- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Autodesk - Revit
- Aliexpress tapasztalatok
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- SkyShowtime
- Mesterséges intelligencia topik
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
válasz simonjoe #194899 üzenetére
Lehet volt egy rossz széria. Ez változik évről évre minden akku gyártónál.
Van hogy rossz, van hogy jobb.
Ki értiMi az, h karbantartott??
Töltöm egész évben, nyáron is. Amikor eszembe jut, havonta, 2 havonta.
Annó vettem 3 Ctek töltőt
CTEK MXS 5.0 új akkumulátor töltő
CTEK MXS 5.0 TEST&CHARGE
Ez tartottam meg végül [link]Ezzel elvagyok
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz macilaci78 #194897 üzenetére
Nekem 10 evig birta a gyari akku, most banner P11040 kerult a helyere, remelem ez is elmegy 5 evet legalabb.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
-
veterán
Srácok! Oké, vennék én jóárasított Hankook vagy Auchan puruttya akkut, viszont EFB kell bele (gyári 69, utólagos 70 Ah). Indít magabiztosan, csak dobott már CAN hibát.
Tegnap este töltöttem 4 órát csutkára, ma délelőtt is még 1-et.
Azt tudjátok hogy miért nem írja ki a műszerfal a töltöttséget? [kép] Újratöltés után ugyanez van. -
csiga8
senior tag
válasz chatran #194894 üzenetére
Amiket kerülj: Bosch S3=Varta Black, Banner starting, ( a Power 1 fokkal jobb) Electric Power ( hidegben erősen csökken az indítóárama, dízelnél télen nagyon érezhető)
AGM-nél pedig az Exide kerülendő.A Bosch S4= Varta Blue már elfogadható, az S5 és Silver a premium. AGM-ből Varta, abban nem fogsz csalódni. Normál akkuból elfogadható minőség jó árban az Exide premium.
/ Több helyen gyártják Európában, némi minőségi szórás sajnos van/Az Exide-on a peremen a gravírozott számsor első karaktere a gyártási év a második karakter a gyártási hónap. A hónapok ABC sorendben A=január, B=február, stb... Tehát amin az első 2 karakter 7F, az 2017 júliusi.
A Varta, Bosch, Gigawatt, Perion, Berga, ABS ( Johnsons Controls) akkuk első lettő karaktere a gyártó ország(betű), a harmadik a rács szerkezet, a negyedik az évjárat, tehát egy 7-es az 2017-et jelent, az 5-6 karakter pedig a hónap, tehát a 06 az júniust jelent.
Banner akkunál gyártási idő: Tetején bal alsó sarok 5 betűből álló kód beégetve. EHBHK Első kettő a hét, második kettő az év. Ez esetben 47. hét 2017.
A0 B1 C2 D3 E4 F5 G6 H7 I8 J9
6 hónapnál régebbi akkut inkább ne vedd meg. ( nagy forgalmú helyen, téli hónapok, nagy roham utáni időszak, akkor biztos friss gyártásút kapsz) Ha új akku vettél, először tedd töltőre és teljesen feltöltve tedd az autóba.TAB = Topla
TAB gyár szlovén, mindkettő ugyanabban a minőségben, csak a cimke más. A topla top a jó, a start kerülendő.Rocket
Dél-Kóreai gyártó Hyundai, Mazda, Kia gyári akkumulátora elfogadható minőségi akku megfizethető áronForse
Ukrán akkumulátor, Rockethez hasonlóan elfogadható minőségi akku megfizethető áron
A működési idő erősen felhasználás függő. Mennyire jól ( könnyen ) indul az autó, rövid-hosszú táv, ( indítás utáni elővárosi fotgalomban 8-10 km a rövid táv, kb 20 km-ig), töltési feszültség, karban tartod-e, mekkora akku van benne ( mindig a tálcamérethez vesszük, tehát amekkora belefér, a legnagyobbat)Ahogy idősödik az autó, kopik minden. A kezdeti 100% indító áramból és 100% indítási időből a kopások (pl önindító bronzpersely, csapágyak, motorkopás) elektromos hálózat oxidációja, stb miatt ezek a számok nőnek. 10-20% növekedést észre sem veszel, de az akku igen. Rövidebb lesz az élettartama.
Az akkukat az igény felé változtatják, tehát egyre nagyobb indítóárammal és tartalék kapacitással kell bírniuk ugyanakkora helyen. No, ez is az élettartam rovására megy.
A fogyasztói társadalom miatt egy autó akkut kb 4 évre gyártanak, afölött minden nap ajándék, főleg dízel autónál.Az akkuk javarészt nyáron nyíródnak ki, 52 C felett visszafordíthatatlan károsodás éri. Télen kell a nagy(obb) indítóáram, akkor veszed észre, hogy gyenge az akku.
( Ezért is szokták bebugyolálni az akkukat, védik a sugárzó hőtől)
Az akku öregedése ( szulfátosodása) legkevésbé 13,2-13,6V között van. A feltöltés után általában ezen a feszültségen tartják a csepptöltők, nem véletlenül...Az akku öregedése hatványozott túltöltéskor, ill 12,4V alatt.
Minél inkább a ( teljesen) feltöltött állapothoz közel tartod, annál tovább tart. / Nekem csepptöltőn lógnak, van hogy 2 hetet is, ha nem használjuk az autót. Az 5 éves akku teljesen normális, hogy még télen is hibátlan. Többnyire Exide premium ( normál magasságú, az alacsony nem jött be) van. A közelben ( Kauffer) jó áron tudok hozzá jutni. /Csepptöltőből és tőltőből az Aldi-Lidl akciós az egyik legjobb ár/érték arányú. Kapcsoló üzemű tápegységes, nyugodtan használhatod az autóban, nem kell lekötni az akkut.
[ Szerkesztve ]
-
chatran
őstag
válasz csiga8 #194911 üzenetére
Ez igen, ez egy minden részletre kiterjedő válasz. Köszi szépen!
Tudom nem szép dolog, de én egyáltalán nem foglalkoztam a kocsiban lévő akkukkal. Eddig két akkut látott a motortér, a gyárit, ami közel 10 évig üzemelt, majd ezt a Bosch-t, ami 2014 óta van benne.
[link] A leírásod alapján akkor ez a Bosch, 2014 februári gyártás?
Sajnos az autó panelkörnyezetben áll többnyire, így akkutöltő vásárlásnak nekem nem lenne értelme. Ki lehetne szedni az akkut és felvinni a lakásba, de az meg macera.
A válaszaitok alapján valószinűleg ugyanilyen Bosch S4-et veszek majd bele, hiszen már lassan 8 éve üzemel. Az utóbbi 1-2 évben volt pár bikázása, de olyankor 3-4 heteket állt, illetve benne hagytam a kulcsot és a rádió leszívta. -
N.otorious
senior tag
Sziasztok! Segítseget szeretnék kérni, egy 2009 audi a3, 1.9pdtdi 5 ajtós. A probléma, hogy a jobb hátsó ajtóban elment az áram. Nem zár le, nem működik az ablakmozgatás, nem világít a kilincs meg a kilépő fény. Mielőtt bármit szétszednék, várnám a tanácsokat, hogy mit ellenőrizzek, mi lehet a hiba oka? Előre is köszönöm.
tudatlanság, ellenőrzés hiánya, figyelmetlenség ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇
-
F_Zolee
veterán
válasz N.otorious #194913 üzenetére
Gondolom a szokásos vag betegség. Ajtózár behalt.
-
csiga8
senior tag
válasz chatran #194912 üzenetére
A nagyon régi autóknál nincs készenléti áramfelvétel, de ahol már van, sajnos számítani kell a lemerülésre, HA nem használod rendszeresen az autót. ( nekem ezért lógnak csepptöltőn az udvaron)
Minél többet áll az autó ( így tovább merül az akku) és úgy indítassz rá, esetleg már bikázni is kell, annál inkább hamarabb vége lesz az akksinak, mert ilyenkor a generátor nyomja bele az áramot, ami a "csövön kifér". Egy akku a teljesen lemerüléséből generátorral való feltöltését kb 20 alkalommal bírja ki. ( Ez amolyan oldalba rúgása az akkunak.) / A lassú C/10-es töltés az igazi, mert az akkuban kémiai folyamatok mennek végbe, amihez idő kell/
Ha pl teljesen feltöltött mindig, és csak indítás idejére "meríted", majd visszatöltődik, úgy akár 5.000-et is .
Minél jobban merített állapotból hozod vissza ( indító akkuról beszélünk, nem munka akkuról), annál kevesebb ciklust bír ki. Hétvégi autósnak 1 hétig merül a készenléti áramfelvétel miatt, de attól még simán beindul. A generátor nagy erőkkel lapátolja vissza a delejt, majd megint egy hét, stb. Sokkal hamarabb kinyíródik így, mintha mindennap egyszer beindítanád és mennél vele legalább 25 km-t.
Az S4-es jó választás. Lehetőleg friss gyártású akkut vegyél, és beszerelése előtt valahol töltsd fel. Nem kell aggódni, van amikor 10-12 órát is töltődik!
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz csiga8 #194915 üzenetére
Azt tedd hozzá, hogy minden akkumulátorra vonatkozik ez, csak a készenléti áramfelvételnél súlyosabb a helyzet. Minden akkumulátor hamar döglik, ha sokat áll kihasználatlanul, pl. telefon, Prius, Tesla stb...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
zsolt19900
őstag
Nos eljött a búcsú ideje, tőletek a csoporttól köszönöm a sok-sok segítséget mindenkinek, aki hozzá-hozzá szólt sok-sok segítségkérésemhez, természetesen főleg Máginak nélküle és távsegítséged nélkül nem lett volna olyan az autóm a 7 év alatt, mint amilyen volt
Illetve nagy köszönet még Bitmalacnak is, hisz jó kis csapat jön/jött itt össze, többek között ezért is szerettem a kocsimat
Persze olvasásiba maradok és ha lesz tali és lesz időm azért megpróbálok ott lenniMajd az első bejegyzésből kivennétek a szekeret, ha időtök engedi, köszönöm
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
K Norbi
addikt
válasz zsolt19900 #194917 üzenetére
Mi lett az utód?
-
zsolt19900
őstag
válasz K Norbi #194918 üzenetére
jövő januárra lett rendelve egy 1.2 májldhibrid Swift GLX
Leendő munkámhoz ez lesz a legjobb eszköz, a mostani kínálatot tekintveFaragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
válasz zsolt19900 #194917 üzenetére
Csak mer OFF lesz autód még szívesen látott vagy
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
K Norbi
addikt
válasz zsolt19900 #194919 üzenetére
Jó választás. Költségmentes!
Suzukikat utálják a szerelők, mert sose kell javítani. -
zsolt19900
őstag
válasz vzsryl #194922 üzenetére
és
K Norbi
az Crossunk ír normális használat mellett 6,5öt az 1.4máljdhibrid turbóval, ami tankolásnál kevesebbre jön ki
Teszthétvégére megkaptam a kereskedés Swiftjét, egész korrekt normál tempóban -persze más a tempóérzet ott, mint a Passzátban volt- mindig 5liter alatti értékkel szálltam ki belőle, volt hogy közelebb volt a négyhez.... ha ez csak tájékoztató adat, akkor is öt alatt vagyunk.... egyik szemem sír a másik nevet, örültem volna egy tsi-nek is, viszont a szervizelése nem fért volna bele (kötelezőkre gondolok) ill. nem is preferálta volna az egész nap városi meneteket ééééés meglepően oda lehet lépni -értsd persze jól - ennek a kis 1.2 szívónak is, hisz a bodé könnyű ill. az elektromotor még egy nagyon picit be is segít a gyorsításokba, bár ebbe nem vagyok teljesen biztos
Plusz ami nagyon meggyőző, hogy olyan extrák vannak benne: sávtartás figyelmeztetés, holttérfigyelő, kiparkolássegítő keresztirányforgalom figyelő, távolságtartó tempomat, automata fényszóró fel le kapcsolás, LED fényszóró (pl. Dácsia itt bukott ki, hogy "csak" a tompított LED a távolsági halogén....) amikért egyéb márkáknál vagy olyan csomagot kellett volna megvennem, hogy tököm leszáll, vagy pedig olyan felárral, hogy szintén
Még kényelemben ill. dizájnban is azt mondom, hogy még így nekem fiatalos' embernek is jólesik a szemének az egész kocsi, kívül-belül.Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
veterán
válasz csiga8 #194911 üzenetére
Én is köszönöm!
A TAB Stop & Go EFB , illetve a Jász Electric Power EFB [link]milyen?
Vagy ne okoskodjak, vegyek Bannert? (Szívesebben vennék nem multi által gyártott akkut, különösen magyart.)Szerintem cserés lesz az akksim (gyári Banner EFB 69Ah). Már rájöttem, mikor mutatja a műszerfal a SOC-ot. Jelenleg 0%. VCDS szerint 68% töltés után...
Újra illesztettem az akkut, átírtam a sorozatszámot. Valaki okos 94 Ah-t írt bele, nem tudom hogyan, az illesztésnél 69 Ah, EFB, JCB gyártmány volt megadva.
Most a töltőn lóg téli programon.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz N.otorious #194913 üzenetére
Ha minden elment, akkor szerintem a testkábel szakadt el az ajtóátvezetőben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
veterán
válasz F_Zolee #194931 üzenetére
1 év a garancia, annyit illik bírnia.
Nincsenek eszeveszett különbségek árban, 32 a Jász, 40 a Banner, Exide 37. Csak talán a magyarból még nem spórolták ki az anyagot.
3. töltés után továbbra is 0% SOC. Meg kell tanulnia? Majd kiderül. Éjszakára töltőn hagyom.
[ Szerkesztve ]
-
-
csiga8
senior tag
válasz focvis #194930 üzenetére
Megmondom őszintén az EFB akkukat - még - nem ismerem.
Ez egy új, speciális, ólomsavas akku továbbfejlesztett változata. Jobban bírják a mélykisütést, erősített cellák miatt ciklusállóbb, a start-stop üzemhez tervezték.Az AGM akkutól olcsóbb, de annyival „gyengébb” is. Valahol a normál és az AGM akku között van valahol. Gyakorlatilag az AGM helyett van, annak egy olcsósított változata.
Az AGM az EFB-hez képest strapabíróbb, de drágább.
AGM akkut tehetsz EFB helyett, fordítva nem. Nem tudom milyen töltési feszültséghez vannak tervezve. ( érdekességképp: az Exide AGM is max csak 14,4V-on használható, mint a sima savas akkuk, míg a többi AGM általában 14,7-14,8V) [link]
A műszerfalon nem tudom pontosan mit jelent a SOC, a digitás akku teszteren ezt:
SOC a töltöttség szintje (State of Charge), a SOH az akku "egészsége" (State of Health).
A Jász akkutól van tapasztalat sima Electric Powerrel és most van próbán a Gold.
Motorba is próbáltam a JP moto akkut, ami bizony kínai… / Yuasa 9 évet bírt, JP Moto 3,5 évet, de már új korától hallhatóan gyengébben tekert, mint a Yuasa akár az utolsó lehellete előtt/ A JP moto akku gyakorlatilag kínai gyártású: [link]
Ha megnézed a Jász-Plasztik honlapját, ott nincs EFB akku, amit gyártana. Én gyanakvó lennék… Az (el)ismertebb márkák közül választanék addig, míg nem jön több visszajelzés a JP akkuról. [link] [link]
Nekem van kapacitásmérőm, van elektronikus akkuteszterem, terhelővillám, deszulfátorom, ( csak ez 60 pénz volt) meg vagy 10 db mindenféle akkutöltőm.Úgy szoktam egy akku állapotát gyorsban ellenőrizni, hogy a Lancol 200 teszterrel indító áramot és belső ellenállást ( állapotot) mérek. ( saccométernek hívom, de egyébként egészen jó ám!) Ha kiveszem az akkut, akkor töltés-kapacitásmérés-töltés után indítóáramot mérek DHC500A2 terhelővillával. Összenézem az akkuteszterhez, és ha közel azonos értéket mutatnak, innentől már csak a tesztert használom, ha pl több töltés-merítés ciklust hajtok végre az akkun.
Én így tudom megmondani, hogy hol is tart az akku, ez kb a reális képet adja. Igaz, ez egy újszerű 70-80Ah akkunál kb 2 nap C/10-el merítve és töltve.
Hogy vennék-e EFB akkut, ha nem muszály? Nem. Ha tudnám, hogy mekkora feszültséggel tölti a generátor( max 14,4V kell) és kikapcsolható a start-stop, ( nem használjuk) akkor a tálcába tehető legnagyobb savas akkut tenném. Persze feltétel, hogy azért legyen is használva az autó, mert a hosszú állásidő miatt lemerült normál akkunak nagyobbat rúg oda a generátor, mint egy EFB, pláne egy AGM akkunak. ( vagy lógjon csepptöltőn, mint nekem)
Saját 2011-es 2.0 CR Passat CC-be kísérletképp 77Ah-730A Electric Power Gold akku van több mint egy éve. ( minap rámértem, még tudja a gyári értéket)
VCDS-el átállítottam normál akkura, így a töltési feszültség – hőmérséklettől függően - a szivargyújtón keresztül kínai műszerrel [link] ( tájékoztató jellegű érték, kb 0,1V-al többet mér) mérve 13,6V-14,8V között van.Kb 15-20C külső hőmérsékletnél van 14,4V-on és ahogy melegszik az idő, csökken a töltőfeszültség. ( ilyenkor csökken az akku belső ellenállása, és a nagyobb fesz. hatására jobban párologhat az elektrolit. Értelemszerűen ahogy hül az idő, nagyobb feszültséget kér az akku)
A dolog működik eddig. Ha kibír még 2 évet legalább, akkor a kísérlet elérte célját, marad a normál akku, de inkább pl. Exide premium ( Rocket, Topla) lesz.
Ez ugye „barkács” megoldás, nem ajánlhatom, de egyenlőre működni látszik, hibától nem tartok. ( max tönkremegy az akku, de nem úgy néz ki…) A kérdést megelőzve azért Electric Power, mert ez volt a legolcsóbb, ( teszthez) és azért gold, mert ennek elvileg teljesen zárt recirkulációs rendszere van.
-
simonjoe
őstag
MOLL akkut mindenkinek alanyi jogon!!
Abból is az M3 plus K2-t.
Higgyetek az Öregnek, már a laptopomba is azt akarok!Joe
-
Winne
nagyúr
válasz focvis #194929 üzenetére
Igen sokkal szélesebb, mi a gyárin lévő 16-os sajnos, de ez legalább téli. Ha megmarad, megy majd rá a 4 évszakos 225/45, az elvileg váltó méret. Tettünk rá tehermentesítőt persze.
Hupli jó sok van, motorháztetőt még nem találtam sajnos, a többire be vagyok jelentve.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
belisa
csendes tag
Üdv.. Segítséget szeretnék kérni.
2003-as 1600-os Skoda Octavia kombi jobb első ajtaja megadta magát.
Szó szerint, egyáltalán nem lehet kinyitni.
Ilyenkor mi tudok csinálni.
Válaszokat előre köszönöm. -
N.otorious
senior tag
válasz macilaci78 #194932 üzenetére
Rendben, megnézem.
tudatlanság, ellenőrzés hiánya, figyelmetlenség ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇
-
veterán
válasz csiga8 #194940 üzenetére
Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataidat. Érdekes elgondolás átállítani hagyományos akkura ("WET") VCDS-sel, megfordult a fejemben, hmmm. (Tegnap olvasgattam magam is, az AGM csak picit drágább, de ezt az ötletet elvetettem.)
Nincsenek ilyen műszereim, valószínűleg nem éri meg nekem beszerezni őket.
A Jász EFB-t az angol nyelvű katalógusukban találni, 10. oldal.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz belisa #194943 üzenetére
Ki lehet nyitni. Két emberes meló. Ablakot lehúzod. Egyik ember belül meghúzza a belső kilincset annyira, hogy kombinált fogóval meg lehessen fogni a pöcköt az ajtó sarkában. A pöcköt felhúzza ütközésig, a másik a külső kilincset meghúzza erősen és kinyílik az ajtó. ;)
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen