- Kanada feltalálta a Netflix-adót
- Windows 11
- Asustor NAS
- Aliexpress tapasztalatok
- 2 nm-es chipeknél is modernebb lapkákat fejlesztenek az EU-ban
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- New York visszafogná a közösségi média algoritmusait
- Vírusirtó topic
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
pubos
tag
válasz forceberg #69250 üzenetére
Pedig nem nagy dolog legalábbis szerintem.Ma kivettem megfordítottam a görgőt most jó de szerintem nagyon hamar újra rákezd.Ezért gondoltam kicserélem kovácsautonál néztem nem vészes az ára.De mivel bárdi közelebb van megkérdeztem de a csávó azt kérdezte hogy melyik fele mert nem mindegy.De kovácsnál meg nincs külön jobb meg bal ha jól láttam.
-
salieri.
őstag
válasz salieri. #69231 üzenetére
Na megnézve az autó, első blikkre rendben van, viszont a klíma nem indult be,ablak egy ponton mintha egy pillanatra megakadna a vezetőoldalon.Vezérlés 3 éve lett cserélve.Olajfolyást nem láttam, mivel a motor lemosva.szépen indul ,nincs hangja az okoskeréknek.5w30 olaj volt belerakva a szervizkönyv szerint.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Ha már ajtókról megy a diskurzus:
Megane 3 ajtókéder: nyiszorog, holott tiszta, és többször ápoltam szilikonnal. Autótisztítós szerint ez ilyen, cserés.
Van valami gyógyír, vagy csere? (gondolom rendelős, és k..a drága)<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
salieri.
őstag
Kompresszor el sem indul.A motor minden kereskedőnél sajnos le van mosva.megoldjak a klímát , vállalnak rá egy fél év szavatosságot.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz salieri. #69266 üzenetére
Klímával kapcsolatban én továbbra is szkeptikus vagyok. Fél év garancia az annyit jelent, hogy feltöltik és max kibír egy évet... utána megint nem működik, mert elszökött a hűtőközeg. Ha lyukas a hűtő akkor annak cseréje kb. egy százas lesz, mindenképp alkudozz szerintem.
-
MC Pite
veterán
válasz salieri. #69269 üzenetére
Szinezettel töltik amúgy is; ha nem full balfaszok, akkor előtte pár órán át nyomáspróbázzák.
Sztem ne aggódjon azbillető az alkun, évek óta a nulla és eredetvizsga közötti összeget sikerült alkudni kereskedőnél (ha magánszemélynél többet, annyit amivel reális érték felett hirdette). [Aminél többet lehetett volna talán alkudni, az meg ingyen se kellett volna.]<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #89309696 #69261 üzenetére
(#69245) eTrade
Már nem sok értelme lenne, mert az autón kicseréltettem mindent. Ettől függetlenül, ha nem nyugdíjaztam volna, kb 800 ezer környékén állna az óra és a gyári alkatrészekkel. Amikor kicserélték, a szerelő azt mondta, ha nem látja nem hiszi el és ha figyelembe veszi, hogy ez több, mint 600 ezer után ilyen, akkor ez elmegy 1 milliót bontatlanul, pl a vezérműláncon egy kis kopás annyi nem látszott, turbó is, mint az új, kettősön volt egy minimális kopás etc..., de...
Azt én mindig hozzáteszem, hogy ebből a 600 valahány ezerből, legalább 550 ezret autópályán mentem, de ott nagyon és mindig úgy indultam el itthonról, hogy az itthoni moslék üzemanyag még véletlenül se kerüljön bele. Nekem teljesen mindegy ki mit mond, hogy már pedig ugyanolyan, hát egy nagy büdös lfszt olyan, én évek alatt rendesen éreztem mindig a különbséget. 4-5 ezrenként légszűrő, 9-10 ezrenként légszűrő és olajcsere, 30 ezrenként meg minden, tehát üzemanyagszűrő is. Kb két év óta csak a xado luxury drive ment bele, előtte motul, volt olyan hónap, hogy ez háromszor is megtörtént.
(#69251) Gombinyó
Ez motor japán, minden más francia, ami körbeveszi, hát elég szarok is (néhány alkatrész), gondolok itt a tetves zselés bakra, ami 1 évig húzza, az említett, pl ajtóhatároló anyám bravojában 2007 óta meg sem szólalt, egyébként annak sincs semmi baja 225 ezer után. (1.2) és ráadásul ő inkább városban használta, sajnos az sincs már nagyon használva, mert megöregedtek a szüleim. A kiszabott zörgések, amiért belepakolták ebbe a frankó autóba sok gagyi szarjukat, hát felrúgnék valóban pár embert a rönónál. Fehér Farkas te talán ismersz?
És még annyit tennék hozzá, hogy keresztül-kasul bejártam szinte európát, de főleg Németország és ahol láttam Laguna III-ast eladó és pedig láttam jó sokat, azokban még a legutolsó darabokban is volt minimum 300 ezer kilométer.
Ezzel csak azt akarom mondani, ha te itthon kereskedőnél vetted, vagy kintről hozattad (nem hoztad), és abban a hitben vagy, hogy ezekben nincs legalább 400 ezer, akkor gondolkodj egy kicsit. Egyszerűen ezeket az autókat pályára tervezték, akit vett kint egy laguna-t az ment vele és kint lehet ám menni jó sokat, csak úgy szalad a kilométer az órába. Persze lehet kifogni kevés kilométerest, csak azt olyan ritka, hogy nem is létezik. Ennek az autónak nem kell más, minőségi olaj, meg üzemanyag, de az már itthon elég szar, én shell prémiumot rakok bele, ha már megyek vele és tankolni kell, de legfontosabb, hogy ezt pályán meg kell küldeni néha és nem hatba 130-cal. És akkor kimegy a világból.Néha rossz érzés fog el, mikor nem "őt" választom, mikor bepattanok a mercibe, eskü, mintha szomorúan nézne rám (ennek az autónak lelke van), de ma csak is "vele" megyek mindenhova!
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #69253 üzenetére
Nagyon jók azok a fémek, de előtte "be kell csiszolni" az éleket, majd megtisztítod és azzal a kerékcsapágy zsírral (mi is a neve? , komolyan nem jut eszembe), jól megkened, majd berakod, hát az ajtód úgy fog nyílni, csukódni, ahogy még a szalonban sem új korában.
Patentok legyenek pluszban, ha nekiállsz, nálam 3 azonnal tört, mikor a kárpitot (szinte alig) feszegettem, de én direkt emiatt rendeltem 50 darabos csomagot ebay-en fillérekért.
Közben megtaláltam a hozzászólásaim közt rákeresve:
[link], ettől még a kattogós ajtóhatároló is szinte majdnem teljesen elcsendesült. Ha ez egyszer beeszi magát, ott minden néma lesz. A kuplungom jó pár éve benyomáskor cincogott, már minden szart, ami létezik ráfújtam, de mindig újrakezdte. Ezzel bekentem, pár órán belül, elhalgatott, azóta sincs semmi hangja, ráadásul, mintha levegőbe lépkednék a kuplungon, azóta olyan érzésem van...
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Én azzal azért vitatkoznék, hogy minden más alkatrész gagyi és francia lenne, mert a Renault-nak kb. száz különféle alkatrész beszállítója van. Minden autóban van egy-két alkatrész ami problémásabb a többinél, legyen az japán Takata, francia Valeo, vagy német Bosch.
A régi 20 éves Megane 1-esem már 'vegyesfelvágott' volt, pl. az ECU Siemens volt benne, generátor Bosch (az pl. cserés volt 180e km-nél), óracsoport az meg Jaeger volt.
Szerintem ha 600e km után zörög / cincog valami egy autóban az nem akkora tragédia. Az említett TC műsorában pár hónapja volt egy 298 ezret futott 2007-es Suzuki Swift, na az a japán csoda úgy zörgött-csörgött mint egy régi BKV busz.
Igaz, nem én vagyok a topic gazda, de ha lehetséges legalább itt ne legyen szapulva a francia autógyártás. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #69274 üzenetére
Kissé (nagyon) félreértetted, amit írtam. Én nem szaroztam a franciát, azt szaroztam, hogy egy olyan alkatrész, mint zselés tartó bak, aminek nagyobb szerepe nem is lehetne abba, hogy az autó komfortos legyen, az 1 év után szarrá megy.
A másik, hogy zörgő műanyagok, igenis szégyen, én 2009-ben mikor kigördültem az autóval a szalonból, akkor majdnem 10 millát hagytam ott renault-nak és te azzal jössz, hogy 600 ezer után, ha zörög benne a sok gagyi szemét műanyag, akkor az természetes? Ültem én már 12 éves passat-ban, érdekes, ott nem zörög semmi, ettől függetlenül kellene a francnak egy olyan autó, újként sem.pont azt írtam, hogy ez az autó a világon az egyik legjobb, szinte kimegy a világból, ha törődsz vele. tkmbe lehet így félreérteni valamit...
Nem kellene félreérteni, illetve mást bemagyarázni egy szövegbe, ha én szaroznám a franciát, akkor nem lenne ilyen autóm és azt rendesen le is írnám. Minden más kiszabott jó benne, de ezek, amiket leírtam, igenis aljadék gyagyi minőség a renault részéről. Akkor még letojnám, ha 3 csavar ki új zselés be, csavar meghúz és kész, de itt jóval több csavar van, tehermentesíteni kell a motort hozzá, és extra pontosan nyomatékra kell húzni. A tehermentesítés meg az alatta kúszás-mászás a retekben, na azt biztos nem fogom csinálni évente.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gombinyó #69275 üzenetére
Egyetértek, nem a márka volt szidva, hanem pontosan megnevezett alkatrészek hibái lettek sorolva. A céges Grand Scenic esetén is volt pár hákli, az még széria eleji példány volt, én is leírtam anno az észrevételeim. Mindemellett azóta is visszasírjuk, mert egy megnyugtató anyahajó volt, szerettük - javítani meg minden autón van mit, ha használják. Amíg kulturáltan, objektíven lehet társalogni üzemeltetési tapasztalatokról, szvsz semmi baj nincs, valahol ettől is szakmai a topik.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Nekem pedig sajnos ez jött le, de lehet hogy én vagyok túlságosan érzékeny a szóhasználatra. Én kérek elnézést.
Biztos vagyok abban hogy összességében szereted az autót de én nem ilyen formában írtam volna le a hiányosságait, gyenge pontjait.
Nincsen tökéletes autó, pl. az én Megane 3-asom sem tökéletes. Nálam az ablakemelő pont akkor ment tönkre, amikor hideg hajnali órákban vittem a feleségemet a szülészetre. Ennek ellenére mégsem úgy írok róla, hogy hitvány-gagyi-x@r francia vacak ablakemelő, mert minden autónak megvan a maga hiányossága / hibája.
Félreértés ne legyen, nem flame-t akartam indítani a topic-ban, hanem a saját véleményemet írtam le.
-
rob210
Topikgazda
Na erre meg azt tudom mondani, hogy van az a szilent ami nem 1 év alatt megy tönkre.
Csak te megvetted mindig mindenből a gyárit vagy gyárinak hittet
Ezt én garantálom, hogy nem szakad szét egy év alattKocsi alatt aki meg ilyenért mászkál az nem ért hozzá.
Fel kell rakni a motortartó gerendát és 10 perc kicserélni.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #69278 üzenetére
Erre csak annyit írnék, hogy a saját autómon lévő gagyikat, én biztosan nem fogom más szóhasználattal megfogalmazni, ha egyszer szar, akkor az. Mégis mit írjak rá, hogy fogalmazzam meg, hogy ne sértse a lelkivilágod?
Tehát saját, nem a tied és másé, hanem saját.
Én sosem tartoztam azok közé, ha valamit birtokol, annak csontig benyal. Szerinted a mercit nem osztottam már ki az egyik legnagyobb német merci fórumon? Hogy ..hogy a jó francba lehet egy ilyen luxus autóba ilyen ocsmány tervezéssel tabletet odahányni, erre jött a válasz az egyik admintól, hogy továbbítják a "kritikát" a tervező, vagy milyen osztály felé.
Ezt nem értettem pontosan, mert németül válaszoltak. De mindegy is, nem ugrottak rá, hogy mégis hogy merek ilyet írni. Egy topik pontosan azért létezik.Pl a Laguna 3 futóműve a világ egyik legocsmányabb konstrukciója LENNE, ha ebbe az országba gyártották volna, de frankó aszfalton ez úgy siklik, ahogy kell, amiből ebben az elcseszett országban már szinte alig van, mármint frankó aszfalt. Tehát nem ide való, ebbe az országba, városba, sima utakra ez a futómű egyszerűen gyenge.
Biztos vagyok abban hogy összességében szereted az autót
omg, szerintem te direkt fárasztasz engem, én imádom a renault, mindig ezt írtam, ennyi év alatt sosem hagyott ott sehol, annyi pénzt keresett nekem az évek alatt, hogy a minimum az volt, hogy olyan állapotban kerüljön be a garázsba, ahogy a szalonból sem gurult ki 10 éve. De vannak (többször nem írom le) fentebb említett, számomra idegesítően bosszantó hibái...is.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #69280 üzenetére
Csak te megvetted mindig mindenből a gyárit vagy gyárinak hittet
Most akkor azt mondod, hogy a Lengyelből rendelt és az ottani Renault gyárban előállított nagy, zselés bak, az valami selejt?
El tudom képzelni azt is...Kocsi alatt aki meg ilyenért mászkál az nem ért hozzá.
Fel kell rakni a motortartó gerendát és 10 perc kicserélni.Ezért van az autószerelő, de ez most milyen bak, amit linkeltél?
Mert nem ez való a 2.0dci-be. -
eTrade
tag
Dehogy fárasztalak, csak kicsit egymás mellett beszélünk szerintem.
Szabadon lehet, sőt nagyon ajánlott és hasznos dolog az autó hibáit felsorolni, pl. Megane klub oldalán is csokorba vannak szedve a hibák és pár ötlet/megoldás hozzá.
Én sem szoktam 'csontig benyalni' senkinek és semminek. Nem is egyszer írtam le a volt és jelenlegi autóm hibáit, nem tartom hibátlan autónak és nem is fogom senkinek hazudni annak.
Ehhez képest minden japán, koreai, német autótulajdonos 'csak tankol' és a kocsi 'kimegy a világból' regéket mesél / kamuzik másoknak és sajátmagának. Ezek alapján ha nem lenne francia és olasz autó/alkatrész a világon, akkor éhenhalna az összes autószerelő és aftermarket alkatrész gyártó.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Csak egy bak linkje tudom itt ha keresed megtalálod a belevalót.
Nagyon sok okoskerék jött pl. a lengyel gyár ól ami felrakáskor rögtön szórta az olajat.
Onnan én nem is rendelek már, nekem az a hercehurca nem hiányzik. Korrektek cserélik, de oda vissza küldözgetni nem érek rá, ha itt van a kocsi szétszedve.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #69284 üzenetére
Jah értem. Hát, illetve nos, mivel szétszedéskor derült ki, hogy a "lengyelzselés"nek kampec 1 jó év után, ami egyébként gyári alkatrész volt, ezért a szerelő intézte a mostanit cserét a Renault-nál, az ára 52 ezer volt így 65 ezer valamennyi helyett.
A kódszáma: 112105736R és/ vagy 112100004R
De látom itt is van belőle 48 ezerért. Viszont a lengyelektől, szállítással együtt itt van 24 ezerből. Egyébként 19 ezer náluk. Ez Magyarország ez...inkább nem írok semmit. -
Viszont, ha ez tovább húzza (mert ugye ahhoz nagyon járkálni sem kell vele), akkor a moto-dynamic és társai jó nagy selejt ganékat árulnak. Egyszer írtam is, hogy egy kettős tömegűt tuti, hogy nem onnan rendelnék, mert ha bármi baja van igaz 120 ezer forint, az itthoni minőségi 240 helyett, akkor is, hogy a f...ba intézed a cserét, ami több ezer kilométerre van innen, ráadásul akkor már szét van kapva az autó is, mert úgy derül csak ki.
Szóval, igazad van, pontosan ezért is vettem meg a kauffer-nél a duplájáért.[ Szerkesztve ]
-
AthlonXP
őstag
Sziasztok!
Szeretnék hűtő ventilátor kapcsolót venni az autóhoz ( Megane 1 2002, klímás ), de nem vagyok benne biztos, hogy hol találom azt.. Ugye, elvileg a hűtőn kéne lennie, na most én azon találtam valamit, de az nem hasonlít azokra, amiket pl, az Unix, vagy Bárdi keresőjében találok.
Szóval azt szeretném tudni, hogy mi lenne a lenti képeken látható alkatrész? Mást ugyanis nem látni a hűtőn...
A kábel csatlakozója, ami rá van dugva:
-
#89309696
törölt tag
Megane használati utasításban ti találtatok valaha infót arról mennyi etanol lehet a benzinben? Van pár autó aminél meg szokták adni.
Jövőre emelik az üzemanyagok bio arányát és kíváncsi voltam rá. Bár szerintem E10-ig mehet annyi meg nem lesz. -
harry
veterán
Megjött az autó a szervizből Amik javítva lettek:
- bal hátsó kerékcsapágy
- bal első féltengely (szett) + hozzá valami + 3l váltóolaj
- kéziféken állítottak + hátsó fék tisztítás, igazítás
- futómű állításAmi lesz még:
- jobb tükör (nem jutott most rá idő, de ezt akkor szétszedem én a hétvégén, legalább lássam)
- dobfékeken kell esztergálni egy kicsit
- sajnos úgy néz ki a motortartó bak kuka, össze van esve, az meg nem túl szerencsés, ha minden rezgést átad a kocsi a motornak - meg akkor már valószínűleg a váltó alatti tartót is cseréljükIlletve valamilyen súrlódó hangot mintha még néha hallanék pl. mikor motorfékkel guruluk s lassítok lámpa előtt. De mintha kanyarodásnál is lenne valami. Nem tudom pontosan, igyekszem megfigyelni. Nem vészes szerencsére, lehet egy első fékállítás is kell. Tárcsák nem vállasok, bemarást / egyenetlen kopást sem igazán láttam rajtuk, de majd megnézem jobban.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
-
Mukucs
senior tag
Kormány balra tekerésénél mozgó autónál (állónál nem is próbáltam), ilyen szakaszosan surlódós hang jön a bal első kerék felől. Mintha valamibe beleérne a kerék, olyasmi hang. Elég nagy a menetzaj is btw.. kerékcsapágy lehet szerintetek? Vagy mire lehet gondolni még ilyen esetben?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Az szuper de ez a klíma hőcserélője
Renault power
-
LamerGyuri
senior tag
válasz rob210 #69293 üzenetére
Első kép, bal oldali téglalap nyílás: hogy vetted ki azt a 2 csavart? Gumiból van a kezed? Vagy a villáskulcsod szára?
Akárhogy tornáztam, nem jöttem rá, hogyan férek hozzájuk.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Bass
addikt
Sziasztok kopott a müa kormányom és azon angyalok H bőröztessem be vagy vegyek egy bőr bontott kormányt ,a bőr kormányt fel tudom rakni a müa helyett? Csak jobb lenne a gyári. A másik hogy sógor nem szabadul egy rejtélyes hibáról ,a kocsit időnként elhagyja az erő megtorpan menet közben pl megy 90-l gondol egyet és mint ha elhagyná az ereje pár mp-re ,de időszakos a probléma és nincs a hibatárolóba semmi. 1.4 16v 2008 megane 2 lim. Hogy lehet egy ilyen hibát kideríteni ami van H 1-2 hétig nem jelentkezik ?
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #69297 üzenetére
Ki kell venni hozzá a műszerfalat, ezért cumi az egész.
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen