-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Na srácok fényezőt keresek Pesten, vagy budaörs környékén, aki nem 3 év múlva tud vállalni.
Renault power
-
Xantomas
őstag
válasz LamerGyuri #73497 üzenetére
Anno Hobbielektronikára is feltöltötték, meg még másik helyre. Ilyen erősítő IC van az összes korabeli VDO rádiókban, magnókban. [link]
A lényeg, hogy az erősítő IC kimenetének A és B vezetékére kell ráadni az AUX jelet, és elvágni a trace-et, hogy ne szóljon vissza az IC-re a telefonnak, vagy akárminek az kimenete. Ez most kb az a helyzet, amikor két acélbetétes punk rúgdossa a másik vádliját. Az egyik előbb utóbb feladja, a másik nyer, de mindkettő sérül.
Lehet még ennyi sem kellett neki simán akkor is elköszönhetett, amikor csak a jack-et megfogta, és a pár kilovoltnyi lépésfeszültség tarkón verte az elektronikát. Az már, hogy ez akkor volt, amikor ráadta a tápot, vagy még előtte, mellékes.(#73482) pellesmartin
Nah, ezt hívják tanulópénznek légy pozitív, és örülj neki, hogy a telefonodat nem tetted vele a tönkre. Az ESD általi sérülést nem fogod égésként látni. Az az IC-n belül veri szét a tranzisztorokat.Mondjuk én is jóról papolok. Az vesse rá az utolsó követ a másikra, aki nem csinált még hülyeséget. A saját Update Listemnek én is próbára tettem az AUX bementét, pedig arra még boltban vehető megoldás is van, semmit nem kell hákolni, csak rádugni a fejegység csatlakozójára.
Pár hónapnyi használat után, volt egy olyan állapot, hogy a telefon jack-en az aux-ra volt kötve, és a töltőt dugtam be a szivargyújtó aljzatba. Ilyenkor esélyesen kapott egy kicsi túlfesz tüskét a töltőtől mikor indult a töltő DC-DC konvertere (kínai testvérbarátaink nem tettek bele egy NTC-t, és TVS-t ami ezt megfogná, pedig egy Roidmi-ről van szó, ami nem Zs kategoria). A telefon, ahogy kell le is vezette az első testpontra TVS diódán keresztül, az pedig az AUX GND-je lett. Ott is köszönőviszonyba került az erősítő IC, ami azt mondta, hogy kösssssssz. Nem halt meg, csak elkezdett torzítani. Szerencsére egy IC csere megoldotta a dolgot."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rwin5
őstag
válasz LamerGyuri #72519 üzenetére
Most sikerült megoldani az akksi cserét, nem volt sürgős, mert több kocsi is van.
Szerencsére ennyi volt a baja, úgyhogy nem kell tovább vizsgálgatni. (őszintén szólva én azt hittem valami komolyabb baja van)
Köszi a segítséget mindenkinek.
-
MC Pite
veterán
válasz Xantomas #73503 üzenetére
Az a baj hogy csomó kiegészítőnél amikor az ember keresi a jó minőséget, az néha nincs, nem létezik; vagy nem találom csak. Tipikusan ilyenek az usb-s autós töltők (mióta nincs nokiás) (QC3.0 legalább egyik porton legyen, és ne zavarja a rádiót), vagy ezeknek a BT receiveres változata (előző igények merülnek fel itt is plusz a jelet az autó elektromos rendszerébe is juttatják tudtommal a jobbak -lásd dension- hogy patent legyen a hangminőség).
Mindkettőből találtam egész tűrhetőt, de utóbbi kicsit zavarja a rádiót (párom autójában, enyémben van gyári BT). (A Xiaomi megoldásával nem lehet telefonálni és nincs rajta gomb, plusz ugyanígy picit zavarja a rádiót).
Páromat nem zavarja, engem igen; úgyhogy ha valaki ismer tuti márkát/megoldást belőle, megköszönném ha megosztaná.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Xantomas
őstag
válasz MC Pite #73505 üzenetére
Ohh, nekem a Xiaomi megoldása bejött. Ha nem a töltőbe épített mikrofont, hanem a telefon mikrofonját használom, akkor nincs panasz a másik oldalról. Nem zavar semmit, csak a hangminőség nem az igazi, adó teljesítménye se túl tigris, gyakorlatilag van hogy Baja környékén is képes elnyomni az SR1, vagy 2, már nem emlékszem pontosan. Valamit valamiért
Amúgy ezek az FM transmiterek fasorban sincsenek a Nokia C7-esem FM transmiterével. Néha elkap a nosztalgia, és arról hallgatok zenét a kocsiban, de mint telefont már nem használom. Pendrive rá MP3-akkal, azt FM-en átküldöm a rádiónak, és mehet a banzáj, ha fent a tető.Nincs rajta gomb témára. Engem személy szerint nem zavar, sőt... Most még egy plusz helyen kezdjek el matatni, ha léptetni akarok számot, vagy fel akarom venni a telefont, vagy növelni a kihangosítás hangerején?
A Dension megoldása tényleg jobb, sőt. Ott CD tárat emulálva már eleve digitális adatfolyamként (spdif) megy a hang, és a digit-analog átalakítást a fejegység csinálja. A Yatour féle analóg jel nekem annyira nem jön be, de tény, olcsóbb, univerzálisabb a hardver.
Gyakorlatilag egy Soros port + spdif kimenettel olyan adatfolyamot küldesz a Update Listre, amit akarsz. Elkezdtem csinálni raspberry pi-re egy pi hat-et, de mivel kb nulla jelentkező volt hogy ki akarja próbálni, egyet legyártottam magamnak, és ennyi. Most egy volt kollegám játszadozik vele, de ő is, kb havonta 1x unalmában valamit újítgat rajta, de ez is ment az elfeledett soha el nem készülő projektek halógödrébe.USB töltő: Őszintén, én azt várom, hogy legyen IKEÁ-s USB töltő kocsiba. Abban legalább nem kell majd csalódni. a QC jó dolog, hogy az aksi mit szól hozzá hosszú távon, hát... Ezek a gyorstöltők is max addig tudnak gyorsan tölteni, míg "hideg" az aksi. Onnantól, hogy megy a navi, dolgoztatja a procit, közben tölti az aksit, fűti a nap a telefont, elveszti létjogosultságát. Konkrétan az i6s, ha nem tolom rá a klímát tűző napon, nem is tölti a telefont. Nem egyszer merült le navigálás közben nyáron.
Kell egy értelmes fejegység amit tud Android Autot, és/vagy CarPlayt, telefon be a kesztyűtartóba, vezetéskor meg mindenki hagyjon békén."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rwin5
őstag
Azt hiszem már 2 múlt. Felraktam töltőre de ugyanúgy nem volt semmi javulás, a lámpák működtek rajta, de még csak be sem tekerte vele az autót, csak "recegett" a műszerfal. Meg a kp zár is tökéletesen lezárta a kocsit. (mikor nagyon le volt merülve régen az autó azt is ilyen lassított felvételben zárta le).
Én teljesen nem értek sem az autószereléshez, sem az elektronikai részéhez, így amit laikusan el tudok mondani, hogy szerintem mitől fingott ki:
Mikor kb. 1 éves körül lehetett akkor 2 melóhelyen dolgoztam, és volt, hogy nem használtam télidőben, ezért gyakran lemerült, és szerintem ez az akkumulátor összesen nullára merülve, meg maxra töltve volt legalább 10-15x.
A másik, hogy a riasztónak az elektronikája elég érdekesen működik, néha volt, hogy magától lezárt a kocsi, meg néha bekapcsolt magától, most már nem használom egyáltalán csak kulccsal. Mikor meghalt a kocsi, akkor is pittyent egyet a riasztó.
Magnum márkájú egyébként, most megnéztem.
Plusz régen egy nagyon gagyi kínai pár ezer ft-os töltővel töltögettem, szerintem 1 évvel ezelőtt vettem egy jó minőségű töltőt, amit asszem itt a topicban ajánlottak, szerintem az sem tett neki jót, hogy ilyen gagyival töltöttem.
De ezek csak találgatások, mint írtam nem értek hozzá semennyire, ezért is szoktam ide irkálni, ha a clioval van vmi.
Az új akksival egyébként pöccre indult, pedig kb 1 hója nem volt indítva.
Jövőhéten ha időm engedi el akarom vinni kiszedetni belőle az indításgátlót + ezt a nagyon bénán működő riasztót. 2 hónap múlva meg műszaki vizsgás lesz. Aztán remélem működni fog, ahogy kell. -
#89309696
törölt tag
válasz Xantomas #73503 üzenetére
A most bebarkácsolt csipogókat úgy küldtem szét a kocsiban két hete, csak recsegett. Nem bírták a kakaót. Most kapott erősebbeket, csak ezeknek meg nincs olyan szép elektronikus zenéhez illő magas hangja. Rammstein, Slipknot, System of a Down, Tankcsapda mondjuk jól szól rajta.
Fejegységet is sikerült már szétküldeni régebben, mert gondoltam én milyen jó lesz a 2ohmos magas érzékenységű hangszórókat hajtani, hogy minél hangosabb legyen, ez persze párhuzamosba kötve 1ohm-ra ejtve az eredőt hát nem komálták az IC-k, a közepük kipattant. Átkötöttem a hátsó kimenetre őket, de már más hangszórókkal.Most már nem követtem el ezt a hibát, front-ra mentek a mélyek az ajtóba és rear-re a magasak a szélvédőhöz. Így legalább tudom fade-elni is. Viszont azzal nem számoltam, hogy bár a 4x50W az kamu, de azért 10W csak kijön belőle a csipogók meg 5W-osak voltak egy régi 2.1 szatelitjeiből. És hát egyszercsak betorzultak és örökre úgy maradtak kis hangerőn is. Most meg Videoton hangfal csipogói vannak berakva. Majd ha lesz pénzem egyszer akkor kicserélem az egészet, de hát nem olcsó. Egy rendes fejegység 20 ezerről indul, egy 16-os mélyközép+magas szett hangváltóval legalább 20 ezer szintén és akkor még ki is kell tömni az ajtókat valami anyaggal, mert rezonál is meg sokat hoz hangban is.
Ja amúgy az M1 kombiba is bemegy a 16-os hangszóró az ajtóba, igaz gyárilag nem belevaló, de mivel a szedánokba igen, így ebbe is belemegy a műanyag elem kialakítása adott és egyforma, csak a lyuk nem ott van, facsavarral bele kell küldeni a műanyagba, aki nem félti.
-
Plero
tag
válasz pellesmartin #73482 üzenetére
Talán a piros kábelnél nem vágtad el a vezetősávot a NYÁK-on. Így kép alapján.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
pellesmartin
tag
Ezen az oldalon nem volt írva hogy elkéne vágni,jobban is körül nézhettem volna.. na már mindegy. Most lenne még 2 kérdésem
Ugye hogy tönkrement a gyári lejátszó,raktam bele egy sima JVC cdset míg nem szerzek gyárit,de ha veszek egy ugyanilyen Tunerlistet,de CD-set nem kazettásat,fog menni a kormányvezérlő meg a kijelző? Tehát nem Update listes menne bele..
Másik kérdés. Jelenleg minden ablakot úgy tudom fel/le húzni ha nyomogatom a gombot..Folyamatosan nyomva le jön 5centit,és megáll hiába nyomom tovább,ha újra húzom a gombbal megint megy 5 centit,és így kell nyomogatni.. ez azért van mert nem gyári a rádió,vagy mi lehet? Köszi -
#89309696
törölt tag
válasz pellesmartin #73514 üzenetére
Az azért van, mert le lett véve az akku valószínű amíg szereltél. Be kell tanítani újra az ablakot. Hosszan kell nyomni a gombokat vagy mi a tököt kell vele csinálni. Ide leírták már százszor, ha rákeresel az ablak tanításra.
-
MC Pite
veterán
válasz Xantomas #73507 üzenetére
Nem értem a gombos fennakadást: vezetés közben nem fogom a telefont, nem rázogatom, stb. Hívás jön, odanyúlok a zöld gombhoz, kéz vissza a kormányra. Uncsiba zene, odanyomok a nextre, kormányra vissza a praclim. Odanézés nélkül! Telefon zsebben, vagy táskában, vagy a tartóban. Handsfree, rohadtul nem engednék olyat, amivel vezetés közben hadonászni kell, veszélyes és illogikus!
QC elvileg pont a pontosabb monitorozás miatt jobb(vagy 15-20p alatt is menjen bele szufla, faxkivan a 3-400mA-t tudó gagyi töltőkkel), hosszú úton a kisáramú aljzatba dugom. Amúgy mindkét autóban ezért is légbeömlős tartó van hogy nyáron töltődjön is navi közben.
Van N78-am (nem.kell valakinek egy tábla csokiért?) és volt sok transzmitteres nokiám, de ez a C57-es cucc jobb. Mindegyiknél jobb, konkrétan elnyomja a rádiót is ha oda álítom, és ezé a leghangosabb adó(állítható egyébként a hangereje). Korábban CD emulátorost használtam, annak a jelszintje kicsit alacsonyabb volt (meg be kellett kapcsoltatni) ez simán van olyan jó.
Legszebb, hogy nem nagyobb mint egy töltő és semmit nem kell kötni. Igaz, picikét zavarja a rádiót, de egyik ismerősömet se zavarja csak engem.Az alap 1-2 dines androidos fejegységek jók lennének akár, de megint a normális minőség kérdéses (FM, gps antenna erőssége, tartósság, hangminőség, világítás összhangban a belsővilágítással) és a legfájóbb hogy bukom a gyári dolgokat (sebességfüggő hangerő, gyári kijelző, (ahol van, tolatóradar) azok az autós beállítások amik a C3ban a fejegységen át beállíhatóak (központizár, hátsó ablaktörlő működések).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kronos3000
senior tag
válasz MC Pite #73505 üzenetére
Ma vettem át reggel [ezt a kütyüt] ,a céges autóban egész nap nyüstöltem,és mondhatom minden funkciója tökéletes,jó hangminőségben,a Bluetooth-on keresztül mind a zene lejátszás,mind a kihangosítás patentul üzemel.A saját Thalia-ba vettem,itthon is kipróbáltam,nincs rá panaszom a gyári rádió magnóval.
Wasabi...
-
Plero
tag
válasz pellesmartin #73514 üzenetére
Igen, fog működni a kormányvezérlő.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
asvald
senior tag
Üdv az Uraknak!
Kicsi segítséget szeretnék kérni egy 97-es megane classic 1,6e , 8v 90le-hez
Holnap szeretnénk egyik ismerősömmel lecserélni a vezérlést ,és nem tudjuk hogy kelle -olyan dologra számítanunk ,ami esetleg rossz kimenetelű lehet?!
Vagy esetleg leírása van hozzá valakinek?
Előre is köszönöm!A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
harry
veterán
válasz asvald #73520 üzenetére
Bárminek lehet rossz kimenetele Abból kiindulva, hogy ez egy komoly kérdés, és egy nappal előtte kerestek hozzá leírást, biztos jó ötlet belevágni...? Vagy nem is értem, hogy cserélnétek ha nincs leírás / nem ismert hogyan kell? De gondolom arról van szó, hogy szereltetek már kocsit, és akkor csak megy ez is, de kell-e valamire különös figyelmet fordítani, nem?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
asvald
senior tag
Igazából , már napok óta készülünk rá , ha máshogyan nem is, de lelkiekben nagyon!
Elmondom mitől félek...Van egy ismerősöm ,aki azt mondta :" Jajj, kell hozzá vez -rögzítő...
Mondom neki: de hát minek az,ha egy vez-tengelyes + ha összejelölöm a dolgokat akkor mi lehet a gond? Erre már nem tudott mit válaszolni ...kicsit persze elbizonytalanított , mert úgy adta elő mintha egy szívműtét lenne!
A kérdésedre válaszolva :igen a válasz , Én amit tudok magam csinálok a kocsinA rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
asvald
senior tag
válasz asvald #73522 üzenetére
egyébként , lengőkart ,benzinpumpát mérővel, fűtőradiátort ,stab szilentek, fékolaj csere/légtelenítés, komplett központi zár beszerelése meg volt már ,meg pár apró dolog cseréje ...Úgy érzem megtudom csinálni így vagy úgy !
viszont ami bosszant az még az , hogy nem találok sehol a 8 szelepeshez semmi infót erre a vezérműszíj cseréhez ...1,6,16v hez van mindenfajta videjó ,manuál ,stb
Különösen érdekelne a szíj megfeszítésének a leírása , mert nem tudom , hogy automata-e vagy nekem kell beállítani ...[ Szerkesztve ]
A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
molnarpeter
nagyúr
Rob, jól emlékszem, hogy a szultán klíma volt az ajánlott hely? Fiatal a beteg, de mégis zöld foltot találtam a kompresszor alatt, hasadt végű csővel
-
rob210
Topikgazda
-
MC Pite
veterán
válasz Kronos3000 #73518 üzenetére
Köszi, jó hír,akkor semennyire Bem zavarja a rádiót? Épp a [tesóját] néztem hogy bepróbálom mert jó tapasztalataim vannak a márkával.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kronos3000
senior tag
válasz MC Pite #73528 üzenetére
Nálam semmit nem zavar működik jól.Itt Bp-en olyan sávra állítottam ahol biztos nincs rádió adás sehol,és minden tuti.[Országos] frekvencia táblázat alapján ki lehet mazsolázni ki merre jár,hogy lehető legtávolabbra hangolni.Nem felejti el a hangolást,és legalábbis memória kártyáról még az utoljára játszott számra is emlékszik.
[ Szerkesztve ]
Wasabi...
-
#89309696
törölt tag
Vannak rajta gombok, nem tud hangerőt állítani, némítani és számot léptetni? A hangrendszer csomagokat kérve se? Mert az marha nagy szégyen akkor.
Újonnan a kombi majdnem fapad 7 milla, amibe bele is ülnék szívesen az 8.3, de nem fog fenyegetni a veszélye, hogy Megane 4-et vegyek, másrészt ebben is csak duplakuplungos automata van, így eleve nem is vennék, ha valaki hozzám vágna 8 milliót.
-
MC Pite
veterán
válasz Kronos3000 #73529 üzenetére
Jaaa, BP. Ott elég erősek a rádiók, ott nem venni észre semmit (most Vác fölött vagyunk, itt sem.)
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
[link]
Egy sorstárs.
Én még nem szereltem fel a plusz tolatólámpát, de még tervben van. M1-en ugyanúgy nem látni hátra semmit. -
veterán
Twingo 1, 2004 16v üléscseréhez kérnék segítséget:
[Ez a leendő ülés], fixre forrasztott több vezetéke, elképzelésem szerint a légzsákhoz a kék és barna vezeték, a csatlakozóban maradt egy szem fekete pedig a biztonsági öv visszajelzőjéhez megy. Tévedek valamelyikben?2 * kék + barna van, itt van különbség az egyező színűek között?
A jelenlegi is fixre van forrasztva, hasonló megoldásokkal.
Cserénél én is forrasszam & zsugorcsövezzem, vagy oldható kötéssel is rendben lehetek?
Wago esetleg?
A gyári csatlakozóba nem hiszem, hogy be tudom krimpelni megfelelő tüskékkel a vezetékeket, de forrasztani is maximum az öngyújtós zsugorcsöves ónozott lehetőség van, mert a parkolóban nincs amper a pákámnak.Köszi
Everybody lies.
-
Assh0le
csendes tag
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni...
Feszítő görgő cseréje közben a szíj elugrott, azonban a főtengely nem volt holtponton. Szeretném újra beállítani a vezérlést (a szükséges tüske, vez. tengely rögzítő stb. azóta rendelkezésre áll), azonban nem tudom, hogy milyen módon állítsam a főtengelyt holtpontora anélkül, hogy ne sérüljenek esetleg a szelepek stb. Tudnátok tanácsot adni, milyen sorrendben álljak neki a dolgoknak? -
rob210
Topikgazda
válasz Assh0le #73540 üzenetére
Amikor nincs fent szíj tekerd a főtengelyt a rögzítőtüske koppanásáig.
Ezután a vezérműtengelyeket kell bepozicionálni a két horonnyal.
Utána megy minden.
Első vezérléscseréd?Ha okoskerekes akkor elő kell feszíteni a szívóoldali vezérműtengelyt, a pozicionáláshoz.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Gombinyó
őstag
válasz #89309696 #73532 üzenetére
Renaultnál a listaárat felejtsd el, ha valóban annyi lenne amit a konfigurátor hoz, akkor egy darabot nem látnál belőlük az utakon. Egyébként elég nagy baromságnak tartom, hogy állandóan változtatják a kedvezményeket és attól függ mennyiért veszed meg az autót, hogy kb kedden vagy szerdán mész be. A szalonauto.hu-n lévő árak már közelítenek a valósághoz, de még abból is tud lemenni. A fapad kombi, amit 7m körül látsz az a limited plus ami elég jól felszerelt mióta kiszedték a valóban fapad lifeot, na az reálisan olyan 5,5m.
-
FRENK1988
veterán
Napi legalább 2x30kmre érdemes dizelt venni?
Kinéztem ezt: [link] . Vélemények?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Ukrajnai háború
- Motoros topic
- PlayStation 5
- iPhone topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Mini-ITX
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Max
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen