Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz avl #18004 üzenetére

    Nálunk már többször is állt 2-3 hetet a kocsi ( 2021/10 havi Yaris Hybrid ), és a közel 2 év alatt még nem fordult elő lemerült akksi.

    Család többi tagjánál a benzines/diesel kocsikban 3-5 év után adta meg magát az akksi, kivéve az AGR-es akksival szerelt prémiumautó esetében, ott 8év után már inkább mi cseréltük megelőzés-ügyileg.

    Ez egy comfort + style + tech felszereltségű, tehát nincs kulcs nélküli nyitás/indítás.
    Ez szándékos volt részemről, mert 10es panelban élve a panel mögött parkol a kocsi tőlünk max 10 méterre szinte az ablak alatt, nem hiányzik egy "okoskodó" aki okosba kinyitja kulcs nélkül jelerősítővel.

    Mivel a hibrid Yaris vízszintes úton néha még 100 km/h körül is tisztán elektromosan gurulgat néha (lejtő esetén 130 körül is), ezért max autópályázásnál tudom elképzelni az azonos fogyasztást a sima benzinessel, DE az ugye otto-ciklusban megy és erősebb, ez meg atkinsonban és gyengébb, cserébe ez ugye jobban erőlködik és ezért lehet kiegyenlítettebb a szitu.

    Nekem 1.2-es Honda Jazz-em volt régebben, azzal 6,7l/100 km volt az autópályás fogyi, ez meg 4,6l/100 km hybridként.

    Benzinesek átlagfogyija: [link] - 6l/100km
    Hybridek átlagfogyija: [link] - 4,3l/100km

    Vajon át lehet ügyeskedni a motort úgy, hogy 125lóerős otto-ciklusossá váljon és azt egészítse ki a hybrid rendszer? :U

Új hozzászólás Aktív témák