-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kalaposss
újonc
válasz rob210 #67325 üzenetére
Nagyon köszönöm a válaszod, képzeld vissza sikerült szereznem a 289.000 Ft-ot, holnap nézi meg egy másik szerelő, jól ismerem, Ő is ki volt akadva az előző javítási összegen.Kódkiolvasással kezdjük és ha megtudok valamit azonnal megírom, hogy esetleg mások is okuljanak belőle.Üdv: kalaposss
-
Bass
addikt
válasz #89309696 #67500 üzenetére
Minden cserélve lett,takarítás is meg volt,a gyári könyve szerint 5w40 kell bele így elf 900sxr ment bele de javítsatok ki ha nem jó Elindítom és elindulok akkor van egy fordulat szám tartomány ami kb 1400-2000 között amikor van (de reggel megnézem) és azt eléri akkor mint ha visszafogná valami nem megy ha lepadlózok és átjut ezen a szakaszon akkor meglódul és ezt durván egy km-n keresztül csinálja. De nem csak néha hanem minden hosszabb(pl éjszakai) állás után.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
MC Pite
veterán
Csomagtartóhoz még nem férek hozzá, megpróbálom megnézni, köszi.
Motortéri biztidobozban minden jó
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
A hőmérséklettel van összefüggésben amúgy (mennyire hűlt ki a motor), nem az okoskerék olajnyomásával. Az beáll pár másodperc után.
Az én autóm is ezt csinálja, nekem nincs okoskerekem se. Nem tudom mi okozza, gyújtásra tippeltem, de gyertyacsere után is megmaradt. Aztán többet nem is foglalkoztam vele, mert nem szoktam hidegen elindulni, nagyon ritkán csak.
A jelenség hasonló, 2000 alatt nem úgy reagál a gázra ahogy szokott, negyeddel jobban be kell nyomni ugyanahhoz a fordulathoz de akkor meg hirtelen meglódul pár másodperc után, ha próbálom tartani a gázt kisebb fordulaton akkor elkezd rángatni vagy finoman vagy akár komolyabban is, terhelés és fordulatszám függő.
Ez egyébként tipikus Lada jelenség, azok csinálják ezt hidegen ha a szívatót túl hamar visszanyomja az ember.
Élőadattal lehetne gondolom megtudni pontosan mi ez, de mivel nem járkálok vele hidegen nem nagyon foglalkoztam vele. Ha tippelnem kéne vagy gyújtás vagy keverék dúsítás/szegényítés oka van. Legalábbis a Ladás tapasztalatok alapján, de hát ugye ég és föld a két motor.Amúgy hasonlót még a dízel is csinál bár nem tudom miért, az a Clio amit kipróbáltam a múltkor ugyanezt csinálta hidegen, pedig aztán pont a dízelnek nem szabadna ilyet, mivel ott nincs se gyújtás, se keverékképzési arány.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Ezek szerint a hosszbordás azaz segédszíj köréhez nem nyúltak.
Motortípus és felszereltség függően max 60e akkor minden ki van cserélve.
Ha csak a tárcsát, szíjat cseréled akkor 25e szereléssel együtt persze ezt szervize és szerelők zsebe válogatja.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #67507 üzenetére
[kép] ez akkor csak az egyik oldal?
A lámpa mögötti dobozt nézegetem, két nagyobbbrelé, minimum egy 30A bizti van ott, de úgy nézem a szívócsövet ki kell bányászni hozzá... Sokat lendítene egy doksi/ha nem vakon tapogatóznék.
Fuck, vissza a táblához. Az alsó sori csatlakozókat nem tudtam leszedni előbb; nekifutok megint.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Bass
addikt
válasz rob210 #67508 üzenetére
Gyertyákba kb 300km van gyári 2 polusu hézagot hagytam ahogy vettem ,amikor beraktam mérséklődött a jelenség de nem szűnt meg. De próba képp most rendeltem densot hátha,max lesz két szettem 😆 Legközelebb rakok bele 5w30-t de mivel a hideg oldala ugyan az nem gondolom hogy a nyomással lenne a gond. Élő diag 😄 szerintem itt pécsen elhajtanának egy ilyen kéréssel. Gondolom újként nem csinálhatta ezt a jelenséget.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
Szerintem nem két pólusúval szerelték gyárilag, Robi amit ajánlt helyette mindig Denso azok se két pólusúak. K20PRU ha nincs ilyen raktáron akkor K20TT helyettesítőnek jó.
0.9 a hézag, a Denso gyárilag erre van állítva, de már volt akinél más volt, nálam is a 3 gyertyából az egyik az 0.98 körül lehetett. És 0.95 a tűréshatár. -
MC Pite
veterán
válasz rob210 #67512 üzenetére
Nem, K4M (110).
Ma nem tudtam folytatni, ennek a táblának a másik oldalán is kéne lennie?
Mivel 1-1 motor van a féken, azoknak kéne direktbe nyál hogy mozdítható legyen?<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #67514 üzenetére
Jaaa, azt hittem az is sima. Akkor jobb is, hogy a TT-t vettem, mert én utálom a többpólusúakat. Akkor ok.
Mondjuk nálam így is megvan a jelenség, bár nem olyan erősen. Bár az is lehet, hogy még nem mentem eleget, hogy a kocsi áttanulja az új gyertyákat vagy mit tudom én.
Őszintén szólva: szarok is rá. Van egy szint ami felet nem érdemes stresszelni egy 17 éves 400ezret érő autón. Kapott jó gyertyát, jó a hézag, Denso a trafó, innentől kezdve nem görcsölök többet rajta, menjen ahogy tud. Csak a nagyobb hibákra figyelek, apróságokon már felesleges fennakadni ami nem okoz hosszútávon se problémát.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Az lehet, hogy a Megane-ba nekem K4J 750 motor van? Most nézegettem az eredetvizsgás képeket és mintha azon az látszana, bár nem volt fókusz hiába van róla 3 kép is és alig tudom kivenni belőle.
-
Bass
addikt
válasz rob210 #67517 üzenetére
Előtte is csinálta (bosch volt benne) de mióta beleraktam mint ha jobb lenne,lehet h a régi meg ez sem jó? Most rendeltem ismét elvileg hozzávaló densot hátha,lehet tudni mi a gyári ajánlás ? Amúgy ezzel mi a baj,más hőértéke van talán? Annyi féle van h nehéz kiigazodni és mindenki mást mond.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
FRENK1988
veterán
Sziasztok!
Tudnátok segiteni, hogy miert érhet bele a dobbetétbe a kerék? A jobb oldalon jobban es akkor is csak akkor ha jobbra fordulok. Lehet koze hozzá, hogy jobbra húz a kocsi?
Igaz nem gyári(205/50 R16) a méret hanem 205/55 R16. ET szám is stimmel.Gondolom ennyi nem lehetne probléma.
Lehet-e összefüggés a gyengélkedő lengéscsillapító és e probléma között?[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
rob210
Topikgazda
válasz FRENK1988 #67524 üzenetére
Elég sok minden lehet, de élek a gyanúval, hogy a felni gumi kombó a fő ok.
Tudtommal azalatt ugyan az a futómű van mint az enyém alatt, arra meg gyárilag is 15" volt a plafon.
16" széles gumi magas oldalfal egyenlő megváltozott futómű geometria.A másik ikyen ami csak egy oldalon jelentkezik az a rugótörés. De ha mind a két oldalt beleér akkor halmozottan hátrányos a kocsi és több probléma öszeadódásából jöhet ki a végeredmény.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Nordik #67527 üzenetére
Ahogy nekem a K20TT-vel is megmaradt. Szerintem lehet a trafók kezdenek amúgy megfáradni, csak a Denso az működik így is élete végéig ezen a hibajelenségen kívül és ezért nem gyanakszunk arra. Hát én ezért nem fogok trafót cserélni, úgyhogy kiderülni nem fog.
[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
válasz Nordik #67527 üzenetére
Tegnap mondja ugyan ezt a hibát a kollégám h az övé is ilyen érdekes.a hibatárolóm és az övé is üres. Igaz az övén most lesz okoskerék csere majd meglátjuk mire jut vele. Én meg ha megjönnek a densok megírom h mi lett.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
Nordik
őstag
Tudom beszéltünk privátba.
Ha cserélik neki az okoskereket, jó lenne többet tudni.
Egyébként én egy helyi kifejezetten csak francia autó szervizbe vittem el ezzel a hibával, ránézett clip-el és semmit nem talalt. Ő is valamelyik trafora gyanakodott inkább. De eddig működnek.
-
Tosee
őstag
Sziasztok!
Clio 2 be merre találom a benzin szűrőt?
Évjárat: 2001
1.2 16v 75le
Motorkód: D4FB712[ Szerkesztve ]
A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #67518 üzenetére
1, A másik felén az azt jelenti hogy szedjem szét az UPC(? - a kültéri biztis egység) burkolatát és a nyák másik oldalán, vagy valahol alatta/akku alatt kellene hogy legyenek a nagy biztik?
2, Jut eszembe, mérjek egyet a generátor és az akku között hogy van-e fesz, és reménykedjek hogy nincs (elvileg akkor egy mamutbizti ment ki; mert ha van fesz, akkor az nagyobb szopónak tűnik )?
3, Fizetősen legalább lehet valaki, aki tud némi iránymutatást/rajzot adni hibakereséshez? Egybe vannak a kábelek eléggé kötelgelve, 'vakon' meg elég nehéz hogy azt se tudom miket keressek (hány egység/bizti van).
4, Ha elakadok ezzel, Kom-Egom, esetleg Bp környékén tudtok esetelg olyan javasolni aki ilyet javít (és nyilván már látot párat közelről)? (2014 Mégane)
5, A rögzítőfék esetemben ha jól sejtem -ha nem találom meg a hibát- leszerelős történet lesz? Mondjuk nem szedtem még ilyet szét/le, nem tudom hogy szorít rá (gondolom itt nincs belső dob, hanem a munkahengert/betéteket szorítja neki az aktuátor)...
Bass:M2 1.6 16V? A Renault elég alacsonra a rakja a lécet a gépkönyvben, konkrétan az A3-as olaj a létező legalapabb. Annyira, hogy a tizenéves Briggs motoros fűnyíróba is jobb olajat írnak elő; és nyilván nem egy kategória a kettő. Én a sajátomba első körben egy A3/B4 0W30ast (SL) céloztam meg, de utána találtam meg hogy RN0700as minősítést tud pl az eneos A5-ös 5W30as olaja, amikor kb minden szempontból jobb (és igen, hígabb is) mint ez az Elf amit most vettem. Árban a 40es GrouI/II-es olajakhoz képest alig van különbség, nem is értem minek írnak elő ilyet/minek töltenek bele szerelők is ilyet (beleértve a márkaszervizt is) mikor sűrűbb, instabilabb/kevésbé tartós, kosz oldási/lebegtetési képességei is rosszabbak.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Hivatalosan: igen, jó bele.
Egyébként: miért nem raksz bele normális olajat? Nem az a kérdés hogy miért igen; miért ne?
Olajinfo.hu vagy mazda doktor anyagait érdems átfutni akit érdekel egy picit az olajtéma, vagy Gajdán Miklós közérthető videóit.
Évente nem szeretek 3-4000et ezen spórolni; inkább minél kevesebb ideig tartson hidegen a sűrűbb olaj okozta kopás(ha közben alacson fordulaton az ember meg erölteti a motort mikor még nincs normális olaj áramlás), járjon könnyebben/kevesebb energiával a motor, legyen minél hosszabb idieg stabil, lebegtessen minél több koszt, minél kevésbé járuljon hozzá a koksz kialakulásához.Általában a castrol.de oldalon nézem meg mi az ajánlott olaj, mert kishazánkat valmaiért melegégövi országnak sorolja be, illetve néha akkor baromságot dob a magyar oldal ami még oda sem lenne igaz. Megnézem -ha van- a gépkönyvet; a szabványt. Ha ismerem a partner olajcéget (mint a psa-nál a total vagy az elf) akkor náluk is van hogy ránézek, mert sokszor újabb infó van, mint ami a tizenéves gépkönyvben szerepel. Pl így kiderül hogy az ezeréves gépkönyvben nem ltező olaj (A5) is simán mehet a TU motoroknak, és tényleg, halkabb vele, a fogyasztásra is van egy hangyáni pozitív hatása, és jobb állapotú hosszabb távon. 2-4 helyen megnézni sem több mint 5 perc.
Jó olajjal sokat, nagyon sokat kibírnak a mai (2000től) motorok,nem egy nem két példa van fél, akár 1 milió km-re. Sűrű silányabb vackokkal garantáltan nem fognak ennyit elmenni.
gixxergabi: Igen, valószínű, a 60/80A+ -os biztiket.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Bass
addikt
válasz MC Pite #67541 üzenetére
Szia hogy érted hogy miért nem rakok bele normális olajat? Ez az olaj amit linkeltem nem az? Azt hittem normális minőség,de elvileg az elf oldalán nem is találok jobbat(vagy csak én nem tskáltam 😀)És a gyári könyvében is ez van. Milyen típust érdemes akkor bele rakni? Teljesen meg vagyok keveredve,azt hittem h a legjobb olaj amit kaphat. Amit linkeltem annak is meg van az RN0700 minősítése.
[ Szerkesztve ]
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
Igen, ezekbe az SXR900 5W30 kell. Az API szintet teljesíti, az Acea szintet teljesíti, megvan neki a Renault minősítése is és minőségi olaj amúgy is. És gyári is.
Vannak motorok ahol az idő múlásával kiderül, hogy a gyártói ajánlás fos, ott el kell térni tőle, de a Renault ezen motorjai már 99 óta léteznek és a masszív tapasztalat is bebizonyította hogy ezekbe jó a gyári olaj.5W40 is elmegy benne, de nem szoktuk ajánlani, a 10W40 (meg az általában ezekhez tartozó rosszabb Acea és API szintek+félszintetik csak) már kinyírja az okoskereket. Tehát lefele nem érdemes eltérni, felfele meg felesleges. Lehet bele jobb olajat tenni, de ebből az autó az égvilágon semmit nem profitál, ezt is az idő bebizonyította, hogy sem magasabb API, sem magasabb Acea, sem hígabb olaj (0W30) használatával nem lesz tartósabb.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
MC Pite
veterán
Mint többen írtuk már, igen.
A jósági sorrend:
A3 > A3/B4 > A5/B5 általában (nem a nagyobb szám a 'jobb', de jelen esetben ez a sorrend). Ugyan a B az dízelmotorokra vonatkozik, de a második magasabb minőségi szint mint az első.
Enyémbe a márkaszerviz természetesen 40es olajat rakott , a szokásosnál langyosan is sűrűbb már. Bár ha most nem állok neki a cserének, nemsokára elhagytam volna a leeresztőt és akkor már mindegy lenne... Egyébként 3 napi állás után már van a keréknek hangja (104E km).Kaptam egy biztosítékos pdf-et, innen küldte valaki? Ha igen, köszi!
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen