- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Microsoft Outlook topic
- DIGI internet
- Hálózati / IP kamera
- Programozás topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Zyxel NAS326
- Asustor NAS
- Apple TV+
Új hozzászólás Aktív témák
-
LógaGéza
addikt
Üdv!
Remélem jó helyre írok.
Egyik ismerősömnek van egy ZTech ZT-25C elektromos robogója lítium akksival, és egyik napról a másikra nem tudja ~80% felé tölteni. Gondoljuk az egyik cella hallhatott meg benne. Tudnátok esetleg olyan megbízható helyet ajánlani, ahol ezt ki tudják deríteni, és emberi áron meg is tudnák javítani?
Köszönöm!"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
WiZARD
addikt
Azért az e-nv200-ba sikerült temperálást alkotni.
Nekem laikusként kicsit hihetetlen hogy ennyire nehéz/költséges lett volna Leaf-be megoldani.(Amúgy most van garis cellacserén a 40es Leafem. Ennek talán nincs köze a temperálás hiányához, szimplán egy hibás cella lehet. Nem nagyon főztem az akkut, keveset villámoztam, egymás után többször kb soha, vagy max 1x
48k km van benne)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Füleske
addikt
Pedig ha lehetett volna szerintem a 2 - es Leaf - be biztos raktak volna temperálást. Azért a 40-62 - es akkuk már nem csak városba jók. Amennyire emlékszem módosítottak az akku elrendezésen amennyire tudtak de kb. ennyit tudtak tenni. Gondolom az e-nv200 - nál meg volt lehetőség a temperálásra. De én se vagyok Nissan fejlesztőmérnök, szóval csak abból következtetek amilyen infókat ismerünk.
-
titán
A lehetőség mindig adott volt. A lehetőség megvalósítását úgy hívják, fejlesztés. De ők úgy gondolták, hogy enélkül is megveszik. Náluk nem volt cél, hogy a legjobb villanyautót csinálják, hanem csak annyi, hogy elevickéljenek a pocsolyában. Ez 2020-ig működött, de mostantól eléggé "annyi" lesz nekik.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Gabesz87
addikt
válasz cousin333 #891 üzenetére
Megvan a Passat GTE, most megint kacérkodom a gondolattal, hogy csak jó lenne tölteni itthon is, szóval utánajárok ezeknek, amit írtál.
Nekem elég volna, ha szimplán egy dugalj lenne a helyemnél (költsége miatt), aztán este had töltsön. Viszon létezik valami olyan dugalj megoldás, hogy zárható, vagy mit tudom én? Hogy mások ne tudják nyilván használni. Bár, ha be van dugva a töltő, akkor a 230-as végét ki tudják húzni ugyanúgy. Láttam, hogy van ilyen kártyás azonosításhoz kötött töltő is, de hát az már inkább fali töltő gondolom, és jóval drágább is. Ezt a részét nem nagyon értem annak, amit írtál:
"ha nincs még villanyóra, akkor van 32 ingyen Ampered. Ha nincs, akkor valami 4600 HUF + ÁFA / Amper az igénylés."
Konnektor esetén gondolom akkor a garázs szintjén lévő villanyórától (ha van) vezetnék el a kábelt. De ha nincs itt villanyóra? Akkor a lakásomtól? Mert 5 emelet kül. van. -
-
axioma
veterán
válasz Gabesz87 #959 üzenetére
Ha 230-as dugaljrol oldod meg, akkor az amperemeles nem is jon szoba, azok sose fognak 16A felett enni, de inkabb 10A. Raadasul az akkuk jobb szeretik ha lassan toltod, es ejjel van erre ido is, semmi ertelme gyorsitani.
Az auto oldalan ugyanugy tudod rogziteni hogy ne vegyek ki mint az utcai toltokabelt (a pisztolyon van hely amibe ha csatlakoztatas utan teszel egy kis lakatot, akkor nem lehet lenyomni a gombot ami kioldana' az auto felol - legalabbis amit en lattam, ilyen volt). A 230-as oldalon csak ha felteszel egy zarhato dobozt es abbol csak a kabelnek vagsz kiutat... [Nalunk az egesz fali tolto van egy zarhato dobozban, igaz sajat telken belul de keritestol lathato helyen, inkabb azert hogy ne meruljon fel olyan gondolat hogy ismeretlen uj kutyu az biztos sokat er...] -
WiZARD
addikt
~50% körül/alatt nagyobb terhelésre (gyorsítás/emelkedő/autópálya) nagyon be tudott esni a műszerfalon kijelzett töltöttség. - videó
Leafspy-ban tisztán látszott hogy 1 cella feszültsége esik be nagyon a többihez képest.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vasy09
őstag
Ohh, ez elég durva! Köszi az infót, nálam szerencsére nincs ilyen gond, de remélem, ha lesz is, az még az elkövetkező 2 évben kijön, amíg garis!
A teljes akku pakkot cserélik, vagy csak a hibás cellát? Ja, látom, cella csere csak! Pedig azt hittem, hogy kapsz egy teljesen új akku pakkot!
[ Szerkesztve ]
Gamertag: Vasy09
-
WiZARD
addikt
Én se bántam volna új pakkot, de csak cellát cserélnek.
Elég nehézkesen (vagy inkább lassan) ment az egész. Tavaly október körül jeleztem a szervizben, megnézték, visszaadták hogy szólnak ha jóváhagyták a javítást. Aztán nem nagyon szóltak, végül kiderült hogy ők a gyári diagnosztikából nem igazán jó adatot mentettek le és jött Bp-ről vmi mérnök aki majd lement megfelelő adatot, amivel már menni fog a csere. Megint fél napig náluk volt az autó, 1 hét múlva hívtak, hogy akkor mehet a csere.
Akkut csak a budaörsi Gablini-nél javítanak, így odavitték trélerrel (assistance). Ők mondták, hogy csak akkor tudják új cellát megrendelni ha kivették a régit, szóval legalább 9 nap.
Most 16 napnál tartunk, Gablinivel tegnap beszéltem, az alkatrész már megjött, majd csütörtökön nekiállnak beszerelni és péntekre talán kész. Gondolom tréler vissza leghamarabb hétfőn...
Nekik rohadtul ráér.
Csereautó persze nincs. Nem vágyok csereautóra, megoldjuk. De bosszantó, mert amikor vettem az autót akkor voltak szép ígéretek... Na meg akkor talán ők is motiváltabbak lennének, hogy siessenek és a beérkezett alkatrészt ne csak pár nappal később kezdjék el beszerelni.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Tegnap este kaptam vissza az autót.
Hát nem vitték túlzásba a balanszolást/tesztelést. (ugyebár távolról látom hogy mikor mennyire van töltve - 3%-ról gondolom összerakás után 19%-ig töltötték, lehúzták, lemosták, feltették a trailerre és megkaptam 19%-on)
Feltöltöttem 100%ra, így fest most. Nem vagyok meggyőződve róla hogy így oké, bár talán pár ciklus alatt rendeződik...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Megjött a Niro. Majdnem minden olyan, mint amilyenre emlékeztem.
A füles lassítást már értem, de nem igazán tetszik. Lassan reagál. Húzom, és egy-két másodperc múlva kezd csak rendesen lassítani, én meg rémülten majd le töröm, úgy szorítom. Egy fékmegoldás hogy lehet lagos? Kinek jutott ez eszébe, hogy ne azonnal reagáljon, hanem szép lassan építse fel a lassító erőt? Utána már jó, csak azt nem tudom, hogy miért nem lehet ezt automatikusan kihagyni, és miért nem folytatja a lassítást magától nulláig? Miért kell azt a szart húzni?
Ami viszont kellemes csalódás volt, az a sávtartás. Sokkal jobban működik, mint a másik darabon. Sokkal kevesebbet hullámzik. Szinte olyan mint a Leafé, használhatónak tűnik. Sőt, ellentétben a Leaffel, ez a városban is elvezetgeti az autót. Nem olyan precíz, mint a Tesla, helyenként azért bóklászik, meg nem is fogja olyan határozottan a kormányt, mint a másik kettő (Tesla sínen vezet, Leafbe kicsit bele lehet tekergetni, ebbe meg sokat lehet beletekerni) de az idő 60-70%-át még városban is rá lehet bízni (Teslára 95%-ot, Leaf 10-20%-ban engedi csak meg a városi használatot).
Ami viszont a másikban nem tűnt fel, hogy az távolságtartó követő ("adaptív tempomat") rendszeresen a mechanikus féket használja. Mi a francnak? Egy az egyben belerakták a hibrid Niro rendszerét?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
WiZARD
addikt
-
joghurt
addikt
Ó, a Gabilini? Nagy surmók.
Legutóbb egy hibridben a gépkönyvnek megfelelő, vadiúj indítóakkut akarták kicserélni. A munkafelvevő többszöri levélváltásra sem árulta el, pontosan milyen érezték volna szükségét. Utána felhívott a tulaj felesége (szokott vagy az öreg, vagy az asszony), hogy mennyire vagyok elégedett a szervizzel. Elmondtam... Csak hümmögött, de elnézést nem kért.Még off-abb, de elhozáskor a munkafelvevőre való várakozást épp egy új Leaf nézegetésével töltöttem el. (A járvány óta az eladótérbe hozták fel a szervizeseket.)
A tej élet, erő, egészség.
-
titán
-
WiZARD
addikt
19%-on volt amikor visszakaptam (50%-al adtam le, lenyúlták 30% áramomat ), reggelre 100%-ra töltöttem, így 100%on csináltam ezt a képet az akkuról.
Ami még érdekes a papír alja, hogy 6 hónap gari van. Hova lett a 8 év/160k km akku garim?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
sasa134
addikt
sziasztok, akad itt vki, aki Németo-ban él, és ott vett (új) Teslát? lenne pár kérdésem. Köszi előre is
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
joghurt
addikt
Aki használ diagnosztikai eszközt, milyet?
Az OBD-II aljzat villanyautókon nem kötelező, így vásárláskor nem feltétlenül leszek előrébb egy OBD scannerrel.
A tej élet, erő, egészség.
-
Gabesz87
addikt
Ez a töltési etikett is olyan mint az alapvető szabályok ne nem tartása sajnos. Még csak 1.5 hete van meg a Passat GTE, de pl most ahogy tölteni akartam egy helyen, egy nyomorult Citroen c3-as állt az egyik helyen. Egy másik közeli töltőnél meg egy i3-as parkol. Töltés nélkül. Gratula. Ezeket (is) kéne buntetnie a parkőröknek.
-
Gabesz87
addikt
Nem mondtam, hogy nem büntetik, csak tipikusan szerintem kb. előbb büntetnek meg valakit, mert 10 másodpercre megáll tiltott helyen (nem saját tapasztalat, csak példa!), mint az ilyeneket, akik elfoglalnak egy elektronos töltő helyet. Mindegy, büntessék csak, jól teszik.
-
joghurt
addikt
-
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Gabesz87 #982 üzenetére
Lehet hogy kamerat kellene rakni a toltopontokra es az uzemelteto buntessen, mert nem csak az autosoknak bosszanto, de neki bevetelkieses... amit a tobbiekkel fizettet majd meg.
Illetve mikor majd elore lehet alkalmazasban helyet foglalni a toltohoz, annal is meg kell oldani, hogy ha nem jogosult all a spoton, akkor neki onnan ne toltson tovabb, csak szamlazzon buntetest X perc utan.
[ Szerkesztve ]
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #987 üzenetére
"mikor majd elore lehet alkalmazasban helyet foglalni a toltohoz"
Pl. Eon - nál tavaly még volt az app - ban előre foglalás. Meg is szüntették, gondolom több volt vele a gond mint amennyi előnyt jelentett. Amúgy vannak ilyen konstrukciók egyes töltőkön hogy perc alapon is számláz. (a csak perc alapú Mobiliti viszont erősen a szivatás kategória)
Másik hogy mindenkinél van kamera (mobil), a közterest is ki lehet hívni. Illetve van ahol van 0-24 - ben városrendészet. Másik megoldás hogy elé állsz és jó hosszú kábellel rendelkezel.[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
Nekem 2 hete van a Passat GTE-m, de pusztán kíváncsiságból kérdezem (annyira tetszik, hogy eszek után eszem ágában sem lesz benzines/dízel autót venni), hogy ha most az ember elektromos autót venne (nem akarok egyelőre, csak kíváncsi vagyok), aminek használható méretű csomagtartója van (min. mint a Passat GTE kombi -->480l, és egy család (2 felnőtt+2 gyerek) kényelmesen elfér benne, akkor nem túl sok lehetőség van, ahogy látom!? HAHU-n Merci B250e-k (ennek nevetséges a hatótávja), NV200-ak (furgon, kösz nem) ill. Tesla S-ek vannak. Mivel pár hétvégente hosszú utakat pályázunk (290/190km) így min. ezt a távot töltés nélkül tudja simán, rettegés nélkül! Facelift utáni Model S van 14M körül, de hát ez messze messze az ingerküszöb fölött van árban. Mire majd veszünk, pár év múlva, remélem lejjebb megy az áruk.
-
Füleske
addikt
válasz Gabesz87 #993 üzenetére
Jól látod, ez (nagy hatótáv, nagy csomagtartó) a kategória nem olcsó és jelenleg nincs sok lehetőség.
A csomagtartó literekkel vigyázz, ha jól látom a Model S facelift - re 745 litert írnak, viszont banánosdoboz teszt [link] alapján ugyanakkora mint az e-Niro - é. (450 liter) -
titán
-
titán
A padlószint alá alig fér valami. A két töltőkábel is alig fér be egyszerre. Kipakolva sem hatalmas. A Model 3 padlószint alatti rekesze legalább 2x nagyobb. Igen, magas dolgokat nem lehet beletenni, ahhoz nem jó a Sedan forma. Viszont nagy az alapterülete, csomagokat nagyon jól nyeli. Niroba raktunk első csomagtartót, nem is értem, miért hagyták ki a ziccert. Őszintén szólva nagyon várjuk az Y-t. Az hatalmas csomagtér mindkettőhöz képest.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
-
WiZARD
addikt
Múlthét hétfőn vitte el a trailer ismét a Gablinihez.
Eddig vártak garis alkatrész csere jóváhagyásra.
Most hívtak, hogy "hajtóakku vezérlőt" kell cserélni, mert így hogy mentem vele a cellacsere óta kiderült, hogy "rosszul számol".
Amszterdamból rendelik, elvileg 13-15 munkanap, de a tapasztalatok szerint 6-8 alatt meg szokott jönni, de megpróbálják megsürgetni hátha megjön jövőhétre.Eddig idén 30 napot volt szervizben az autó, most jön ehhez még a jelek szerint legalább 1 hét, ha szerencsém van...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Gyúrósok ide!
- Politika
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Autós topik
- Microsoft Outlook topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Motoros topic
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest