Új hozzászólás Aktív témák
-
Bozso68
senior tag
Meglátásom szerint a komplett megtett útszakaszon kell mérni a fogyasztást.
Ha kianalizáljuk a gyorsítást 0-50-re, tojásokon tételezzük fel, hogy 100m kell neki, tehát 25km/h átlaghoz vehetjük a fogyasztást 100m-re. Ha beletaposunk, és 0-50-re 30m alatt gyorsul, akkor 30m-t tesz meg 25km/h átlaggal, utána 70m-t 50km/h-val. Nagyobb az átlagsebesség, nagyobb fordulaton nagyobb az elektromos motor vesztesége is, a légellenállás, a kerékkipörgésből eredő többlet kerékmozgás.
Persze, minél kisebb a sebességintervallum, annál kisebb a differencia, 50-ig szinte mérhetetlen.
De gondoljátok végig, van egy 10km-es út, 100m alatt felgyorsultok 150km/h-ra, utána 14900m-en végig annyival mentek, mennyi lehet a fogyasztás, vagy a 10km-en lassan adagolva gyorsultok 150-re, akkor mennyi.
És lehet, hogy most zúdítom magamra néhány csoporttárs haragját, de a rekuperáció erősségének csökkentésével (inkább hagyjuk kigurulni) csökkenthető az átlagfogyasztás, arányaiban ugyanaz a matek, mint a gyorsításkor, csak negatív előjellel.
Kisebb az átlagsebesség gyorsításkor, valamint kiguruláskor (jóval előbb engedjük el a gázt), kisebb a fogyasztás. Sajnos nekem nagyon nehéz lábam van, de ez más lapra tartozik.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Kedvenc zene a mai napra
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- hcl: Linx 1010, a gagyi x86 tablet újjáéledése
- Wuthering Waves
- Tesla topik
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen