Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
Helló!
Tájékozódom a témában, ezért felmerült bennem egy kérdés:
Ha az elektromos töltő egy fizetős parkolóban van (konkrétan Flórián Üzletközpont), akkor a töltés ideje alatt parkolási díjat is kell fizetni a parkolóban - tehát dupla sarc?⭐ Stella
-
cousin333
addikt
válasz radi8tor #1954 üzenetére
Ennek konkrétan utána kell nézni, vagy a helyszínen, vagy valamilyen alkalmazásban (pl. Plugshare). A tihanyi e-mobi töltőnél például valóban ez a helyzet. De olyan is van, hogy egy adott időtartamra (pl. fél/két órára) mentesülsz a parkolási díj alól, ha töltesz.
A Plugshare például ezt írja a Flórián üzletközpontbeli (ELMŰ?) töltőről:
"2 x 22 kW AC, eCharge+ applikáción keresztüli kártyás fizetés szükséges a töltés indításához. A parkolás díja 200 Ft / óra (az első óra ingyenes)."[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
Semin
senior tag
Na egy kis téli bemelegítés után már tisztán látszik, hogy ~18kW/100km környéke az átlagfogyasztásom. Ez jelen esetben +33%-os növekedés a nyári ~12kW/100km-hez képest.
Nyilván a rövid utak miatt (~5 km a munkahely) nem tud sokat temperálni a hőszivattyú.
Mondjuk a felmelegedés/szélvédő olvasztás sebessége brutál.
PS: A kormányfűtést nem cserélném el semmire[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
-
joghurt
addikt
-
Füleske
addikt
IFKA off, HUMDA on. [link]
-
titán
válasz joghurt #1960 üzenetére
Nekem a mai 145km-em is 148 (14,8) lett, 100% Bp.
Reggel -5 fokból indulva estig utcán volt, és a 11 és fél órából 5:06-ot volt úton. A teljes fogyasztás (állásból felfűtésekkel, autóban várakozás fűtésével is számolva) 24,51kWh/145km = 169 Wh/km, napi átlagsebesség 28 (normál Bp átlag).
Ha az indulások előtti felfűtéseket és a várakozás közbeni fűtéseket nem számolom, tehát csak az utazás ideje alatti fogyasztást, akkor kb 10-15% extrám van a nyárhoz képest (130->148). Ha komplett számot nézek, akkor 20% (140->169)
Amikor +3 volt a külső, volt ilyen utam is. A Tesla hőszivattyúja elképesztően hatékony.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Semin
senior tag
No offense , de én személy szerint nem hiszek a tesla tippereknek.
Visszatöltve ok, de egyébként pontatalan. pl: [link]Sajnos többször bebizonyosodott ismerősi körben is, nem valós adatokat mond ami a fogyasztást illeti.
Letesztelem majd én is nagyobb távon városban mit mutat.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Áh hagyd csak, mert ebből sajna nem tudunk számolni semmit, ugyanis -ahogy ma kiderítettem- ki is kapcsolják a rendszert. (eddig azt hittem csak 0.3 kW-on temperál)
Konkrétan 0.0 a pillanatnyi 2-3 percig majd újra 0.3-0.7kW 4-5 percig és újra ki.
Így nem lesz mérvadó, csak az átlag.Köszi azért!
-
Semin
senior tag
Ma volt egy ~23km-es köröm városban, a végére egész szép idő lett.
A 3 fok picit csalóka, mert lefagyott szélvédővel indultam. (udvaron áll a kocsi)
~10p felfűtéssel és kb még ~5-10 perc várakozással ez a mai út átlaga:
Nincs ebben csoda, a hőszivattyú 0.3-0.7kW között temperál, + felfűtés + nyári fogyasztás
PS:
Milyen poros a kormányom fel se tűnt .. ideje takarítani[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Hát no!
Kellemetlen töréstesztek: nulla csillagot kapott a Renault Zoe, mindössze egyet a Dacia SpringA tej élet, erő, egészség.
-
-
opr
veterán
válasz Chereiose #1974 üzenetére
Egyetértek. Lassan csak az nem derül ki ezekből a csuda tesztekből, hogy engem meg a családomat (akik amúgy fizettek érte) megvéd-e. Röhejes az egész.
Vagy akkor legyen úgy, hogy külön kategóriák vannak, mondjuk három.
1) aki benne ül, ha már baj van, túl fogja-e élni
2) aki kívül van, túl fogja-e élni
3) mindenféle belepofázó elektronikaAztán megint lenne értelme. De az, hogy egy amúgy kb tank szinten erős, légzsákokkal telerakott autó kap 1 csillagot, mert nincs benne mindenféle csipogó szar, az azért elég durva...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
joghurt
addikt
válasz Chereiose #1972 üzenetére
Itt nem sávasszisztensről, meg Tesla-féle önvezető-kamuról van szó.
Hanem egy egyszerű vészfékező rásegítőről. Hirtelen pedálnyomásra a pedál állásához képest nagyobb fékerő.És nem ezért kapta a kevés csillagot, hanem mert frontális ütközésnél is életveszélyes sérüléseket lehet szerezni benne. A gyalogosok védelme sem lényegtelen, hiszen többnyire ők húzzák a rövidebbet egy találkozáskor. (Te sem ülsz mindig volán mögött.) Egyébként ez is már sok-sok éve benne van a protokollban.
Az Euro NCAP meg folyamatosan szigorít, ahogyan fejlődik a technika. (Különben mindenki 5 csillagos lenne, mint ahogyan már A+++-os volt az összes háztartási gép.) Ha egy gyártó ezzel nem halad - sőt, kiszed egy biztonsági elemet -, akkor ne csodálkozzon, hogy romlik az értékelése.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Chereiose #1977 üzenetére
Ez két tök független dolog.
A kevés csillagot azért (is) kapják, amit az egyik márka reagált: Egymásnak ellentmond, hogy környezetbarát (könnyű, kevés anyagból) legyen, és jól bírja a törést is.
A kisautóknál inkább az előbbin van a hangsúly, a tömegdivat városi terepjárókon inkább az utóbbin.A tej élet, erő, egészség.
-
martonz
csendes tag
Az euroncap-nél (is) külön kategóriák vannak a különféle területekre. Maga a csillagos besorolás szerintem se ér egy fabatkát se, de egy tudatos vásárló a 4 szempont szerint csak össze tudja hasonlítani a különféle típusokat.
link
Csak kattints a színes oszlopfejlécekre és sorbarendezi neked. Adj hozzá korábbi éveket is, hogy több típust láss. Nem fontos a gyalogosvédelem, vagy nincs gyereked? Akkor nézd csak a sárga és lila oszlopokat. -
opr
veterán
válasz martonz #1979 üzenetére
Ez így már alakul, nem tudtam, hogy így külön szedik. Azt nem értem, hogy akkor miért nem ezt nyomják, hiszen ennek így van értelme, a hülye csillagnak meg kb semmi.
Köszönöm az infót, legközelebb kocsit veszek, így fogom nézni!"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Tiédetis
senior tag
Gyalogosvédelem: ez egy fontos dolog. Amikor erre rájöttek, elkezdtek olyan orrészeket gyártani, mintha ott egy magas fal lenne. Ne repüljön rá a motorháztetőre és a szélvédőre. Ez tiszta sor. Fellöki és rámegy. Vagy ugyanúgy átlöki a másik sávba, viszont szép nagy felület van legalább. Vezetést támogató rendszerek: ezek is nagyon fontosak, hiszen segítenek abban is, hogy kevesebb figyelmet fordítsunk a vezetésre, hiszen majd segít a rendszer. Ha megfelelően működik. Ha nem szakad meg a két oldalt felfestett burkolati jel (ha van) . Ne értsetek félre, ezek tényleg fontosak, de ahogy a gumiteszteknél is kiderült, hogy manipulálja őket a gyártó, a tesztet végzők, így itt is vannak kétségeim abban, hogy nem a lobby működik-e? Elektromos kategória eddig egy "hobbi" volt, nem érdekelte a nagyokat, bohóckodjanak csak a lúzerek velük. Most meg? Meszeltessük el azokat, amik mennek, fogynak, mert kell nekünk a szelet a tortából. Zoe nem lesz sokáig újonnan már. Ahogy Leaf sem. A gyártókat egyébként nem izgatná ez a pontozás. A spring pedig olyan olcsó, hogy a vevőköre pont nem töréstesztetket fog nézegetni. Kell egy olcsó autó, ami zöld, meg gyerekkel elrohangál városon belül, kicsi helyet foglal. Aztán majd az új modellel teljesítik azt is, amit véletlenül nem tettek bele még a tesztbe Addig is sokáig fognak Zoe-k futkosni a városokba, sőt között is. A problémát nem ők okozzák jellemzően, ezt tudja mindenki.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
axioma
veterán
válasz Tiédetis #1981 üzenetére
"Elektromos kategória eddig egy "hobbi" volt, nem érdekelte a nagyokat, bohóckodjanak csak a lúzerek velük. Most meg? Meszeltessük el azokat, amik mennek, fogynak, mert kell nekünk a szelet a tortából."
Miert, van a Teslan kivul olyan gyarto, aki tobb zold autot gyart, mint amennyi a flotta higitasara kell a ra eloirt CO2-hatarok miatt? Nem ismerem a szamokat, tenyleg kerdes. Nem mintha uj autot vennek varhatoan, es valoban egyre tobb van beloluk, de ez siman lehet a sokkal tobb suv miatt. -
wassermann
addikt
Ha úgy nézzük, hogy a kis villanyautók (Zoe, Dacia...) többsége legfőképp városi használatra készül, nem gáz ez: mert városban nincs nagy sebesség.
Autópályán persze előjön a mozgási energia rendesen (1/2*m*v²), ami egy ütközésnél el kell, hogy nyelődjön valahol...
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
A másik, hogy a villanyautók kultúrája jelenleg földrajzilag kötött, csak a fejlett gazdaságokban terjed: Észak-Amerika, Európa és a fejlettebb távolkelet.
A többi kontinensen, az elmaradottság és a hatalmas távolságok miatt egy ideig még biztos, hogy "nem rúg labdába". -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #1986 üzenetére
Elektromost?
-
Semin
senior tag
Hm...csak nem véletlenül dícsérik az Ioniq fogyasztását [link]
Egész jó kis teszt -
WiZARD
addikt
ez mi?
milyen körülmények közt mérték? Mert ami 2 autóval van tapasztalatom, annak kb téli autópálya+téligumi+130km/h esetén van ilyen fogyasztása.Nettó 36 kWh-s Nissan Leaf akku feltöltéshez 44 kWh áram kellett? Azt hogy? (persze itt nem írják oda zárójelben, hogy nettó 36, csak a bruttó 40 van kiírva)
Nem tudom Penny app mennyire mér pontosan, de úgy tudtam 40 kWh környékét beletolni, ha közben ment órákon át a fűtés... De az M3SR+ is gyanús.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
madgie
titán
Na ja, a fáradtságfigyelőt aztán kifejezetten fontos a teszteken nézni, ellenben a hűdeszigorú Euro NCAP nem néz fényszórókat, pedig ha valami, akkor az fontos, meddig visz el, milyen a fénye, kanyarban hogy viselkedik, stb... veszélyes helyzetben nem mindegy, mikor veszed észre magát a helyzetet. És csodák csodájára az amcsi autótesztelős alternatíva, az IIHS nézi is ezt.
A Zoe amúgy fapados alternatíva volt, de amúgy meg jól tették, hogy odaszúrtak, már rég nem kéne spúrkodni azon, hogy belerakják-e a gyalogosfigyelést, adaptív tempomatot, stb.
Mókás, de pont most fogunk egy ZE50-et venni, a first gen Duster után/mellett ez is űrhajó
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Shadowbull #1994 üzenetére
Hidd el, a legtöbb autót a listáról már használtam, és mivel saját töltőhálózatot üzemeltetek, a töltési karakterekkel is tisztában vagyok. Azért használtam azt a kifejezést, hogy bullshit, nem pedig azt, higy hazugság, mert igen, ez egy valós táblázat valós adatokkal.
A bullshit jelentése itt: "Ekkora marhaságot, azon körülmények, amik itt alkalmazva lettek, semmilyen valós használati jelentőséggel nem bírnak."
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #1997 üzenetére
A fogyasztási adatok valóban rendkívül nagy jelentőséggel bírnak egy villanyautó használata során. Épp ezért oltári bullshit ez a táblázat, és azok a mérési körülmények, amiket választottak. Hiszen azok pont nem bírnak jelentőséggel.
A villanyautózásban kizárólag a városon kívüli, és azon belül is elsősorban az autópályás fogyasztás a mérvadó. Tök mindegy, hogy mennyit fogyaszt a városban, amikor ott tényleg mind keveset fogyaszt (a lista autóit nem lehet még taxi üzemben sem lefogyasztani városban egy nap alatt), és amúgy is a városi közlekedés arra szolgál, hogy eljussunk a legelső távolsági útvonlara. Így az utazás 5-10%-át jelenti. De ebben az ostoba ADAC tesztben eszetlenül felülreprezentált a városi fogyasztás.
A másik pedig a veszteség. (Ami ugye nem veszteség, hanem akkufűtés, aminek az energiája bizonyos körülmények között, rövidebb sztintek esetén, hasznosan visszanyerhető). A felfűtési karakterisztika is erősen különbözik városi és távolsági út során. Városban az akku kihűl, ezért sok a veszteség, míg hosszú úton a nagyobb sebesség és melegebb akku miatt kisebb a veszteség.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Gergőke88
addikt
válasz Shadowbull #1999 üzenetére
Hétvégén volt szerencsém menni és utazni is egy ix-el (kis motors 40-es verzió).
Ha megtehetném akkor választanám egy X5 helyett, és ezeknek már a hatótávja is rendben van.
Élőben egyébként nagyon adja a hűtőmaszk, az egész autó megjelenése rendben van (fehér színű volt az autó).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest