-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
avl
aktív tag
válasz KTTech #17817 üzenetére
bocs, nem személyeskedésnek szánom, müszaki témánál maradnék
az aksi miatt megneztem nehany hsz.-od, ezen megakadt a szemem: "A környezetvédelmi normák magukban nem növelik a fogyasztást"
ez sajnos önmagában nem igaz (25+ éve égésfejlesztöként, P&E=power&emissions - ben dolgozom)
azért nem, mert a szigorúbb elöírások miatt szükséges, hogy az EATS=exhaust aftertreatment system (DPF, GPF, SCR, DOC, ..ami epp van) hamar, az inditozas utan iminel hamarabb elerje a megfelelö atalakitashoz szükseges hömersekletet
ez azt eredmenyezi, hogy 22 eve nem volt igazan téma a kip.gaz hömerseklete, 10 eve igen, aztan egyre inkabb
ezt elerni pedig pl. kesöbbi égéssel lehet (a dugattyu poziciojahoz kepest, TDC-hez kepest)
optimalis fogyasztasnal pl. MFB50% ~5-8°aTDC (a tüzelöanyag ~fele 5-8forgattyustengelyfokkal a felsö holtpont utan mar el van égve
hogy a kipuf.gaz minel melegebb legyen, ehhez akar MFB50% ~20-25-30°aTDC -vel kell menjünk, emiatt a kipuf.gaz melegebb lesz, de a hatasfok, a hasznos munka kisebb, igy a fogyasztas rosszabb
tehat a szigorubb normak betartasa megköveteli a hamar meleg kipuf.gaz es kip.gaz utokezelö hömersekletet, ennek elérése pedig energia, ami nem hasznos teljesitmenykent jelentkezik, igy a fajlagos fogyasztast növeli, a hatasfokot rontja
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen