-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #66949 üzenetére
Azért emeltem ki, hogy milyen izzók voltak benne, ezek is 60W-ak. Hőtermelése elméletileg nem lehet nagyobb mint a hagyományos izzónak.?
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #66951 üzenetére
Vagy gyári hibás, mert ismerősnek 5 éve bent van és kutya baja. TYC
Renault power
-
senior tag
válasz kisgyerek85 #66951 üzenetére
Az emelt fényerejű izzóknál alapvetően az a "trükk", hogy az izzószól magasabb hőmérsékleten működik, mint a normálnál, így a kibocsátott fény fehérebb lesz.
Ez a magsabb hőmérsékelt nagyobb hőterhelést jelenthet a lámpatestnekПутин, иди нахуй!
-
#89309696
törölt tag
válasz eTrade #66955 üzenetére
Az elég lényeges, mert bizony nyomatékból bődületes hiány van. Az jó. Csak azt nem értem akkor az 1.4 miért nem kapta meg, mert az aztán pláne sír a nyomatékszegénységben. Még pörgetve is. Bár szerintem ezeknél már az euro3 is beleszól valamennyire, hogy hiába padlózom már nem önti nyakon benzinnel pedig egy-egy emelkedőnél jól esne. Vagy lehet, hogy át kell szoknom a négyezerről a hatezres váltogatásokra, ha nagy az emelkedő. Vagy csak szimplán elfogadni, hogy ez egy gentleman motor és nekem elnézést kérnem az emelkedőtől, hogy fel merek rajta menni.
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #66960 üzenetére
Én dízelekből meg 2 literes euro0 8 szelepesekből ültem át a Meganeba szóval tudom milyen. Mai napig nem szoktam meg még mindig, hogy dombnak felfele kétezerötszázról padlózom harmadikban és alig megy. Aztán elváltok négyezernél negyedikbe és padló és onnan már konkrétan nem gyorsul tovább. Na jó egy nagyon kicsit. És ez az, hogy még csak recsegni se recseg, az euro0 motorok legalább hangját adták annak, hogy ömlik a torokba a benzin, hallani ahogy szétfröccsen a benzin a szívószelepen, fröcsög ki a kipufogóba a még lángoló benzinben tocsogó lé. Főleg a karbisok. Szétszedi az erő.
Na a Megane az semmi ilyet nem csinál, az már nagyon chill. Nem véletlen, hogy hiába padlózom nem megy a fogyasztásom 7.5 fölé. Persze el lehet ereszteni hatezerig, de csoda nem történik ott se. Egyenes úton megy szépen, ugrik ötödikben is, de ahogy nyomatékra van szükség emelkedőnél vége van. Ha másodikban kis fordulaton elletem az utca végén padlóra brummog kicsit és alig akarja összeszedni magát és fordulaton kezd el csak megindulni 1500-tól, a Lada meg szó nélkül hörrent és már ugrik is ki alapjáratról is. Na ez nagyon hiányzik belőle. Piros lámpáknál is mindig nagyobb gáz kell neki.
Azért a régi benzineseknél ilyen nem volt, azok szedték a lábukat alapjáratról is. Hiába, a kis köbcenti, a fix 16 szelep, a rövid löket az nyomatékgyilkos, az autó meg nehéz és biztos, hogy az ECU sem ereszti el magát, mert kimenne a kibocsátási normából az autó akkor. Ráadásul se szívó, se kipuffoldalon nem hangolták semmire, se nem pörög nyolcezerig japánosan. Na meg lehet nem kellene az üres utánfutót húzogatni magammal, de én szeretem ha mögöttem van.Ettől függetlenül szeretem, nyugodt, chill, halk meg minden. A futásának háromnegyede a település agglomerációjában történik szóval nem is kell száguldania, teljesen meg vagyok elégedve vele és nem is kell erősebb, mert pazarlás lenne csak. De ettől még tény és én is tudom, hogy egy mákdaráló. Nekem fontosabb az, hogy csendes legyen, ne fogyasszon és ne kelljen sokat szerelni.
[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
válasz Mukucs #66959 üzenetére
Nekem az 1.6 megane 2 mellett van egy 1.2.-s clio 2-m 58le-vel hát a meganeból átülve érdekes de imádom városba 😀 de családba van még 1.4 98le clio 2 és 1.4 98le megane 2 a két moci ugyan az de érdekes érezni a két kocsi közötti LE/Tömeg arányát. Változó szelepvezérléssel érdekes lenne az 1.4 lehet ott is meg lenne a 114le?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
Mert az egy 8 szelepes motor, 2500-on leadja a max nyomatékát, a 16 szelepesek meg 3700-4000 körül. Azért érezni bikábbnak városban, de összességében lassabb mindenképp. Főleg nagyobb tempónál ahol menetszél is van jön ki a nagyobb teljesítmény előnye.
Vezérlés szabályozása erősebbé nem teszi az autót, csak mozgatni tudod vele a nyomatékgörbét meg kiszélesíteni, ami sokszor fontosabb, mint az erő.
[ Szerkesztve ]
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #66962 üzenetére
Igaz az enyém csak kisebb tesó, de igen... Még az 1.8 lagesznak is hoki hangja van a 2.0 -hoz képest.... Nem tudom miért imádni való.
Más...
Esős idő után (mint most is) nedvesek a biztonsági övek. Nem tocsog, hanem szimplán csak nedves, vagyis annak érzem. Szőnyeget végigtapogatva nem tapasztaltam semmit.... Ötlet??*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Steven
addikt
válasz rob210 #66962 üzenetére
hát mondjuk nekem nem clio hanem megane ,de nem érzem ,hogy annyira rettenet lenne az a 2.0
ráadásul 0 hangja, full nagy papás
Turbo nagyon hiányzik róla
bár f4r ből szívóból van a clio sport arra mondják hogy ilyen 160 le körül tud , de az full más mint az enyém ... olvsatam UK forumot 800k lenne át alakítani az enyémet olyanra annyi mindent ki kéne cserélni...
Gabady ... ahogy látom mindenki másképp éli ezt meg...
Lehet nem kéne motoroznom és akkor durvábbnak érezném
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Mukucs
senior tag
Ez az üléshuzat szerintetek jó lehet egy 2005 ös II-es Cliohoz? A kompatibilitási listában annyit lehet látni, hogy "B Clio", a következő rublika már nem látszik...
-
#89309696
törölt tag
válasz Steven #66967 üzenetére
Persze, mert nem ugyanaz a motor. A Clio2 nem kapott sima 2 literes motort csak RS-t, a Megane1 nem kapott RS-t csak simát. Ráadásul a Clio2 kaszniban/korban hiába Megane1 szinten van, motorban a Megane2-vel van közösen.
Szóval eleve két különböző motor (még ha azonos alapokon is), de ráadásul az egyik sport a másik meg sima.
Sajnos nehéz utánanézni is pontosan, mert a Wikipédiára sokszor csak beírogatják a motorokat, de azon belül már nem néznek pontosan utána melyik verziót melyik MK, melyik facelift, melyik karosszériatípus kapta meg.Megane1-nél kapásból két hiba is van, egyrészt az K4J motorja nem 98 lovas, az a Megane2 és Clio2. Másodszor a Megane1 nem kapott F4R motort, csak a Megane2 és a Clio2, de a Clio2 is csak RS verzióban. És akkor lehet tetézni azzal, hogy az RS-ből hányféle lóerőben volt.
A lényeg a lényeg, hogy nem ugyanaz a két motor, nagyon nem. Szóval nem is mennek egyformán.Ja igen neked Megane2 van. Abba már került F4R motor, de még mindig él az, hogy az a sima F4R, a Clio2-ben pedig F4R RS van (736, 738 kóddal). 136 a sima és 172, 182 lóerő az RS. Bőven van különbség és nyilván szívóban ekkora különbséget vezérlés, főtengely, dugattyú, hajtókar, minden belenyúlással értek el ami nagyon megváltoztatja a menettulajdonságát.
[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #66973 üzenetére
Igen, az szerintem a központi injektoros lesz. Sajnos ezeket már nem írják le pontosan, az F4R után még van 3 szám is ami megmondaná a motor felépítését, de ezekkel már nem foglalkoznak, a Wikin legalábbis le se írják, de még a teljesítményt is rosszul irkálják be, így abból se lehet következtetni. És hiába keresek rá a motorcsaládra is a Wikin, sokszor ott is hülyeségeket írogatnak, nem részletezik, nem tesznek különbséget évjáratokban se, meg összevonnak olyan motorokat is amiknek csak főbb dolgokban van közük egymáshoz.
Mondjuk engem annyira nem érint, mert csak kombi érdekel abba pedig eleve kevesebb motor került. De ezek után már kezdek kételkedni ebben is, én úgy tudom 1.4, 1.6, 1.8 volt csak a motorkínálat benzinesből, az 1.4-ből a 95 lovas, az 1.6-ból a 110 lovas (természetesen a 3 számjegyű motorkódot itt sem írják már le), az 1.8-ból a 120 lovas, de az 1.8 az már más motorcsalád, F4P ami megint csak a Megane2-höz van írva, tehát ez is valami módosított F4P lesz, ahogy az F4R-nél is egy butább van benne. Amiről viszont már árva szó sincs említve, se a pontos 3 számjegyű motorkódokról.
-
Gabady
aktív tag
Esős idő után (mint most is) nedvesek a biztonsági övek. Nem tocsog, hanem szimplán csak nedves, vagyis annak érzem. Szőnyeget végigtapogatva nem tapasztaltam semmit.... Ötlet??
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
dj79
senior tag
Szép estét!
Van egy kis rumlim és abban reménykedem, hogy ki tudtok segíteni egy-két tippel:
Megane2 ph1, 1.4 16v. Az elmúlt két hónapban elvégzett apróságok: gyertyacsere (hézagok rendben), fhp jeladó csere, szívósor-tömítés csere, benzinszűrő-csere, pillangószelep tisztítás.
A gépben 164e km van, végig szervizelt és dokumentált előélettel.Nos, ugye most ilyen remek időjárásunk van és ma minden előjel nélkül úgy döntött a jármű, hogy nem hajlandó üzemmelegen elindulni. Indításra teker, aztán szépen ledagog nullára némi puffogás közepette. Fél óra pihentetés után pöccre indult többször is, trafó- és fhp csatlakozásokat átnéztem. Utána ismét ugyanez történt, ez lehet a párás környezet miatt?. A trafók beruk, áthúzásnak nyoma nincs. Az elmúlt egy hétben feltűnt, hogy koppra nyomott gázpedálnál bizonyos fordulatszám-tartományban búg, visszább engedve a pedált a búgás csökken.
Csütörtökre kaptam is időpontot a szerelőmnél (gép van), már csak az a kérdés, hogy merre induljak el? (tudom, a bontóba )
Köszi mindenkinek az építő jellegű hozzászólásokat
UI: ugyanitt megkímélt járművem eladó
[ Szerkesztve ]
-
lgergely88
csendes tag
Sziasztok!
Olyan jelenséggel találkozott már itt valaki, hogy a hátsó oldalsó elektromos ablakok csak járó motor mellett üzemelnek? Tehát simán gyújtáson nem, se fel se le semmise. Az első kettő ami automata is, azok jól működnek fel-le szépen ahogy kell! Az alany egy 2006-os 3-as Clio.
Pacsi! -
rolio1
tag
Sziasztok
Lecseréltem a scenicemet egy Twingora. Gyári alkatrészekből nem tud valaki kedvezményes lehetőséget? Első dobbetét kellene, és pár kis műanyag.
A másik, olajcsere következik és az olaj kereső 5w-30 és 5w-40 olajat is hoz ehhez a 75 lovas motorhoz, valamint FT és SXR jelűt is. Melyik lenne megfelelő? -
nyalifali
aktív tag
Sziasztok, csokorba gyűjtöttem a kérdéseimet, ezeken agyalok/problémázok az elmúlt hetekben:
#1:
Egy ideje foglalkoztat, hogy a tempomatot felkapcsoljam a Megane 2 PH3-on.
Eddig jutottam:
Fehér csati a vakdugó mögött.
Tettem rá egy kapcsolót.
Géppel felkapcsoltuk, FC-n és a műszeregységen jelzi az állapotot.
Multi kormányra egyenlőre nem reagál.
Komplett kormány összekötő kábel csere szükséges hozzá?
Ha jól látom + 2 kábel.
(ha igen, bontó, vagy van aki gyárt ilyet?)#2:
Kesztyűtartóm nyitó mechanikájának a rugója eltörött.
Lehetséges javítani, vagy keresgéljek tovább bontóból?
Krém/vaj színű nem nagyon találok hozzá.
Egyszer egy bontós visszakérdezett, hogy csak "komplett" van (fekete volt), van belőle "nemkomplett" is??
(Ahogy melegszik az idő egyre sűrűbben lenyílik magától, bosszant.)Köszönöm a segítségetek!
VaNmIT
-
zsuha
aktív tag
Sziasztok,
adott egy jó állapotú 2007-es clio 3, ferdehátú, sima benzines 1149cm3, 75LE, 100.000 km körül. Alapfelszereltség, kílmával.
Érdeklődnék a típushibáiról. Nyugodtan megvehető lenne?
Köszi.[ Szerkesztve ]
-
Gabady
aktív tag
válasz nyalifali #66983 üzenetére
#1
Másik szalag kell hozzá, mert plusz csati van rajta. kb 5000ftért lehet venni.*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
femiki
tag
rob210! Tudnál abban segíteni, hogy a Kangoo váltórudazat és a váltónál milyen szimering méret van? Vagy jó a gyári szám is, ami alapján meg lehetne rendelni. Illetve hol lehet ilyent beszerezni? Egy 2005-ös 1,2 16V kellene. A váltó típusát nem tudom.
-
Mukucs
senior tag
Voltam szerelőnél, olajfolyás miatt, kiderült, h a váltóból szivárog valamelyest, de azt mondta, hogy ez nagyon csekély és, h javítani se lehet, mert nincs csapszeg, hanem hegesztve van.. valami ilyesmi... Plusz nemrég volt váltóolaj csere, és bent volt a gyári mennyiség, azt mondta.
Mit mondtok, igazat beszél!?
-
rob210
Topikgazda
válasz femiki #66990 üzenetére
27,95x56x10, Jobb ELRING (050.560) Féltengely kihajtás szimering
40x54x6,8 bal CORTECO (CO20034245) Féltengely kihajtás szimeringTudtommal azon már bowdenes a váltó, ha 2005 ös.
Vagy valami nagyon hibrid, ha még a jb váltó van rajta.Van még egy ilyen ez van bent a kuplungnál.
OE-számhoz: 8200068744
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Újabb gyöngyszem.
Hátsó fékbetét csere. Az mi...
[link]Az meg volt, de a motortérbe kár volt belenéznem.
Ez az autó is itt lesz pár napig.. Okoskerék halott. Vezérléscsere on.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
nyalifali
aktív tag
válasz Gabady #66985 üzenetére
Köszönöm, tudnál esetleg kontakot, vagy ez bontós ár?
(engem 30k kínált meg egy bontós a kérdésemre...)@Robi (#66987) köszi, belépek a Renault Megane II klub csoportba.
az ABS-t még értelmezem, de csak arra tudok gondolni, hogy a gyűrű anyagára gondoltál : akrilnitril-butadién-sztirolVaNmIT
-
Gabady
aktív tag
válasz nyalifali #66996 üzenetére
Én kínából vettem, itthon ebből akarnak meggazdagodni, mert típushiba. A kínai is ugyanaz mint a gyári....
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs