- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Netflix
- Windows 10
- Aliexpress tapasztalatok
- YouTube
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Mas: nem latok a bejott hideg idoben jelentos hasznalati tav kulonbseget az Ionnal. Ugyanugy fe'l toltessel erek haza, mint amikor nyaron mentem, vagy max. 1 egyseg (1/16) kevesebb, ha sokat futottem. Pedig a melohelyen az utcan all. Otthon meg az elso konnektorba bedugom, de kivancsi lennek, hogy vezerelt aramra valahogy kotheto lenne-e hivatalosan (konnektor ott nem jatszik, felteszem a type-II csati masik vege kene a falra, kerdes az mennyire eri meg).
-
axioma
veterán
Mit gondoltok arrol, hogy elektromos autoval beallni a benzinkutra az ott - nekik kotelezoen, balesetmegelozesi okokbol eloirt - ingyenes szolgaltatasok, ugy mint szelvedo/fenyszoro mosasa, guminyomas ellenorzese es korrekcioja, esetleg ha van mas is, kihasznalni? Nyilvan elbirjak, nyilvan van amikor kikerulheto (pl. teljes mosatas vagy sajat 12V-os pumpa), de utkozben ez nem mindig megoldas. Szerintem ez egy erdekes kerdes, mert jelenleg ezeknek hasznot nem termel az elektromos auto, amire eddig fogni lehetett hogy megeri nekik es/vagy epitsek be az arakba.
Nyilvan az is kerdes, hogy ok mit gondolnak rola, de hogy vajon az egesz kitalaloja mit gondol, jogos-e elvarni hogy barkinek segitsenek ezekben? Biciklisre morgo benzinkutassal mar volt szerencsem talalkoznom...[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Hát pont nem izgatna a kérdés. Pl meg szoktam állni pisilni olyankor is, mikor nem tankolok, mégsincs lelkiismeret furdalásom.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
prmcsk
addikt
Attól függ hol állsz meg ehhez...Ha a kútfejet foglalod mindehhez biztos, hogy k. anyázás a vége, ami teljesen érthető is lenne hiszen remélt hasznod nulla + a helyet is foglalod...Ne a "trambulinról akarj vizelni".
A pisakérdés teljesen más, mert a hátsó pihenőben megállva más is él vele és nem tankol.
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Chal
addikt
Személyes véleményem: amennyit én az életem és a levezetett km-ek folyamán bedobtam ezekbe a kasszákba, akár oda is költözhetnék bármelyik cég bármelyik kútjára, ingyenes étkeztetéssel és általuk fizetett táncoslányokkal együtt
De viccen kívül: szerintem a kutak úgyis át fognak alakulni, és ugyanúgy központi szerepet fognak betölteni az elektromos autók fogadása kapcsán is mint most a benzin/dízelek kapcsán. Teljesen értelmetlen és bunkó dolog lenne szopatni az átmeneti állapotban az elektromos autósokat. Az elején azért, mert az emberek nagy része ma az elektromossal megy oda, holnap meg a "fő" autójával, amibe belever 20-30kHUF-nyi üzemanyagot. Szóval nagyon kevesen vannak azok egyelőre, akik tisztán elektromos hajtással oldják meg az életüket, ők pedig még mikroszkóppal sem kimutatható veszteséget termelnek egy hugyozással vagy keréknyomás ellenőrzéssel. A folyamat végén pedig nem elhajtani kell majd őket, hanem kiszolgálni, ellenkező esetben az adott cégnek fel fog kopni az álla (egyébként akkor majd a retro benzines autós nem állhat oda ablakot mosni?).
Egyébként pont a minap voltam egy Mol-os előadáson, nekik már határozottan definiált céljuk, hogy a kútjaik komplex szolgáltatást nyújtó pontok legyenek, ne csak üzemanyag árustó állomások. Az ok: az elektromos autók terjedése. Ez egy fokkal normálisabb hozzállás mint az, hogy "nincs itt számodra semmi, szóval húzz a fenébe", hiszen megfelelő üzleti modell esetén a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad.
Figyelembe véve ezt, meg azt, hogy már sok kúton most is ott vannak az elektromos töltők, valamint hogy átmeneti állapotról van szó, szerintem ez egy annyira apró probléma, hogy kb. senkit nem érdekel ebben a bizniszben.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Koszi a valaszokat! Remeljuk a kutasok is igy allnak hozza.
Meg par hete volt hogy csupa por + para miatt konkretan nem lattam ki rendesen, foleg ugye oldalra ahol nem tudom torolni. Vegul delutan elmentem lemosatni (es masnap megjott az eso...). De gondoltam hogy addig is jobb lett volna beallni es lehuzni kicsit, csak biztonsagosabb annak a benzinesnek is, aki ele nem megyek ki tevedesbol (nem szoktam, inkabb tulzottan vigyazos vagyok). -
Chal
addikt
A kutas alkalmazottakkal én nem foglalkoznék. A sima "benzines/dízeles" ügymenet kapcsán is pofátlankodnak néha (budi bezárva kulccsal, és éppen nincs meg a kulcs, persze ez már 2 hónapja tartó állapot). Vagy pl. Molnál az Erzsébet ajándékutalványt nem fogadják el (pedig rá van írva, hogy Mol kúton lehet vele tankolni), stb stb...
De ezek amúgy lokális problémák mindig, és a kutat bérben üzemeltető Fusimusi Bt. sara általában. Ilyenkor meg szoktam említeni, hogy oké, semmi gond, akkor írok az anyacégnek egy e-mailt, mert hát ők azt állítják, hogy itt tudok brunyálni, meg utalvánnyal fizetni, biztos rosszul tudják, jelzem nekik hogy javítsák ki. Na érdekes módon ilyenkor kis morgás után meglesz a budikulcs, meg a gép hirtelen elfogadja az utalványt is.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ja, ertem. Akkor ez is olyan amit en se tudtam amig a lanyom be nem allt nyari melora hozzajuk, hogy McDonalds-bol is van igazi kozponti (a varos hataran tul) meg van franchise. Az utobbi nyilvan gazabb.
Multkor mol-nal pozitivan csalodtam, atvettek a faradt etkezesi olajam pedig sokat sikerult evek alatt "majd leadjuk" osszegyujteni. -
Submarine
senior tag
EZ MI MÁR
Minden kattintás a vw honlapjára vezet.
FÁKJÚ
Amúgy milyen cikk már?
Technikailag MEG KELL oldani.
Pont.
2018-at írunk.
Szerinted mennyire veszélyes egy benzinmotoros automobil a konflisokra nézve?
Biztosíték van valakinél elfekvőben?
Amúgy már rég német gyarmat vagyunk.
Leesett már?
Minden technológia egy kézben van. Legfeljebb pánczél maciban.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
[link]
Mondjuk az 5 ev eleg hosszu, de masreszt meg pont jo lenne toltes + bevasarlas (vagy ha nem, legalabb a futott vagy hutott eladoter kihasznalasa a kocsiban gubbasztas helyett). -
axioma
veterán
Koszi, jo cikk! Bar genyasag a 100 helyenkent 2 db miert ne lehetne 100-ig ketto, felette megkezdett otvenenkent egy...
Azt meg en se ertem miert kell a 22-es toltoktol tartani, az csak max. 22, majd az auto es a tolto megbeszeli, mennyit kap. Akar csak cseppeket, ha annyi jut. De jellemzoen nem lenne sokszor tele.
Mas kerdes hogy a vasarlas idejere korlatoznam. Foleg amig nem kerhet erte penzt. Mert a kotelezo ingyen szolgaltatas azert me'g ha kedvezmenyezettje is vagyok, nem korrekt. -
axioma
veterán
off, plugin hibrid: hasznalt alsobb arkategoriaban [5M inkabb kevesebb], Ampera [+Volt] iranyon kivul van valami, ami ingazaskor 30-50km-t tud is full elektromosan? Jo, ezek nehol range extenderesnek vannak hivva, mind1, a lenyeg hogy masreszt meg el tudjon menni 300km-re. Az Ampera egyetlen baja, h 4 szemelyes es neha kene 5, az elso plugin prius meg sose tudott 25km-t. Ha nincs hat nincs, csak hatha nalam jobban ertesultek is vannak itt. Eu beszerezes nem gond. Mitsu outlander feltunt me'g de allitolag nagyon nem koltseghatekony. Mas tipp van me'g esetleg?
-
biker
nagyúr
nyugodtan rakhatnak 7.2kW-os pontokat is, nincs előírva a teljesítmény, a hazai autók 90%-a úgyis ilyen OBC-vel van szerelve
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
hhenry
őstag
Valaki új leaf?
-
syberia
veterán
Innolith Claims It’s On Path To 1,000 Wh/kg Battery Energy Density
Ha ezt összehozzák, akkor a szaúdiak kezdhetik lehúzni a rolót. Vagy nem.
https://howbad.info/
-
axioma
veterán
-
syberia
veterán
Egy ideje olvasgatom ezeket a világot megváltani akaró híreszteléseket, a többségük szóra sem érdemes. Könnyen lehet ebből sem lesz semmi, bár elvileg már készen van a prototípusuk, hihetetlenül gyorsnak hangzik hogy 5 év múlva már elektromos autókat hajtana. Az újratöltési sebesség sem mindegy, nagy kapacitású áramforrás esetében mondhatni kritikus pont.
https://howbad.info/
-
Feketelaszlo
senior tag
Meg nem mindegy még a ciklusszám amit kibír, az üzemi hőmérséklet, cellafeszültség, karbantartási igény, csomagolhatóság, önkisülés és nagyon sok minden más sem. A li-ion akkucsomagok már most is elég jók - szerintem nem a technológia ami visszatartja az embereket. Bár halkan jegyzem meg én 100+ kWh-s szörnyetegeket nem vennék semmilyen csoda akkuval sem, ezek azért igen elmebeteg számok ha az ember mélyebben belegondol a mögöttes tartalmukba. Vagy nagyon sokat vagy nagyon rosszul kell használni az autót, hogy ezt mind elközlekedje valaki (én meg vérbeli autóbuziként - vagy ennek ellenére - egyiknek sem vagyok igazán híve). Az, hogy ez energiatartalom tekintetében csak néhány liter benzin egyenértékese nem azt jelenti, hogy ez kevés, hanem azt, hogy a benzin és tsai. vegyileg "szuperüzemanyagok" minden máshoz képest.
-
axioma
veterán
válasz Feketelaszlo #123 üzenetére
A ciklusszam pont benne volt, hogy tobbet is bir, jelentosen. Ezert meg a ritka femek elkerulese miatt - ha el tudnam hinni hogy valos - kimondottan tetszene. A kerdes persze az ara, mert en ugy vettem ki a cikkbol hogy az eloallitasi ar az akar alacsonyabb is lenne, kerdes hogy az innovacio arat milyen gyorsan akarjak visszaszerezni... vagy ha ugy nezzuk, milyen szegyentelenul gyorsan akarnak meggazdagodni, mert ha ugyesen csurik/csavarjak, talan me'g a korabbiakat mint kornyezetszennyezoeket idovel be is tilttathatnak... na akkor azert egnek allna a zold hajam
-
syberia
veterán
válasz Feketelaszlo #123 üzenetére
Mazda’s Skyactiv-X benzinmotorja már 40% hatásfok fölött dolgozik, a többieké ez alatt marad. Miközben egy olcsó elektromos motor legalább 80%, a fejlettebb típusok 92-95% maximális hatásfokot érnek el. Ezt a hatékonyságot sosem fogjuk elérni belsőégésű motorral, mert jelentős a hulladékhő képződés, ami felépítéséből adódik.
(#124) axioma: Szerintem már eléggé sínen vannak ezzel a projekttel:
"Innolith said that it already delivered battery energy storage to PJM grid in the U.S. and achieved more than 55,000 full depth of discharge cycles of its battery"
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
nanoFlowcell Flow Battery Test Vehicle Surpasses 200,000 Miles
Elég sok teszt-kilométert megtettek a járgányukkal, de valamiért nem látom magam előtt az elektromos "benzinkutakat". Bár ez is német fejlesztés, tehát akár lehet is belőle valami a végére. Az egy tankolással megtehető távolságról nem írnak. Két tartály van membránnal elválasztva a kocsiban, itt hasonló kémiai úton jön létre az áram, mint egy hagyományos li-ion akkumulátorban. 48V-os a hálózati feszültség, otthon szerelés közben sem vágna agyon.
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz Pikkolo^^ #127 üzenetére
Az olajnál is meg lehet ugyanezt tenni, hogy mire üzemanyag lesz belőle mennyi környezetszennyezést okozott az előállítása. Az elektromos energia megújuló forrásokból is fedezhető, persze jelenleg az atom és fosszilis erőművek viszik a hátukon a világot.
A végén óhatatlanul az EV fog vigyorogni, a gépkocsit szerencsére már nem kell újra feltalálni. Azután jönnek a repülők...
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
syberia
veterán
válasz Pikkolo^^ #129 üzenetére
Jelenleg az erőművek többsége nem a legjobb hatékonyságú sajnos. A németeknél most beüzemeltek egy 100 MW-os gázerőművet, aminek 90% a hatásfoka. Az a nem semmi.
https://howbad.info/
-
Pikkolo^^
addikt
A kombinált hatásfok 90%, az áramtermelés ennek a fele. A 45% körüli érték már elég jó aminek mondjuk a 90%-át használja az autó, azaz kb. ugyanott van ahol a belsőégésű motor. A németeknél nagyon sok a szenes erőmű melyek nem tudnak ilyen hatásfokkal működni (~30%) így már nem olyan jók az arányok. Ha megújulóval működik akkor más lehet a helyzet.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Pikkolo^^ #131 üzenetére
Ennek a natúr hatásfok-hasonlítgatásnak semmi értelme. A benzines autóba sem szenet tankolsz - hanem kétszer akkora energiatartalmú benzint - máshogy működő és másra használt gépeket ne akarjunk úgy összemérni, mint ha homogén jószágok lennének, mert akkor a napelem szegény 16-20%-os csúcs-hatásfokkal elvérezne (bár még azt is vissza lehetne vezetni addig, hogy a Nap is nagyon rossz hatásfokkal égeti a hidrogént amiből fény lesz). Amit össze tudtok hasonlítani az például a felhasznált energia (Joule) - bár az is elég tudománytalan - de legalább matematikailag védhető.
Mondjuk nekem ez az egész hirtelen jött áramforrás méricskélés elég szőrszálhasogatónak tűnik - mikor háztartási nagygépet akarok venni akkor sem mondom azt, hogy "oké, ennek a mélyhűtőnek tök jó az A+++ energiabesorolása, de a közelemben csak szénerőmű van, akkor szorozzuk meg 0,3-al". Engem mint fogyasztót teljesen hidegen hagy, honnan van az áram, ha ott a konnektor a saját otthonom falán ahonnan a saját kis világomat elláthatom energiával. Képzeld el milyen lenne ha okostelefont is csak benzinkúthoz hasonló töltőállomásokon lehetne tölteni és ott kéne várni míg az iPhone tulajok lemosatják a kutassal a szélvédőt, a Samsungosok flörtölnek a pénztáros csajjal a kínai mobilosok meg a nem működő a pontgyűjtő kártya miatt húzzák az időt. Mert most az autó üzemeltetéshez ilyen kínokat kell megélni. Tőlem akár szűz lányok véréből is származhat az áram, ha ezt el lehet vele kerülni. -
syberia
veterán
válasz Feketelaszlo #132 üzenetére
Tőlem akár szűz lányok véréből is származhat az áram, ha ezt el lehet vele kerülni.
Báthori Erzsébet likes this.
(#131) Pikkolo^^ : A gázból kinyerhető energia 90%-a hasznosul. Így jobban hangzik?
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
Pikkolo^^
addikt
válasz Feketelaszlo #132 üzenetére
Az energiahordozóból mozgási energia lesz és ennek van (össz)hatásfoka ami összehasonlítható. Az erőművek hatásfokát kell lényegesen emelni, hogy jobban megérje.
Syberia: az áramtermelés nem 90%-os hatásfokú és ez a lényeg. A kombinált ciklus pedig akkor igaz ha folyamatosan el tudja adni a hőenergiát, azaz nyáron is.
-
CactuS
Arcképgyáros
Sziasztok,
Elektromos autó vásárláson pörgök most. Évi 20k futásra Bp-Taksony távlatban kéne egy paripa. Ez napi 2x30-40km kb. Gyerkőc van, így 4 ajtó, 4 ülés kell. A klón trió télen neccesen tudja, de már vannak 2,5 millióért, felette 3 milla körül a Fluence ZE, de az ritka és elég kevés dolgot találtam róla. Felette meg ugye 3,5ért indul a Leaf, 3,8 körül meg van pár fiatalabb, de 140-160k-t futott darab. Csak kérdés, hogy mondjuk 4-5 év múlva mit fog tudni egy ilyen idős darab (cagy egy most 3 éves és 150k-t futott darab).
Valaki tud esetleg tippet adni?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
biker
nagyúr
fluence most felejtsd el! de gyorsan...
Leaf I. vagy zoé
Egyébként handrás mostani videójában egy 8 éves leaf van, nézd meg.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
CactuS
Arcképgyáros
Fluencenél egyedül az akku vagy törött alkatrész utánpótlásnál izzadnék, nem egy gyakori darab. András videóját láttam, csak nekem napi nem 40, hanem 80 km-ről lenne szó. Nem tudom, hogy meddig bírná egy gen1-es leaf, ha naponta annyit kapna. Árban nagyon feljebb nem akarok és nem is nagyon tudok menni, így max egy kevesebbet futott gen1 vagy egy 3-4 évvel frissebb, de kb. 140-150k km-es gen2 lehetne. Csak a tervek szerint 80-100k km belemenne. Vagy marad egy fiatalabb klón (C zero, i-miev), aztán reménykedek.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
biker
nagyúr
egy 2016-os 40ezret futott leafet béreltem az e-renttől, az városban 180-200km-t elment, M0-ával együtt 160-at símán.
Fluence meg az alapoktól szar, még a benzines is az. Partneri cégünknél 3db lett véve, alig várták, hogy elvigye valaki, folyamatosan szervizben voltak vele. Nem véletlen nem lett népszerű.
Na ebből lett elektromos. Szuper...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
En ion tulaj vagyok, 70-es tempo felett azert fogy am rendesen a josolt visszalevo km. Jo, az enyem regi (2011). Ha a 2x40 kell meg ne vegyel olyat ami (akar rossz napjan) 100 alatti hatralevot mutat teljesen feltoltve. Amugy ugy remlik, hogy az i-Miev mintha kicsit nagyobb akkuval lenne, ha mar a harom kozul valasztasz (es ott van a plusz egy sebesseg, bar azt mondjak a tobbiben is csak a sebvalto muanyagjat kell megfaragni...)
-
CactuS
Arcképgyáros
I-mievből a későbbiekben nem vettek el a 88 cellából, a többinél azt hiszem 2013tól csak 80 van. A "gondom" az inkább ez:
A pedálok olyan francia furgonosan sz*r szögben állnak az én méretemhez képest.
biker: fluence ze leaf alapokra épül, a gondom igazából az alkatrésszel van/lenne, mivel nyújott a karosszéria és tartalmaz egyedi elemeket, ami nem a sima fluenceből jön.
hhenry: Igen, az drágább a simánál, viszont az árán hozna a zöld rendszám miatt. Mondjuk amit találtam kéket, azt asszony leszavazta, hogy nem tetszik a színe, szóval már érzem, hogy ez könnyű menet lesz.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
pelenka35
őstag
Sziasztok .
Létezik már 6 személyes ajánlott elektromos( vagy hybrid) megfizethető autó?Kösz
Gamertag:Rob3rt75
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz pelenka35 #143 üzenetére
Nissannak van, aki használ ilyet, az azt mondja, hogy jó, kishaszon feeling az anyaghasználat, de állítólag 2 év alatt nem bírtak kárt tenni benne a gyerekei, pedig próbáltak.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Zongoralakk nem zavarna, nem szeretem, de az a része nem érdekel. Térben is egész jó a méretéhez képest, de nem mondanám annyira kényelmesnek, főleg a pedáljai miatt. Nem tudom eléggé hátratolni az ülést és így nagyon meredek a szög.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
syberia
veterán
Germany tests first eHighway autobahn
Valahol ezt is el kell kezdeni, a technológia szárnyalása még odébb van.
https://howbad.info/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen