Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
-
Strezi
őstag
Ez de durva! Kb. tudtam hogy így tölt, de hogy ekkora veszteséggel
Nomeg, az AC 22kW töltőoszlopok réme is a Zoék, mer hajlamosak túlterhelni, és levágni öket.[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
biker
nagyúr
Nagyon jól ismerem, és 98% egyetértünk, mint olvashattad is. De abban nem, hogy gyengíti. Tönkremehet benne, de az szimpla öregedés. Tönkremehet öregedésből 3f esetén is
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vasy09
őstag
Használtban gondolkodunk!
Nekünk megvan a 3x25A! Meg most lesz napelem is reményeink szerint még ebben az évben (a folyamatot már elindítottuk)!
Igaziból az e-Golf lenne az igazi, de ahogy nézegetem, az sajnos még bőven 4.5 felett van!
Jó lenne 3-4 között megállni, de inkább közelebb a 3-hoz!És ahogy írtam, nekünk tényleg csak az ingázáshoz kellene, illetve a városba való mászkáláshoz!
[ Szerkesztve ]
Gamertag: Vasy09
-
Ck.
addikt
Valakinek, aki hóthülye ehhez az egész fizikához és elektromosságtanhoz, konyha nyelven elmagyaráznátok, hogy mi ez az 1 és 3 fázis és honnan lehet tudni, hogy neked milyen van otthon? A hagyományos otthoni konnektorból sem mindenkinek ugyanaz jön?
Holnap, azaz ma veszem át néhány órán belül az óttót, fő hogy időben kapcsolok ezekre a magvas témákra.[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Konyhanyelven a 3 fázis az "ipari" áram, amit Magyarországon lakásokba is be lehet kötni - sőt az építkezéseken általában be is szoktak, pl. nagyobb teljesítményű betonkeverő mehet róla, 380-400V, általában garázsban, pincében, villanyóra mellett található saját biztosítéktáblával.
-
axioma
veterán
Leginkabb a szolgaltatoi szerzodesedbol, meg a villanyora feliratabol [mondanam h a relek szamabol, de az nem feltetlen latszik]. Nalunk van 3 fazis de nincs ipari dugalj.
32A ingyen jar, ami lehet 1x32 meg 10+10+12 is, felette nagysagrendileg 6e/Amper a bovites. A huzosabb h oracsere megfelelo dobozzal munkadijjal uszkve 200e, ha a regi kicsi vagy nem felel meg.
Kieg: ha cs.haz, akkor a varhato fogyasztas fuggvenyeben de eselyes h megeri a napelem, es vszinu hogy olyan teljesitmenyu ami ugyse mehet 1 fazisra csak 3-ra. Ezt is erdemes vegiggondolni az orahelynel ha eldontod h hozzanyulsz, bar nem visznek ad-vesz orat de a merohelyet ne 2x kelljen bolygatni.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz Feketelaszlo #509 üzenetére
Köszönöm szépen, így már világos. Mi jelenleg UK-ban székelünk, itt ennek a 3 fázisú témának háztartáson belül nincs nagy divatja. Utánanéztem, ettől függetlenül természetesen kivitelezhető, ha arról van szó egy későbbi full elektromos autó esetére.
(#510) Füleske:
Egy plugin-hybrid, 2017-es Mercedes-Benz C350e T modell.axioma:
Ez a múlt heti autó, amit írtam, csak csúszott az átvétel. Közben pedig csak úgy általánosságban informálódtam, ennyi.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
No, akkor bemutatkoznánk az Uraknak, Ő itt Mercédesz:
[link][ Szerkesztve ]
-
veterán
Szia!
Illetve természetesen minden hozzáértő véleményére kiváncsi vagyok.Morfondírozok, hogy eladom a Volvo V60 PHEV-et, és veszek egy rendes autót (kevésbé városba valót). Mivel nagyon praktikusnak és a bp-i dugóban idegnyugtatónak tartom az elektromos üzemet, így azon is gondolkodom, hogy veszek a benzines mellé egy olcsó villanyost.
Elsősorban az Ion / C-Zero / i-Miev trió a cél. Ezek milyen állapotban vannak 100 000 km környékén?
Bármi fontos tudnivaló róluk?Az megvan, hogy nincs akksi-hűtés. Max Biatorbágyig mennék vele, az kb. 2x25 km, amúgy napi 2x9 km, de örülnék, ha nem lenne muszáj mindennap töltenem. Illetve pár év múlva még eladható állapotban maradna.
Vagy legyen inkább Leaf? (A trió méretre megfelelő, max. 2 személy.)Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Legfontosabb info: az i-Miev akkuja nagyobb, mint amit a versenytarsaknak adtak. (Meg amugy a radio helyett is 2 din-es kijelzos valami van.) Igaz, a hasznalt autok araban ez benne van, meg neked nem is hatareset a hatotav (telen futve sem). Mondjuk nem lenne baj megnezetni valami e-autossal az akkujat vagy barmi szervizlapot rola...
100e km? Furcsan sok, nekem 2011-es es most van 56e benne, 41e korul vettem lassan 2 eve. Az enyemre 70% akkut mondtak, ritkan tud 80km feletti hatralevot mutatni. Mivel telen otthon 10 fok koruli garazsbol indulok, szumma sincs igazabol gondom akar 60km-rel telen se.
Japan auto, nincs kalaptarto, ami nem szerencses ha cuccot is hagynal benne (pl. magat a toltot). Nem zarja (valamilyen esetben, de lehet hogy soha) a toltokabelt, az elozo tulajtol elloptak, azota mua. bevonatu vekony sodronykabellel az auto belsejehez van rogzitve (csom.tarto siman racsukodik), nyilvan ha mar adott volt en is igy hasznalom. A csom.tartora meg az a megoldas hogy van benne egy puhafalu tartodoboz meg egy eredetileg kutyaalatet, csak hatrafele felszerelve es a dobozra hajtva. Igy egeszen zartnak tunik kivulrol.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Hat ja, enyim volt 2.25M ugy, hogy mazlis voltam mert az 1 evvel azelotti aron amiert vette annyiert rakta fel es mar akkor is volt egy eur/huf emelkedes amit nem vett figyelembe meg a piac arait sem nezte elsore, tuti 3-500e tobbert is elment volna de szerencsere nem szorakozott hanem ha megigerte, eladta annyiert -- ez volt az en "megerdemelt" jovedelmem a kb. fel ev piacszondazas es baromi gyors reagalas miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Vasy09
őstag
Még az jutott eszembe, hogy mondtátok a Leaf-eknél, a pálcika babrálást, hogy könnyen bele lehet futni a használt vétele esetén. Ennek kiszűrésére van egyébként valami jó módszer? Márkaszervizben ezt meg tudják mondani nekem, ha beviszem átvizsgálásra vásárlás előtt?
Gamertag: Vasy09
-
Füleske
addikt
"Ennek kiszűrésére van egyébként valami jó módszer?" Azonnali nincs.
"Márkaszervizben ezt meg tudják mondani nekem, ha beviszem átvizsgálásra vásárlás előtt?" Nem.
Amit tudsz tenni hogy OBDII olvasóval + Leaf Spy programmal kiolvasod a pontos értéket (+ cellák állapotát), de ez is csak az aktuális értéket tudja mutatni. Bővebben : [link]
Vétel után 1-2 hónappal megnézed mennyi a SOH. Ha lényegesen csökkent akkor átvertek. Nyilván dokumentálj mindent. -
biker
nagyúr
Sajnos lehet resetelni a BMS elektronika memóriát, így amíg pár ciklusból újra nem számolja magát, lehet bármi
Ez olyan mint a "hibakódmentes komputer", na azt kell elvinni egy 30kmes próbakörre, aztán újra kiolvasniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Füleske
addikt
Szívesen.
Még valami amire érdemes figyelni : ha az autó hónapokat áll (vagy akár éveket is, új Leaf - eket adtak el most is a támogatással akciósan szalonokból, pedig a hahu szerint 2019 eleji is volt köztük...) egy kereskedésben az nem tesz jót az akkunak. Viszont az autó csak bizonyos használat után fogja észrevenni hogy csökkent az akku állapota (pont mint ha csaltak volna vele). Tehát érdemes rákérdezni hogy mióta áll az eladásra szánt autó, mikor használták utoljára életvitelszerűen. -
Tigerclaw
nagyúr
A fali konnektor ott sem masszivabb, mint felenk, szoval attol hogy a hazban elerheto egy fazison is a nagyobb teljesitmeny, meg nem megy at egy mezei konnektoron. Ott a gyurus halozat miatt ketszer akkora teljesitmeny is elerheto ugyanolyan keresztmetszetu vezetekek hasznalataval, de az egyfazisu fali konnektort ott is kb. max. 2500W-ra terveztek, vagyis kb. 10A-es betet lehet benne. (Ott a gyurus topologia miatt lokalis vedelem van konnektoronkent)
Pont azert kaptak egyedi dugvillat az autostoltok, hogy (egyreszt) ne lehessen bedugni a hagyomanyos konnektorokba, masreszt mert a felepitesuk garantalja, hogy a nagyobb teljesitmeny uzembiztosan atmegy rajta. Amelyik autos tolton gyarilag hagyomanyos dugvilla van, annak a teljesitmenye hozza van igazitva a szabvanyhoz, tehat kb. max. 2500W-osak lehetnek. Minden ami ettol nagyobb fogyaszto azt fixen kell bekotni, vagy mint az elektromos autok eseten, specialis dugaszoloaljzatot kell telepiteni hozza.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Strezi
őstag
válasz Tigerclaw #532 üzenetére
13A bizti van minden dugvillában Ami a mondandóm lényege, hogy az autóhoz adott feltételezetten dugvillást töltőt lehet használni bátran, mivel a házakban jellemzően megvan a szükséges össz amperszám.
Miért kapnának jellemzően "egyedi dugvillát" az autó töltők (egyáltalán az mi?) Pont olyan dugvilla van rajtuk, amivel sima konnektorba is bele lehet dugni... Az más kérdés, ha van olyan töltőfej is, amivel nagyobb teljesítménytbe is be lehet dugni, de ott értelemszerűen az aljzat is más.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
biker
nagyúr
az autókhoz jellemzően max 12A töltőket adnak, és semmilyen egyedi dugvilla nincs.
a 32A-es mobil töltőkhöz ipari (CEE) dugvilla jár, van 1x32 és 3x32A mobil töltőnk is.
A normál mobil töltők 3600W (16A) max tudnakElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Strezi
őstag
Ezt neki mondd😉 én több éve villanyautózok...
De hogy rögtön mondjak ellenpéldát is, Tesla model s gyári "mobil" töltője egy fázis 12 amper (villásdugó), egy fázis 32 amper (kemping konnektor) tól a három fázis 16A, 11kW -ig mindent tud, csak a vele adott dugókat kell cserélni rajta.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
biker
nagyúr
Jah, igen, angliában van kétféle háztartási dugalj/villa, itthon nincs
Ha erre értetted az egyedi dugvillát, akkor okitt 16A-ig schuko, felette CEE
ott meg 12A-ig normál, 16A nagy, 3f és 32A még nagyobb[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bozso68
senior tag
A Platinum (64-es) e-Niro-hoz vettem egy AGT mobil töltőt.
Szintén a dugvillákat cserélgetve tudok vele:
1 fázison 1-32 Ampert - max 7,1 kWh
2 fázison 1-16 Ampert (a házban egy fázis elment, akkor derült ki) - max 7,1 kWh
3 fázison 1-16 Ampert - max 11 kWh.Gyárilag egy vésztöltő volt hozzá sima 220-as dugvilla, 8-10-12 Anperes állítási lehetőséggel, és egy 3 fázis 32A Type 2 - Type 2 kábel.
-
Strezi
őstag
Remek!
Ugyanakkor az 1f 32ampert kétkedve fogadom, mert dugvillának sok. Fent a kolléga is 16amperig írta.
1f32 amperra tipikusan kék, három tüskés csati van. Kempingekben van ilyen ha jól tudom...
Ilyen:Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Bozso68
senior tag
Nem voltam szakszerű, pongyolán én az ehhez való kék csatlakozót is dugvillaként értelmeztem.
Van ilyen végű toldó is, ami 3-ról 1 fázisra butít.Az egyik boltomban az egyszerűség kedvéért 1 fázis 32 Ampert egyszerűen oldottam meg: 3x32 A, csak a kocsi töltéséhez kialakított ipari aljzatban csak egy fázis lett bekötve, mivel annyit tudtam felszabadítani, és ott a mobil töltő simán átvált 1 fázis üzemmódra.
Az előző kommentben amúgy is inkább a fárom fázisos e-Niro töltési lehetőségeit akartam megfogalmazni az egy mobil töltővel.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Köszönjük szépen a bókokat! Hamarosan amint sikerül alaposan összeismerkedni a német leányzóval, írok róla egy részletesebb beszámolót.
Srácok, utcai publikus töltőhöz melyik fajta kábelt ajánljátok? A hagyományos “locsoló slag’ formát vagy a spirálos megoldást?
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
Locsolóslag = Type2 >>, max 3x32Amper töltés.
Spirálos = Type2 >> 1x32Amper max töltés.Ez nem ajánlás kérdése, azt használd, amivel az autód leggyorsabban tud tölteni. Ha a te beépített töltőd csak egy fázis AC-t tud, akkor spirálos, ha többet, akkor locsolóslag.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
biker
nagyúr
Nálunk van 1x32 és 3x32A spirál kábel is, még 10m is.
Autó ha 1f akkor nem kell 3x32A, ha 3f akkor kell, ezt kell eldöntsd
Illetve a hátránya az hogy az 5m kb 3m-re, a 10m kb 7-8m-re húzható ki maradandó egyenesedés nélkül, mivel a kábel hossza feltekerve 5m és nem húzhatod egyenesre.
Direkt linket saját termékről nem tehetek ide, de elérsz ha kicsit körbenézel vagy pmElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Köszi mindkettőtöknek a tippeket, egyelőre jegelem a kábel témát, még fogalmam sincs mi lesz. Elvittem az egyik szervizbe az autót, ahol miután kiálltak vele és átadták a kulcsokat, egy másik szintén kifelé tolató autóval összetörték. Sokkos állapotban vagyok... Nyilván meg lesz javítva, de kérdéses hogyan és miként. Másrészről pedig ki akar egy törött/javított autót megtartani. Nincs egy hete, hogy vettük.
[ Szerkesztve ]
-
Strezi
őstag
válasz radi8tor #549 üzenetére
Persze amíg mem a te pénzed meg időd, addig könnyű ilyeneket irogatni...
Most komolyan, kimoderálhatnád magad innen a pics@ba iyen beszólással meg jóindulattal 😒[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest