-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kitalaltnev
csendes újonc
-
outsiders
aktív tag
válasz kitalaltnev #4755 üzenetére
Nálam jó az oldal teljesen. Maximálisan elégedett vagyok a munkával, képzeld még nyugtát is adott a srác, ez azért a mai világban nem kis szó.... Corollát is viszem majd hozzá políroztatni szerintem.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
kitalaltnev
csendes újonc
válasz outsiders #4756 üzenetére
Nálam sajnos az elmúlt órában is összeomlott az oldal, nem t'om, mi van...
Remek! Örülök, h. elégedett vagy. Az adott elemek fényezését követően teljes átpolírozás is volt?
Ha lesz időd körbefotózod még a Forit? Jó lenne még nekünk is gyönyörködni benne.[ Szerkesztve ]
-
outsiders
aktív tag
válasz kitalaltnev #4757 üzenetére
Mai eső azért sokat rontott a políron, de szegény autón 12 év sérülései voltak.... Feldobtam oldalra délelőtt a védőcsíkot meg hátulra a csomagtérajtó és a hátsó lökös találkozásához a gumi védőt,tiszta gyáriasan néz ki
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
dethroner
veterán
válasz outsiders #4662 üzenetére
Hamár V8 szóba került. Volt szerencsém utasként ülni a bnőm unokotesójának 5,5 literes AMG kompresszos merdzsójában. Na basszus, az odaver
Ja, és kombi jószág, családi autóként használja. Azt hiszem 2db van ilyen az országban.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
HÁZIGAZDA
válasz kitalaltnev #4765 üzenetére
ez nem rx, hanem valamelyik sedan. szóval nem, primitívebb. meg nem bézs+fa, hanem fekete+kamualu. can't have everything
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
válasz kitalaltnev #4768 üzenetére
ja, az csak példa volt korszerű és v8-as, nem amcsi kocsira (írtátok, hogy alig van ilyen), de sajnos olyan nem lesz itthon, pedig sunáznám
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Petester
senior tag
Az R4 seggén meggyűrtem, élőben nem szép, sőt randa, nekem nagyon bántja a szemem.
Egyszer már voltam okmány irodában miatta, de akkor nem volt nálam a szélvédő matricán lévő azonosító szám. Ennek már vagy 2 hónapja. Azóta lusta voltam vissza menni.
De a matricám is rossz helyen van, pont beárnyékolja a klíma érzékelőjét. Csak mikor felragasztottam, még nem tudtam mi az a púp a szélvédő tövénél. Ezzel már megvárom a szélvédő cserét. Vagy kérek egy igazolást valamelyik márkaszerviztől, hogy befolyásolja a működést. Máshogy gondolom nem megy a csere.(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
Nah, most beszéltem Hárival a következő szerelgetnivalókról.
Jövő héten viszem a másik kerékcsapágyat cseréltetni, meg valszeg az egyik toronycsapágy is kukaérett, meg a lengéscsillapítókra is rá kell nézni (oké, nálam kap rendesen a felfüggesztés a dombokon ). Plusz cserélve lesznek a féktárcsák és betétek is, mert azok is a végüket járják. Azt mondja, hogy van egy elképzelése, ami alapján egy kis féknyereg-felfogatás módosítással felmegy az OBK-ra a Tribeca komplett féke, és ha gondolom, akkor kipróbálhatjuk. Így a kis 294 mm-es tárcsák helyett a Tribeca 315-ös tárcsái mennének fel, meg a Tribeca féknyerge nyilván. Aszongya ez elviekben sokkal többet hoz fékerőben, mint más anyagú tárcsa+pofa, és nem sokkal drágább, mint a gyári OBK szett. Mondtam, hogy próbáljuk ki, aztán majd szabadalmaztatja. A kövekező lépcső az a négydugattyús komplett STI rendszer felpakolása a 330-as tárcsákkal, ott tudja mit hogy kell módosítani ahhoz, hogy felmenjen, mert olyat már csinált, de az egy 4-500k-s mutatvány, szal azt inkább kihagyom.Úgyhogy jövőhéten megy majd hozzá vissza, kerék- és toronycsapágy cserére, fékcserére, ez olyan 200k lesz szumma.
Aszongya HF-fel nincs semmi gond szerencsére, váltó teljesen okés, a motor elején néhány tömítésen van némi olajpára, de minimális, így azokkal egyelőre nem kell foglalkozni, majd a vezérlés cseréjekor azok is cserélve lesznek, addig ezzel így el lehet járni. Katalizátor rendben van egyelőre, lengéscsillapítókra kell még ránézni elöl pluszban.
Merthogy említette, hogy lassan 200k-nál jár majd az autó, amikor is javasolja a vezérlés cseréjét, tömítések, feszítők, görgők, tőkék cseréjét, stb., az egy 400-500k-s művelet mindent egybevéve, de utána jó ideig nem nagyon kell majd vele foglalkozni. A 200-at jövő nyárra érem el kb., szal ez egy jövő évi sztori lesz. Utána viszont patika lesz az autó rendesen.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
outsiders
aktív tag
Fékes macera baromi jól hangzik, lehet én is megkérdezem majd róla, hátha tudná kicsit bikábbra cserélni az elsőt, vagy a dobféket hátul száműzni..... Fékekkel nem vagyok kibékülve egyedül, elég masszívan taposni kell ha szitu van, jobban szeretem ha harap rendesen.
Vezérlés után örökélet, nekem is annyi van már csak rajta, 20k km addig még. Most fogja jövő héten átlépni a 180-atAz interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Petester
senior tag
"egy kis féknyereg-felfogatás módosítással felmegy az OBK-ra a Tribeca komplett féke"
És mit kell faragni? A Tribeca nyergét vagy az OBK csonkállványát? Mennyire könnyen lehet majd visszaalakítani?
Ilyenkor a hátsó fékkel nem kell lekövetni az első tuningot? Vagy ilyenkor nem lesz rosszabb, hogy elől jobban harap a fék, a hátsó meg elengedi az autó farát?Én meg csütörtök reggel megyek vissza a Seibikoba olaj cserére, meglett az 1500 km, amit javasoltak. 40e Ft az olaj+szűrő+mdíj.
A vezérlés cseréhez meg az anyag 145e Ft volt.
A tőkéket majd megkérdezem, hogy cseréltek e nekem, szerintem nem. Amíg csendben van, addig nem kell velük foglalkozni, nem?(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4772 üzenetére
Bejelentettem, hogy elveszett és újragyártották 6k-ért. Kaptam egy igazolást amivel 30 napig első rendszám nélkül járhattam legálisan (veszélyes mert gyorshajtásra csábít). Aztán amikor megjött bementem érte, felpattintottam és go.
A matricát áthelyezheted, szélvédő cserénél is csak átragasztják többnyire (igényelhetsz abból is újat de az plusz költség). Érdemes megmelegíteni előtte (pl hajszárítóval) akkor meglágyul a ragasztó és óvatosan lehúzható.
mod:
Jorus: Ez a fékes dolog jól hangzik. Műszakin úgy sem szúrják ki az ilyesmit ha nem ordít, hogy nem gyári. Ha igen akkor viszont 100%, hogy leveszik a rendszámod és jöhet a szigorított NKH műszaki. De ennek az esélye kb 1%. Annyira hozzáértők, hogy az 5 ajtós hatchback-em pl kombiként vizsgázott le full legálisan.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Petester #4775 üzenetére
Szó szerint "faragni" szerencsére nem kell semmit, csak adapter kell hozzá. Ha engem kérdezel, szerintem a féknyereg egyik felfogatását kell kijebb tenni, legalábbis hasonló esetben bringánál így csinálnám. De majd jövő héten elmondja mi lesz a művelet, és akkor megosztom. Visszalakítani annyi, hogy kiveszed az adaptert, és visszarakod a gyári tárcsát/nyerget.
Normál esetben a fékerő ~75%-át az első fékek biztosítják, a maradék 25% jut hátra, nincs sok jelentősége a hátsó fékerőnek, amikor fékezel, az autó hátulja teljesen elkönnyül. Hátulra azért nem tesznek nagy féket, mert azt úgyis folyamatosan szabályozná az ABS, hogy az autó elkönnyülő hátulja ellenére se fékezze egyből állóra a kerekeket, mert akkor kitörne az autó hátulja, így hátulra sokkal kisebb teljesítményű fékek is elegendőek.
Tőkékre aszonta, hogy amikor szét lesz szedve, akkor megnézik, kell-e cserélni őket, ha igen, melyikeket. Mondta, hogy egy ilyen vezérlés meg tőke móka a gázos autóknál simán a duplája szokott lenni, plusz ott szinte mindig cserélni is kell a tőkéket. Az karaj lehet, biztos hamar megtérül a gázosítás...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
Petester
senior tag
Értem, köszi!
És a 16-os sarazós felnid alá be fog férni? Vagy az már nincs meg?(#4776) Qru
Akkor lehet jobban járok, ha azt mondom, hogy elhagytam, mert 12e Ft rémlik a legutóbbi látogatásomkor.
Szélvédő matricát meg nekem legutóbb a Toyotánál ingyen cseréltek. Vagy mivel biztosításra ment, lehet nem tudok róla, hogy forintba került.[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Az a baj, hogy jobban zavar annál... Az autó legtöbb része most már karcmentes, a rendszámról viszont ordít, hogy valami történt az elejével. De még a lököst is le fogom szedni egyszer, mert a bal első lámpa körül nekem nem tetszik, ahogy áll. Bogaras vagyok na, ez látszik az aláírásomban is...
(ó\_!_/ó)
-
tomtrial
tag
Sziasztok,
Örököltem egy Subaru Forester 2.0 TD gépsárkányt fateromtól aki 2010 év végén vette és azóta szinte hibamentesen használta (egy szervízbe hordta folyamatosan, totálisan megvan az előélete 2010-2018 ezidáig). Jelenleg 247000 km (90% autópálya) van a kecskében és 235000 km-nél volt benne részecskeszűrő cserélve. Viszont nem gyári ment bele hanem egy utángyártott amit sokan nem is ajánlottak de fater mégis berakatta. Most az a jelenségem van, hogy sokszor regenerál a motor és kékes füstben pompázok elég gyakran az autóval ami nem olyan rajos
Egyik ismerősöm azt ajánlotta, hogy iktassam ki a részecskeszűrőt egy olyan szervízben ahol ilyet csinálnak és ajánlott is egyet akiknél találtam is ilyen típust, szóval van referencia.
Őket ajánlotta: http://protechnic.hu/
Itt pedig egy Subarus DPF eltávolítás: http://protechnic.hu/chiptuning/Subaru_ ... kapcsolas/Kérdésem, hogy valaki szedette már ki? Mik a tapasztalatok, mire kell figyelni ezek után hogy nem lesz benne. Esetleg valaki ismeri a fenti szervízt?
Köszönöm
T -
nagyúr
válasz tomtrial #4790 üzenetére
Először is gratula az autóhoz! Másodszor, itt, a topicban nincs dízel autó, így DPF-fel szerelt sem. Amit tudni kell a kiiktatásról, hogy ugyebár illegális. A lebukás esélye csekély, de ha valahogy kiderül, akkor relatíve komoly következményei is lehetnek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tomtrial #4790 üzenetére
Nincs velük tapasztalatom de általánosságban egyáltalán nem javasolt a dpf kiütése.
Regeneráláskor normális, hogy füstöl. Ez a megváltozott befecskendezési kép miatt van (ez általános jelenség, nem típus specifikus). Ilyenkor akár több elő és utóbefecskendezés is lehetséges, mert a szűrőt fel kell hevítenie, hogy ki tudjon égni a korom belőle.
Amíg nem dob hibakódot én nem vetetném ki semmiféle képpen, mert ha kiveszik akkor állandóan füstölni fog nagyobb gázadásra (egyébként a gyakori regenerálás általában az eltömődött szűrő jele amit savfürdővel lehet tisztíttatni).
Nem mellékesen onnantól nem megy át műszakin legálisan. Mi több ha esetleg akár itthon akár külföldön beleszaladsz egy KPM-es ellenőrzésbe azonnal ugrik a forgalmid és még meg is büntetnek.Ha mégis kiütteted fontos, hogy azt az ECU-ban is lekövessék szoftveresen, mert nem elég fizikailag kivenni a szűrőt. A DPF szűrőhöz kapcsolódóan számos plusz beavatkozót és érzékelőt is rendszerbe állít a szoftver amik extrém üzemállapotokat is létrehozhat az égéstérben a szűrő regenerálása érdekében (korábban írt megváltozó befecskendezési kép). Ebbe az összetett szisztémába külsősként beavatkozni elég merész.
Az állandóan világító hibajelző a legenyhébb következmény, súlyosabb az pl gyújtás kimaradás ami motorleállást is eredményezhet.Ha mégis kiüttetnéd akkor olyanhoz kell menni aki már csinált ilyet és remélni, hogy kiírta rendesen az ECU-ból és nem halsz meg egy előzés közben a leálló motor miatt vagy pl nem ragadsz egy vasúti átjáróban miközben 100-al jön feléd egy több száz tonnás szerelvény aminek a fékútja kb 1 km.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Nem lehet, hogy azért regenerál olyan sokat, mert az ECU-nak nem mondták meg, hogy új DPF egységet kapott? Vagy ez csak a VAG esetében van így?
(ó\_!_/ó)
-
dethroner
veterán
Jelentem a kijelentés téves, van dízel autó, egész pontosan olyan talicska, mint a fórumtársnak, 2010-es Forester. De javaslattal nem tudnék előállni, mindössze alig 3 hónapja van nálunk.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
CB
senior tag
válasz tomtrial #4790 üzenetére
Ha már örökölted, nyilván "ingyen" volt. Örülni kell ennek, és nem szabad azt a kevés pénzt sajnálni a szervizre. Épp a napokban volt az egyik szerviz magasztalva sokak által itt a fórumban.
Mindenkinek (az autónak is) jobb lesz.[ Szerkesztve ]
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
Új hozzászólás Aktív témák
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Formula-1
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Sorozatok
- Politika
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- XGS24 - Ilyen lesz a South of Midnight
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen