- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- PHP programozás
- Vírusirtó topic
- Sweet.tv - internetes TV
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Windows 10
- Hálózati / IP kamera
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Otthoni hálózat és internet megosztás
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz sajtos365 #898 üzenetére
Nem is ellenerv akart lenni, ez azert ritka az tipustarsainal hogy ennyit megy... de varosban napi szinten (covid nelkul is) eleg.
Azt nem szamolod jol, hogy az akkucsere az szinte sose egy az egyben csere; masreszt hogy akkora valoszinusegu mint a motorcsere. Mar persze ha olyat veszel amiben papiron benne van me'g 5 ev, csak jon egy meghibasodas.
Hasznalt elektromos autonal elegge nehez dragabb autozast kihozni mint benzinesnel, ha napi nem tul nagy tavolsagokra veszed. Pont egy kivetel van: ha nem tudsz otthon tolteni. Akkor igen spec. eset kene legyen, hogy megerje... a toltohalozatos megjegyzesed meg erre utal. -
sajtos365
tag
Természetese otthoni töltésben gondolkodom városi forgalomhoz, de adódnak hosszabb utak ahhoz kel töltőállomás amit csak néhányat látok, de majd jobban ráfigyelek a lehetőségekre.
Használt vagy új? Itt is elágazáshoz érkeztem, de nem is értem mitől drágább egy elektromos autó a benzinesnél, közel két új autót vehetnék egy elektromos árán és nem látom fogyasztásban sem a kompenzációt, környezetszennyezési szempontból sem vagyok biztos az akkuk gyártása mennyivel kíméletesebb, de lehet ez az én tudatlanságom.
Úgy látom használt autóval sem lennék beljebb a fentebb említettek miatt.
Már kezdem elveszteni az érdeklődésem és még azt sem tudom a pandémia miatt mennyire eladhatók a használt benzines autók, talán itt is futnom kell egy kört. -
axioma
veterán
válasz sajtos365 #902 üzenetére
Az elektromos autok arahoz a markatulaj nem tudja hozzaszamolni, hogy x even at emelt aron eladja a szervizszolgaltatas-csomagot. Marmint hogy amig garis, addig az osszes nyugjevel oda viszed, mert me'g igy is erdeked. Ezt nem tudom, hogy elektromos autoknal hogyan csinaljak, a szellozotisztitasert es szelvedomoso-csereeert ketlem hogy elkerhetnek annyit, mint egy fustos kotelezo szervizenel, esetleg ezt is nezd meg.
Masreszt meg az uj auto a draga, nem az elektromos uj auto. Pontosabban: jelenleg spec. helyzet van, ha "kell" (jajj, hol van Bog irasa errol!) a nagy hatotav, akkor ugyis muszaj vagy, mert a korabbi autoknal eleve kisebbrol indult es mar degradalodott is. De ha kisebb akkupakk is megfelel, akkor nem olyan oriasi a kulonbseg (mar persze ha letezik az adott kategoria, mert sajna itt azert nem egyertelmu).
B terv: hasznalt toltheto hibrid. A mi Amperank akkor lat benzint, amikor az auto sipakol erte, hogy most mar TMK-ban tessek elinditani (1880km-es csak elektromos uzemet a tmk szakitotta meg 1 deci benzinnel, aztan ujra hasonlo... utana jott a nyaralas, na akkor mar nyilvan mas). Most is epp tele van, mert a szervizben allt es addig nem volt hajlando csak elektromos uzemben elindulni, amig a regi benzinre tele nem lett toltve frissel (es me'g lefejteni se lehet).
+1. azert egy jo ideig a zold rendszam egye'b anyagi elonyeivel is lehet szamolni, sztem ugy 2-3 ev realis hogy 90% feletti valoszinuseggel meglesz me'g (atiras, gepjarmuado, parkolas). Egyetlen tetel ami elektromosra nagyobb: a muszaki vizsganal az erintesvedelem (netto penzlehuzas, de ki kell pengetni).
A legjobb az lenne ha megint gyartananak REX-es elektromosat, ami a bmw i3-bol letezett peldaul (ill. hasznaltban most is letezik). Tokeletes arra hogy ne kelljen fe'lni a hatotav elfogyasatol orszaguti hasznalatnal sem, me'gis alapvetoen egy teljesen elektromos (volt talan itt linkelve hogy hoztak haza labon toltes nelkul, csak benzinnel i3-at Hollandiabol, de az szerintem egyreszt nem ce'l, masreszt meg visszaeles a konstrukcioval, harmadreszt felteszem az auto kesobb nem zold rendszamos benzinfalokent roja itthon az utakat, haenm valoban zolden).[ Szerkesztve ]
-
sajtos365
tag
Kétlem, hogy csak addig lesz elektromos autóm amig ingyenes a parkolás, ez szóra sem érdemes.
Érintésvédelmi költségekről még nem is hallottam, erről a kávédarálóm jutott rögtön eszembe, talán azt is benzinesre kell majd cseréljem... és még én akarok elektromos autót venni.
Kezdem érteni miért olyan kapós a helikopter.
Na, de legyünk komolyak!Még mindig szeretnék elektromos autót, de a pénztárcám vonakodik egy kicsit.
A fűtésről sem váltottunk még szót, mert az gondolom elektromos és kíváncsi lennék mennyiben csökken a hatótáv télen ha végig kell fűteni az utat. -
axioma
veterán
válasz sajtos365 #904 üzenetére
Nem azert irtam az ingyenes parkolast, mert csak addig eri meg, de egy valtasnal ha gazdasagilag szamolgatsz, akkor amig varhatoan lesz, beleveheto. Nekem igy jott ki a csere a 400e-es alto-rol egy 2.25-os ion-ra, ha nem lenne covid mar majdnem visszajott volna az 1.85 kulonbozet, igy most kevesebb km miatt kicsit mas a helyzet.
-
axioma
veterán
válasz sajtos365 #904 üzenetére
Akartam me'g irni, csak mobilon elszallt: futes/hutes attol fugg. Tobbek kozott komfortigenytol. En peldaul itthonrol garazsbol indulok, igy se telen se nyaron nem kell annyi idore semmit beinditanom amig beerek (40-60 perc, attol fugg hogy viszem-e a gyereket is akkor kerulo). De ma pl. el kellett menni, kialltam es kinyitottam az ajtot mert a garazs me'g huvos a levegon meg jo Hazafele mar kicsit mas a matek, mert az utcan all, de telen a "korbefutes" nyaron meg a magas epuletek miatti arnyek ritkan hozza azt, hogy be kell kapcsolnom, mondjuk 5-10 alkalom per szezon (nekem inkabb 5, ha mas is jon akkor mas). De! Akkor sem megy am folyamatosan... nekem szinte konstans 20km-t szokott levenni belole (nem hoszivattyus), de csak addig, amig fu"t (esetleg hu"t). Viszont kb. mire rakeveredek a hidra es aterek a tuloldalra, mar ki szoktam kapcsolni, igy a valosagban 3-5km minusz. Sot, ujabban - nem takarekoskodas miatt, hanem mert komfortosabb (a fenekem szokott fazni, nobol vagyok) - inkabb a 3e Ft-os futoszalas ulesbetet inditom el, hamarabb erzem jobban magam, es telen kormanyboritast is hasznalok (az nem futheto csak jobb a szoros szeru mint a muanyag). Mondjuk en siman kabatban szallok be az autoba, de ez fuggetlen attol hogy benzines vagy elektromos, az atoltozest a kinyitott ajto mellett utalom (nyilvan ilyenkor ha haztol hazig auto max. nehany perc seta, akkor alapbol nem a legvastagabb nagykabatban indulok el, hanem eggyel konnyebb oltozekben, tartalek pulcsi ugyis van a kocsiban).
-
joghurt
addikt
Egyszerű ám a trükk: Csak márkaszervizes diagnosztikai cucc által kiolvasható hibák. Tehát nem az ODB-II-re kirakott szabványos hibakódok, hanem mindenféle parajelenség. És akkor egyrészt helyből le lehet fejni az ügyfelet 20ezerre a kódolvasásért, és utána még arctól függően 30-100ezerre a különböző részegységek firmware frissítéséért. (Amit ugye próbálj meg ellenőrizni.) Mivel nincsen tényleges alkatrész csere, ezért a jótállás sem hosszabbodik vagy indul újra. Ha két hét múlva újra mekeg, újra csenget a kassza.
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
válasz sajtos365 #897 üzenetére
"Igaz amit írsz, de csak az üzemanyag szempontjából számolgattam az aksit és a cserét, mert a benzinkúton nem szoktunk a kutasnak fizetni azért mert megtankol vagy nem cseréli ki az üzemanyag tankot."
Bocs, de áramköltség vs benzinköltség
akkucsere vs motorcsere turbóval és egyéb segédberendezéseivel kb
ha almát körtével hasonlítasz, nem fog kijönni semmi. Max egy KUBUElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
-
axioma
veterán
válasz sajtos365 #917 üzenetére
Otthon nem tudsz egyenarammal tolteni. A villamtoltok (egyenaramosak) meg nem az auto kabelevel mennek, hanem a toltoponthoz tartozo kabellel, kb. mint a benzinnel a toltopisztoly.
A toltes sebessege nem szamit, mert estenkent hazaerek, radugom. Amugy az enyem 10A ha falbol (230-as rofi) toltom, az ampera 6A, de atallithato 10-re. A fali tolto (nyilvan valtoaramos, de az mar megint fixen hozza kapcsolt Type-I kabellel) 16A. Ugye *230V es latod a teljesitmenyt. Gyakorlatilag a rofi az orankent 12-15 km potlasa, a fali 1.5x gyorsabb.
Amugy elofordult, hogy hasznaltam, pl. kollega rosszul lett igy extra utat tettem vele, vagy elozo nap valahogy nem tudom sok cucc miatt nem dugtam be, akkor volt hogy toltottem (mar penzert is) a varosban, azert Pomazrol ha XVIII.kerbe kellett mennem akkor nem jon ki a teljes oda-vissza (bar ott meg ismerosnel szokott allni eleg ha addig kapja a fali konnektorbol). -
titán
válasz sajtos365 #916 üzenetére
Most nem cseréltem egyben sem. A 9 éves 175000km-es Chevy Volt ma ment el. Nem volt vele semmi gond. Előtte Toyota Prius volt 300k km-rel és Hiba insight 250-nel. A villanyos részük tökéletes volt, de a benzinmotor kezdett nyűglődni, ezért kellett menniük. Most egy Model 3 és egy 40-es Leaf van, de a jövő héten a Leaf megy, és egy eNiro érkezik. Nem szoktam akkut javítani, még sose kellett. A villanyautók (kivéve az öreg leafek) általában teljesen karbantartásmentesek. Pluginektől pont a belső égésű miatt menekülök, soha többet, mindig az a szívás.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
axioma
veterán
De miert? 11kW az ha jol szamolom 3x16A sima fali toltovel is megy, es bar van auto [enyem is] ami chademot tud de type-I igy ac-n nem tudja kihasznalni, de ma mar keves van es me'g kevesbe lesz. Es a type-II az mar veglegesnek tunik, a dc az me'g nem latom hogy beallt volna.
A lenyegi kerdes viszont: a tolto sima ac-t eszik ott is? Mert ha tud akkubol ac nelkul tud tolteni, akkor me'g power wall jellegu megoldasnal lesz ertelme... -
sajtos365
tag
Ha jól értem akkor ez úgy néz ki, van az autóban egy beépített töltő ami 230 V váltóáramról beépített inverteren keresztül tölti az aksit 10 A-el 7-8 óra alatt, másik dugalj is létezik az autón amin keresztül egyenárammal tölthető itt már gyorstöltéssel is fél-egy óra alatt, töltőállomásokon elérhető és itt jön be a képbe az otthonra vásárolható DC gyorstöltő amivel 16-32 A-el lehet tölteni ami 1,5-3 szorosa a beépített inverternek ezzel 2-4 órára rövidül az otthoni töltés.
-
biker
nagyúr
pl az összes nissan leaf, vagy outlander tulaj tud 11kW-al tölteni ha van 3x16A-e egyébként 3,6kW-al tudna
De pl az összes többi 1x32A autót felsorolhatnám, a konámat, bármit ami tud DC-t és nincs otthon 1x32A, így 7,2kW-ot se, és akkor 3x olyan gyorsan tölt
Vagy épp van 3x32A-e de 3x16A az autó, akkor vagy 11kW-al tölt AC-n vagy vesz 22kW mobil DC-t (vagy fali boxot) igaz 2,5mFt de 22kW-al tud tölteni azonnal.
vagy van egy 1x32A autója de van 3x32A-e és máris 3x olyan gyorsan tölt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Füleske
addikt
válasz sajtos365 #922 üzenetére
Három lehetőséged van otthon : konnektoros , fali töltő AC, fali töltő DC. Töltőállomásokon általában AC vagy DC van. A töltés maximum sebessége függ az autótól és a töltőtől is. (meg hogy a kábel és a hálózat mit bír) Az AC csati az autón type1 vagy type2, a DC meg CCS vagy Chademo. Vannak olyan autók is (pl. egyes Leaf - ek) amin csak AC csati van.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Használtam már eNirót (39kWh, ilyen lesz), béreltünk pár napra vétel előtt. Általános tapasztalatok 2019-es 40-es Leafhez képest:
1. Kényelmesebb az ülés.
2. kb egyforma fogyasztás, hatótáv
3. Sokkal rosszabb sávtartó (csalinkázik össze-vissza), de kicsit jobb követő rendszer (nem akar minden nap 5x megölni, mint a Leaf, csak kétszer)
4. Nincs idegesítő gombkáosz, mint a Leafben, logikusabb a gombok elrendezése
5. Normális könyöktámaszok mindenhol, nem úgy a leafben.
6. Levegő a hátsó utasnak.
7. Nincs rendes e-pedál (a menetpedállal nem áll meg, csak lassít), csak ha lefékezel, akkor automatikusan rögzít.
8. Buta, mint a tök, nem jegyzi meg az auto-rögzítőfék bekapcsolt állását
9. Sokkal gyengébb kamerarendszer. A képminőség is borzasztó (a 9 éves Volté is sokkal jobb), és hát csak egyetlen tolatókamera van.
10. Összevissza és hangosan füttyög, zenél mindenért, és nem lehet kikapcsolni.
11. Kicsit nagyobb csomagtér.
12. Síkba dönthető hátsó ülések.
13. Csomó pakolási lehetőség az utastérben.
14. Sokkal stabilabb a futómű.
15. Sokkal jobb a kipörgésgátló. Egész pontosan: itt létezik, nem forog ki a kerék minden pedálérintésre, és nem csak azért, mert gyengébb a motor.
16. Gyengébb menetdinamika (gyengébb motor).evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
"2. kb egyforma fogyasztás, hatótáv"
Érdekes, ADAC mérés szerint a Leaf sokkal többet fogyaszt. [link]
"7. Nincs rendes e-pedál (a menetpedállal nem áll meg, csak lassít), csak ha lefékezel, akkor automatikusan rögzít."
Auto - ra kell rakni a visszatöltést akkor fékez magától 10 km/h - ig akadálynál, utána megáll auto hold nélkül is csak visszatöltéssel a bal kormányfült hosszan húzva. (Bármikor is használható, ha max. visszatöltéses fékezés kell, de a hosszan húzás érzékelésére kell kb. 1 másodpercet rászámolni.Tehát vészfékezésre csak a pedál jó !)
"10. Összevissza és hangosan füttyög, zenél mindenért, és nem lehet kikapcsolni."
A be és kikapcs hangon kívül még mikor ?
"16. Gyengébb menetdinamika (gyengébb motor)."
Sport módot próbáltad ? -
axioma
veterán
Varj, nem ertem ki kivel van.
Azt gondolom, hogy mivel oda nem peldaloztal csak ac-bol tolt dc-t mindenkepp.
Amit felsoroltal, az mind olyan, hogy csak akkor jobb, ha otthon a fazisokbol adodo ossz amper tobb, mint amit az auto tud ac felvenni? Igy kivul konvertalva megeszi valamelyik dc konnektorfajtan?
Ami nekem nincs meg: ami type-II az mindig 3 fazis es/vagy mindig 32A? A type-I ha jol tudom 1x16A es kesz. [Igy ha chademo-t telepitenek en tolthetnem _otthon_ amikor raer 1x16 helyett elvben 3x25A meglevovel? Nem latom azt a nagy igenyt ra (spec.eset lehet de nem rendszeres), hiaba lehet.]
Jo, ha vki taxis az ma's. -
biker
nagyúr
Elég összetett a dolog. Ezért is ba...a a csőröm, mikor már minden laptopárus meg elektronikát látott bolt is már EVSE-ket árul. Kb felhasználói tudással. Most nyilván nem rád célzok, csak a helyzetre. Te felhasználói szinten lehet többet tudsz azoknál.
Szóval ketté kell választani a dolgot: csatlakozó szabványi lehetőségek és autó gyártói megoldások
Csatlakozói szabvány (eltekintve az usa/japán megoldásoktól most)
Type1: max 1x32A
Type2: max 3x63AAz autókba 3,6kW-os modulokat épít mindenki. PHEV-kbe 1db, 1x32A esetén 2db, 3x16A esetén 3db, 3x32A esetén régen 6db (tesla), zoe 3x32A 0db mert máshogy oldja meg. zoe 3x63A 0db szintén.
A zoe egy külön állatfaj, mert nincs benne inverter, a motort használja 3f trafónak és úgy tölt mintha visszatermelne. Megspórolva az inverter blokkot, és az autó bármilyen AC töltési hibánál képes a hajtást leblokkolni mert azt hiszi a motor is hibás lehet. Szuper ugye?Leegyszerűsítve eddig az alapok.
Aztán jönnek a kavarások, hogy egyes leafekbe, nv-200-ba 1db 3,6kW fedélzeti töltő került csak, de van chademo. egyes 3x16A autók tudnak 1x32A-ről tölteni mert átkapcsoló relé ráad egy fázist 2blokkra, a harmadik pihen. Ellenben egy 3x16A autó sem tud 3db azonos fázisról 3 blokkon át tölteni mert akkor 48A folyna a max 32A kábelen a nullán át, ami tűzveszélyes!Mit tud tenni az, akinek (pl múlt heti ügyfél is ilyen kérdést tett fel), van 1x25A és 2x16A otthon és egy 1x32A-el tölthető autója? (leafek, kona/eniro opciós töltő nélkül, régi i3-ak, tesla usa adapterrel, soroljam még?)
A: DC töltő 11kW ezt egy mobil evse-ről vagy fali boxról kell táplálni szimulálva az autót
B: 3f/1f trafó, ami 2x10A + 1x15A-ből (35A) tud 1x30A-t előállítani 1kW veszteséggel kb.
A B opció kb 1000-1100€ és rohadt drága lesz tölteni.Mit tud tenni akinek 3x32A van de van egy outlandere/limitált leafje, vagy nv200-a ami 1x16A-t tud AC-n de van chademoja? DC22kW-al meg 10-30perc tölteni? Vesz egy mobil DC-t 11/22kW kivitelben
Miért vettek többen mobil DC-t?
pl a trió tagjai, akiknek chademo aljzat és 1x16A esetleg 1x32A-ük volt. Ha találsz egy AC oszlopot máris van egy villámod út közben, volt aki hordta magával. Amíg ingyentöltés volt, minden villám foglalt, ez aranyat ért.
Van ügyfelem, akinek van egy teslája meg egy ipace, és néha egymást követő napokon megy sokat, 1x32A-ről az ipace 1nap mire feltölt. Így nem
Van taxisunk, akinek van 4 autója kiadva, van 4 fali töltője, de lesz egy dc oszlopa, mert akkor két embert rá tud tenni az autóraElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Abban az adac tesztben kapitális, oltári, irgalmatlan marhaságok vannak.
Nyitott ajtó + bekapcsolt állapot és kulccsal is volt valami.
Auto - ra kell rakni a visszatöltést akkor fékez magától 10 km/h - ig akadálynál, utána megáll auto hold nélkül is csak visszatöltéssel a bal kormányfült hosszan húzva.
Ezt nem pontosan értem, de majd ha meglesz, kipróbálom. De elsőre elég béna megoldásnak tűnik kézzel fékezni. Miért nem működik úgy, hogy nem nyomkodok (húzogatok) valamit? Az pofonegyszerű dolog fölösleges megbonyolítása.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
titán
Minden egyes érték egyesével köszönőviszonyban sincs a valósággal. Egy csomó típust használatam már ezek közül, és ezek a számok és a felállított sorrend is teljesen légbőlkapottak.
A fogyasztási és a töltési értékek egyaránt. DC töltőberendezéseket telepítünk és üzemeltetünk, pontosan látok minden értéket.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
Ja, gondolom kivitted a kulcsot az autón kívülre. Az nem hiba hanem védelem. Ha nincs a kulcs az autóban nem indul el.
A fülekkel menet közben is állíthatod a visszatöltés (fékezés) mértékét, a bal füles megoldás csak egy plusz dolog. 0 - ra nem áll meg automatára rakva se, csak 10 - ig lassít, utána (előtte is lehet) vagy fékpedál (10 - nél már a tárcsát használja) vagy bal fül (mindenképp visszatöltéssel fékez). Ha megszokod már furcsa lesz a többi megoldás, múltkor már a 20 éves Punto - n is húztam (volna) a bal fület. -
Füleske
addikt
-
titán
Nem szoktam ilyen teszteket nézegetni. Tucatnyi típust használtam már tartósan, nem érdekelnek ilyen tesztek. Ha valamelyik típus érdekel, hogy fogyaszt, hogy tölthető, hogyan melegíti az aksit, kipróbálom. Kibérelem néhány napra, és megnézem, hogyan viselkedik a valóságban. Így tettem a eNiróval is.
Leafek (40-es és 62-es is) hónapokig voltak nálam (bérletben). Azért nem maradtak tartósan, mert van egy élhetetlen hibájuk. Túlmelegítik az akkumulátort. Hűtés hiánya miatt képtelenség velük értelmesen közlekedni városon kívül.
#938 Füleske
Az új Ioniqban (nem az 5-re gondolok, hanem a 38kWh-sra) van one-pedal mód.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tél kellős közepén -5 fokban 62-es Leaf:
1. töltés 47kW
2. töltés 38kW (pedig ugye 100kW a max, tehát a 100kW helyett kaptam 38-at)
3. töltés 24kW
4. töltés 12kW (tizenkettő k..va kilowatt) Azt hittem megőrülök. Otthagytam a töltőt a p.ba és Siófoktól egy kamion mögött nullán szélárnyékozva hazajöttem pestre néhány kilowattórából.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Füleske
addikt
"Az új Ioniqban (nem az 5-re gondolok, hanem a 38kWh-sra) van one-pedal mód."
Ez érdekes, sehol sem említik. Kézikönyvet megpróbálok keresni, de az oldalán egyelőre ennyit látok :
"Váltófülekkel vezérelhető regeneratív fékrendszer.
A hatótávolság megnövelése és az akkumulátorok töltöttségi szintjének magasan tartása érdekében a
kormánykerékre szerelt váltófülekkel módosítható a regeneratív fékezés ereje. A vezető négy fokozat
közül választhat: ezek mindegyike eltérő mértékű lassulást, illetve töltési intenzitást eredményez. A bal
oldali váltófület húzva tartva maximális regeneratív fékerő érhető el. Az autó - a menethelyzettől
függően - akár így, a mechanikus fékpedál érintése nélkül is megállítható.
A töltés ebben a fokozatban a legintenzívebb."Ez eddig ugyanaz mint az e-Niro - ban. Esetleg nem az adaptív stop&go tempomatra gondolsz ? Mert azzal az e-Niro is megáll 0 - ra.
-
Füleske
addikt
A Leaf egyik tervezője magyar, ő egy interjúban a konkrét kérdésre válaszolva elmondta hogy a Leaf - et eredetileg városba tervezték, ezért nincs akku temperálás. Ahhoz meg hogy a nagyobb (40 - es , 62 - es) akkuhoz legyen temperálás teljesen át kellett volna tervezni az autót ami gondolom nem fért bele a költségekbe...
-
axioma
veterán
Koszonom! Ez hasznos, bar nem igerem hogy megtanulom, de legalabb nem mondok hibasat.
Igen, felhasznalo vagyok csak. De akkor jol tippeltem, akkor 'kell' a dc toltes, ha muszaj gyorsan tolteni es az ac-n felveheto kisebb teljesitmeny mint ami van a hazban es a dc-n tud. Ez ritka azert. Mi is akkor hasznaljuk a falit ha ujra indulunk akkor ne kelljen beallni a garazsba... 95%-ban eleg lenne akkor is lassabban. [Igaz, pre-covid volt az 5%, lehet post is tobbszor lesz.] -
Vasy09
őstag
Köszi!
Füleske: Teljesen jó a Leaf (40), az ég világon semmi bajom vele, csak kevésnek érzem a 250Km hatótávot! 62-es leafet szerettem volna, csak nem jött össze. Az Niro-ból is a nagyobb érdekelne. Mivel nemrég bővült a család (2 gyerek), jól jönne a még nagyobb hely és a több pakolási lehetőség is! A váltás amúgy nem akkut, mivel egyenlőre bőben elég a mostani is, csak nézelődöm, hátha belefut az ember valami jóba. És az Niro-ról jókat olvastam!
De az álom egy Tesla X lenne!Gamertag: Vasy09
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Robotporszívók
- iPhone topik
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- BestBuy topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen