-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
Engem leginkább ami lefáraszt és lassít, az az adaptív tempomat ellen való küzdelem. Általában fél-1 órát vagyok képes tudatosan a gázpedállal harcolni ellene, aztán hajlamos vagyok órákra beragadni a 90-100-al haladó kamionok, teherautók, buszok mögé és csak gurulok tovább, feladva a további fárasztó küzdelmet. Általában csak az utasok morgolódása szokott olyankor már kizökkenteni. Tudom, ki lehet kapcsolni, de a biztonság miatt jobb, ha van.
-
blueye
veterán
Titeket a brexites UK rendesen atnevelt 😊
Nyilván sokkal több a mérés és kulturaltabb a közlekedési morál, én az USAban is sokszor toltam mert ott tényleg nagy tavokat tettem meg
"az adaptív tempomat ellen való küzdelem" - ezt nem értem, ha kozeledek egy autóhoz finoman lassít, ilyenkor előzök és finoman visszagyorsít[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Én nagyjából tudom, melyik beállítás mekkora távot tart az ACC, és az alapján simán elkezdek előzni, mielőtt lassítana (ha van rá mód). Ha bebambulok, akkor cancel gomb mikor lassítani kezd, és gyorsítás manuálisan a kikerülés végéig+ egy kicsi, majd aktiválom a korábbi beállított sebességet és szépen visszalassít rá, majd tartja.
Tegnap előtt németben versenyt satuféztem vele, mert előttem nullára fékeztek - vészvillogóval - 100-as tempóról, a rendszer észlelte (hamarabb, mint én), jött a csipogás, és intenzíven fékezni kezdett, de akkor már én is tele talppal a féken voltam. 1-esre volt beállítva a követési távolság (többre nem szeretem, bepofátlankodnak elém állandóan), de rendesen fékcsíkos lett az alsóm is, amire megálltunk (maradt még hely azért).
Le lett tesztelve az összes menetstabilizáló és fékelektronika 😃, a kettővel előttem levő nem volt ilyen szerencsés, nem tudta megtartani az autót, és csak a mellette levőn múlt, hogy nem csapódott neki senkinek, mert elrántotta a kormányt és megnézte a leállósávot közelebbről.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
Szerintetek a villogó, toló, centikre rámászó barmok közül némelyek képesek odáig elmenni, hogy neked jönnek, ha nem térsz ki előlük? Én pl nem fogok azért betorpedózni 2 kamion közé - amiket egyébként épp előzök - csak azért mert ő nálam lényegesen gyorsabban, jóval a megelégedett sebesség felett kíván haladni. Nem fogok azért 80-al beragadni, mert más 200-al akar menni.
-
aszamóca
aktív tag
válasz blueye #17765 üzenetére
Ha épp előzésben vagy, mint írják, majd elengeded akkor, ha befejezted az előzést. Azért nem fogok 180-ra gyorsítani, mert ő ideges!
[ Szerkesztve ]
Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
g0dl
addikt
Azért vicces ez a "tempomat túl sok távolságot tart kérdés" , mert a valóságban a legnagyobb is jóval kevesebb az ajánlott/elvárt távolságnál, ha saját reflexből akarsz egy satufékező után megállni.
Pl. autópályákon sokszor ki van rakva, hogy tartson két jelnyi távolságot, na még embert nem láttam, aki azt betartaná.
A villogó, és 2m távolságot tartó barmokat pedig sajnos nem büntetik. Pedig egy 1 év jogsi mentesség kijárna nekik, hiszen mások életét veszélyeztetik.
-
AssAssynn
őstag
Az autópályán való haladás egy külön műfaj, amit tanítani kellene. Én elég sokat jártam már különböző pályákon életemben, de érdekes, még sosem kellett betorpedóznom két kamion mögé, sem nem jöttek belém hátulról, de még levillognia sem kellett senkinek. A titok az, hogy folyamatosan figyelni kell a tükröket, a forgalom többi résztvevőjét, és felvenni a ritmust.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
AssAssynn
őstag
Csak akkor szokott előfordulni, hogy a fenekünkbe villognak és hirtelen gyorsításra lenne szükségünk, ha az utolsó pillanatban vágtunk ki más gyorsabban közlekedő elé. Ilyenkor mi hibázunk, nem ő.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
vicces
addikt
-
KTTech
veterán
válasz aszamóca #17766 üzenetére
Ezzel egyetértek. Ha már előzök és utolér, megvárja amíg befejezem, nem fogok váratlanul kiugrani senki elé. Ha nem tetszik neki, akkor így járt, ha dudál, villog, akkor elfelejtek sietni a művelet befejezésével - egyébként meg nem tartom fel a szükségesnél hosszabban.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
vicces
addikt
mifelénk úgy mondják hogy "halbe Tacho" a követési távolság.
azaz amennyivel mész km/h-ban elosztod 2-vel és annyi métert tartasz. egyébként a 2 másodperces szabállyal kb egyezik, csak így könnyebb megjegyezni. persze alig tartják be errefelé is. izgi, amikor a 40 tonnással gurulok és a másik ilyen iq-figther tart vagy 5-8 távolságot és én a távolságtartóval gurulok. az meg bármikor nyomhat egy satuféket, mert körülöttünk is ide-oda bevágnak a kisautók..
este egyébként ilyenkor felkapcsolom a ködlámpát hátul és ez többnyire használ és felveszik a rendes távolságot.:)
-
blueye
veterán
válasz KTTech #17775 üzenetére
"akkor elfelejtek sietni a művelet befejezésével" - ne csináld.
Senkinek sem hiányzik hogy akár osszeerjetek és várjatok a rendőrséget ha még neked is van igazad (persze a rendőr szeret 50-50 százalékot kihozni). Utána macera a biztosítóval, stb. Főleg ha ilyen hosszú útjaid vannak, te is megerkezni szeretnél inkább, nem?
A mostani két céges utamon külföldi vendégeket vittem, fáradtak voltak, az út felét nyugodtan alvással töltötték pedig elég dinamikusan haladtam, véletlenül se hiányzott volna hogy egy ilyen kakaskodas miatt sok időt az út mellett megallva (veszélyben) töltsek. -
KTTech
veterán
válasz blueye #17778 üzenetére
Első-hátsó kamera van, a kocsi (is) rögzít telemetriai adatokat. Ha egyértelműen belémjön, akkor az nem 50-50% lesz. Arra meg senki nem kényszeríthet, hogy túllépjem a sebességkorlátot (vagy azt a sebességet, amit még biztonságosnak érzek, mert a kettő nem feltétlenül ugyanaz, és ugye van olyan is hogy relatív gyorshajtás, amikor a sebességhatár alatt vagy, mégis gyorshajtás lesz a baleset oka)...
Eddig igazából csak Mo-n volt ilyesmivel gondom, hogy levillogtak. Németben még a korlátmentes szakaszon is szépen lelassítottak (200+-os sebességről, ha látták, hogy épp kamiont akarok előzni és kint van az indexem, de nem mentem ki, mert láttam, hogy gyorsan jönnek, majd aztán elhúztak, és nem én voltam az egyedüli, aki így csinálta. Persze, ha ott belédrongyolnak 130+ sebességgel, automatikusan az lesz a hibás, aki beléd jön, mert nem figyelt eléggé).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Flashback #17782 üzenetére
Nem, mert a gyáriakat nem tudja rögzíteni, sajnos - hiába van 360 fokos benne - amit meg a Toyotánál lehetett rendelni, az nem éri meg, még Amazonon is fele árban van... így kerestem egy tűrhető szettet és bekábeleztem szépen.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Flashback
addikt
válasz KTTech #17783 üzenetére
Igen néztem én is hogy a gyäri elég drága, de a Corolla Cross esetén (legaläbbis az elsö) a szenzorsziget aljára "épül be". A szett része egy nagyobb másik takaró müanyag "doboz".
A gyäri csak azért tetszik.
De nem lättam még tesztet róla. Ha a gyäri multimédiába is beépülne akkor lenne instant buy...[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
No.01
őstag
Utobbi csak a nyomogomb. A kulcshaz nincs benne
Egyebkent ez kicsit lutri... A hugomeknak kellett cserelni es 2 vagy 3 helyrol rendeltek mire meglett az ami jo is volt. A tobbseg termeszetesen kinai igy a minoseg es a kivitelezes is annak megfelelo. (bar ennyiert ne is legyenek nagyon az elvarasok)
-
Ck.
addikt
Hazaértünk a rövid kis holland-belga túrából, visszafelé az Eurotunnel kijárata után nem sokkal lezárták az autópályát egy elég hosszú szakaszon, így majdnem vonattól házig durván 2-2,5 méter széles kanyargós erdei utakon krúzoltunk az olykor tejfehér ködben, átlag 40-45-50 mph-val. Az út adottságai remekül kedveztek a hybrid vezetési módnak, így elég sokat volt kikapcsolva a motor, a végső verdikt 200+ km-re vetítve, 3 felnőtt.+ 1 mopsszal a fedélzeten 44.2 MPG lett, azaz 6.39 liter/100 km. Ez már egész emészthető, de ez nem autópálya, hanem országúti 60-70 km/h-s vánszorgás és így ennyi erővel lehetett volna akár 4 liter is, szóval azért nem kiemelkedő, de volt már sokkal rosszabb is.
Asszem amúgy majd lassan ideje lesz ráakasztani vmit arra a fali töltőre a ház oldalán, kétlem, hogy az utód ismét hybrid vagy bármilyen belsőégésű lenne. (Jelenlegi esélyesek a 2020 körüli 62 kWh Kia e-Niro-k vagy a Long Range Model 3-ak. És még csak nem is drágábbak, mintha egy hasonló vagy újabb évjáratú, de szintén használt C-HR-t vagy Yaris Cross-t vennék.
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Azért nézz utána... Én is azt hittem amíg nem ragadtam papírt és ceruzát. Náluk rosszabbra jött ki a matek (igaz csak kicsivel, de akkor is) mint a jelenlegi hybrid fogyasztás...
Bár pont 2 hete, hogy láttam én (és nem a pálya mellett) 2.1xxx€ árakat Hollandiából hazafelé. -
forumpista
aktív tag
Sziasztok,
Adott egy 2007es 1.3as Yaris, ami idonkent (nehany hetente) elkezd rangatni, ilyenkor budos szaga is lesz a kipufogogaznak, sot akar le is tud allni. Aztan ez elmulik es megint vigan megy par hetig rangatas nelkul.
Ellenben abszolute zero hibakod van a rendszerben. Na most en elso korben gyertya, gyujtotrafora gondolnek, de nem ertem hogy nincs semmilyen hibakod a rendszerben (mas autonal amikor ilyet tapasztaltam ott mindig volt hibakod, jellemzoen hogy gyujtas kimaradas van vmelyik hengerben).
Talalkozott-e mar valaki esetleg ilyennel? -
Ck.
addikt
Igen, tudom hogy visszanyalhat a fagyi, de szerencsére nálunk kiadja a matek. Feleségem Nissan Leafje durván olyan 3,5-4 literre jön ki a mostani durván elszállt energia árak mellett, de ősztől éjszaka lényegesen olcsóbb lesz. (Egyébként egy 2015-ös Leaf cirka 90 ezer km-rel, lassan már 4 éve megvan, az akku nemrég vesztette csak el az első pálcáját és önmagában az egész autó sem akar elromlani, nagyon szeretjük, de az csak közeli munkába/bevásárlásra járós autó, fő szekérnek kell a nagyobb hatótáv. Az alacsonyabb fenntartási, szervizelési és road tax költségek is az elektromos mellett szólnak. A road taxra pl. havi £54-ot (ötvennégy fontot) fizetek a 2017-es NX 300h-ra, míg az utódnál mindez £0, azaz teljesen ingyenes lenne.
[ Szerkesztve ]
-
_drk
őstag
2 autónál egyiket biztos meghagynám belső égésűnek.
Az olyan biztos az ember életében, hogy annyi nafta kell amíg el mész egy benzin kúthoz, majd onnan bármerre ki a világba és mindenhol van normálisan "töltő" 100 kilométerenként. Egyszerűen nincsen matek, para, kiszámítás, 10 perc és mehetsz tovább, mindig rendelkezésedre áll, bármikor mehetsz vele.Nekem a városi kis benzines autó lecserélése teljesen valid eletromosra ha otthon tudod tölteni vagy munkában.
Nincs az a motor ami szeretné azt, max a hibrid. Az eletromos meg erre lett kitalálva. -
KTTech
veterán
Nem is olyan régen itt az UK-ban volt olyan időszak, amikor nem volt benzin a kutakon, ráadásul hetekig. Akkor mit kezdtél volna a benzineseddel? Villany meg volt... szóval egyik megoldás sem biztos pont, az maximum a ló vagy szamár, ha már közlekedési eszközről van szó.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
_drk
őstag
válasz vicces #17794 üzenetére
Azért most volt para nem régiben. De ez nagyon elrugaszkodott hála Istennek még.
Elektromos autóval egyelőre tervezni kell nagyon sokat, meg kell nézni az utat, lehetőleg mindig töltve legyen, meg egyáltalán a jelenlegi életkörülmények adottak-e. Nálunk a lakóparkban nincs is töltő.A SUVok meg sajna ilyenek, azért azt a közel 2 tonnát meg kell mozdítani és még a lég ellenállás se segít.
Alapból realitást nézve bukott koncepció, de ez kell a népnek és mivel egyre több van egyre több embernek ez kell, mert még az 5 méteres Sedanban is kicsinek érzed magad.
Csak így meg legalabb egy 1.5 motor is megeszi a fejed amivel éppen hogy haladsz, nem még a 2 feletti ami kéne. -
őstag
válasz KTTech #17795 üzenetére
Ha lenne saját házam én is tennék fel napelemet. Meg lenne saját akkumulátorom hiába olyan drága... Áramszüneteket sem kedvelem Meg állam bácsiban sem bízom annyira hiába megy most a visszatáncolás. És ebben esetben a kis városi elektromos lenne (ha süt a nap akkor mehetsz tételnél nagyobb biztonság nem lesz....).
-
KTTech
veterán
Igen, 3-6 hónapig. Aztán megromlik a benzin, és a modern motoroknak gyorsan sanyi lesz tőle... ugyanennyi erővel vehetsz egy napelemet egy Tesla akkupackkal és félre van téve 60kWh ingyen energia folyamatosan.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Cyberpunk 2077
- Futás, futópályák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Hardcore café
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen