- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Asustor NAS
- Apple TV+
- DIGI internet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen routert?
- ASUS routerek
- Ember helyett robot kellene az űrbe
- Microsoft Office és Office 365 topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
Egyik külföldi YouTube videó alatt olvastam egy érdekes eszmecserét az elektromos autók fogyasztását illetően. Egy hozzáértőnek tűnő illető azt írta, hogy egy adott fix konstans sebesség eléréshez majd annak szinten tartásához (pl. fix 50 km/h folyamatos haladás) álló helyzetből elindulva felesleges finomkodni az árampedállal, nyugodtan le lehet parkettázni és élvezetből felgyorsulni a kívánt fix sebességgel történő folyamatos haladáshoz, az autó nem fog többet fogyasztani, mintha tojással a pedál alatt értük volna el az adott sebességet. Elmondása szerint az adott sebesség eléréséhez a pedál allásától és a gyorsulás mértékétől függetlenül ugyannyi áramra van szükség. Ez valóban igaz? Csináltam azóta néhány tesztet a Leaffel és mintha valóban nem lett volna rosszabb vagy jobb emiatt a fogyasztás.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Igen, amióta a fizikát feltalálták, igaz
Egy adott mozgási energia létrehozásához ugyanannyi munka kell akkor is, ha 2mp alatt hozod létre meg akkor is ha 20mp alatt hozod létre.
Lassításkor nem mindegy hogy hagyod kigurulni és nulla visszatöltéssel lassulsz, vagy max regennel lassítasz és visszanyered a gyorsítási energia 80-90%-át és a veszteséged a sebesség fenntartásának energiája leszElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
igen, a belső égésű hőerőmű sajnos ilyen. Fordulatszám és terhelés függő a hatásfoka, 20-30% közt mozog, így nem mindegy, milyen terheléssel gyorsítasz.
Ugyanígy változik a fogyasztás klíma vagy fűtés használatával, meg télen, csak nem tűnik fel hogy +3-4 dl fogyasztás mert épp kisebb a hatásfok, mert eleve az elégetett lötty 25%-a a mozgatásra 75%-a meg hőtermelés amit a hűtővel elvezetsz
Elektromos motornál 90% hatásfok mellett ez más.Egy benzines autónál is kb 12kWh/100km kell 80km/h átlaghoz, meg benzinesnél is, ha a gördülési ellenállást és a légellenállást vesszük alapul. Ez kb 1,5l benzin (8,5-9kWh/kg az energiasűrűsége a benzinnek és a gázolajnak). a maradék 5-6liter a veszteséged amikor az elégetett üzemanyag alternáló mozgása forgó mozgássá alakul.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bozso68
senior tag
Meglátásom szerint a komplett megtett útszakaszon kell mérni a fogyasztást.
Ha kianalizáljuk a gyorsítást 0-50-re, tojásokon tételezzük fel, hogy 100m kell neki, tehát 25km/h átlaghoz vehetjük a fogyasztást 100m-re. Ha beletaposunk, és 0-50-re 30m alatt gyorsul, akkor 30m-t tesz meg 25km/h átlaggal, utána 70m-t 50km/h-val. Nagyobb az átlagsebesség, nagyobb fordulaton nagyobb az elektromos motor vesztesége is, a légellenállás, a kerékkipörgésből eredő többlet kerékmozgás.
Persze, minél kisebb a sebességintervallum, annál kisebb a differencia, 50-ig szinte mérhetetlen.
De gondoljátok végig, van egy 10km-es út, 100m alatt felgyorsultok 150km/h-ra, utána 14900m-en végig annyival mentek, mennyi lehet a fogyasztás, vagy a 10km-en lassan adagolva gyorsultok 150-re, akkor mennyi.
És lehet, hogy most zúdítom magamra néhány csoporttárs haragját, de a rekuperáció erősségének csökkentésével (inkább hagyjuk kigurulni) csökkenthető az átlagfogyasztás, arányaiban ugyanaz a matek, mint a gyorsításkor, csak negatív előjellel.
Kisebb az átlagsebesség gyorsításkor, valamint kiguruláskor (jóval előbb engedjük el a gázt), kisebb a fogyasztás. Sajnos nekem nagyon nehéz lábam van, de ez más lapra tartozik.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
A lassitasnal azert _nem_ ugyanaz a matek, mert ha ugy [olyan erosen] fekezel h a fektarcsa lassit, az elveszett energia. Azt alairom, h ha visszatermelesi tartomanyban marad, akkor ebbol nem jon ki [es nyilvan alairom az atlagsebesseg -> legellenallas indoklasi reszt is, bar ott negyzetesen kene ugye integralni de az mar tenyleg elhanyagolhato elteres]. Az 'egypedalos' feature ezert jo, ott pont tudod meddig motorfek... [ultem olyanban amiben a menetpedallal elengedesre fekezes megallasig mukodott, ion sik uton kb. 7km/o-ig megy le csak].
[ Szerkesztve ]
-
Bozso68
senior tag
Ezért fogalmaztam úgy, hogy arányaiban ugyanaz a matek fékezéskor, nem vettem pontosan számításba minden paramétert, pl. a légellenállást, de ezek szerint látod, miről van szó. Nekem a nagyobb akkus e-Niro elég nagy visszatermeléssel tud fékezni.
Most néztem bele egy véletlenül kiválasztott log-file-ba, amit egy OBD2-es leolvasón keresztül nyertem ki. Azon az úton 149,48kW lett a maximum teljesítményfelvétel, a visszatöltés pedig (-)91,01kW. Az e-Niro-val is meg lehet állni tuti-rekuperációval, a kormány mögötti bal oldali váltófül-szerű kar folyamatos húzásával. A fékpedál nyomásakor is először a rekuperációval fékez -ez nagyon jól látszik a műszerfal visszajelzésén-, de ott az üzemi fék is közbejátszhat, ezért nem nevezem visszanyerés szempontjából tutinak. Én jobban szeretem a fékpedált használni lassításra kis-közepes rekuperációs beállítással, a nejem pedig inkább max rekuperációval vezet, nem vagyunk egyformák.
Csúszós-latyakos elkövetkező időkben -ezen is megoszlanak fórumokon a vélemények- a rekuperációt viszont minimumra fogjuk venni.Az alábbi videón saját szórakozásomra az OBD leolvasóból nyert adatok animációját raktam térképre egy Baltonlelle-Öskü útvonalamról, ahol a sebesség sárga és a felvett teljesítmény/visszatöltés bordó színnel ábrázolt.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
nem is kell légellenállást nézni, a kérdés az egységnyi utat egységnyi sebességgel megtenni, csak a gyorsítás dinamikája változik. Tehát a többi lehet állandó.
A gyorsításnál zárjuk ki a túl nagy és túl kicsi gyorsítást, ahol a túl nagy értelme a kivett áram meghaladná az akku maximális leadási szintjét, és a belső ellenálláson túl nagy a feszültség esés, illetve az extrém kicsit, ahol a kivett áram kisebb mint az akku önkisülési vesztesége és a segédelektronikák által felvett áram, mivel ezen küszöb alá menve nem csökken tovább az áram felvétel.
tehát a "normális" tartományban igaz, hogy mindegy a gyorsítás dinamikája.
Ami a belső égésű motor és az elektromos közti különbség, hogy a belső égésűnél ez a tartomány értelmezhetetlenül kicsi, mondjuk 1800-2200rpm közt van, ami nem tesz lehetővé semmi játékot, elektromos autónál meg az üzemi körülmények kb 90%-a ebbe a tartományba esik.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Ion-nal nem valtoztathato de kelloen eros (=nem gurul menetpedal nelkul mint uresben), Amperanal viszont atveros, mert a D gurul (kis feknel visszatermel), de D helyett L eseten nem visszatoltest novel, hanem a normal motor motorfekjet is beveti. Vagyis az nem segit a takarekossagban. Nalunk is ugy van hogy en az ion-fele megoldast szeretem es azt vezetem, a ferjem az Amperasat es azt viszi, aztan mikor valamiert keresztben megyunk akkor szokni kell...
-
stickrs
senior tag
Hello, adott 1 elektromos robogó ami kapható zselés és lithium akkuval is, ugyanazzal a kapacitással. Zselés 1000eu, lithium 1450eu. Megér ekkora felárat a jobb akku? Uj zselés akku 350eu ehhez a tipushoz ( sunra hawk).
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Ck.
addikt
Érdekes téma a PHEV-k legendásan alacsony, 2 liter körüli vagy akár az alatti gyárilag meghirdetett katalógus fogyasztása. Esetemben, a Mercedes C350e-nél 2,1 liter/100 km, míg pl a BMW 330e-nél 1.9 liter/100 km a megadott érték.
Tisztában vagyok vele, hogy az ezek az NEDC szabvány idején megadott számok egyszerűen nevetségesek, valamint azt is tudom hogy teljes feltöltött akkumulátorral értendők. De még úgy sem áll össze a képlet. Esetemben a gyári megadott elméleti maximális elektromos hatótávolság 31 km (ami eleve egy vicc a valósághoz képest, de ez most részletkérdés, foglalkozzunk csak az elméleti számokkal), ami egy 100 km-es távot nézve a teljes út 30%-a. A hajtás másik részét egy 200 lóerő feletti turbós benzinmotor biztosítja, ami önmagában eléggé iszákos, legyen ez akkor a maradék 70%, azaz 70 km. Nekem ebből dehogy sem jön ki a 2 literes fogyasztás. Vajon amikor 100 km-re megadták a fogyasztási értéket, akkor egy teljes komplett 100 km-es útszakaszt számoltak, vagy pedig csak egy kisebb napi “lehetséges ingázós távot” arányosítottak a 100 km-hez, esetleg a 100 km alatt többszöri feltöltéssel számolva adták ezt meg? Vagy egyszerűen egyetlenegy feltöltéssel és egy teljes szünet nélküli 100 km-es szakaszt vettek alapul?
Értem én, hogy miután az akku lemerült, továbbra is használható hagyományos hybrid üzemmódban és ugyanúgy időközönként a motor ki-és bekapcsolgat, nem tudom, hogy ezt is beleszámolják-e. Azt is tudom, hogy a PHEV-k legendásan alulteljesítik a megadott számokat (jobban mondva felül), engem csupán kíváncsiság szinten érdekel, hogy egy etapban számolnak, vagy csak rövid szakaszt arányosítanak, mindössze egy teljes töltés vagy több?
Érdekes téma és már több külföldi fórumon is felmerült ez a kérdés.[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
A NEDC-ben 4 egymást követő városi menet szerepel a tesztben amit egy országúti követ. Az alábbi sebesség és gyorsulás függvényeket kell elképzelni:
A WLTP különbözik ettől, ebben 4 különböző szakasz van amik folyamatosan tartanak a nagyon városi felől az autópályához, ezt ismétlik többször:
A plug-in hibridek egyrészt a sok fékezésből és visszatöltésből profitálnak, másrészt abból, hogy azonos gyorsulást kell tartani egy 200 kW-os járművel is, mint egy 40 kW-ossal, így értelemszerűen meg se kottyan nekik ugyanaz a terhelés, az erősebb autóban egészen visszafogott gázpedál állás kell csak. Tesztelnek elektromos és hibrid módban is amikor teljesen lemerült akkumulátorral indul a ciklus, a végső eredmény pedig értelemszerűen a kettőből együtt adódik össze.
Szóval ha arra vonatkozik a kérdés, hogy úgy jön-e ki az 1,9, hogy ((0*33)+(2,9*67))/100, akkor a válasz igen, a hibrid üzemre 2,9-es átlagfogyasztást produkált a példában felhozott BMW. -
axioma
veterán
Egy konkret peldany: Amperank elettartamara vetitett fogyasztasa 2.4l/100km, miota nalunk van azota valahol 1.5 korul (pedig volt egy Berlin oda-vissza benne).
A jo hir az hogoy azert nem tudom megnezni pontosan, mert penteken atvettek javitasra! Lesz me'g ebbol auto, szerencsere. -
Bozso68
senior tag
Régóta terveztem már az e-Niro-val, a hétvégén végül csináltam egy alacsony sebességű fogyasztási tesztet OBD leolvasóval, amit most megosztok veletek.
Gyorsulás kétféle módon 6-6 alkalommal ugyanarról a helyről:
- tojáshéjon, 40-ig gyorsítás, ott tempomat aktiválása 55-ös tempóra, futásonként 0,143 kWh fogyasztás..
- padlógázas gyorsulás, 40-ig, majd szintén tempomat 55-re, átlag 0,172kWh.
GPS adatok alapján kiértékelve adott pontig, fogyasztási átlagok 20% többletet hoztak a padlógázas gyorsítás esetén.Lassulás 55km-h-ról négyféle módon 4-4 alkalommal, szintén GPS távolságadatok kiértékelésével. Minden esetben ugyanakkora útszakaszt tettem meg, a fékpontok estek máshova. Minden esetben 15km/h-ig rekuperáció, onnan a kormányon levő fékező karral álltam meg, mivel ott már kúszna csak a kocsi:
- rekuperáció 1. fokozaton - ez az etalon, sajnos nem találtam megfelelő vízszintes útszakaszt a teszthez, ahol 0 rekuperációval ki tudtam volna gurulni, ez futásonként átlag -0,039kWh.
- rekuperáció 3. (legnagyobb) fokozaton az előbbihez képest 85% visszatermelés, átlag -0,033kWh.
- kormány mögötti karral megállás 76%, átlag -0,029kWh.
- üzemi féket taposva megállásnál a kocsi nem termelt vissza, hanem átlag fogyasztott +0,043kWh-t.Konklúzió: nagyobb dinamikával való indulás ilyen kis sebességnél is lényeges fogyasztási különbséget jelent. A rekuperáció növelésével -hacsak nem játszunk a gázpedállal- nagyobb a fogyasztás, mivel a fékpontig a sebesség tartása több energiát emészt rekuperációval együtt, mintha hagynánk csak kigurulni.
Hozzászólásomat gondolatébresztőnek szántam.
-
Ck.
addikt
Na kérem szépen, UK-ban elfogadták a törvényt, 2030-tól már új benzines és dízel autót nem lehet forgalomba helyezni, csak elektromost. Sima hybridet sem. A PHEV-K 2035-ig kaptak haladékot bizonyos szigorúbb feltételek teljesülése esetén, de utána ők is el fognak tűnni, legalábbis az újonnan gyártott és forgalomba helyezett autók esetén.
Csakazelllektromos. Kemény, de én örülök a döntésnek.
Ezek után kiváncsi vagyok mi lesz pl. a Toyotaval, aki eddig mereven elzárkózott az elektromos autóktól. Jelenleg van egy pluginjuk, a Prius oszt kóc. A Lexusnak pedig egyáltalán nincs pluginje. Az Egyesült Királyság elég nagy piac, kérdés hogy van-e olyan nagy, hogy teljes vállalati stratégiát módosításanak miatta, de valószínű sok ország fog még hasonló döntéseket meghozni rövidesen. A jelenleg futó használt állomány sorsáról még nincs részletes információ.
Egy biztos, olyan időszak következik most, ahol ha nem kapcsolnak időben, akkor nagy nevek tűnhetnek el, valamint kis gyártók emelkedhetnek fel.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Nem úgy van, hogy lehet üzembe helyezni ha teljesíti a normát?
Szóval itt az idő kitalálni, hogyan készítenek 28-30% hatásfok helyett 85-90% hatásfokú járgányt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Több helyen olvastam, hogy a lényeg a teljes kibocsátásmentesség. Ha ezt el tudják érni, lehet belsőégésű.
Egy átlagos autó normális mozgatása 9-12kWh/100km (a vegyes méréses módszerrel) Ez kevesebb mint 1,3-1,5kg benzin/gázolaj, ami kb 1,5-1,8l/100km
Nos pontlesz@rom hogy 4,9 vagy 5,1l vagy 6l a 100-as átlag, amit egy egy fejlesztés kihoz, mert még mindig 3,5x annyi benzin ég el mint indokolt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Szép napot,
Van errefelé nem CVT váltós plugin hybrid tulaj? Gondoltam megosztom a legérdekesebb dolgot a Mercedes váltó megoldásával kapcsolatban. Gyakorlatilag tisztán elektromos üzemben is megvan ugyanúgy a váltás érzet, csak nem annyira intenzív és nincs annyi fokozat. Kiváncsi vagyok, hogy egy BMW 330e vagy más egyéb nem CVT-s autó esetén is hasonló megoldás dolgozik-e az autóban.
Eleinte nagyon furcsa volt, mert egy lineáris gyorsításra számítottam, aztán kicsit utána olvastam és a váltó felépítése a hybrid mód miatt kicsit eltérő.“The electric motor in the C 350 e has an output of up to 60 kW and delivers a torque of 340 Newton metres, making for a total system output of 205 kW (279 hp) with a torque of 600 Newton metres. 7-speed automatic with additional clutch - The hybrid module of the standard 7-speed 7G-TRONIC PLUS automatic transmission incorporates both the electric motor and an additional clutch between the combustion engine and the electric motor. When driving in all-electric mode, this decouples the combustion engine from the drive train. It also, however, offers the possibility of moving off using the combustion engine but with the performance of a wet start-up clutch. The clutch here is a substitute for the torque converter.”
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Itt valaszolok erre [Ampera tema], mert ott mar nagyon off volt: [link]
Amit en tudok: a hegyinel lefele menet esetere valoban kiemeli hogy nagyobb a fekezes, mert a benzines motor belso ellenallasat is hasznalja mint feket (nem a rekupacios ara'nyt noveli, sajnos). De persze lehet hogy csak nem erintett, hogy a hegyi felfele is direkt hasznal benzinmotort is, majd megnezem a leirast me'g egyszer. Mi kimondottan benzin nelkul jarunk, kornyezo meredek utcan se merul fel hogy kellene.
Azt viszont tobb cikkben olvastam hogy autopalyan "stikaban" hajtja kozvetlenul is a kerekeket (nyilvan nem palyatol fugg hanem adott korulmenyek eseten ami ott gyakori).[ Szerkesztve ]
-
titán
Tudom, láttam, olvastam több helyen, hiszen elméletben lehetséges lenne, de pár hónapja pont láttam egy videót, ahol a szoftvert elemezve kiderült, hogy a szoftver nem kapcsolja.
Hányas évjáratú ampera/volt? Mert a hegyi működésben különbség van a 2012 és a 2013 modellek között.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A hegyi mód nem arra van, hogy hegyen segítsen felmenni a hegyre, hanem hogy a generátor többlet energiát termeljen a hajtás mellett, tehát növekedjen a töltöttségi szint. Nem a hegyen kell bekapcsolni, hanem a hegy előtt. Alacsony feszültségnél gyenge a hajtómotor teljesítménye, ezért előre feltölti a feszültséget, így nagyobb erőtartalékot képezve a villanymotornak a hegyre, amikor kell neki.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
2013-as [me'g szerelonel]. Mondjuk pont nem biztos h annak a leirasat olvastam, nem szamoltam ilyesmi kulonbseggel [de azert vszinu azt]. Engem az ion-hoz hasonlo fekezes erdekelne, azt jobb szeretem, de csak ha rekupaciobol jon.
Amugy igazad van, kevertem az L seb.valto allassal, mintha azt is hegyekkel hoztak volna osszefuggesbe.
Azt viszont nem ertem, h akkor ha pont hogy arra tobblet motorero h akkuba taroljon, miert ilyenkor hajt kozvetlen a kerekre. Mind1, ezen igazabol nem mulik semmi. Azert ez nem ugy rex mint a bmw i3, itt 1.5 l motor nagy tank... prius nem plugintol kisebb a kulonbseg, nekem erzesre. A kisegito stilusu motor jobban vedheto, az amperankat meg akkutoltes nelkul hoztak haza meg jart par hetet vele mire megvettuk. -
titán
Volt 3-as priusom. A Volt használati szempontból sokkal közelebb van a Leafhez, mint a Priushoz. A Prius az mindig benzinezik, a villany csak kisegít. Ha sokat megy EV módban, elszáll a fogyasztása a borzasztóan nem hatékony elektromos hajtáson. Ahhoz képest a Volt a benzinmotort soha sem használja, amíg van valamennyi villany.
Az L mód pedig egy fix mértékű regen, ha leszállsz a gázról. A fék még ad rá kis regent. Városban csak L-ben használom. Ilyen a Priusban nincs, ott a B mód veszett motorfékezés.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Nekunk 1-es volt prius-bol. Sztem motor/akku ara'nyban jobban hasonlit, mint a motorkerekpar-motoros, 9l tankos i3 rex. Inkabb akar arammal tamogatott benzines lenni, mint benzinnel tamogatott elektromos, igy ertem. Akar csak meretei stb alapjan, de sokaknak kenyszerbol [hatotav csak 35 korul] a valosag is az. A Volt-od mennyit tud?
Mondjuk pont leaf-fel nem tudom hasonlitani.
L-ben nem lett nagyobb a fogyasztasod? Na tenyleg elo kell venni a leirasat... mondjuk en ritkabban vezetem, ferjem meg pont vitorlazva szereti. -
titán
L-ben akkor nagyobb a fogyasztás, ha az ember nem tudja kezelni a visszatöltős fékezést. Eleinte nagyobb volt, aztán megszoktam, és már nem nagyobb. Lényeg, hogy lassítás közben is nyomni kell a gázpedált, ugye, hogy ne visszatömje az összes delejt az akksiba veszteséggel, hanem maradjon minél több mozgási energia. De az összes BEV villanyost is így kell kezelni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Sziasztok!
Most találtam erre a topicra
40es Tekna Leafem van, 1.5 éve vettem, 44k km-t toltam eddig bele.
Sokan szídják akku hűtés, hatótáv stb miatt, erre azt mondom hogy ezeket figyelembe véve kell választani.
Sose volt rapidgate gondom, amire vettem arra hatótáv is pont elég. Győrben élünk, kb hetente járunk Budapestre, akkor többnyire ott alszunk, van töltő. De ha aznap jövünk vissza akkor is 1 villámmal megvagyunk. Ezen a távon lehet normális sebességgel (tempomat 130) jönni autópályán.
Balaton, Bécs szintén elérhető és gond nélkül (1 villám) teljesíthető oda-vissza.Anyagilag is úgy tűnik, hogy megérte a váltás és az biztos, hogy én többet füstöst nem akarok.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-NOKIA-
Ármester
Üdv!
Ti mennyire meritek ezeket ajánlani hasznátban?
Peugeot iON, Citroën C-Zéro és Mitsubishi i-MiEV.
Városi 2.autónak kellene kis távokra. -
axioma
veterán
2 eve hasznalok egy 2011-es peugeot ion-t. Mondjuk most ma's az a'ra mint akkor volt.
A mitsu nagyobb akkus, meg az 1din radio helyett is dupla es kijelzos van, az dragabb szokott lenni a tarsainal.
Kalaptartonak lehetosege sincs, arra nekem doboz+takaro van, es mar az elozo tulaj rogzitette a toltot a kasztnihoz mert elloptak egyet tole [azert nem gyakori]. En rakattam be parkoloradart meg masik radiot ami tud tolatokamerat.
Persze akkun mulik igazan, hogy mennyire fog tavokat birni, meg kene meretni vasarlas elott [ondiag-ja nincs ami mutatna']. Ja es futes nem hoszivattyus, meg hat attol fugg mibol ulsz at, azert van amiben fapad. Nekem [ha nincs covid] 35-40km a napi utam, a melonal utcan parkolva [cegnel havi 15e lenne]. Lattalak napelemesben, nekem is az lett hozza, jo tarifa nincs. 16-17kWh konneltornal merve a 100 km, igaz en nem [sokat] fu"to:k hanem nem veszem le a kabatot. -
Vasy09
őstag
igen, csak az automata parkolás segéd ami nincs benne alapból a Tekna felszereltségben sem!
A miénkben van, de megmondom őszintén, még nem próbáltam! Egyszer neki ugrottam, hogy majd most, de nem tudtam kivárni, egyszerűbb volt, hogy én betolattam!
[ Szerkesztve ]
Gamertag: Vasy09
-
WiZARD
addikt
Én azt kihagytam. Más autóban próbáltam hasonlót, azok alapján úgy voltam vele, hogy felesleges annak aki tud vezetni.
Egy dolgot bántam meg, hogy nem a világos belsővel kértem.Tekna:
-led fényszórót szeretem, szerintem kötelezővé kellene tenni, mint sok más biztonsági felszerelést.
-Bose hangrendszer elég gyenge :(
-ProPilotot imádom.(Ha minden a tervek szerint megy akkor asszonynak kellene Leafet örökölni, nekem meg vmi Tesla, mondjuk egy M3P, szép álom... :D )
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ck.
addikt
Én még nem láttam világos belsőset 2014 után.
Pro Pilot csak a Teknaban van? N-Connecta nem játszik, ugye?A Bose hangrendszer nagyon jó, ha a helyén kezeled a dolgot és ez igaz a Bose valamennyi termékért, fejhallgatókra sem. Sosem a mesterséges, kirobbanó zenei élményről és dobhártya szaggató mélyekről szólt. A Bose lényege a tiszta, eredeti hangzás, apró részletek és instrument szeparáció. A zenék, a hangszerek, a vokál pontosan úgy szól, ahogy azt megálmodták az alkotók. Sokaknak ez unalmas és vérszegény lehet, de pl amit egy komolyabb otthoni Sony hangrendszer vagy fejhallgató tud, tény hogy izgalmasabb, melegebb hangképpel rendelkezik, komoly basszusokkal, de köze nincs az eredeti zenéhez.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest