003-as Citroen C3-at. 1.4 HDi 16V 90 LE, láncos vezérléssel. 215e km, digit.klíma, napfénytető, tempomat, plüss kárpit, stb. Feketében még jól is néz ki.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MC Pite #5869 üzenetére
Lánc - gondolom nem akarnak gariban motort cserélgetni a gumi törmelékek miatt. Ford is 1.0 EB-nál átállt, ha kompatibilis lenne, lehet érdemes is megfontolni a cserét. Felhasználói oldalról mondjuk betartott előírásokkal nem számottevő a probléma esélye, de konszern szinten valószínű olcsóbb lánccal csinálni már, mint vállalni a szíjas mellékhatásokat Aztán reméljük, tartósabbra sikerül, mint a Prince lánca volt.
[ Szerkesztve ]
-
Dorien
veterán
Egy kis segítség kellene:
Fent említett Citroen C3 lassú tempóról való gyorsításokra belül sípolgat, valamit jelez. Mi lehet ez? Eddig azt hittem, hogy a hátsó zár hibáját jelzi, de az most már zár rendesen."Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
MC Pite
veterán
válasz Feketelaszlo #5870 üzenetére
Pedig ott van:
Ez sem megy máshogy:Teszem hozzá vagy tíz éve minden európai gyártó turbós autója tudja. Sőt, tizenéve nincs szívó sem változó szelepvezérlés nélkül, de a tubósoknál (szinte) mind használják a Miller ciklust. PSA-nál a TU5 széria volt az utolsó (C-Elyseé VTi-jében már az) amin nem volt változó szelepvezérlés, (talán a kis EP-n sem, de azt nem vágom). VAG, Fiat (főleg multiair) használja tutira, gyanítom Renault szintén, hisz ők is régóta használják már a K4M-eken is. relatív filléres dolog, amivel egyre több dolgot megspórolhatnak, beleértve károsanyagkibocsájtást/adót. EB2 esetén is ezzel tudták le az EGR-t.
Idáig sátántól való volt a start stop is, most meg örülünk a mild hibrides sűrűbb motorleállításnak? Fullhibrideknek van létjogosultsága, de ha tudtok olyan mildhibridet ami jó, mondjátok. A psa/mazda féle mikrohibrid az oké. Gondolkodok, de egy sem jut eszembe, várom a közönség segítségét . A ford ezres 150lovasát nem próbáltam, elhiszem hogy újonnan jónak tűnik, de... na, használtan nem venném.
Láncba vágom, hogy a garis problémák, mállások miatt cseréltek valószínűleg, csak azt mondom, hogy ez még nem jelenti biztosan azt hogy jobb lesz. Lásd merci, bmw, vw konszern is gondolt ilyet; ráadásul a hosszmotoros verzióknál tűzfal felé rakták fel; így legalább egy 10 éves autó ára a lánc csere.
Amíg nem bizonyított pár évet, addig minden újítást fenntartással kezelek. Autóiparba dolgozok régóta .Dorien: Több infó kellene. Kézifék szokott csipogni, vagy automata világítás bekapcsoláskor, vagy fagyveszélykor akkoriban, C3nál passz.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Dorien
veterán
Igazad van... [link] Köszi!
Csak tudnám, akkor a CentralCar meg a Kovács Alkatrész miért vezérműláncként hivatkozik rá?
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
válasz molnarpeter #5877 üzenetére
Nem egy nagy tétel, itt pl. a Dolz készlet csak 26k: [link]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
válasz molnarpeter #5881 üzenetére
Én is így gondolom. Dolz vízumpát vettem anno a Focusba, a cromaxos eladó srác csak ámult, hogy milyen masszív cucc... Ők tudtommal nem is gyártanak mást, csak vízpumpát + vezérlés szettet.
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
válasz MC Pite #5875 üzenetére
Nem kézifék, fékfolyadék, automata világítás nincs, hőmérsékletet szerintem nem is mér... Meg persze nem a biztonsági öv - az másképp sípol.
Kimondottan lassú tempóról való gyorsításoknál jön elő a dolog, 3 rövid sípszó, mintha valami sebességtúllépésre figyelmeztetne...Ez a BSI reset már megvolt, de sajna nem oldotta meg a problémát: [link]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
MC Pite
veterán
Van sebességtúllêpés is szerintem, mennyire van állítva? Tán overspeed warning, jobb gombbal. Ezt keresd a használatiban, hogy tudod kikapcsolni, vagy átállítani.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
FeZ...
aktív tag
Persze, negatív tapasztalatok - a vízpumpákkal !
A legrosszab egy Jumpernél, szerencsére hozott alkatrész volt, az utca végéig jutott, lejött a bordáskerék a vízpumpa tengelyéről - motor reccs-ropp.
Nagy élmény volt, főleg a tulajnak. :-(
Aztán a többinél "csak" a csereintervallum előtti folyás volt, de ennyi elég is volt belőle - részemről.[ Szerkesztve ]
-
FeZ...
aktív tag
válasz molnarpeter #5881 üzenetére
Persze, mindenhol van rossz, csak amikor minden 3. az, akkor elgurul a gyógyszer. Nyilván akinek nem ezek a tapasztalatai azok meg marhára bíznak benne - ez ilyen. :-)
-
-
Dorien
veterán
válasz MC Pite #5884 üzenetére
No, nem ez lesz, mert a 3 sípszó közben a belső világítást is villogtatja - csak nem volt benne izzó. Gondolom az előző tulaj kivette, hogy ne zavarja vezetés közben.
FeZ: Köszi, akkor marad az INA! (A neve amúgy is szimpatikus... )
[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Dorien
veterán
válasz Hauptmann #5889 üzenetére
Azon már túl vagyunk, a csomagtérajtó nem zárt le eddig. De most már lezár és továbbra is megy a műsor...
Legvégső esetben ki lesz véve a hangszóró meg az izzó is, aztán sípolgasson meg villogjon ha tud.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
-
-
Dorien
veterán
válasz Hauptmann #5895 üzenetére
Köszi szépen a tippet! Igazad lehet, tök logikusan hangzik.
Továbbítom a szerelőmnek...[ Szerkesztve ]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó HiFiMAN HE560 V4 nyitott planár fejhallgató 99.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Paxker315
addikt
Jó rég nem voltam errefelé . Pár napja hirdetésfigyelő bedobta ezt: Pug 308, 2.0 blue HDI, 2015, EAT6
Ahogy rémlik, sem a motor, sem a váltó nem problémás, az adblue pumpa lehet gond, de, nem olyan komoly összeg az sem. A váltóolaj-cserét ~60k km-enként ajánlják, meg igazából minden folyadék cseréjével indítanék szívem szerint meg majd valami tappanccsal.
Van ezeknek nagyobb baja-hibája? A fedélzeti eletronika mennyire jó? "Aftermarket" kicikínai fejegységek típus-specifikusan elérhetőek hozzá & gyári kamerával használhatóak? Nem volt tervben ~2025-ig autócsere, de, az ár miatt ez beindította a fantáziát Mert szép, és a beltér is bejön, ahogy a napfénytető sem elvetendő.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
MC Pite
veterán
Sziasztok, 1.2Puretechhez (HNY (EB2DTS)) olajszűrőt néznék, mi javasolt/ellenjavasolt az alábbiakból?
MANN-FILTER5.668 Ft
BOSCH3.937 Ft
HENGST3.465 Ft
VALEO3.099 Ft
PEUGEOT5.940 Ft
MAHLE3.465 Ft
PURFLUX4.618 Ft
FRAM3.499 Ft
Korábban gyári, Fram, Purfluxot használtam, most talán a Hengst ami leginkább kiadja.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Gyertya nem egyszerű:
Gyári cikkszám: 9829930180
NGK katalógus 1: (alvázszámra hozza a unix is hozzá)
ILZKGR7B8GNGK katalógus 3:
SIZKBR8B8HG / 91874Denso:
Nincs benne a katalógusban, de legtöbb helyen a DENSO IXUH22FTT / VXUH22I cikkszámokat hozzák. [link][ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs