-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #74848 üzenetére
Köszi.
Még egy kérdés, a hátsó ülőlapot hogyan lehet felszedni/billenteni, hogy alá tudjak nézni?Szerencsére nemrég tankoltam, még az is jó móka lesz, hogy a tankot megürítsük, állítólag ha fél környékén van a tank, akkor már kiszedhető a szivattyú.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Predator2
addikt
válasz forceberg #74840 üzenetére
Köszönöm a válaszokat (rob210 )
Azért fontos a mennyiség, mert amikor leeresztem az olajat, hosszú órákig hagyom csepegni utána, amikor abbamarad a csepegés is akkor kapja meg a friss olajat, de a nívópálcán egyszerűen nem látni a tényleges szintet. Vagy csak az én szememmel van probléma.
Másik kérdésem (fontos lenne a válaszotok):
Házilag kivitelezhető szerintetek egy vonóhorog felszerelés? Clio2 1.5dci 82HP 2004-es évjárat.
Természetesen a bekötést szakember végezni, csak a mechanikus részét ő nem vállalja.THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
#89309696
törölt tag
Cseréltem olajat, így néz ki az Elf 3000Km után, 15 hónaposan. Kicsit feketébb, mint amire számítottam, de az oldalán látni ahol vékony, hogy még egész jó sárgás. Egy tízezres olaj már ott is korom fekete.
Nagyon minimális benzinszaga volt csak, én sokkal rosszabbra számítottam. Igazából ez simán benne maradhatott volna másfél évre, de talán kettőre is.Amúgy mintha fülre selymesebb hangja volna a motornak, de szerintem csak placebo. 3000Km után egy olaj még messze nem elhasznált, a +3 hónap sem olyan sok túllépés, hogy ennek jelentkeznie kellene. Simán csak placebo.
Egyébként megfogtam olajos kézzel a hosszbordást, úgyhogy most cicereg halkan. -
Ghandi
aktív tag
válasz Predator2 #74853 üzenetére
Persze hogy megoldható, nem egy nagy ördöngősség, de ha te csinálod akkor a vizsgáztatás nem fog menni. Műbizonylat is kell róla, ha jól tudom a beszerelést is papírral kell igazolni. Persze ha van ismerős vizsgáztató akkor lehet megoldható, de először érdeklödj utána.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
Ghandi
aktív tag
Na nemsokára elkezdem megint önteni a pénzt a kocsiba. Az első lesz most a váltó és kuplung csere. Két problémám van vele. A szerelőm nem válalja a cseréjét, mert már volt problémája ilyenből, bontott váltó persze elromlott és rajta akarták behajtani.... szóval nem tudom hogy lesz lecserélve egyenlőre. A másik meg hogy milyen kinyomócsapágy kellhet bele? Két fajta kinyomó létezik hozzá, de én nem tudtam kideríteni hogy ebbe melyik való. 2004-es Megane II 1.4ccm 16v
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #74852 üzenetére
Köszi a tanácsot.
Egy bikanagy vastag kábelpáron kapja az áramot, kimegy rá a delej. Ennyit tudtam megmérni.
Meg van egy qrvasok szálas csati, abban nem tudom, hogy mi-micsoda.
A csatlakozók épek, nem égettek.
Majd ha a laptopom feltöltött, még diaggal ránézek, hogy az lát-e valamit.
De úgy gondolom, hogy szivattyú hiba lesz. (sajnos rengeteg a rossz tapasztalat, hogy ez a megoldás a lagunánál ilyen elhalós)Még arra kellene valamit kitalálnom, hogy így a ház előtt a parkolóban, hogyan varázsolok ki a 60l gázolajból legalább 40-et.
Illetve ezekre a szivattyúkra van ajánlott márka?
Árban 50-100 között vannak és mind számomra ismeretlen márka. [link][ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ghandi
aktív tag
Mindenféle képpen nézzél rá diaggal ha teheted, mert én is jártam hasonlóan, igaz benzines Megannal. Nem akart indulni, aztán egyszer mégis elkapta és ment, de pár nap múlva megint kezdte. Szinte mindegyik autószerelő azzal kezdte hogy hát igen ezeknek a üzemanyag szivattyúja szokott elromlani, azt kell cserélni benne, és szinte látatlanul mondták ezt. Aztán találtam egy jobban Renaulthoz értő szerelőt, ő meg kapásból mondta hogy ez felső holtponti jeladó. Kicserélte és azóta teljesen tőkéletes. Ennek a cseréje alkatrésszel együtt 8000 Ft volt kb 3-4 éve.
Én imádom a Bosszúállókat ezért tuti a Stark-ot venném
[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
-
harry
veterán
válasz rob210 #74850 üzenetére
Köszi az infót, az annyira nem jó.
Esetleg ezek a képek / videók segítenek valamennyit? Még a hétvégén lőttem.Megemelt kocsi, kormányforgatás (próbáltam aztán leengedve (járólapon) forgatni, ott sem hallottam más zajt):
https://photos.app.goo.gl/mV1TUtTTeU3fKVf46Jobb torony (ha minden igaz...)
https://photos.app.goo.gl/NZSNcTRWBKzbJ9go6Bal torony
https://photos.app.goo.gl/EVABAv4XxA4Rm6ds7Fékek
https://photos.app.goo.gl/tHicceJakqJ1De3p6Ami érdekes volt (nekem), hogy minden keréknél hallottam némi fémes súrlódó hangot mikor megforgattam.
Jobb első https://photos.app.goo.gl/4mPv9cDvNXdy2GqG7
Jobb hátsó https://photos.app.goo.gl/T1pYrQo2fJ9fAq658
Bal első https://photos.app.goo.gl/BLD2r6QxUtUq8KgY9
Bal hátsó https://photos.app.goo.gl/po8h9SqUsQDWFJEu6
Fékezésnél szoktam is egy kis nyikorgást hallani (~közép állásnál).Nem tudom milyen cső ez, ez a rohadás nem necces?
https://photos.app.goo.gl/PDn4BQULy6Uqi1cN9Kis (?) olajfolyás (?) több helyen
https://photos.app.goo.gl/yxYxNYoYr24CdwC3AHa már csináltam képeket, csak úgy:
Kipufogó https://photos.app.goo.gl/xe3TbjdyT8JiGsfW9
Olajsapka, víz sapka https://photos.app.goo.gl/YRBDcQRv3CWup4GbA
Minden egyben https://photos.app.goo.gl/bBQxzFKTobkaySSz6[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz rob210 #74862 üzenetére
Az legalább jó hír
Féknyereg engem is, elvileg nem volt piszkálva egyáltalán, mióta nálam van (fékfolyadék csere volt, meg dobféken felszabályzás, ami a fékeket érinti).
Mondjuk nemrég volt kuplungcsere, nem tudom a jobb féltengelyt / féket kellett-e szerelni hozzá...?
Fél éve így nézett ki: kép
(ha jól látom mindkettő a jobboldali, de majd csinálok jobb / több képet).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
janez89
csendes tag
Sziasztok!
Most hála az égnek nincs semmi problémám, csupán egy kérdésem lenne, mi okozhat fogyasztásnövekedést? Eddig 6,7 - 7,2 között volt a fogyasztás, most felment 7,8 - 8,2 -re. Semmiféle stílusváltásom nem volt, nem nyomom jobban, nem mentem többet városba. Mi okozhatja a jelenséget?
Nagyon Köszönöm!
UI: Sikerült a rádiós problémát is megoldanom Köszönöm mindenkinek!!!
-
MC Pite
veterán
Az biztos hogy nem okozta, városi
baromságlegenda. Meg matek egyes azoknak (és sokan vannak) akik ilyet állítanak. [link]Termosztát/vízhőfok ellenőrzést iktatnék be először a fogyasztásnövekedésre.
Forceberg: Nézg totalcar műhelypornt, taxis egy darab lengéscsillapítót cseréltet, azt is bontottra, 17% difivel a két oldal között. Tárcsa durván kopáshatár alatt, stb.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #74865 üzenetére
Hogy műszakin van-e, kötelező-e megnézni a fékbetét vastagságot azt nem tudom. De az fix, hogy ha a mérőpadon megvannak az értékek akkor átmegy. Márpedig a mai modern fékrendszerek még fémen is fognak annyit, hogy meglegyen. Na így mennek át, mert át tudnak.
Egy csomó hiba van ami tesztvezetés nélkül ki sem deríthető, tehát eleve még ha be is lenne tartva a műszaki precízen akkor is olyan lyuk van rajta, mint az állat amin áteshetnek szar, veszélyes autók. Mivel a műszaki vizsgán nem feltétel a tesztvezetés.A műszakiról meg annyit, hogy konkrétan vannak neppertelepek akik helyben bepecsételik, aláírják és kész a vizsga, a tipikusan külföldről behozott 50-100ezer Ft-os mocskok 300-400-ért hirdetve, azok a telepek ahol csak ilyen autókat hirdetnek fullra. A felük valahogy így szórakozik a műszakival. Hogy ez az állami rendszerbe hogyan kerül be utólag azt nem tudom, de erre is biztos megvannak az embereik.
Egyébként tegnap ment előttem egy dobozos autó, külön fék és helyzetjelző hátul és mindkettőbe 25W-os izzó volt. Egyforma erősen világított a helyzetjelző meg ha fékezett felette a fék is ugyanolyan erővel. Először azt hittem fékez mikor utolértem, de nem, egyforma izzókat rakott mindenhova.
Na most ez megint tipikusan olyan, hogy 10 műszakival odébb sem fogják megnézni, így éli le az életét az autó.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz forceberg #74865 üzenetére
Egyik autónk a DPDnél van, nemrég küldtek a szervizből képeket a kollégának, hogy a féknyereg is megsérült, addig mentek az autóval. Ott nem vason volt a betét, hanem a vas kopott el a betétből. Meg úgy minden más is... A veszélyeztetésen túl biztos megérte nekik megvenni pluszba az új nyergeket.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
ricsi0307
senior tag
Sziasztok. Lett a családban egy 2010-es 1.5dci 63kw Kangoo. Látom hogy kismillió fajta van ebből a motorból, és nem találok infót milyen mototolaj kellene bele. Tudnátok segíteni?
-
molnarpeter
nagyúr
-
atosan
addikt
Sziasztok,
Kicsit csíkozott az ablaktörlő, hagja is volt ezért lecseréltem.
A hang megmaradt, tehát nem az ablaktörlő lapát a ludas. Itt a videó: [link]
Mi a teendő?Maine coon
-
#89309696
törölt tag
Feldobtam az új ablaktörlőket, a hátsóhoz amit vettem ahhoz nem kaptam műanyag középrészt. Az elsők műanyagja meg nem volt jó ehhez a törlőkarhoz, kiesett belőle. Szerencsére mindhárom lapát tengelye méretre ugyanaz volt mint a kocsin lévőké, úgyhogy a régi lapátok műanyag középső patentját (nem tudom mi a neve) kiszedve átraktam az újakra és frankó. Bár kipróbálni elfelejtettem én marha, de szerintem nem érnek össze.
-
rob210
Topikgazda
Csúszik a szíj, vonyít, csináljuk meg.
De van itt még baj, bőven.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Ezen nemrég volt hengerfej felújítás.
Emberünk szakszerűen megcsinálta.
Most húztam le nyomatékra a csavarokat, mert ez úgy érzésre volt.
Nem tudom mennyire lesz tartós, elmondtam a tulajnak, hogy ez cigány munka volt ez van.
A hosszbordást meg le se cserélte.
De annyi minden van rajta istenem, csak sorolnám sorolnám, de minek.
A jótól is messze van nem, hogy a tökéletestől.Ez a magyar valóság, stupekolt autók, olcsó alkatrészekből.
Renault power
-
Xantomas
őstag
válasz #89309696 #74889 üzenetére
Szerelő helyett mérnöknek? Erre ne vegyél mérget Inkább egymás mellett a kettő. Gyakorlat nélkül nem sokat ér az elmélet, sőt igazán alkotni is csak akkor tudsz mérnökként, ha már szerelőként megismerkedtél az árnyoldalakkal, konstrukciós hibákkal.
A magyar valóságról pedig:
Pénteken én is rászántam magam egy egész napos autószerelésre, átnézésre, ha már az utazós szabi meghiusult.
Anno Robi említette, hogy biztos volt már a kocsiban váltó cserélve, mert sárga filces jelölések vannak rajta. Sorozatszám alapján is tuti, mert nem egyezik a beszerelttel. Sőt. Anno amikor lecseréltem a váltóolajat, akkor nem foglalkoztam vele, hogy a leengedett kicsit sűrűbb az olaj, mint ami kellett bele. Egy idő után hangja is lett, nem durva, de zavart. Eddigi diagnozisok: féltengely, kerekcsapàgy, féltengely vezetőcsapágy (nem ugrik be hogy hívják pontosan, ami a hosszabbik féltengelyen van), fékbetét, műanyag elemek, kettőstömegű, kuplung, kinyomócsapágy, főtengely csapágy, motortartók. Lecsekkolták ezeket, motor-váltó kapcsolat megbontás nem volt még, aztán ment tovább a találgatás, meg a rezsióradíj.
Próbaképp ment bele egy fecskendő Xado ex120 a váltóolajba, hogy az megbontás nélkül kizárja a váltókopást. Gyönyörűen el is hallgatott fokozatosan a morgás, mostmár csak nagyobb gázadásoknál, és motorféknél van hangja 1800 körül. Ergo nem kuplung-kinyomó-kettőstömegű triumvirátus. Öröm az ürömben, hogy akkor megy mellé még egy-két adag, aztán, ha kezd a kuplung, vagy a kettőstömegű szórakozni, akkor felújított váltóval is számolni kell.
Ha nem cserélek váltóolajat, nem derül ki, hogy a kopott váltóba lett vastagabb olaj rakva, hogy csendben maradjon. (Aztán a fene tudja hog emiatt mi kopott jobban) Csak azt nem értem, hogy ez miért nem érződött rajta, miért nem volt pl szinkron probléma, az meg hogy néha nem tudtam 3-ba meg 5-be betenni kanyarban, betudtam a saját bénaságomnak, mert elakadt a váltókulisszában a kar.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Kos 7
tag
Sziasztok!
Néha megszoktam nézni a kocsim obd2-vel ír-e valami okosságot, eddig még nem volt ilyen, de most listázta a p1525 kódot, de semmilyen visszajelző lámpa nem világít... (se check engine stb...)
Érdemes ezzel foglalkozni?
Laguna 3 gt 205hp. -
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #74860 üzenetére
Hi, figyi már, neked nincs véletlen valami képed vagy irományod a laguna 2.0dci motortéri biztosíték/relé kiosztásáról??
Annó biztosan volt nekem is, amikor a klímakompresszor hibáját kerestük, viszont sehol nem találom.
Ma lenne rá időm, hogy picit nézelődjek a motortérben, hátha csak ott adta meg magát valami bizti.“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest