- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na_Ta
csendes tag
válasz rob210 #74293 üzenetére
Igen, magam szeretném csinálni, ez sok kérdést felvethet.
Kb. ennyire számítottam, ezért is készülnék rá fokozatosan.
Sajnos ha nem is egyszerre, de rövid időn belül minden is esedékes.
Talán a vezérlés cseréről le lehetne választani, mondjuk a fékfolyadék cserét, meg esetleg a hosszbordás cseréket?
Mondanám, hogy a vezérlés a prioritás, de az első fél évben mindegyik esedékes lenne, így nem tudom van-e értelme szétválasztani, vagy az egészet megcsinálni, kb május vége felé.NT
-
Amarth
aktív tag
Ismét feltenném a kérdésem, miszerint mi oknál fogva nem világít a digitális kijelző?
Kábelek a helyükön vannak, máshogy nem is lehet összerakni.
Melyik szál lehet a világítás felelős?
Még szálszakadásra tudok gondolni.[ Szerkesztve ]
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Robi81
tag
Sziasztok
Megane 2 kacsa 2003 1.6 16v ma reggel alig akart beindulni, majdnem fel percig tekert mire beindult. Mi lehet mar megint? tegnap tankoltam 2.vagy 3.tank E10benzint eddig ijen gond nem volt. Melegen egybol indul hidegen nehezen.Benzinszuro kb 15Ekm el ezelőtt cserélve[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
-
dugo_
veterán
válasz rob210 #74055 üzenetére
Kibányásztam, tényleg ki volt törve 2 fog.
Viszont honnan szerzek a helyére alkatrészt? Bontókban látok 5k-ért, de nagyobb boltokban újonnan semmi.
Esetleg megpingelek még egy fogaskerékgyártó kontaktot, mert valószínűleg az lenne a leggazdaságosabb megoldás.Valeo M030990Q 11V
-
#89309696
törölt tag
Neked tökéletes szerelőd lesz Robibá. Elviszed és mindent is megcsinál, alaposabban, mint ahogy te szeretnéd magadnak. És még csak nem is kér érte eszetlen sokat, mint mondjuk Novoth. És nem fog 400 ezredbe kerülni, mert nem kell így a szerszámokat megvenned. Az olajleeresztő négyszögkulcsot és egy olajszűrő leszedőt érdemes venned csak, mert olajcserét otthon megcsinálod úgy is, az a leggyakoribb művelet. Esetleg egy gyertyakulcsot.
-
janez89
csendes tag
Sziasztok!
Újabb problémát találtam....
Renault Megane 2 2004 1.6 benzin K4M GrandtourA hátsó ajtó nyitógombja nem működik, illetve ahogy nyitom ki kattog, a vezeték az átvezetésnél valószínű, hogy megvan törve. Érdeklődésem tárgya az, hogy lehet-e egyben cserélni, vagy valamivel orvosolni a problémát?
Nagyon Köszönöm a segítséget!
-
janez89
csendes tag
válasz rob210 #74312 üzenetére
A kinyitáson már túl vagyok, meg a harmónika szzétszedésén is... de legalább 16 szál vezeték van... külön a hátsóablak fűtés külön a rendszámvilágítás, meg az ablaktörlő, meg a renault jelbe a központi zár gomb... brutális Amúgy ahogy mozgattam kattogott, de attól félek, hogy bejebb a hátsó ajtóba vezetett vezetékben van a törés szóval akkor egyenként cseréljem ki a vezetékeket? vágjam ki és be egy másik szálat? aztán zsugorral egyenként mindegyiket? Mert az nagy meló... de ha kell hát kell...
-
-
rob210
Topikgazda
-
Nordik
őstag
válasz molnarpeter #74315 üzenetére
Ebayen is megtalálom?
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #74315 üzenetére
Régen én se tudtam, de aztán rájöttem, hogy a forrasztás titka a normális anyagminőség meg szerszám, meg folyatószer. Akkor már lehet szépen forrasztani, nem áll össze golyócskákba, nem pattan le, nem ragad oda mindenhez mindenféle relikvia alakzatban, nem gány.
Bár én is inkább wagot használok, mondjuk ajtóban nem lehet. -
Nordik
őstag
válasz molnarpeter #74320 üzenetére
-
MC Pite
veterán
Hétfőn hoztam el az autót, 155K volt a vezérlésszett, hosszbordás szíj, vízpumpa, vezérlés módosító kerék és fékolaj csere.
Ebből 110 volt az anyag. Te hogy cserélsz fékolajat, hogy az ESP tömbből is kinyomasd? Honnan szerzel vezérlés és kerékrőgzítő célszerszámokat? Egyébként az egyik célszerszámuk nem volt ehhez(kerék) jó, így 3 nap volt a művelet (ami jött annál meg elvileg fél foggal el kellett volna még forgatni a kereket, hogy azt is rögzíteni lehessen).Nem állnék ennek neki, ez nem 2 villáskulcsos. Párom autójának,vagy az előzőnek esetleg még igen[TU3 ill TU5 motorok], de azt meg 65ért csinálták (kedvezményes)anyaggal együtt(beleértve vízpumpát is), attól meg drágább az időm,hogy én szopjak vele fél-egy napot.
denesh1: Ha olyan a modulja, hogy akku plusz és mínuszra kell kötni, nem (vagy nem csak) gyújtásra akkor kiváltja.
Ha nem, akkor 7-10W plusszal fejeled meg az adott ágat, ami könnyen sok lehet. Sokszor az eredeti cucc is összebaxxa a csatlakozót.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #74326 üzenetére
Hosszbordás feszítő nélkül, és most is lefelé kerekítve az árakat, jaja. Szal a várható költségek vonzatában, amennyi már a munkadíj és amit szopni lehet vele és amennyi szerszám kell hozzá, nem hiszem hogy érdemes otthon nekiállni.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Robi81
tag
válasz LamerGyuri #74305 üzenetére
Na ma reggel is alig indult. Utana dobott egy hibat obd vel kiolvastam. Pillangoszelep nincs alaphelyzetbe allitva. Utana leallitottam beinditottam indult egybol hiba lampa eltunt. Hetvegen takaritottam meg tomitest csereltem.van ra esely ha aksi le es esetleg ujratanul magatol vagy diag kell? 4-5napig hibamentesen indult.
-
Na_Ta
csendes tag
válasz #89309696 #74308 üzenetére
Tudom, ha a közelben lenne, megbíznám a komplett melóval és akkor már az olajcserével sem sz*kodnék, pedig ahhoz meg van a szerszám és a technika, ha netán nem engedne az olajszűrő, bár amióta én rakom fel, viszonylag könnyen lejön.
Rob210: Már egy ideje keresem, tanulmányozom a szakirodalmakat.NT
-
LamerGyuri
senior tag
-
Robi81
tag
válasz LamerGyuri #74330 üzenetére
Ez a baj, hogy elektromos igy nem tudom megcsinalni a 2 vegallast. Osszerakas utan par napig nem is volt vele gond. Ugyanugy indult mint regen azonnal. Hetvegen szetszedem megint ugy hatha ujratanulja es nem lessz gond.meg utanakerdezek nincs e valakinek diag aki alaphelyzetbe tudja allitani.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz denesh1 #74331 üzenetére
Akkuról kapja a tápot, (akkor, ha van gyújtás).
Akkor az a 'DRL elektronika' összesen egy szem relé ami tilt (amit a tápot adó relé bekötésekor is meg lehetne csinálni, egy dióda kell pluszba oszt kész).
Ilyesmi .<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Na_Ta
csendes tag
válasz MC Pite #74325 üzenetére
Az tényleg jó ár, egy alkatrész webshopban most dobtam össze a vezérlés szettet, meg hosszbordás szíjat, 180.
Ha a szerviz szívott vele 3 napig lehet nekem is sikerülne, de 3 napra úgy tudnám otthagyni bárhol, hogy 3-ból 2 hétvége, akkor meg nem dolgoznak a szervizek/maszekok sem.
Az ESP-s kérdésere nem tudom a választ, valószínűleg akkor ezt szervizre bíznám, tán nem tartana 3 napig.
Tegyük fel, hogy egy szerviz megcsinálja 200-ért, 1 nap alatt.
Én sem szívnék optimistán mondjuk 2 napig, nem költenék szerszámokra feleslegesen. A minőségi cuccokban és munkában meg reménykedek/ megbízok a szervizben, ebben az esetben nem állnék neki.
Mert annyit nem érne a műszaki/szerelési kihívás.NT
-
Robi81
tag
válasz rob210 #74333 üzenetére
Egy rongyra fujtam wd 40 et és azzal töröltem át. annyira nem volt koszos. A szelepet kezzel elforditottam, hogy a széléről le tudjam törölni a koszt. Azt javasolták nézzem meg jól raktam e ossze mert lehet fals levegőt sziv. A tömites ott maradt a régi mert nem jót rendeltem. Most vettem pasztát ugyhogy majd átkenem.
[ Szerkesztve ]
-
herbela
újonc
Sziasztok .Érdeklődnék kinek van alutech garázskapu motorja .Az első üzembe helyezéskor mik a teendők a programozáskor ! előre is köszi!
-
Nordik
őstag
válasz Robi81 #74337 üzenetére
Ha lekototted a csatlakozojat is akkor valóban gépre kell dugni és alaphelyzetbe állítani. Mikor a fedelzetin át lett állítva a nyelv akkor mondtam a srácnak takarítottam folytoszelepet és mondta is hogy azt feltétlen alaphelyzetbe kell állítania. Nem tanulja újra a pociziot.
-
Tosee
őstag
Sziasztok!
Ma megnéztünk több Renault Megane 3 -ast, és megtetszett... Viszont lenne ezzel kapcsolatban pár kérdésem:
1.2 Tce motor volt benne 116le. Mennyire megbízható ez a motor? Mikor elindítottuk kis ciripelést hallottunk a motortérből, mintha valamelyik szíj környékéről jött volna. Digitklíma, xenon, drl, elektromosan behajtható tükör, kulcs nélküli indítás, start -stop, sávtartó asszisztens, elöl hátul parkradar.Néztünk még sima 1.6 -ost többet is. De felszereltség alapján a fenti jobban tetszett. Viszont nem szeretnénk ráfaragni a turbós motorral. Megér a fenti némi felárat, vagy keressünk szívó benzinest megfelelőt?
Az 1.6 ból hármat néztünk ma (ezeket ugye kétféle motorral szerelték), az egyiknél zavaros volt a hűtő folyadék és mintha olaj is lett volna a tágulási tartály oldalán. A motorolajat meg hagyjuk is. Nem is néztük tovább...
Egy másik kereskedésben már találtunk jobb állapotút, de itt meg a motor teteje volt olajos.
A harmadiknál szép állapotban volt a motor, tiszta volt a hűtővíz, viszont a bal első lámpa teteje valamiért párásodott.
Mindhárom manuális klíma.Navigáció mindegyikben volt gyárilag, Tomtom.
A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
rob210
Topikgazda
Nem mondom, hogy vállalhatatlan, de ha már beülsz egy turbósba aminek 3 rizikós tétele is van, akkor legalább menjen, mert annak mi értelme, hogy veszal a szívó 110Le helyett egy 1.2 es turbós ugyan olyan teljesítményű autót?
Vannak konstrukciós hibái, amiket tudni kell és mérlegelni.Renault power
-
LamerGyuri
senior tag
válasz herbela #74338 üzenetére
Kaptál hozzá egy összeszerelési és üzemetetési kézikönyvet, abban minden kérdésedre benne van a válasz.
Gyárilag, ha jól emlékszem, egy alap programozást tudnak csak: nyílik-záródik és a végálláskapcsolók (vagy távirányító) jelére megáll. Az összes többi "kényelmi" funkciót már neked kell személyre szabni a kézikönyv alapján."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."