-
IT café
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
outsiders
aktív tag
Kell a H6 ereje akkor a gyors érkezéshez Nálunk tavaly asszony már bent feküdt előtte, én meg olyan űrtempóban szeltem át a harmadik kerületet, hogy kérdezte is a feleségem hogyan értem oda ilyen gyorsan. Telizöldes lámpánál gyalogosok között csikorgó kerékkel leginkább....
Minden rendben lesz, asszonynak kitartás!Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
outsiders
aktív tag
Pontosan, nagyon pozitív volt, le a kalappal előttük mindenben. Kapták is utána az adó 1%-om egyből. Konkrétan visszautasította mindenki a hálapénzt, ilyet se láttam még. Ha oda mentek majd akkor lehet topiktali a Stop Shop hátsó parkolóban ott a Kangaboo mellett, onnan 5 perc alatt gyalog átmentek asszonnyal ha jön a törp....
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #4844 üzenetére
Két fajta van, az egyik az csak a gázpedál érzékenységévéle játszik (tuningbox). Tehát mondjuk félig nyomod le a gázpedált de a box padlógázas utasítást ad az ECU-nak. Ettől nem lesz erősebb nyilván.
A másik ami felülírja az ECU-t, ez esetben reflash-el a gyári rom-ot (általában előtte lementi a gyári setup-ot, hogy később visszatölthető legyen). Ezek konzerv szoftverek, nem egyedileg beállított programok. Lehet vele némi erőtöbbletet kapni és lehetséges olyan szituáció amikor valóban kevesebbet eszik az új soft-tal.
Focvis rendelt ilyet a VII-es Golf GTI-jéhez de nem tetszett neki és vissza küldte.Persze a gyártó sem hülye de nekik sok egyéb más szempontot is figyelembe kell venni. Úgy mint káros anyag kibocsátás, fogyasztás, élettartam, stb.
A topik taliban én is benne vagyok amúgy! Jorus a chippelt H6-ossal megint vihetne egy kört a múltkorit is élveztem nagyon.
Parci: Drukkolunk!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Ez az utóbbi elvileg. Tali jöhet, baromi melegek lesznek szóval menjünk mélygarázsba....
Idén már nem költök többet a kocsira csak ha muszáj, vissza kell fogni magamat már. Erősebb fék + chiptuning ami terítéken van még és csorog rá a nyálam, plusz azt a rohadt hátsó diffi sípolást 90 és 105 között jó lenne orvosolni valahogy, baromira idegesít, főleg, hogy azon a tempón megyek a legtöbbet.[ Szerkesztve ]
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Petester
senior tag
És hol voltatok? Hova szoktatok menni?
Jorusszal amúgy is szeretnék mennyi egyet, de leginkább két autót összehasonlítva, kíváncsi vagyok rugalmasságban mennyit jelent a chip. Nem a 0-100-as sprintet preferálnám, de nem vagyok ellene.
Chip írásakor amúgy mennyire számít milyen üzemanyag van az autóban? Lehet külön üzemanyaghoz állítani a programot vagy azt magától ismeri fel a vezérlés?Outsiders:
Megtaláltam ebből H6-ra írtat is, de valahogy kicsit lutrinak érzem ezt a "tömeg" terméket.Parci:
Drukkolunk mi is! Mikorra vagytok kiírva?
A második gyerkőc nekünk is hamarabb megvolt, miután beértünk a kórházba, 1,5 óra múlva már anya mellkasán nyöszörgött a kis gombóc. Az első esetben ez 5 óra volt.Más: Szeretném ledesre cserélni a belső világításos szofitákat, kímélve az akkut, mivel most már végre 3 lámpa világít , de itthon nem nagyon találok meleg fehéreket, amit találtam, horror áron. 2-3e Ft-ot nem fizetnék egy darabért. A hideg fehérek nem tetszenek. Alin találtam 8-10$ körül 4 db-os pakkokat, de ha lenne itthon azonnal felmarkolható nem sokkal többért, jobban örülnék neki. Van tippetek?
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #4857 üzenetére
A rendes autós topik tali keretében a Szerémin.
Számít, a magasabb oktánúnál előrébb lehet tolni az előgyújtási szöget és erősebb lesz a gép (amennyiben ismeri a szoftver az adott oktánhoz tartozó előgyújtási szöget).
A gyártók piactól függően, az európai modelleknél (EDM) 91-től 98-ig szokták beleírni, az amcsi verziók (UDM) az ottani gyengébb benzinekre vannak felkészítve. Tuningnál nem nyúlnak hozzá ha közútra készülsz (nem versenybenzint tankolsz) csak hozzá szokták csapni a 100-as értéket is mert az is hoz +2-3%-ot.
mod:
Meg a levegő nyomás (sűrűbb) és hőmérséklet (hideg) is hoz +5-8%-ot. Szóval ha egy mélyföldön autózol hidegben az a legjobb teljesítmény szempontjából. Ha meg egy forró levegőjű magas hegyen az a legrosszabb. A turbós autóknál ez nem olyan fontos mert a töltőlevegőhűtés és a turbó szabályozott nyomása ezt nagyban kompenzálja.
Részben ezért is magasabb a téli fogyid. Nem csak mert -10 fokról kell felfűtenie magát 90 fokra (hosszabb ideig kap benzinnel túldúsított keveréket) a +30 fok helyett, hanem mert a hidegebb levegő sűrűbb így egységnyi űrtartalomba több levegő fér bele. Na most a MAF (légtömegmérő) működik szépen és a több beszívott levegőhöz több benzint is fecskendez be, hogy a keverési arány be boruljon fel.Minden hosszabb állás után (minimum 2 óra) az ECU megpróbálja az előgyújtást előrébb tolni. Ha a kopogási szenzor egy bizonyos értéknél többször érzékel kopogásos égést (avagy detonációs égés aka öngyulladás) akkor visszább vesz az előgyújtási szögből.
Szóval aki megáll tankolni és aztán rögtön érzi, hogy de jól megy ettől a 98-astól a 95-höz képest az nem más mint placebó.
LED-et passzolom.
outsiders: Volt már az Aréna mélygarázsban de lehet máshol is.
Hol is voltál fóliáztatni? Nem találom a linkjét...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
tomtrial
tag
Sziasztok
Történt ma egy kis érdekesség és gondoltam leírom nektek az esetet.
Adott az autóm: Subaru Forester 2010
Elvittem a Carglass-hoz Casco-s szélvédőcserére (előszőr szerdán, de a bénák jobbkormányos szélvédőt rendeltek , majd ma amikor már ott várt a balkormányos szélvédő ... ugye nem mindegy a szélvédőmelegító miatt). Az autó nemrég volt szervízben és semmi hibakódom nem volt előtte. Minden szépen működött.
2 óra múlva megyek vissza az autóért, benne az új szélvádő. Aláírom a papírokat hogy rendben van minden és kiállok az autóval ... majd ez a kép fogad beindítás után:
Szólok a srácnak, hogy ezek eddig nem égtek (motordiagnosztika, ESP) és most miért ég? Hát ők nem tudják hiszen csak egy csatlakozót húznak le ami a szélvédőmelegítőt köti be de máshoz nem nyúlnak. A srác normális volt mert hozott egy hibakód kiolvasót és megnézte mi lehet, de az Ő kódolvasójunk nem terjed ki eléggé ilyen hibákra, de azért nyomtatott nekem egy hibakódos lapot:
Mondom ok de írjunk egy papírt erről, hogy ez a szélvédőcsere után keletkezett. Felhívtunk a Carglass-os főnököt aki azt mondta, ha beviszem egy szakszervízbe és azok adnak egy papírt arról, hogy ezek a hibák a szélvédőcsere miatt következtek be akkor állnak mindent. Szerdára kaptam időpontot az Emil Frey-be.
Szerintetek lehet köze? Vagy fatális véletlen az egész? Nekem nem véletlen szaga van ...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tomtrial #4866 üzenetére
Sztem csak megzavarta az agyát (most vészmódba rakta magát a gép), elvileg le kéne kötni az akksit minden ilyen mókolás előtt. Üssék ki és ha vissza jön a hibakód újra csak akkor foglalkoznék vele.
De ha nem esik útba a Carglass én is ki tudom törölni neked ha jársz a 14ker felé.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
válasz tomtrial #4868 üzenetére
ha már vállalták, hogy fizetik, ha az ő saruk, talán elvinném márkaszervizbe. ha nincs gond, buktál 15k-t, de biztosan megnyugodhatsz. ha van gond, akkor meg külön jó, hogy van rendes diagnosztikád.
á, jobban belegondolva, Qrunál a pont, nem hiszek a véletlenekben.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tomtrial #4871 üzenetére
Nem szokták, mert egy csomó minden elmászik feszültség hiányában. Újra kell programozni a rádiót (sokan még a pin kódját se tudják), az automata váltó szoftvere (ami tanulékony) alap állapotba kerül ami szokatlan működést eredményez, stb.
Minden hibakód előjön ami pár másodpernél hosszabb ideig fennál (ezzel védik ki hogy 1-1 fals érték miatt ne legyen chcengine, a végén még user frászt kap(na)). A kis ideig fennállókat nem jelzi ki de az is kiolvasható a hibakódtárolóból.
Ha ők kitudják töröljék, ha vissza jön rövid időn belül akkor mehet a hiba keresés.
#nincsbennetarcsi
-
blasko92
őstag
Délután meglepett a kicsike. Munkából hazafelé jövet, olyan 50-es tempónál mintha hátulról löködtek volna, elkezdett finoman rángatni az autó. Megálltam a pirosnál, majd amikor indultam el, akkor sokkal erőteljesebben rángatott. A fordulatszám nem ingadozott, semmi check lámpa. Utána megint finoman csinálta amikor egyenletesen haladtam, mintha le akarna fulladni. Hazaértem, felhívtam Hárit, azt mondta, hogy 3-ig vannak ma, ha addig beérek akkor megnézi. Odafele már semmi hiba nem volt. Computerre dugta, ment vele egy kört, de azt mondja nem lát semmit
Kiváncsi lennék mi baja lehetett. Én az üzemanyag ellátásra gondolok.
-
Acheron
őstag
Nem könnyű sajnos úgy feljutnom Budapestre, hogy szabad időm is legyen. Munka ügyben járok most arrafelé, de tárgyalni megyünk, nem saját verdával. Pedig jó lenne egy ilyen topiktaliba becsatlakozni alkalomadtán
Még most is vidám hideghullámok szaladgálnak a hátamon, ha a Parci féle bemutató körre gondolok - szívesen viszonoznám (akkor még nem mertem volna megtolni a friss szerzeményt)
Kezdjük megszokni egymást. A teljesítménnyel nincs gond (mi lenne? ). Alapvetően nem szoktam száguldozni, azt az egészséges, megengedett sebesség + óra szerint 20 km határt tartom leginkább (lakott területen többnyire csak +10). Ez kb ujjgyakorlat Subinak, szerintem unatkozik is ilyenkor.
De a hathengeres boxerhang függővé tesz. Időről időre muszáj egy jót menni, akár előzés közben, akár csak úgy. A megelőzöttek többnyire a hangra figyelnek fel (odalépve azért megjön az a gyönyörű üvöltő hang), látom, ahogy fordulnak a fejek, hogy ez-miez?
A fogyi még mindig 10,61 nagy átlagban, ez teljesen OK, és egyébként is, egyszer élünk
Ami döbbenetes, hogy milyen merev a kanyarokban, nagy bálna létére. Nincs dülöngélés. Ma csak úgy megpróbáltam kézzel lenyomni a farát, hogy meghintáztassam - 100 kilóval jóformán meg sem tudtam mozdítani -
balage.
tag
válasz blasko92 #4873 üzenetére
Gyújtáskimaradást tuti jegyezte volna az ecu, tippre én is üzemanyag oldali jelenségre gondolnék. Üzemanyag szűrő mikor lett cserélve? Azt nem tudom, hogy üzemanyag nyomást figyeli-e az elektronika, azt lehetne nézni esetleg (rail-en 90%, hogy van nyomásmérő csatlakozó).
Vagy lehet még koszos injektor, nem tudott eleget porlasztani és elszegényedett. Itt jöhetne a lambda szonda érték, hogy túl szegény a keverék, ezt sem tudom, hogy nézni-e. -
HÁZIGAZDA
válasz Acheron #4876 üzenetére
érdekes dolog ez a "lexus-feeling", mert az ls400-nál volt, nyilván, azt a világ legjobb limójának szánták akkoriban, ráadásul akkor még nem elektronikával akartak eladni egy autót, hanem a csendes futás, motor viselkedés stb. és egyébként még jó is volt az az állítható légrugós futómű.
az rx viszont egy sokkal primitívebb autó, kb. toyota avensis bőrözve. az első is200 is egy sor6-os corolla volt. nekem untig jó lesz, de azért az igazi az ls a mai napig, szerintem (de ne nézd meg a legújabbakat, mert annyira rongyrázósra sikeredtek, hogy akkor sem akarnék kiszállni egyből, ha fizetnének érte).
ja, a tiédet amúgy komfort okokból már nem akartam volna cserélni, épp annyival tágasabb, puhább, kényelmesebb, hogy már tök jó. viszont a 9 literes városi fogyasztását már nagyon várom az rx-nek, azt készséggel elismerem.
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tomtrial #4880 üzenetére
Szuper!
mod:
blasko92: Ezt nekem is csinálta, igaz nekem hibakód is volt (misfire) mellé. Egy gyertya csere segített (gyári NGK ment bele). De lehet nálad az üzemanyagellátással lesz gond.
Első körben szűrőt cseréltetnék benne ha nem segít akkor meg jöhet a pumpa csere.
mod:
Acheron: 10,6 az nagyon jó! Nekem most 8,38 a nagy átlagom de ebben kevés városozás van. Sajnos az enyémnek nincs olyan szép hangja de 4000-től azért van valami itt is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
válasz blasko92 #4879 üzenetére
Mikor pörgetted meg úgy rendesen igazán utoljára? 7000-es fordulat felett. Nekem ha jó ideig nem teszem meg hajlamos néha dadogni, aztán tolok pár kövér gyorsítást és minden a régi lesz. Légtömegmérőre gyanakodtam anno, de a klasszikus kikormolás után teljesen jó lett minden, szerelő se látott semmit. Hosszabb állás után is néha képes volt eljátszani már ezt. Ugyanaz a mocink, hátha nálad is beválik.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
blasko92
őstag
válasz outsiders #4882 üzenetére
Nagy ritkán fel szoktam pörgetni, de nem 7000-ig. Én is próbáltam huzatni, utána megint csinálta. Hazaértem, állt egy picit, aztán Háriéknál már semmi nem volt. Azt mondta azért nyomott egy ECU resetet. Most voltam egy picit hosszabb úton, semmit nem tapasztaltam. Mondjuk most MOL Evo 100-as benyát kapott. Max még egyszer lesz neki ebből jóvilág, mert azt a löttyöt nem olcsón mérik
mod
Qru ha viszem majd szilent cserére, akkor cseréltetek üzemanyag szűrőt is. Gyertyák azok kb. 30.000-rel ezelőtt voltak cserélve
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #4884 üzenetére
Akkor nem a gyertyával lesz gond. Nekem 50 ezrenként kell (mint utólag megtudtam) de neked elvileg 90-100k km a csereciklus a vezérléssel együtt.
mod:
outsiders: Telekre menet szoktam kikormolni, elég 4000 rpm körül pár km és akkor minden oké.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
blasko92
őstag
Szerintem se. Nem úgy tűnt, hogy kihagy egy henger. Inkább tényleg, mintha kifogyna a nafta. Néha ugrott egyet nagyobb tempónál, mintha löködtek volna. 1-2-ben meg mintha le akarna fulladni.
Számla szerint nekem is NGK gyári gyertyák vannak.
Érdekes, mert jobban megbízok az előző előtti tulajnak, mint az előzőben mert ő megtartott minden számlát, míg az előzőnek semmiről nincs. Én most még az izzókról is elrakom. Nyilván az esetleges következő tulajnak így se muszáj mindent elhinni, hogy ez vagy az van cserélve, de egy papírral talán több az ok.
mod 4000 felett csak pályán szoktam huzamosabban,120-140 tempónál afelett jár a motor
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz blasko92 #4886 üzenetére
Nekem is voltak ilyen random rángatózások az R19-el. Viszonylag fiatal gyertyák voltak benne, mégse ment 2 henger, kormolta őket mint a fene. 2 dolog volt nálam egyidejűleg jelen. Az egyik, a gyújtókábelek el voltak törve. Szemre teljesen rendben voltak, ám sötétben járó motornál gyönyörű íveket húzott a kábel, ha olyan kedve volt. A másik pedig valami szívócső nyomásellenőrző egységhez bekötött vákumcső volt megtörve. Ezek kicserélés után helyreállt a világ rendje.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz blasko92 #4886 üzenetére
Én is elteszem amit kapok + fotóval dokumentálok, a gyertyát pl magam cseréltem ki haverral (aki autószerelő nem mellesleg). De amúgy a Hace-be járok (Seibiko nem győzött meg annyira). Majd lehet a Szépvölgyire is rápróbálok kíváncsiságból. Lassan érik a fékolajcsere azt sztem rájuk bízom.
Akkor egész rövid az áttétel, nekem a 4000 az már 150 km/h. Igaz az enyém nem is forog el 7000-ig. 6000-től van redline és 6200-nál már le is szabályoz.
mod:
dethroner: Igen, a kábelt érdemes beméretni mert ha egy nyest megrágja az simám tud ilyesmit okozni...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
blasko92
őstag
Hace for president!!!! Most is mikor voltam. Telefonáltam, hogy ez a hiba van. Ha 3-ig odaérek, menjek nyugodtan. Csekkolta a kocsit computerrel, meg ment teszt kört, jelzem munkaidő után, nem fogadott el semmit. “Majd ha lesz konkrétum. “
Nem biztos hogy saját kép...
~2 kiló, ~5500 fordulat.
Az 1-es az nagyon rövid. 2-3 hosszabb. 4 egész tűrhető, van hogy 70-ig el se váltok. 5 az szerintem rövid.
mod majd nyomok egy fordulat/sebesség/fokozat kombót, hogy én hogy használom
[ Szerkesztve ]
-
-
blasko92
őstag
Én se szeretem, mert ha szitu van, nincs nyomaték. 70-nél városon kívül lököm az 5-öt. 1, az épp hogy a megindításra van.
Subaru queen
Most pihi van Asszonyt próbálom szoktatni, mondtam neki húzza fel az ablakokat. Az első gond ott volt, hogy “két kattanás”. Utána “nem jön ki a kulcs”
mod2 mi ez a szoftveres tiltás?
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
eldőlt, már úton van hazafelé a rusnya ezüst rx-krumpli
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
-
Petester
senior tag
Nézegetem kíváncsiságból az aktuális Subaru árlistát és meglepődve tapasztaltam, hogy egy boxer diesel sincs a kínálatban.
Az új OBK így egy motorral rendelhető csak. Lesz majd valamikor bővítés? Jól emlékszek, hogy megkapja ez is a 2,4-es turbós motort?A hétvégém margójára meg megint megvan a hibaüzenetem (még Jorus linkelte korábban a lámpa kapcsolgatós, trip gomb nyomogatós torna mutatványt ), P0700. Reggel voltam a Seibikoban és a váltó vezérlője időnként rossz sebesség fokozatot érzékel, ezért dobja a hibát. Ki kell venni ezt az érzékelőt, elvileg egy alapos takarítás után újra hadrendbe fogható. Jövő héten viszem, 2 napos menet, mert valami villanyászhoz viszik az egységet. Viszont ezt csak tartós, nagy tempónál produkálja... Nagyon kíváncsi vagyok. Ha kész, muszáj leszek megint haza menni az ősökhöz.
Amúgy az M3-on egy talán X4-es bömbi terepes 180-nál úgy elhúzott, hogy csak pislogtam... Szép hangja volt.Szerk.
És még egy érdekesség, mostanában többet csal a BC, eddig fixen 4 deciket tévedett, most már 6-8 decit is. A hétvégémre pl. azt írta, hogy 10,4 l az átlag, de a valós 11,2 lett... Lehet, hogy a váltó vezérlője bekavar a számításába? Többször törölték az üzeneteit és alaphelyzetbe állították, a tanulás miatt adhat téves fogyasztási adatot?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
Új hozzászólás Aktív témák
- Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EA Sports WRC '23
- Tudományos Pandémia Klub
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Hálózati / IP kamera
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- Vicces képek
- További aktív témák...
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest