-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dvix
senior tag
Sziasztok!
Hozzánk is megérkezett az új Renault Arkana! mentek tesztvezetni? Vagy instant vétel lesz nálatok?
Arkana napok nemsokára [link][ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Tegnap vegre befejeződött az első futómű vesszőfutása anyum Clio 3 Grandtourjában.
Robi felmérte, hogy ez bizony gatya, aztán ezen diagnózis után tényleg olyan is volt érzésre, hangra, hogy az csodálatos, addig nem tűnt fel annyira (nem hegyeztük rá a fülünk, seggünk).
Na de...a lengőkar egy dolog, sajnos a bal első rugó is törött volt, ahogy megemeltem itthon az autót. Oké, csere. Na ja, de a lengéscsillapító szárának a menetes vége, rajta a csavar és az alátét porrá rohadva. Rendben akkor azt is...na meg toronycsapágy is, mert így ne rakjuk össze.
Végül tegnap készen lett, a két új stabpálca is bekerült, mert a balos ott is szét volt már esve. Teszem hozzá mindkét alsó rögzítési pontot a stabpálcáknál fúróval és sarokcsiszolóval szenvedtem le.
Na de most minden nyomatékon, szép tisztán van összerakva.
3 új csavar kellene még a balos toronyhoz, mert azokon enyhén szar a menet, de az már apróság...
Képek:
Üdv, Balázs
-
harry
veterán
válasz Gombinyó #82353 üzenetére
Mondjuk erdekes ha hibridet akarsz, akkor a Megane listaara magasabb...
Arkana Zen E-TECH Kezdő listaár 9 899 000 Ft
Megane (kombi) Zen E-TECH Kezdő listaár 11 099 000 FtDe ja belso egesu motorral 9-10korul van Arkana, a Megane 7-8.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
gooool
őstag
válasz rob210 #82360 üzenetére
Kiderül, így, hogy minden más is új mellette, elég ideális környezetbe került.
A kérdéses csavarokra esetleg tudsz cikkszámot keresni, ha szépen megkérlek?
A toronycsapágyat a kasztnihoz rögzítő 3 darab 13-as kulcsnyílású, nagy alátétes csavarra lenne szükségem.
Köszönöm!Üdv, Balázs
-
mycso
Topikgazda
Nincs itt véletlenül valaki, akinek espace 5 van?
Kérdeznék pár dolgot.Jó sok tesztet megnéztem/elolvastam, aztán most jól össze vagyok zavarodva.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
angyalpc2
aktív tag
válasz Ganz-[HUN] #82338 üzenetére
Ez nem a sagi szervíz dögtelep?
Ott is 2017-es HDI
https://www.youtube.com/watch?v=SuUNovn3sJc
"Hát ha már aranyáron adják a gázolajat, akkor úgy látszik jár vele arany is."
-
Joe.36
addikt
Sziasztok!
Van egy Renault Thalia 1.5 DCI. 2005 . 220000 Km van benne.
Nem fog a kézifék. Állítani se nagyon lehet már.
Elég lehet fékbetétet cserélni benne ? Vagy dobot is kell ? Mert az kb 70-80 ezer lenne.
Előre is köszi.
Joe
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
Joe.36
addikt
válasz rob210 #82367 üzenetére
Azért kérdeztem mert a szerelő akihez vittem ránézésre mondta hogy mindent cserélni kell, és csak úgy nyúl hozzá.
De ha van rá esély hogy elég csak fékbetétet cserélni elviszem egy másikhoz.
A kérdés az lett volna hogy 220000 km szoktak e ezen az autón dobot is cserélni.
[ Szerkesztve ]
A siker nem végleges, a kudarc nem végzetes: a folytatáshoz való bátorság az, ami számít ! / Redmi Note 13 pro + Samsung Gear S3 Frontier /
-
rob210
Topikgazda
válasz Joe.36 #82368 üzenetére
220ezerrel simán leht, hogy már akkora a válla, amit nem lehet szabályozni. de maga a pofa csere biztos nem elég, ha cserélni kell, minimum a szabályoztatás, de ezzel sokan nem szeretnek tökölni, mert addig áll az autó.
Nekik egyszeerbb levenni kicserélni, azt fizess. ő meg tudja tolni a másikat.Renault power
-
Somatom
veterán
válasz Nordik #82371 üzenetére
Csakhogy, aki szétborítja, az nem esztergál, aki esztergál, az meg nem szerel. A szerelőnek meg nincs röntgenszeme. Szóval, a project úgy néz ki, hogy először a szerelő szétborítja, megállapítja, hogy elegendő egy esztergálás. Szól az esztergályosnak, aki ettől még nem fog haptákban állni arra a fékdobra várva. A futár sem áll ott a műhelynél, hogy azonnal vihesse a dobokat. Ez mind idő, ami alatt a szerelőnél foglalja a helyet a guríthatatlan autó. Persze, van az a pénz, amivel ezt meg lehet gyorsítani, de a dobcsere olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
seger
addikt
Sziasztok.
Van itt valaki aki 1.9DCi-ben jártas?
-
#89309696
törölt tag
Szétfröccsent a szélvédő a Kangoon, úgyhogy hétvégén ki is cseréltük, cirka 11 ezerből. Eltököltünk vele vagy 3 órát. Azt leszámítva, hogy esőnél fröcsköl be a kormány mögött a víz a menetszéllel, teljesen jó lett.
Már csak egy balos féltengely meg a hátsó lengéscsillapítók vannak vissza, meg egy motorolajcsere és megy műszakira. Meglepően jó állapotban van ahhoz képest ahogy használva van. -
Cyborg
őstag
Ha már szabályozás, nem tudjátok, hogy van-e vmi féle küszöbérték a hátsó féktárcsa vastagságára?
Meddig lehet, érdemes szabályozni? Van-e vmi minimum vastagság, ami alatt cserélni kell?
Egy Laguna 1-ről van szó, ha jól emlékszem az új tárcsa 10,5mm vastag.Köszönöm
-
Ganz-[HUN]
addikt
1.9dCi-ből volt vagy egy tonna revízió.
Milyen autó? milyen évjérat? milyen motorkód? milyen probléma? Segíts hogy segíthessünk.Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
seger
addikt
válasz Ganz-[HUN] #82378 üzenetére
19DCi 116LE F9QA820 renault espace 4
Hiba néha nem úgy megy ahogy kell. Olyankor hangos a motor. Olyan keleplő, zörgő csörgő hang. Nehéz leírni.
Porlasztók mérve 2 cserélve. Turbócsövek cserélve. Légtömegmérő cserélve. Közösnyomócső rail nyomász szabályzó mágnesszeleppel cserélve.
Ha zaj hallható, és odalépek a gázra megszűnik a zaj, de ha visszább veszem a pedálon a lábam, ismét hallani. Renault diaggal nézve a turbónyomás lassan épül fel. (Ezt a szerelő mondta próbaúton) Van, hogy hibamentes és csendes a motor. Ha megyek egy egyenletes tempóval, és a zaj hallható, egyszercsak megindul az autó, megszűnik a zaj is. -
Salex1
senior tag
Tapasztalt már valaki olyat Dacia (vagy akár Renault) Média Nav-on, hogy a rádió bekapcsoláskor hangosan szólal meg, majd kb.1 másodperc után halkul vissza?
Már visszavittem gariban, de azt mondták a legfrissebb szoftver van rajta és csak egy gyári állapotra visszaállítást csináltak.Azt mondták, ha mégis előjön akkor majd ősszel menjek, hátha lesz szoftver frissítés rá. -
#89309696
törölt tag
Ismét megkaptam a Mastert cégesnek, úgyhogy ma már háromszor végigcsaptam vele a faluban, hordtam homokot, visított a kerék, üvöltött négyezren, sodródott az eleje, csak úgy csörögtek a szerszámok hátul. Minek kipakolni, ha van hely, talicska, lapát, minden is. Nagy autó, nagy élvezet, ráadásul a második legerősebb motorral. Csak úgy kúpoltam a személyautókat a házzal. GLS futárnak kellene mennem.
Elengedhetetlen gopnik nagymamaszőnyeg bent figyel a raktérben és az OSB lapokkal való aláerősítés, anélkül nincs melósautó. Az utcánkban már mindenhol gumicsík van, úgyhogy vissza kéne venni, mert tudják, hogy mikor indulok el.Mélyláda! Na még sose próbáltam ki ekkora térben hogyan szól. Majd a hétvégén berakjuk.
-
Ganz-[HUN]
addikt
2.3 biturbo létezik? Valami biturbo izom mastert behoztak hogy nincs ereje. A szerelők elszenvedtek vele fél napot de a rohadt életbe minden működik. Után hozták hozzánk a cotech műhelybe és ott elmentünk a próba körre. Nekem volt a feladatom hogy lessen a turbó nyomás, és hasonlítsam össze a valós, és a várt nyomást. Majdnem tökéletes az egyezés, de az autó nem megy. Utána beugrott a mesteremnek: eco gomb. Megnyomtuk, és megindult az autó. Ennyi volt a baja
[ Szerkesztve ]
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
tiop
tag
Üdv
Egy 2002.Megane classic 1,6 16v az alany.
Következő szervízalkatrészeket néztem ki hozzá a fórumon összeszedett infókból,ebben kérnék megerősítést.köszi.
Denso Nickel TT gyertya K20TT
Kamoka légszűrő
Forma: sarkosMagasság: 80 mmHossz: 176 mmSzélesség 1: 140 mmSzélesség 2: 98 mm
Mann Filter olajszűrő W75/3
QWP pollenszűrő
ELF Evolution 900 SXR 5w-30 motorolaj VAGY
ELF Evolution 900 NF 5w-40 motorolaj. -
harry
veterán
Szerintem itt eddig a Mann olajszurot csak szidtak, ez nem tudom honnan jott
En egy ideje Purflux-ot szoktam venni mindharombol (pl. olajhoz LS932, levegoszuro amit a tipushoz javasol, pollennel meg arra kell figyelni hogy ha van klimad, akkoz az ahhoz valo kereteset adjak, amiben van kialakitas a csoveknek).
Olajbol meg ELF Evolution 900 SXR 5w-30.Ha mar ittvagyunk, egyeb infok amiket osszeirtam robtol:
Gyertya: Denso k20pru k20tt vagy beru, equiem, amit nyugodt szívvel beletehetsz.
olajszűrő purflux ls932
A g12+ jó bele. A színe tök mindegy.
A vezérlés jó és a hosszbordás is, bár én csak dayco, ina, skf et szerelek. (okkal)
ELF Evolution 900 SXR 5W-30
Purflux aktívszenes pollenszűrő, klímás modellhez:
https://www.autoalkatreszek24.hu/purflux-7851757.html
Bakból ami jó az a spidan, hutchinson, (ez a gyári) lemförder, (megfizethetetlen)Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
hotibi
aktív tag
Üdv, renault clio mk2 1.5dci hűtőventillátor 2-es fokozata nem kapcsol be akkor amikor kellene. pl. ha az autó áll és a klímarendszer nyomása nagyobb mint 24 bár. Relé és a körülötte lévő dolgok a táblán rendben. Ventillátor direktvezérelve működik 1-es, és 2-es fokozat is. Eddígi vizsgálódás szerint a kapcsolórelé vezérlő érintkezőjéhez nem érkezik jel. Tudtok olyan elektromos szerelőt aki megbízható begoldást tudna-erre? Renault egyik hivatalos szervízében volt diagon. De csak a pénzt vették el tőlem.
-
#89309696
törölt tag
Ez is beletol az ülésbe meg az a dízelhang annyira szexi ahogy padlón morog, de azért érezni, hogy fél megyének elegendő levegőt kell tolnia maga előtt, meg a háta mögött örvénylik, főleg nagyobb tempónál. Kajak ebbe még élvezem a kéziváltót is, bár azért az automatát jobban csipáznám, mégha csak robotizált kézi is.
Felkerült a maradék farkasos matricámból kettő hátra, hogy lássák ki előzte meg őket, ez növeli a nyomatékot, úgyhogy ma már jóval több autót kúpoltam, mint előző napokban. Kell is, mert a klíma az csuma maxon megy, amíg nincsenek jégcsapok a szélvédőn addig meleg van, északi vérem van, ez van.Amúgy semmi extra, a max tempóm egyszer volt 108. Simán csak annyi a bámészkodó turista nyaranta akik hatvannal totyognak az egyenes úton, hogy én azt nem bírom kivárni. Mindenkinek így a jobb, én tudok menni, ők meg nyugodtan tudnak nézelődni.
[ Szerkesztve ]
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
Pár kép az első ajtó panelek karpitcserejéről.
Buta francia ezzel a műanyag hegesztessel feladta a leckét, de megoldodott.
A kartámasz is új huzatott kapott, azonban ez senki se szedje szét. Ugyan is nem lehet. Nem arra tervezték hogy ezt valaha is újra húzzák...
Sajnos ezt majd ragasztanom kell. -
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #82396 üzenetére
Buta francia?
A toyotánkban mire lefúrtam az összes olvasztott csöcsöt azt hittem agyvérzést kapok.
Minden gyártó így csinálja, mert így egyszerű.
Kijön a gépből a panel, összeillesztik , összesütik csókolom.
Sokkal gyorsabb olcsóbb egyszerűbb nekik, mint csavarozni, patentezni.
Arra, hogy az a hülye tulaj aki 5 év múlva nem dobja el, mekkorát szív vele arra nem gondolnak, vagy gondolnak csak tesznek rá.Renault power
-
tintirin
tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Renault megvan lll 1.5 dci be kell e hajtókar csapágyat cserélni?
ha igen mennyi km után? 2009 es évjárat. A régi k9k motorokba kellet amit 2008 ig gyártottak de hallotam
olyat, hogy a 2009 től már orvosolták a hibát. Ez igaz lehet? -
rob210
Topikgazda
válasz sesomaru1989 #82398 üzenetére
epoxi gyanta.
Pici 1.-1.5 es fúróval belefúrsz, nem átfúrod!!!
És epoxival szépen megragasztod.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen