- Computex 2024: Wi-Fi 7 mesh router az Acer receptje alapján
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Microsoft Excel topic
- Hálózati / IP kamera
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen program, ami...?
- XPEnology
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Ahha na így, hogy teljes életkép van már tudom mi a baja.
A lendítőkerék, nem lett felszabályozva kuplungozáskor.
Azt illik kicsit 3/5 ° al befelé szabályozni, hogy ne keletkezzen vákum azaz ne tapadjon fel a tárcsa a lendítőkerékre.
Nálad ez a baj, hogy ahogy a kuplungtárcsa pora beszorul a lenndítőkerék és a kuplungtárcsa közé frankón "rácuppan" és ezért tudod, csak másodikra kivenni sebességből.
Próbáld meg alul sűrített levegővel megfújni a lendítőkeréknél.
Ott van egy rész ami fedetlen. (ott szokás megfogni vezérléscserekor a lendítőt)Renault power
-
harry
veterán
válasz rob210 #67752 üzenetére
Bár új nekem úgy általában az autózás, így kérlek nézzétek el ha kezdő kérdés, mi az ami ekkora gond 10w40-nél? Amit specifikáció alapján értek ebből, az az, hogy az 5W30 'folyékonyabb' nagyobb hidegben (bár nem hiszem, hogy ez itthon annyira releváns), viszont veszít a kenőképességéből nagy melegben (mert 'folyékonyabb', így kevésbé képez egybefüggő olajfilmet). Ez így nem tudom mennyire pontos, főleg szintetikus olajnál. A 'hideg' érték nem tudom mennyire indokolt, de ilyen logika mentén akkor az 5W40 még jobb lehet, hiszen mindkét 'irányban' tágabb intervallumot fed le, nem?
Autó: ugyan még nincs meg a válasz, de itt ez a kép a kopottas matricáról (+ motortér, sapka) én nem tudom kivenni, sajnos a dátumot sem. link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MaXX81
tag
válasz rob210 #67751 üzenetére
Azt nem tudom mivel dolgozni is kocsival járok és meló után egyenesen az autószerelőhöz vittem ahol ott kellett hagyni, majd mikor végzett, szólt telefonon hogy mehetek érte. Légszűrőhöz nem is lett nyúlva illetőleg onnan leágazik egy cső ami a szelepfedélhez csatlakozik, gondolom csak az lett lehúzva. Ha falsot szív azt lehetne hallani is nem?
-
#89309696
törölt tag
A W betű két oldalán lévő számok viszonyítási számok, nem kimondott folyási képesség. Egy pl. 0W40 és 15W40 között nem csak az a különbség, hogy hidegen folyékonyabb, hanem melegen is folyékonyabb lesz csak nem annyival jobban.
5W30-at ír elő a Renault, ezt használja itt nagyjából mindenki és tökéletesen üzemel is vele. Én előbb megpróbálnám az 5W30-at bele, aztán ha nagyon gyorsan fogy belőle akkor raknék csak 5W40-et. Tehát fordítva ahogy Rob tanácsolta.A 10W40 egy ilyen tipikus berögződés a szerelőknél, hogy az mindenbe is jó. Ez olyan, mint a gumisoknak ha fingja sincs a guminyomás értékről minden 2.2-re fújnak.
A vezérlésmódosító nélküli motorokat, mint a tied is, nagy valószínűséggel nem bántotta drasztikusan, de amibe már van okoskerék azt tönkreteszi pár év alatt a 10W40 olaj.A képek alapján ha jól látom Filtron szűrő van, az legalább jó fajta. Az olaj színe sem koromfekete, ez jó jel és nem lehet túl öreg. A matrica jóval régebbi olajcserére vonatkozik, azóta már volt cserélve.
-
atosan
addikt
Sziasztok
Bal elöl kb minden 10-ik indulásnál koppan picit, lendületesebb nagyobb ívű bal kanyarban gyorsításnál kicsit kattog. Mire számítsak? Féltengely csukló? Megane 1/2 kombi, 1.6 16v, 2000 év, K4M[ Szerkesztve ]
Maine coon
-
rob210
Topikgazda
-
nhpeti
tag
Renault Clio II (2004, 1.5 dci 82) -n milyen műanyag burkolat van az autó elején? Ahogy néztem a lökhárítóhoz kapcsolódik kis fülekkel, gondolom a hűtőt lenne hivatott alulról védeni. Na ez a dolog édesanyám autóján szanszét van törve, a fele lafog és unom már, hogy kétnaponta alá kell feküdni visszanyomkodni a helyére hogy ne zörögjön Viszont nem találok semmit a neten csak a nagy motorburkolatot ami viszont hátrébb van bőven, nem arról van szó.
Valakinek valami ötlete aki csinált már ilyesmi? Egyáltalán érdemes vele foglalkozni vagy csak szedjem ki ezt a törött műanyag elemet. Véd ez egyáltalán valamit?[ Szerkesztve ]
-
ЯΞD
senior tag
Sziasztok
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy lenne egy 2013-as Fluence 1.5dci csodám és elkezdett egy olyan hibát produkálni, hogy néha nem mutatja a sebességet és nem számolja a kilométert. Esetleg valami tipp, hogy hol keresgéljem hibát?
-
harry
veterán
válasz #89309696 #67758 üzenetére
Kösz az infókat, nyilván beleteszem ami a legjobb, csak érdekelt mi-hogy működik Legyen akkor 5W30, a szűrőknek kicsit utánaolvasok.
Elkértem most a szervizadatokat, így állunk:
2015.06.16. műszaki vizsga, fékbetét és -tárcsa csere 118800 km
2015.07.08. zavaró hang megszűnt, légkondi hiba megvan
2015.09.01. akkumulátor csere
2016.03.29. bal első kerék csapágy cseréje
2016.06.07. olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserék, zárjavítások 136400 km
2017.02.14. olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserék, fagyálló csere, vízpumpa csere, vezérlés csere, (vezérműszíj) 150200 km
2017.07.27. műszaki vizsga, szellőzőben cseréltek lapátot, légkondi feltöltése
2018.02.13. olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserék 164420 kmCimbora elég lelkiismeretesen vezetgette, 2012-ig minden tankolás adat is megvan Igen ez a mostani csere 1.5 év és 13k km után valóban esedékes. Én terv szerint vagy évente, vagy 10-15k között tervezek cserélni, de szerintem az évi futás nem fogja ezt elérni, ezért is írtam így.
rob210: amit én eddig láttam hivatalos doksit / netes leírást, azokban szerepelt a 10W40 is, azért kérdem. Nyilván a jobbat akarom venni, csak érdekel, hogy akkor miért van a támogatott listán egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Adam8199
tag
Sziasztok.
Renault thalia 1.4 2003 tipusba milyen torx csavarok vannak?Milyen torx csavarhúzót kell hozzá vennem?Válaszokat előre is köszönöm.Audi A4 B5
-
#89309696
törölt tag
A Renault gépkönyve kicsit hülyén írja az olajokat, mert üzemanyag takarékos meg optimális teljesítmény néven reklámozza.
A benzinesekhez írja a 10W40-et sőt a 15W40-et is az igaz, de az a régi 8 szelepeshez van.
A 16 szelepeseknek az 5W30 kell, nem is ír mást oda. Csak mivel a fent említett fantázianevekkel illették (akkoriban ez modernségnek számított ezért emelték ki ennyire) ezzel megtévesztették az olvasót, ezért is rakhatták bele sokan a 10W40-et, mert alapból azt írta, de az a 8 szelepeshez van.[ Szerkesztve ]
-
veréb
tag
sziasztok
megcseréltem az első 2 kereket a hátsó 2-re ha továbbra is fenn áll a rezgés akkor legalább kihúzhatom a felniket a hibalehetőség listáról. Amit észrevettem , hogy a hosszabbik féltengely hosszirányban kottyan minimálisan, ez normális?
Még azt elfelejtettem megírni , hogy ha felgyorsulok 150-160-ra és kiveszem üresben akkor nincs remegés 135-és 140 között csak is akkor ha sebességben van ha úgy lassulok 160-ról 120-ra hogy sebességben van akkor is remeg[ Szerkesztve ]
nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
Bass
addikt
Sziasztok megane 2-höz nincs klasszikus szelepfedél tömités? Keresek de csak tubusost találok. Az egyik trafó olajos gondolom ez lehet az oka. Nincs valakinek hozzá szerelési segédlete? Megane 2-n még ilyet nem csináltam.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
salieri.
őstag
Sziasztok, Thalia nem nyit ki kulccsal műszerfalon nem villog a piros LED.kulcs mindkettő jó ,koszorul de nem kap üzemanyagot,így be sem indul,hol kezdjem?
-
maxatesz
tag
Sziasztok! Renault megane 1.4 , 16V 2000 èvjárat:mostanában többször kell indítanom,hogy elinduljon.AC pumpa megy ,mert hallom,lambdaszonda ,szabályoz,alapjárat jó,önindító tekeri rendesen.
-
#89309696
törölt tag
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #67789 üzenetére
De nála az immo nem villog, szóval a kocsiban ment tönkre, nem a kulcsban. Persze valószínű azt is javítani tudják ők.
Megvan azért a poénos szarfranciázás feeling, nekem tetszik ez a groteszk hozzáállás. -
salieri.
őstag
válasz molnarpeter #67792 üzenetére
Jarokepesse lehet tenni valahogy?
-
rob210
Topikgazda
válasz salieri. #67788 üzenetére
Itt nem a kulcs a hibás hanem az immo.
Ács Márton, Flórizs Józsi profik ebben én ezzel nem foglalkozom, konkrétan az egész immoegységet kikódolják a vezérlőből így nem okoz gondot soha többet.
Létezik egy immó kód de ahhoz be kell menni a renaultba és minden indítás elött be kell pötyögni, valamint a gyári fejegység is kell hozzá kényelmetlen megoldás.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
FRENK1988
veterán
Ha mar kulcs es immo...
Nekem olyan gondom van, hogy van ket kulcs az autóhoz. Az egyik kulcs tökéletes, de a masik nem nyitja a kp zárat, csak az ajtózárba téve lehet nyitni, az indítás tökéletes.
Próbáltam mar tanítani, de semmi reakció.Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Gondolkodom egy Megane IV vásárlásán (Berline). Azt nem tudom eldönteni, hogy 1.6SCe vagy 1.3TCe legyen. Van itt valaki akinek van valemelyik a kettő közül? Tapasztalatok érdekelnének. Az 1.6 ha jól tudom már régebbi motor, ebből kiindulva nem igazán lehetnek nagy betegségei. Igaz ebből már nem is igazán kapni, csak néhány helyen. Egy Megane II-t váltana (1.5dci 106le).
Csak városon kívül lenne használva, nem pályázni (napi kb 90km).[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
Új hozzászólás Aktív témák
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Computex 2024: Wi-Fi 7 mesh router az Acer receptje alapján
- Milyen TV-t vegyek?
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Opel topik
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Inspiron 3140 - Királyunk ajándéka
- Bestbuy játékok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs