-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
Az olajlehuzo gyűrűkön nagyon kicsik a furatok, tehát nagyon vékony olaj kell bele, ráadásul 30 ezres periódust adott meg anno a gyár, ezért ezek a furatok idővel könnyen eltomodnek.
toyota 1.3, 87le a világból kimenő változat, az 1.33 nem az igazi. (1NR-FE a kódja)[ Szerkesztve ]
-
Upo
addikt
Az a baj, hogy nem lehet "látni".
Mondjuk 5000 km után látni hogy eszi az olajat vagy nem, de az nem egy bevásárlós próbakör.
Az előéletéről meg nem lehet semmit biztosra tudni, milyen olajat milyen időközönként cseréltek benne.
Nem az a motor, hanem az 1.3 87 LE ami "a világból kimegy".
Pl. ebben olyan van (csak találomra ráböktem egy hirdetésre a keresőből) [link] [link]
A Daihatsu a jászberényi barna?[ Szerkesztve ]
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Paxker315
addikt
Oh, még tájékozódni: Pár napja felvetettem, hogy érdekes lenne hatchback compactra váltanom, mert ált 2 személlyel használom az autót, nem sanszos, hogy ez a következő 5-6 évben változna, illetőleg, praktikusabb, mint a 4.65 méter hosszú szedan.
Bevallom, az E210 2.0HSD nem tűnik "elsőre" hülyeségnek, de belegondolva sántít:
1) A 2.0 HSD azért nem olyan takarékos, nem sokkal jobb a fogyi, mint a 2.5HSD-nél, de gyengébb
2) A HB corolla lehet, hogy kompakt, de hátra azért nem szívesen ültetnék embereket, mert. Szűkösnek tűnik. Meg az 510 literes csomagtér-hosszú tárolófelület után a hatchback lehet, szokatlan lenne ilyen tekintetben is.
3) Nyilván füldugót használnék, de nekem csendesnek sem tűnik a corolla beltere.Tkp a legkevésbé kompromisszumos ~4.3 méter hosszú, maximum 1.8 méter széles hatchbacket keresném, amit nem kokainárban lehet fenntartani és nagyjából 5.5 literes vegyes átlagból elmászkálok - döntően pályán, hosszú utakra . Jól gondolom, hoy a 2.0HSD nem lenne megfelelő megoldás erre a feladatra? CSak szép az E210, na!
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
No.01
őstag
válasz Paxker315 #17657 üzenetére
Szerintem a 2.0 hybrid sem fogyaszt sokat 0.4-0.7l plusz...
Mi egymas utan probaltuk ki a kettot (1.8 vs 2.0) azonnal tudtuk a valaszt
Mellesleg a valosagban meg kevesebbet fogyaszt, mint gondoltuk (5.1 a jelenlegi atlag igaz heti 1 max 2 alkalommal palyazunk csak)
A 2.5 HSD-nel biztosan kevesebbet fogyaszt. Tovabba Exe felszereltsegnel van dupla uveg is. Nem lesz Audi, de nem is rossz (mi P2 es P3-hoz tudjuk hasonlitani)[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
Oh köszönöm. Én is néztem, hogy volt hozzá rendelhető akusztikus-laminált oldalüveg, ezt mi jelzi az üvegen? VAG-nál egy szép A vagy AS jelzés . Ez gondolom, nem széria volt, hanem kérni lehetett csomagban - vlszg nem olcsón. Egyébként az A3 E-tronnál pl opciósem volt 2016-2019 közt az akusztikus-laminált oldalüveg, szvl kompaktok közt ez egy viszonylag "új ficsőr". Köszönöm a visszajelzést!
#17658 Gombinyó ez jó kérdés, mert "technikailag" a jetta sem zajos, de számomra az. Lehet a 2.0 crtdi hangját sem annyira szeretem (frekvencia)? oO hmm.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
No.01
őstag
válasz Tom1939 #17661 üzenetére
Tudom nem engem kerdeztel, de nekunk az van a Corollaban. Lehetne gyorsabb, lehetne pontosabb es tobb szegmenssel dolgozo, de ezt csak az tudja aki latott mar olyat.
Osszesegeben nem rossz hasznalni, foleg autouton ahol en sokat jarok.
Varosban (inkabb falvakban) is jol mukodik az egyetlen problemam(?) h nem kapcsol be 60km/h alatt es a vadak vegett nekem az sokat segitene, ha mar a kicsit hamarabb aktivalodna mert csak azert nem gyorsitok vakon, h bekapcsoljon. -
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #17661 üzenetére
Sajnos nem, az UK-ban az nem elérhető (ahogy a Qi töltő sem). Ha lehetett volna, biztos megrendelem bele...
Az eddigi 3400km után, elég jól összebarátkoztunk, a fényszórója nagyon jó, a legjobb amim eddig volt - pedig a Yaris MK4 is full LED-es volt).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Nekem épp a fordítottja a bajom 😃 ki akarom kapcsoltatni, hogy 50km alatt bekapcsolja a távolságit automatikusan. A szervizben tudják állítani 3 lépésben, ha minden igaz (a Yarisl biztosan). Egy kérdést megér feléjük...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #17664 üzenetére
Köszi, az is jó infó hogy az alap led is pöpec. Honda Jazz luxusárazásával (és a sok utazgatással ) ez jövő évi projekté vált, yaris cross mellett most már a corolla cross is felmerült (jazz árban már az is van 1.8al és méretben tetszett feleségemnek ugye az x1 ami majdnem ugyanakkora).
-
őstag
válasz Tom1939 #17666 üzenetére
Napokban nézegettem a Toyota oldalát, és azért meglepően látom mennyit fejlődött az új Corolla TS. Pl. a Head-up display nagyon meglepett.. igyekeznek haladni a korral.
2.0 Hybrid azért eléggé mehet, főleg hogy ebben már talán az új, 5. generációs rendszer van (erősítsetek meg) és biztos fogyasztásban sem marad el annyira az 1.8-tól, meg ahogy látom már Li-ion akksi van benne.
Esetleg nem tudjátok a hűtés/fűtés hogy van megoldva az akksinak? Ugyanúgy utastéri szellőzők, vagy direkt levegő bevezetés? -
őstag
válasz koxkids #17667 üzenetére
Konkrétan nem mentem vele, de tesztek alapján most már fogyiban is nagyon ott van az új 5. generációs hibrid 2.0. Plusz amikor beültem a legújabb corollába amíg éves szervizen volt a rav4-em az ülések és a belső anyagok is jobban tetszettek (de nekem kicsi mint autó).
-
KTTech
veterán
válasz koxkids #17667 üzenetére
A HUD-ot már lassan kivezeti a Toyota még a 2020-as Yaris MK4-hez lehetett rendelni - egy ideig, a Cross-hoz is volt. Amikor én rendeltem, már nem volt a listában - mondjuk nem akkora baj, mert polárszűrőben nem látszik. A panroof viszont azután lett kivezetve, hogy mi megrendeltük, és emiatt vártunk több, mint 1 évet rá.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #17671 üzenetére
Az elmúlt időben elég sok komoly napszemüveg megfordult nálam és van az a kategória, ahol vezetés során nem sokat veszít az ember a polarizált lencse hiányával, ellentétben sok egyéb részlet nem veszik el. Érdemes tartani egy komoly nem polarizáltat is.
Én amúgy csakis Maui Jim és a Randolph Engineering-re esküszöm, a Luxotticat pedig igyekszem messzire kerülni (pár Ray-Ban azért persze becsúszott, fiatalság, bolondság, tájékozatlanság). Ha mégis nagyon muszáj vmi Luxottica , akkor csak Persol (van néhány must have modell nekik) vagy esetleg Oliver Peoples (de már ők sem a régik).[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Nekem Essilor Varilux Physio 3.0 van, Cryzal réteggel ami a kínálat egyik csúcsa - sajnos a Varilux XR még nem volt elérhető, amikor vettem - ami egy progresszív varifokális lencse... egyébként a műszerfalat sem látnám élesen A keret titániumból készült de nem márkás - a márkás kereteim általában hamar feladták a küzdelmet, és eltörtek akkor meg minek fizessek sokat érte? így is 570 fontba került, és ebből 400 volt a lencse, és 2 kellett belőle, egy normál - amiből most kihagyattam a Transitions-t, mert fotózásnál zavaró - bár majdnem 20 évig ilyen volt -, amikor napfényben besötétedik (és soha nem teljesen átlátszó) - és egy polárszűrős, vezetéshez.
Az általad felsorolt márkák egyike sem gyárt optikai lencséket (csak kereteket), így jó eséllyel valamelyik 3rd party gyártótól vásárolják készen, abból meg nem sok van a világon, legalábbis a komolyak közül: Essilor, Hoya, Zeiss - Tamron, Canon, Sigma, Nikkor, Pentax, Fujinon, bár ezek inkább tényleges optikai elemeket gyártanak, nem szemüveghez lencséket - ha a "noname" kínai gyártókat nem vesszük annak - sokszor pedig pont ezek gyártanak a legmárkásabb cuccokhoz dolgokat (és néha tudnak jót is csinálni). A polárszűrő réteg elkészítése egyébként a könnyebb munkafolyamatok része (durván megfogalmazva, nagyon sűrűn meg kell karcolni a felületet egy irányban és kész is van, ez filléres művelet), a nehezebb a különböző AR és védőrétegek gyártása, amelyeket nanométeres pontossággal kell felgőzölni a hordozóra. Az igazi különbségek itt jönnek ki: kinek milyen a réteggyártási technológiája, és milyen a hordozója.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #17671 üzenetére
Jó igaz, volt P3-ban, de utána Auris, Corolla és RAV4 esetén nem volt (kivéve plug-in). Csak emiatt lepett meg.
No mindegy, meg igazából mióta egy 12”-os műszerfal van, kint a nagy méretű sebesség, sok értelme nincsen mert AA vagy CP navit sem tudja kivetíteni.Jók ezek az új generációs HSD rendszerek, fáj is a fogam Auris után újabb gèpezetre
-
g0dl
addikt
Kezdő hibridesként kérdezném, hogy a fékkel hogyan szoktatok bánni?
Első szempont, hogy korai, nem túl erős fékezéssel jó az energia hatékonyság a visszatöltés miatt, ami mondjuk teljesen jó az én vezetési stilusomhoz.. Ugyanakkor a féknek nem biztos hogy jót tesz, ha nagyon ritkán van dolga.elektromos kocsiknál hallani, hogy ebből adódtak problémák.
-
vicces
addikt
-
Paxker315
addikt
95%-os fényátengedésssel, mubizonylattal, forgalmiba bejegyezve. B-oszloptol elore. Több hasznát érzem, mint a B-oszloptol hatra Ugye nem hatul ulok.
Szerk: tudtommal míg legalabb 70%-ot atenged a szelvedo&folia egyutt, addig nincs gond. En csak annyit kertem a szakitol, hogy legalis-forgalmiba jegyezheto legyen
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
AssAssynn
őstag
Én azt tapasztaltam, hogy először visszatölt, akkor nem fékez, utána meg, ha tényleg fékezned kell és jobban rátaposol, akkor meg rendesen ráfog már, de őszintén nem tudom mennyire jó az a féknek, hogy először nincs használatban, utána meg hirtelen nagy erővel van igénybe véve. Szóval nem nagyon van átmenet. Ez pont ugyanaz, mintha egy hagyományos kocsival nem fékeznél finomakat, hanem mindig csak beletaposnál erősen a fékbe. Ettől deformálódni is tud a tárcsa. Ennek jele, hogy fékezéskor remegést, hasonlót tapasztalni.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
KTTech
veterán
-
_drk
őstag
Az normális, hogy minél gyorsabban megyek annál gyengébb a klíma?
Pályán vettem észre, hogy be volt allitva 120-130 tempónál, majd utjavitas miatt egy szakaszon 80-90el menve sokkal jobban tolta a hideget, állítani is kellett rajta, majd gyorsításnál vissza megint. -
KTTech
veterán
Minél nagyobb a terhelés a motoron, annál jobban vissza fogja fogni a klímát, hiszen az a legnagyobb fogyasztó. Megoldás: használj belső levegő keringetést, és ezzel tehermentesíted a klímát (sokkal jobban hűt/és kevesebbet fogyaszt, ha nem 40 fokból kell 20-at csinálnia, hanem 23-ból).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
Így konkrétan ezt nem vettem észre, de majd kipróbálom, hogy nálam is így viselkedik-e.
@KTTech:
A belső keringetést én pl nem szeretem huzamosabb ideig használni, kb 10 perc után klausztrofóbb érzés és heves fulladás, légszomj tör rám, illetve a fejfájásomnak sem a legjobb barátja.#17673: Én RX nélküli, standard napszemüveg lencsére értettem csak, optikai lencsékkel egyáltalán nincs tapasztalatom.
Ja, amúgy az Essilor is az ördög gyermeke, a Luxottica egyik legújabb felvásárlása.[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Így fog viselkedni, csak nem az angol 17 fokos nyárban 😃 meg minél erősebb a járgány, annál kevésbé érződik, de a modern klímák amúgy sem arról híresek, hogy túl erősek lennének (a régi Golf3-asban sokkal erősebb klíma volt, mint a mostani YC-ban - igaz az ki is kapcsolt teljesen, amikor odaléptem neki 😃)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
dragon1993
őstag
Sziasztok!
Csatlakozom a céges Corolla TS 2023 Stylelal.
Lenne pár kérdésem:
Tényleg nem lehet sehol bekapcsolni a kamerát ha előre felé megyek?
Hol kapok jó áron fényvisszaverőt az első szélvédőre?
A PDA funkciót érdemes használni vagy 130nál beleránt a betolfalba? -
g0dl
addikt
válasz dragon1993 #17689 üzenetére
A tolató kamerára gondolsz? Az nekem is hasznos lenne, mikor vonalra akarok állni.
A PDA szerintem hasznos (korábbi kocsiban gyalog tempomat volt minden vezetéstámogató), csak azt nem tudom, a féklámpám felvillan-e.
Neked megy a vezeték nélküli Android Auto, ha androiddal használod? Nekem most ez a legnagyobb hiányérzetem ( de együtt tudok vele élni).
-
dragon1993
őstag
Szerintem az utcai autót, meg a Porsche-t ne keverjük, azoknál a magas fordulatszám a 9000.
Győriként láttam jópár P-s rendszámos kocsit amit kivittek tesztre, ők tolták rendesen, ha károsítaná nem csinálnák.
Hanula Barna (Bugatti Veyron W16 fejlesztésén dolgozott többek között) egyik előadásában is volt szó, hogy tervezéskor kb egy hetet járarják teljes terhelésen a motort, majd szétszedik és megnézik van-e rendellenes kopás.
A hidegen nem toljuk nekivel egyetértek, illetve tudom hogy bizonyos autóknál a rajt program nem élérhető X ezer km előtt, de azok nagyon kihegyezett technikák.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz dragon1993 #17689 üzenetére
Ha nem rendelted meg a 360 fokos kamerát, akkor nem lehetséges bekapcsolni, ha megrendelted, akkor is csak nagyon kis sebességnél engedi.
Mi az a PDA funkció? Nem rémlik ez a rövidítés...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
g0dl
addikt
válasz KTTech #17693 üzenetére
Én így értelmeztem Toyota Safety Sense | Proactive Driving Assist -Deceleration Assist
-
Flashback
addikt
válasz dragon1993 #17689 üzenetére
Hol kapok jó áron fényvisszaverőt az első szélvédőre?
Egy gyors keresés után talán ez jó lehet: [link]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
dragon1993
őstag
válasz Flashback #17697 üzenetére
A PDA alapból ki volt kapcsolva nekem.
KTTech
Passatban volt rá egy gomb, fura hogy itt nincs.
A Corollánál opcióként se láttam a 360 fokos kamerát. (nem mintha a cégesnél beleszólásom lett volna mit kapok)Flashback
Ezt megtaláltam, csak lelki sok, mert legutóbb 700Ft-ért vettem a Suzukira[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
válasz dragon1993 #17698 üzenetére
Ja durvän felment az Alis cuccok ära mióta az EU extra vämot vetett ki a termékekre. Néha az amazon olcsóbb...
Az esernyös fényvisszaveröt még 3e vettem az elözö Aurisra...[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
g0dl
addikt
válasz dragon1993 #17698 üzenetére
Ilyen napellenzőt bármelyik nagyobb áruházban kapsz 1000-6000 árban (nyár végén még lehet akciós is) , és sokféle méretben. Nekem mindig a tapadókorong megy tönkre, ezért most egy merevebb változatot vettem, amit a lehajtható napellenző is szépen megtámaszt.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ, BOLTI ÁR FELÉÉRT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen