-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
-
rob210
Topikgazda
Más kedves hobby szerelők!
Nyomatékosan felhívom a figyelmeteket!
Az olajszűrőt kézzel kell felcsavarni és érdemes megkenni előtte pici motorolajjal a tömítést.
Akkor nem fog 26ezer forintba fájni a következő olajcsere ahol eltörik a szűrő 170 Nm nél a körmöskulvs alatt
Sose cseréltem még 2.5 órán át olajszűrőt.
Inkább feladtam eddig.
De ezt muszáj volt leszedni.Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #68455 üzenetére
Azt gyanítottam, mert kettesben tiltás van 80-nál kb. és 4000-nél 125-tel megy, ellenben egy török 1.6-os az 4000-nél 140-et megy és 6000-nél 205-öt, tovább nem bírt pörögni, mivel onnantól már esik a teljesítmény, hiába lenne még 6600-ig útja. Az enyém meg 180 körül megy, nem tudom pontosan mert mikor ennyivel mentem egyszer, nem az órát figyeltem.
Aztán ugye dombmászás közben zavaró, hogy ha nem akarom tiltásig pörgetni akkor már 60-nál vége van és válthatok és akkor még harmadikban is másznia kell, mire egy egészséges 100-at elér lemegy a nap.
Úgyhogy nem elég, hogy nyomatékszegény, még irtó rövid a váltója is. Hát ez kurva jó.
Cserébe ahol mások vadul váltogatnak vissza negyedikbe, én meg se mozdulok ötből csak suhanok, és 100-ról is tud még gyorsulni. -
diablo1984
veterán
-
harry
veterán
válasz #89309696 #68459 üzenetére
Most pontosan nem tudom már, de nekem is ilyesmi rémlik a múltkori utamról, hogy 3800-4000 körül járt már ha ilyen 130-140 környékén mentem (1.4 16v szedán).
Lámpa: köszi a tippeket. Az a baj, hogy ez a ~17k -s megoldás még lehet érdekelne is Na meglátom még, egyelőre nagyon nem prioritás, de ősztől, hamarabb sötétedésnél mindkettő jó szolgálatot tehet... meglátom, hogy alakul eddig.
Olajcseréhez cuccok megrendelve, hétvégén megcsinálom.
Nem, nem terveztem kulccsal ráhúzni a szűrőtTheoretically, this damn thing oughta work now.
-
murlock
csendes tag
válasz murlock #68444 üzenetére
Sziasztok ismét!
Kicsavaroztam, megnéztem a trafókat, az 1esnél a gumitömítés már nagyon el volt nyúlva, és befolyhatott mellette egy pár csepp víz, valamint egy kis por is bemehetett.. kipucoltam mindegyiket (többit csak áttörölgettem) visszaraktam és most minden hiba megszűnt!
A gyertyakulcsom sajnos rövid lett, de holnap kapok hosszabbat és mennek bele a denso gyertyák, aztán megírom a - remélhetőleg - végeredményt.
Az új trafót elraktam tartalékba, egyelőre még várok a cseréjével. (Ha újra előjön a tömítés és gyertya csere után akkor cserés lesz)
Ti mivel törölnétek meg a trafó "hüvelyt"? (Az 1-esnél kicsit megtörölném hátha maradt egy kis por..)Köszönöm a sok segítséget, remélem a jövőben én is tudok segíteni Nektek.
-
gergo5991
őstag
sziasztok, renault megane 3 (2010,1.6,16v)-masban hol található a csatlakozó a klima töltéshez?
[ Szerkesztve ]
-
Morales72
csendes tag
válasz murlock #68462 üzenetére
Nincs is jobb annál, amikor helyreáll a rend, és újra szépen jár a motor. Szerintem most már rendben leszel. Ha kitakarítottad és egyből rendesen ment, akkor csak a nedvesség babrált ki veled. Ahogy anno velem az R9-nél.
Mindenkinek köszönöm a tippeket és a privát üzeneteket. Eddig egészen egyszerűen nem néztem meg őket. Szorri. Most pótoltam.
@Fehér Farkas: Mindenképpen megnézetem ezt a Megane-t holnap. A kereskedőben nem igazán bízok meg, de ez nem csoda. De úgy vagyok vele, hogy nem kereskedőt veszek, hanem autót, és ha van valami nagy gáz vele, akkor az 1 órás átvizsgálás alatt remélhetőleg kiszúrják. Az autót amúgy már lealkudtam 550-re, tehát onnan indulunk. Viszont most, hogy kicserélték a tárcsát (ha igaz), pénzt buktak rajta, úgyhogy nem valószínű, hogy nagyon akarnának még engedni az árából. Kivéve persze, ha holnap találnak még valamit az átvizsgáláson, mert akkor azt is megpróbálom lealkudni a vételárból. De majd meglátjuk, most még túl sok a "ha".
"I'm too old for this sh.t..."
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #68456 üzenetére
Ugyanezen felindulásból leptem meg magam egy LS933-as Purfluxhoz való 76/14F-es olajszűrő leszedővel, hogy mostantól az azzal egyező gyári megy rá, és kész.
Anno amit te tettél fel, teljesen szabványosan, beolajozva a tömítést, rágyógyult rendesen, de úgy, hogy az első próbálkozásra el is szaggatta a lidl-ös leszedőt, a láncos elforgott, a körmös meg csak megroppantotta, végül a csavarhúzót átdöfős megoldással jött le.
Az utolsót már ezzel a “sapkával” szedtem le, elsőre, pöccre, bár kellett hozzá nyomaték bőven.Jelentem, a f@sz kivan a felső-hátsó motortartó kutyacsonttal.
Febi: cca 10 honap alatt kuka.
Gyári, egyik oldalán Renault, másik oldalán Nissan gyári kóddal: 3 hónap alatt kuka.
Hutchinson: detto, bár elvileg ez a gyári is.Nem szakadt el, egész egyszerűen a szabadon mozgó részen a gumi melegen annyira felpuhul, hogy rámelegítve hajszárítóval, lötyög benne, míg újonnan masszívan áll benne. Hidegen jó, melegen nyekken.
Van ennek valami beszerelési trükkje azon kívül, amit a gyári leírás mond? Valahol alá kellene pluszba bakolni a blokkot, váltót valamelyik ponton, és úgy előfeszítve meghúzni a csavarjait, vagy el kéne forgatni valamelyik irányba a mozgórészét? Csak, mert a gyárinak, a Nissan jelzéses oldalán vannak számjelzések, amik pont kiadják azokat a pontokat amennyit mozgatni lehet a vázban, kb 30-30 fokot egyik és másik irányba.
Vagy ez csak egy jel, hogy itt az idő gyűjteni kettőstömegű cserére, mert már nem látja el a feladatát, annak ellenére, hogy effektíve indításkor, és leállításnál nincs hangja.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
LamerGyuri
senior tag
Én egy francia gyerektől vettem használtan FOG101-et. Az itthon vásárolt beépítőkerettel együtt is olcsóbban megúsztam
De legalább végre tudom, miben különbözik a FOG102: kivették belőle a kanyarkövető, DIM, és vészjelző funkciót."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rolio1
tag
válasz CactuS #68386 üzenetére
Itt találhatsz inspirációt, ha még nem nőttél ki belőle...twingotuning forum
-
rob210
Topikgazda
válasz Morales72 #68445 üzenetére
Scenic volt és igen.
Szakadt vokt az fhp jeladó kábele.
Ezért ki lett vezetékelve.
De a kolléga mire eljutott a motorvezérlőig a két kábellel, sikerült felcserélnie. Így ellenállás volt rajta, csak éppen a jel teljesen megborult.
Lehet apróságokkal sokat szívni.
Mindegy megdicsértem jó lett, elégedett a tulaj.Renault power
-
mycso
Topikgazda
Hi, laguna3-hoz mennyi fékfolyadék szükséges?
Első-hátsó tárcsa+betét csere van kilátásban.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MC Pite
veterán
1, Összesen 1 féle chipdesign van, ami használáható a régi lámpákhoz (ami olyan mint a Philips ZES, Soul CSP, stb).
2, Nem legális, bár az ilyenek (retrofit) vetített képe jó. Vetített kép az enyémben,H4. Osram/Philips lobbizik érte egy ideje, de valamiért nem engedik (inkább lennének legláis alternatívák, mint hogy a használhatatlan szarokkal legyen telítve a piac).
3, Rengeteg a gagyi, itt (lumenetnél) már akadnak normálisabbak szerencsére. Normális hűtés (beleértve a pasztázást is) és zavarszűrés nélkül ló...rt sem érnek. A Phil...öhm, Narva és az Osram Gen2 közül előbbi fénye több egy picivel, ha ez számít; utóbbi egy emelt fényerejű izzó szintjét tudja 'csak'.
4, Általában nehézkesen férnek el. H4 sima ügy, de pl általában H7 mögött dekli van. Van, hogy a lemezes izzórögzítés nem bírja stabilan fogni, vagy nehéz ráhajtani a rugót, vagy a nehezbb bordától remeg a fény; lehet pár buktató. Sőt, foncsoros és projektorosba is lehet hogy másféle kell (utóbbiba van amikor csak a forgatható jó).
5, Mosó (és szintszabályozás) 2000 lumen felett kell, egyik sem éri el (a legjobbak 1800 körül vannak). Persze ez elméleti, mert ugye illegális . Kétszer voltam műszakin ezzel, normálisan világít, nem vakít, szépen be van állítva, nem kötözködtek érte. Anno ennek 25k volt párja, kínából (NSSC 5S Plus).
Az új ledes fényszórók és a D5S xenon ezért ússza meg, mert a szabályozást/mosót megspórolhatják.+1: (H7) Izzóból ami elég erős, kicsit fehérebb és még nem rohadt drága és nem annyira tiszavirág életű, az pl ez: [link] (Ha valakit érdekelne, egy pár eladó; mert úton az Ultinon szett. )
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Gabady
aktív tag
válasz MC Pite #68473 üzenetére
Én azt tapasztaltam, hogy a sima foncsoros lámpákba csak a sima halogén izzó világít szépen. A LED, Xenon mind mind kurvasok fényt szór mellé. Én végül ezért döntöttem amellett, hogy átalakítsam a fényszóróim. Nyilván az auto szintszabályzás az hibádzik, de a lámpamosót kiépítettem, és első ránézésre szerintem nem lett egy gagyi ....
Meghát ugye ez sem lenne legál.
Videjó*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Morales72
csendes tag
válasz #89309696 #68448 üzenetére
Megvolt az átvizsgálás. Találtak ezt és azt. Lényegében kiderült, hogy az autót körbefényezték. Volt, ahol 600 mikront mértek. Egy gömbtámasz, egy lengővilla és néhány szilent gatya. A hátsó gumikat cserélni kellene.
A tárcsa, amit cseréltek, bontott.A CO túl magas.
Az átvizsgálás közben az autót melegen leállították, utána alig akart beindulni. Harmadjára nagy nehezen feléledt. Járt a motor még vagy 4-5 percet, aztán rádugták a szondát, hogy megmérjék az emissziót. És akkor 2500-as fordulaton olyan 30-40 másodperc után szépen elkezdett füstölni az autó. Kéket. Utána alapjáraton is pöfögte a kék füstöt. Nekem ennyi elég is volt.
"I'm too old for this sh.t..."
-
Morales72
csendes tag
-
emre
veterán
válasz Morales72 #68479 üzenetére
Én az év eleje óta keresek, és június 23-án vettem meg a Scenicet. Javaslom te is bővítsed a szóba jöhető típusok körét.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Bass
addikt
Szia rob210
Talán te tudsz segíteni. Az alapjáratom még mindig nem az igazi és már nem tudom mitévő legyek. Minek van konkrétan köze az alapjárat szabályzáshoz? Már ott tartok hogy kicserélek mindent 🤨
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
-
Bass
addikt
válasz #89309696 #68484 üzenetére
Még nem cseréltem mindent csak már más megoldást nem látok,egy pillangoszelep pucolás ota szenvedek, azota volt diagon(ha igaz mert nem láttam) illetve pillango szelep betanitáson márkaszervizben. Ki lett cserélve a tömités is gyári ujra ,gyertyák ,a csöveket átnéztem én nem látok rajta sérülést,annyi h 3 trafo beru 1 még gyári(de a gyertyakép oké) viszont most rendeltem még 1 berut hátha,több ötletem nincs. Klima nélkül még okés csak néha tartja 1100 körül aztán ha visszamegy akkor szép az alapjárat de klimával többször magas illetve ha kiveszem menet közben üresbe akkor pörög ahol állt és vagy adok egy gázfröccsöt vagy motorfékezek akkor lemegy. De nem dadog
[ Szerkesztve ]
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
Na akkor tisztázzuk miután jött elő a hiba?
Mit tettél ellene eddig pontosan?
Évjárat, hány lovas?
A vízhőfok rendben?
Illetve klíma nélkül nem csinálja?
Csak azért, mert a klímakompresszor kezdődő halálánál is ezt csinálja emeli a fordulatot, mert érzi, hogy nagyobb a terhelés.Ha klíma nélkül is csinálja akkor más irányba kell elmenni.
Minden esetre látatlanba nehéz ügy lesz, de igyekszem.Renault power
-
Bass
addikt
válasz rob210 #68487 üzenetére
Gondolom messze laksz tőlem 😀
Noh akkor megpróbálom leírni. Ami történt raktunk bele új gyertyákat azután kezdte hogy furán indított akkor javasoltad hogy pillangó tisztítás,leszedtem pucoltam vissza jött a hiba. Akkor klimával és anélkül is magas volt az alapjárat(klimával magasabb). Kiderült h ugyan gyári a gyerty(2 polusu) de nem ebbe valo. Raktam bele gyárinak megfelelö densot ugyan az. De megcsináltam azt a gyujtás be,ki majd gázpedál dolgot javult. Visszaraktam a gyári rönyó gyertyákat majd elvittem h rakják rá gyári cuccra és alapértékeket állitsák vissza,azt mondták az volt a baja tény h jobb lett sokkal de még nem az igazi. A tünet klima nélkül most már csak 1000 max 1100 de nem végig hanem csak 10-20mp ig és motorféknél a pillanatnyi fogyasztás 0 ,klímával időnként mint ha magától menne és ha kinyomom a kuplungot észreveszem h ugy marad a fordulat ahol épp tartott,egy gázfröccs vagy motorrékes lasítás után lemegy szépen 850 köré .Kocsi megy,indul szépen nem dadog,viz höfok oké,nincs hibajelzés klima hamar és jól hűt. Ma pécs szeged táv 6,4 literes fogyasztás (kb 120km klimázás is volt benne) Amikor megvettem volt vezérlés,okoskerék,szolenoid csere is de ezek után még jó volt. A pillangó szelep pucolás/leszerelés ota van ez a gondom. De ha már a renaultnál sem találtak semmit akkor nemtom mi legyen. Tuti nem igy kellene müködnie. Most megjött az uj trafo igy már mind a 4 beru lesz. De a lényeg h a foljoszelep puceva után indult a gond[ Szerkesztve ]
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
#89309696
törölt tag
Robi az a bikafejes csávó, a topikgazda. Gazdagréten van a műhelykomplexuma Budapesten, ennyiből már betudod határolni, hogy el tudsz-e menni hozzá vagy nem.
Én sajnos nem, pedig nagyon jó volna ha kipucolná a fojtószelepemet és alapjárati motoromat és lepasztázná a tömítéseket, lenullázná az alapjárati értéket. De ezért nem autózok 200 Kmt oda majd ennyit vissza.Könnyen előfordulhat, hogy a kocsim élete végéig már így fog menni, tekintve, hogy másfél éve ígérem neki a kipucolást és nem kapta meg.
[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz MC Pite #68473 üzenetére
Köszi
Egyelőre rendbe teszem a kocsit, aztán meglátom mire érdemes még költeni.Más: sikerült beszereznem 60-as és 80-as fél-flexibilis alu csövet, holnap lehet megpróbálom beszerkeszteni a szétfoszló légcső helyére.
A tengely kopogás kissé aggasztó, illetve alacsony fordulaton mintha valami súrlódást is hallanék... Aztán lehet csak aggódok, mindenesetre remélem rosszabb nem lesz addig, míg nem jut el szervizbe... (utána meg aztán végképp nem )
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Ha nem muszáj ne tekerd ki teljesen a kormányt meg kitekert állapotban ne rúgj rá a gázra, mert azt nem kedveli ilyenkor már. Azon kívül még hónapokig elkattog egyébként mire szétszakad szóval nem kell pánikroham szerűen szerelőt keresned ma, de lehetőleg nyaralni ne indulj már el vele.
-
Mukucs
senior tag
Srácok. Az oké klímázáskor, h visszafogja a verdát. De az is normális, h “hangosabb” a motor tőle?
thx
-
Bass
addikt
válasz rob210 #68489 üzenetére
Hogy lehetne tutira ellenőrizni ezt a szorulást? Mert látni nem látom rajta persze ettől még szorulhat ,bár a csavarokon nem lehetett állitani,huzzam le a csövet hogy lássam és nézzek rá ugy? Ezért nem vennék egy új pillangót
[ Szerkesztve ]
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
Új hozzászólás Aktív témák
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Vírusirtó topic
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Opel topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Anime filmek és sorozatok
- Háztartási gépek
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest