- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Bittorrent topik
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- PHP programozás
- Synology NAS
- Vírusirtó topic
- VPN topic
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #74549 üzenetére
Én egy kszott medve vagyok én a maxon is túltekerem ha olyanban ülök amiben van klíma. És azt élvezem. Sose volt még bajom tőle.
A sajátomban csak azért nem klímázok, mert ahhoz túl keveset megyek vele + ha egy klíma használva van arra költeni is kell, azzal foglalkozni is kell. Foglalkozzon a faom. Szóval nincs használva.
Medve vagyok, ne keress benne logikát. -
Csatravi
senior tag
válasz #89309696 #74551 üzenetére
Nekem automata klímám van. Be van állítva 23 fokra (télen 24) és csak megy ahogy kell. Ha a klíma úgy gondolja, hogy be kell kapcsolni akkor bekapcsol. Akár a városban 2-3 km-s szakaszon is. Én nem kapcsolgatom ki azért mert csak rövid szakaszon megyek.Teszi a dolgát és a legnagyobb kuka melegben is kellemesen autózok. Sok extráról le tudnék mondani de a klímáról nem.
A legtöbben azzal rontják el, hogy a manuál klímánál a ventilátor sebességét és a légbefúvás irányát és helyét rosszul állítják be és ebből adódik a fej és ízületi fájdalom meg az orrfolyás.
Automata klímánál még ez is egyszerűbb mert ezzel sem kell nagyon foglalkozni. -
Csatravi
senior tag
válasz MC Pite #74549 üzenetére
Sajna a büdösséget nem nagyon lehet megúszni. Az elpárologtatót még csak le lehet szárítani az időben lekapcsolt klímával és ventilátor erősebb légáramával de a csepptálca így is vizes marad. Lenne erre is valamilyen szintű megoldás de mivel macerás ezért senki nem csinálná.
A lényeg, ha egyszer elkezd klímázni az ember akkor inkább sokat használja mert akkor folyamatosan mosatva van a kondenzvíz által így nincs ideje megbüdösödni. Csak heti egy használattal már képes büdösödésnek indulni.
És takarítani kell ! Nem nagy munka így én tavasszal és ősszel mikor már nem valószínű használata mindig kifertőtlenítem. -
harry
veterán
válasz Csatravi #74553 üzenetére
Nálam az elfolyó lehetett nagyon bedugulva, mert töltésnél az elmaradhatott, gondolom az utastér / szellőző rendszer lett takarítva (gondolom ózonozva), de néha használat után továbbra is büdös volt. Később ahogy írtam, másik szervizben kértem, hogy takarítsák ki, és azután sosem tapasztaltam, pedig volt használva.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Beszéltem a klímásokkal / el is vittem a kocsit, nyilván amikor bekapcsoltam füleltünk, de nem igazán tűnt fel semmi rendellenes. Már indultam volna haza, mikor a csukott ajtóknál meg lehetett hallani a zajt. Szóval annyira lehet nem problémás ez, ha egy sima utcazaj mellett nem hallani, csak bezárt kocsiban...? Mondták más kompresszoroknak még erősebb hangja is lehet (motortérből továbbra sincs semmi fura, szépen kapcsol a kuplung), 17 éves, nem feltétlenül gond ez. Én is csak azért gondoltam, mert más volt, mint amit eddig megszoktam. De lehet csak rég használtam, nem tudom.
Rákérdeztem az olajra, azt mondták töltésnél figyeli a gép a szintjét, és pótolja amennyit kell. De ahhoz, hogy le legyen cserélve, le kéne venni a kompresszort, kifolyatni, tölteni, átmozgatni, tölteni stb (ha jól értettem).Na most ezzel mit csináljak? Várjak, hátha később romlik, vagy ha marad így és hűt továbbra is, akkor ne foglalkozzak vele? Nem szeretném megpusztítani, főleg nem nyárra (főleg, hogy addigra már külföldön szeretnénk lenni).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
zibo73
aktív tag
Sziasztok!
Kérdésem,találkozott már valaki olyannal,hogy az indító biztit (25A) motortérben 6-8 hónaponkét kiveri az autó.M2 1.5dci 2004.Mi lehet az oka?
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
Sajna az a baj hogy ez legtöbbször a nem megfelelő szűrőcsere miatt szokott előfordulni.
Ha megfelelő méretű szűrő van behelyezve akkor semmiféle szennyeződés nem kerülhetne a szűrő mögé így nem dugulhatna el semmi. Viszont ha rossz méretű a szűrő akkor a por elmegy mellette ami idővel sarat képezhet és dugulás is lehet a vége. A másik nagy hiba mikor kiveszik a szűrőt de a szűrőházat nem porszívózzák ki. A szűrő kihúzásakor a szűrőről piszok potyog a szűrőházba ami késűbb az új szűrő mellett megint bejuthat a szűrő mögé és idővel akár dugulást is okozhat. De ha dugulás nem is lenne akkor is ez a szennyeződés gátolni foglya a kondenzvíz szabad, könnyedebb kifolyását. Ez pedig így a baktériumok melegágya lesz. -
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv!
Kérhetek ötletet vagy véleményt az alábbiakban? Ősszel egy tapsifülest szedtem össze a Scenic-emmel, aminek következménye a hűtők cseréje és némi plasztikázás lett a kocsi lökhárítóján.
Ezt követően nemsokára csörgő-zörgő hangot hallottam, ami miatt újra emelőre került a gép, ahol megállapításra került, hogy a nyulambulam a kocsi alatti pattogása közben jó sok mindent összevert, konkrétan a csörgés a kipufogóhoz görbült hővédő lemeztől jött. Ezt megoldottuk, de a szerelőm szerint a katalizátor is kapott a jóból, a kerámia betét is törhetett, így javasolta a cserét. Namost ez egy 2004-es benzines 1,6 16V Grand, nyilván újban nem gondolkodok...használtat hogyan lehet szerezni? Érdemes? Tapasztalatok? Esetleg javasolt márka kipufogórendszerből?ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
válasz Sgt. Chris #74560 üzenetére
Előbb meg kell méretni, ha a kibocsátási értékek jók akkor nincs baja a katalizátornak.
Egy nyúl azt a kőkemény burokban lévő katit nehezen töri össze, hacsak nem volt már amúgy is szétporladva.
Vagy medve méretű volt.[ Szerkesztve ]
-
anarchic
tag
Jönnek az aprobb hibak a kocsin szepen elo.
3x hasznaltam az autot ebbol 2x kiegett a bal hatso index.. mikor elhoztam a kocsit akkor a bal fek egett ki miota kicsereltem azota eszi az indexet.
Kabelcsere vagy rele? szobajohetnek vagy nagyobb lehet a baj?
Gondoltam arra is kicserelem ledesre 44 vagy 48 smds re. Ha netan tobb feszt kapna..
[ Szerkesztve ]
etc..
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #74467 üzenetére
Ezek tipushibák ha jól olvastam, pluszban még a fűtőradiátor szivárgás is jellemző.
Ezeket a hibákat mennyire költséges javítani ha esetleg vásárlás után jönnek elő?
A váltót tényleg szét kell szedni a tömítés kicseréléséhez?
A fűtőradiátor cseréjéhez pedig ki kell venni a műszerfalat?
Illetve ezek olyan hibák amelyek minden autót utolérnek előbb-utóbb vagy valamelyik évjáratot érintik csak? -
MC Pite
veterán
válasz gixxergabi #74558 üzenetére
Dede, ezt. De nem találom, karbantatzásnál csak a jövőbeni pár van röviden, ezt hol találom?
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz atosan #74550 üzenetére
5fok ok, a 10 marha sok. Nyáron 24-26,5°-ra állítom (kinti 27-40° nál) manuálisnál pedig kb középen a keverő, hogy lábra langyos levegő jöjjön (digitklíma is ezt csinálja) fent meg épp hűvös csak. Télen jobban felöltözve amúgy 19-21°, de ha egyedül használom csak az autót, minimumra levett venti (nagyobb városi forgalom szaga miatt) és 22,5°, hogy meleget toljon.
A néhány perc utáni fejfájás valószínű az automatán beső keringetés lehet (sok autóban amíg nem hűl le, belsőre kapcsol). Legalábbis kellemesen hűvös levegőnél mást nem tudok. De szobai hőmérővel ellenőrizd, tedd a rácshoz és nézd kb mikor jön 21-22°os levegő (8-10° a minimum), az nem kéne hohy zavarja.
Cél előtt 5-6 perccel kikapcsolom; már épp kezd meleg lenni mire kiszállunk (de nem is lesz szédülés)
Plusz ősztől tavaszig is párásodáskor is használom a klímát. Csak ha kell, mert többletfogyasztást von maga után, min havonta bekapcsolom pár percre.Automatán a klímakompresszor mindig be van kapcsolva (nagyobb hideg kivételével, általában -4° körül) csak a levegő helyét és a hozzákevert meleg mennyiségét és levegő intenzitást állítja. Sajna nem a legügyesebb a M3 rendszere, de nem rossz (hidegben tök fölöslegesen tolja a még jéghideg levegőt rám, optimális esetben csak akkor kéne a fordulatot emelni ha már meleg levegő jön be).
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
#27216896
törölt tag
Megy a Meganeom műszakira: mondtam a szerelőmnek, hogy a gyári olajat, szűrőt megkapta a gép, de kellene fék, váltóolaj csere, üzemanyagszűrő, levegő+pollen szűrő csere, + a fékbetétek...
Azt mondja a fékolajcsere felesleges (nem tudom mikor volt cserélve!), mert csak elromlik aztán lehet munkahengereket cserélni?! WTF! Ez komoly?[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz #27216896 #74571 üzenetére
Meg lehet merni a folyadek forraspontjat (?), ebbol lehet kovetkeztetni arra, hogy maradjon-e. De 2-4 evente szinte biztos fog kelleni cserelni, tekintve, hogy atveszi a levego paratarlamat, vizesedik, melegben elforr s levegosodni fog, es nem igazan lesz feked, ami nem egeszseges.
A masodik allitast meg egyaltalan nem ertem s nem tudom mire gondolt. Rosszabb biztos nem lesz. Vagy ha igen, az mar reg rossz, es amugy is kellene cserelni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Ghostface
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Van egy 2002-es 1,2-es 16 szelepes Clio II.-m, aminek olyan problémája van, hogy visszafelé váltáskor, kuplunguláskor 2.-esben, vagy 1-esben, néha kigyullad az elektronikai hibát jelző lámpa, a motor elkezd rángatni, majd kigyullad az akkumulátor visszajelző is, és lefullad a motor. A lefulladás nem mindig történik meg, van olyan hogy ha ilyenkor elkezdem nyomni a gázt akor egy feljebb váltás után elalszik a hiba jelző lámpa, és simán tudok vele tovább menni. Autószerelőnél volt, elméletileg egy villamosságis bemért rajta mindent, nem talált hibát. Amit kiolvastak a computerből azt kicserélték, ha jól emlékszem ez valami főtengely jeladó volt, de hiba ugyanúgy megmaradt. Szerintetek mi lehet amire érdemes lenne ránézni? Előre is köszi a válaszokat!PSN: Nifty_Ghostface
-
#89309696
törölt tag
válasz #27216896 #74571 üzenetére
Attol fel sok szerelő ilyenkor, hogy a folyadekmozgatastol a leváló darabok a fekcso belső falán belejutnak az ABS kocka a es pont a csere utan lesz rossz.
Ismeretlen eloeletu feknel tulnyomasos géppel es kocka jaratassal kell cserélni, mosni. Ha be van tartva a 2-4 ev akkor eleg csak kicserélni a pedalpumpalossa (ha nem levevos)l.
Viszont a legtelenito csavarok ettol meg beletorhetnek ugyanugy. Nem sokan vallaljak a nyugot vele, az ilyen szerelok nyugtaznak valami sablon szöveggel es kesz. Es a kocsi kora miatt is leszarjak, par ev es a Megane 1-ek nagy resze roncstelepen lesz ugy is. Annyit meg kibir a fek, akkor is ha nem lesz ABS, itthoni muszakin leszarjak.
Valami ilyesmi a gondolkodasmenet sok esetben.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #74579 üzenetére
Akkor én egy kihalófélben lévő barom vagyok, de azzal kezdem, hogy a sok , feketekávézaccot, lecserélem a 10en 20 on éves vasakban.
Igen szívok vele, viszont eddig senki nem panaszkodott, hogy sz@r lett a féke.
(sőt, de nem fényezem magam)
Hiába cseréled ki a tárcsát és betétet, ha üzemi működésre alkalmatlan a fékfolyadék.
De igen nekem is volt már olyan, ahol beletört a légtelenítő és olyan is, hogy elmállott a gumicső, azaz cserélni kellett. Ha nem lett volna elhanyagolva nem kellett volna annyit költeni rá.
2 évente megspórolni a 6000.- et nagy biznisz, így 134ezer lett.
(nem értem az embereket)Renault power
-
shifty!
senior tag
válasz rob210 #74580 üzenetére
Azt hiszem én vagyok az élő, rossz példa, aki csak a betétet és tárcsát cserélte le, és a nemrég ide feltett "fékfolyadék" képre reagálva jutott eszembe, hogy nemigen volt nálam se, egyből be is támadtam a méltatlanul elhanyagolt feladattal Robit, azóta faszábban meg is tudok állni...ha meg az ABS kocka megadja magát, magamra vessek, ne 4 és fél évvel a vásárlás után jusson eszembe ilyet megcsináltatni/megcsinálni, és hasonlóan ajánlom az elgondolkodást a k. tulajnak, ha egy fékfolyadék csere után ilyen gondja akad... valószínűleg nem a szerelő h.gyozott bele a fékfolyadék tartályba, és azért lett rossz a fék a szerelés után...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
MC Pite
veterán
válasz gixxergabi #74570 üzenetére
Én a honlapon néztem, ott nem találom, ez gondolom az app.
Ha érdekel, a nagyját tudom németül is a felszereltségnek, vagy az enyém 2014-es limited, azt kikopizhatom ha hasonlód lenne.harry: NE mérjünk fékfolyadék forráspontot! 800Ft-os semmirevaló szarokkal (kínából ennyi, 2.000-15.000Ft-ig árulják itthon) mérik fent a tartályban, míg lent meg már opálos, dzsuvás 3× felforrt trutyi van. 3-4 évente csere, kész.
Sajnos most nekem is be van rohadva a bal hátsó, tervezetten neki kéne esni valamikor...
Rob: Egy kicsi(!) melegítés és utána -40ra hűtős spré(légtelenítőre) az megengedett ide? Mert ha erre sem enged, már úgy/olyan helyre kell vinni, ahol féknyereggel is készülnek, de minimum új légtelenítővel (hozzád? )[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ZoZa™
senior tag
Sziasztok!
Megane IV 1.33 tce kombihoz (2018.12) keresek Abroncsnyomas szenzort. Meg tudja valaki mondani, mi a gyarinak az OEM szama? Ahany oldal, annyi fele kompatibilitast irnak
iPhone 11, Macbook Air 2019, Renault Megane Grandtour 1.33Tce
-
Ghostface
senior tag
válasz Atti777 #74576 üzenetére
Köszönöm neked és (#74578) rob210-nak a válaszokat.
Megmondom őszintén nem tudom, én teljesen hülye vagyok az autókhoz, csak tippeket vártam, mert már az autószerelők sem nagyon tudtak mit mondani. Holnap fogok velük megint beszélni, hogy mi legyen, mert lehet hogy most más hova fogom vinni, és akkor esetleg megemlítem nekik, hogy ezekre is nézzenek rá. Ha változik valami akkor írok megint hogy mi volt a probléma, vagy a megoldás.
Még 1x köszi!PSN: Nifty_Ghostface
-
rob210
Topikgazda
-
anarchic
tag
válasz LamerGyuri #74564 üzenetére
Ertem koszi! Kozben reggel leszedtem a lampat megcsiszolgattam az erintkezoket megneztem az izzot semmi baja visszatettem es annyi.
Most mukodik minden egyelore
Meg jo, hogy nem rendeltem 24£ert (parban) ledes izzot.etc..
-
anarchic
tag
válasz rob210 #74589 üzenetére
Nalunk Angolba ezek nem szamitanak
Itt az szamit kuriozumnak ha egy auton mukodik minden lampa de sokszor az index is luxus mint Hollandiaban.
Rendor nagyon nem allit meg csak leszkenneli a rendszamot es megy tovabb.
Road tax es insurance check es annyi.
Ha atmesz a sargan azert felretesz.etc..
-
LamerGyuri
senior tag
válasz anarchic #74590 üzenetére
Lányom is csodálkozott mellettem, mikor itthon volt; a sárgára, majd már a hátam mögött pirosra váltó lámpán itthon át lehet menni? Kint ilyen esetben már elkészül a sztárfotó az automatából
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
veterán
válasz LamerGyuri #74594 üzenetére
Sok ertelme nincs a sarga lampanak, ha nem mehetsz at rajta soha...
Everybody lies.
-
#89309696
törölt tag
válasz Pttypang #74595 üzenetére
Sárgán ment át ő ami még szabályos és a mögötte lévőnek már tuti piros volt és azon ment át. Ez egyébként itt Keszthelyen is tök alap úgyhogy hungarikum, látom a lámpát sárgára váltani, ismerem a ritmusát, én még átférek simán, a mögöttem jövő viszont már tuti nem, de azért a tükörben ott szoktak lenni olyankor akár még ketten is. Főleg ha látják, hogy a keresztsávok üresek akkor röhögve mennek át a piroson, kamera meg talán egyikben sincs itt, mármint ami a pirosat figyeli (közteres van csak).
[ Szerkesztve ]
-
Bass
addikt
Sziasztok
1999-s Clio 2 1.2 58le benzinhez keresnék fojtószelep tömítést aminek ha jót találtam a következő a cikkszáma :7701041338 De sehol nem találom,nem kapni. Nincs.valami másik cikkszám ,vagy helyettesítője?"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
anarchic
tag
válasz LamerGyuri #74594 üzenetére
Szerencsere felenk nem nagyon vannak fenykepezos lampak az inkabb delen a menobb ha jol tudom, nem jartam arra sokat csak Kompra meg a csalaguthoz.
Igazabol annyival kikerulheto a dolog ha leint, nem erezted biztonsagosnak a megallast.etc..
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen