-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
angyalpc2
aktív tag
válasz rob210 #81100 üzenetére
0.9 fos, az1.2 fos
A 0.9-es tudom nem erőgép, Clio-ban egész jól eszik, pályán 130-nál már sokat.
1.2 TCe nissanos (nem a Clio3-as D4Ft) meg jól megy erős, de sok a fogyasztás mérethez képest.
van 110-130-as a Meganban és 120-as a clio GT-ben captur-banDe mik a bajai? Miért problémás?
-
longwild
aktív tag
Sziasztok!
Renault Megane II 2007 október, 1.5Dci .
Óracsoport már pár éve furcsán viselkedik igazán nagy hidegben (-15C) parkolás után:
- olykor üzemanyagszint-jelző beesik a 0 alá
- olykor feldobja emiatt a szervizkulcsot
- olykor szervizciklus végét ír ki (azaz vigyem szerelőhöz) (tehát nullázza a hátralévő pl 29500km-t is)A fentieket sokszor tudtam gyögyítani a szervizciklus reset-eléssel, azonban kb fél éve állandósultak a fenti problémák és hőmérsékletfüggetlenné váltak. Már nem csak hidegben, hanem +10C-on is a fentieket produkálja az autó.
A ciklus reset sem segít, újraindításután már ismét jelentkezik mindegyik probléma.Autószerelő kizárta az üzemanyagszint-jeladó hibáját, tehát marad óracsoport (vagy környéke).
Van tapasztalatotok ilyen hibával?
Kihez vihetném az órát átnézésre?szoftver szakmabeli && Beverly250
-
Somatom
veterán
A Főnix nem kapkodta el. Cirka két hónap alatt készült el a két fél szőnyegem. Mondjuk, nem irigyeltem őket, dolgozhattak vele annyit, mint tíz másikkal. De, jobb lett, mint a gyári.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
szaja11
újonc
Képet! Képet! Képet! :-)
-
Somatom
veterán
-
longwild
aktív tag
-
molnarpeter
nagyúr
D4F (1.2T) motor gyakori hibák - egyelőre oroszul, kb hónap végén fel szokott kerülni az angol felirat is.
-
longwild
aktív tag
Téma 2:
Megane II 1.5 Dci 2007 október, 6seb váltó.
Milyen olajat érdemes a váltóba venni és mennyi a feltöltési mennyisége?szoftver szakmabeli && Beverly250
-
baluka6
aktív tag
válasz angyalpc2 #81101 üzenetére
Nekem 1.4 Tce van Megane 3 kombiba, Rob szervizeli.
Elég jól megy, viszont cserébe nem fogyaszt keveset (átlag 7,6 nálam, ebben van rövid táv, város, autóút és én nem szeretek totyogni..).
Ha esetleg bármi kérdésed van, írj nyugodtan. Ha a Dunakanyarban jársz, ki is próbálhatod. -
CriticalHit
őstag
Próbálom összeszedni a leesett állam. Motorolajcsere márkaszervizben. Meg is érdemlem. Eddig mindig 18e-ft körül volt ma azonban több, mint 28e-ft volt az ára.
Csal ízelítő:
-Munkadíj 0.7 óra: 14 224-ft,
-10W40 Elf EVO 700 ST 5L: 12 700-ft, amikor például itt [link] ugyanez az olaj 6200-ft.
-Alátét: 992-ft
Benéztem valamit? Hülye vagyok, hogy megbízható szervizben akarom az olajcserét megcsináltatni? Szerintem utoljára.Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
polonic
félisten
válasz CriticalHit #81120 üzenetére
Ez ilyen. És attól, hogy ennyibe kerül, még nem jelenti azt, hogy megbízható is.
-
harry
veterán
válasz CriticalHit #81120 üzenetére
Azert egy olajcseret kb barki meg tud ejteni, en ezzel nem fordulnek markaszevizhez... Akkor inkabb, ha valami nagyon tipus-specifikus gondom van, vagy diag kell stb. De akkor is vannak elerheto specializalodott szervizek.
Ha van korabbi szamlad, osszenezheted a valtozasokat, gondolom a forintgyengules nem kedvez a hivatalos beszerzesnek. Az oradij meg hat, markaszarviz.
Amugy milyen motorba raktak 10w40 olajat...? Jo az?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
CriticalHit
őstag
2008-as 1.5 DCI. Korábban 5w40-t használtam de most maga a szervízvezető szolgált ki és mondta, hogy felesleges az 5w40, hacsak nem indítózok mínusz 25 fokban. A megbízható gyári olajszűrő beszerelése volt a másik oka, amiért márkaszervizbe vittem, aminek nem is vészes az ára. Dehogy a motorolajért 2x annyit kérnek, mint a boltban.
Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
lsebestyen
addikt
válasz CriticalHit #81123 üzenetére
@gyfaszt kapok ettől, offtopikos autóval is jártam hasonlóan. Direkt kértem, sőt még lapra is leírtam, hogy 5W40-et tegyen bele. Mikor el lett hozva a verda, kijelentette, hogy 10W40 került bele, mert sok km van már az autóban. Főleg, hogy azzal az autóval nagyon sokat mennek rövidtávokat, pont fontos lenne, hogy a hidegoldali viszkozitása hígabb legyen. 10W40-ből amúgy nincsenek is nagyon jó olajak, zsiguliba való.szerk.: 2008-as az már DPF szűrős, nem? Abba meg alapból 5W30 kéne.
[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
válasz CriticalHit #81120 üzenetére
Óra díj (is) kicsit soknak tűnik.
Én [ide] hordom, neked 20-20% járna a gk korára tekintettel. Emlékeim szerint 13k volt a tolatólámla kapcsoló mdijjal együtt.sebestyen ez a 5-40 - 10-40 régi fétis. Engem autóboltos magyarázta állandóan, hogy inkább a 10-40, kopott motor, stb. Egy Ignis ddis volt az áldozat.
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz CriticalHit #81123 üzenetére
Ez a 10w-40-hez ragaszkodás basszus. Tök mindegy, hogy nincs -25 fok, attól még magasabb hőmérsékleten is folyósabb az 5w olaj.
Itt 0W és 5W van összehasonlítva, melegoldali viszkozitás egyezik. Nézd meg mennyivel folyósabb. Gondolhatod a 10W milyen.
Amúgy érdemes az egész videót végignézni. -
molnarpeter
nagyúr
válasz lsebestyen #81124 üzenetére
Úgy rémlik, nagyjából 2010-12-ig még voltak részecskeszűrő nélküli változatok, céges Grand Scenic is non-FAP 1.9 dCi volt (pont 2010).
-
lsebestyen
addikt
Ez 2 olajcserével ezelőtt volt, azóta 5W40 ment bele és még kisebb mértékben is fogyasztotta az olajat (excelben vezetve van minden, olajfogyasztás is - egyébként minimális). Főleg, hogy az a motor tipikusan magas fordulaton eszegeti az olajat, semmi nem magyarázza a 10W-t. Ellenben amikor hidegen jár, akkor jobban kopik.
molnarpeter: igaz, total olajválasztóban clio-ból van még DPF nélküli verzió is, ami lefedi a 2008-at.
[ Szerkesztve ]
-
Cola111
aktív tag
Sziasztok!
Budapesten belul kit tudtok ajanlani aki inditokartya tud masolni? Csak egy db kartyaval vettem az autot, es haldoklik. Renault Megan II.
Ill. kormanymu csere kb. mennyibe szokott kerulni?
-
rob210
Topikgazda
válasz CriticalHit #81120 üzenetére
A márkaszervíz nem egyenlő a megbízható szervízzel.
Ráadásul mid van neked öreg dti-d , mert ezt az olajat másba nem raknám.
Jah látom gratulálok a fiúknak....[ Szerkesztve ]
Renault power
-
harry
veterán
válasz CriticalHit #81130 üzenetére
Jo, de hidegen?
Gyari szuro: ezt is tudsz venni te is.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
prandris
tag
Márkaszervizről jut eszembe. M2 2004 nem a legfrissebb firmware van rajta (9.03). Érdemes bemenni vele, hogy frissítsék? Vagy ami működik ne piszkáljuk?
-
Somatom
veterán
válasz Cola111 #81129 üzenetére
Kulcslyuk.
De, egyeztesd le telefonon, mert nem mindent tudnak másolni. A háromgombos kártyámat sem tudták. Szerencsére piti baja volt, így nem kellett 60 -ért újat vennem.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
CriticalHit
őstag
válasz rob210 #81131 üzenetére
Azt gondoltam, hogy a 18 ezer forintos órabérű márkaszervizben csak a szakmailag legfelkészültebb, legmegbízhatóbb autószerelők dolgozhatnak a legmagasabb szintű minőség-ellenőrzés mellett. Így vagyok nyugodt. Naívitás vs realítás. Mit tanácsoltok a következő olajcserére, motorolaj gyártó, típus, illetve olajszűrő gyártó, típus? Az olajkeresőben ezeket találtam:
-ELF Evolution 900 FT 5W-40
-VALVOLINE SYNPOWER MST C3 5W-40
-Castrol EDGE 5W-40
Az olajszűrűvel vásárlással (is) teljesen tanácstalan vagyok.Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
tusi74
őstag
válasz CriticalHit #81135 üzenetére
"Azt gondoltam, hogy a 18 ezer forintos órabérű márkaszervizben csak a szakmailag legfelkészültebb, legmegbízhatóbb autószerelők dolgozhatnak a legmagasabb szintű minőség-ellenőrzés mellett. Így vagyok nyugodt. Naívitás vs realítás".
Bár én magához a témához nem tudok hozzászólni, de ehhez a mondathoz igen. Én Közel 10 évig hittem azt, hogy egy kisváros Fő útján levő, fényreklámmal kivilágított XXX Autó az n+1 alkalmazottal, a csilivili épülettel garancia lesz arra, hogy jól fognak dolgozni. Rob210 átnézte a Clio-mat, ami 15 éves, és több olyan dolgot talált, amit rendszeresen kellett volna karbantartani, cserélni, és sosem tették, pedig évente tuti vittem, ha pedig hiba volt, akkor többször.
Rob210 arra is rájött a szervízkönyvből, hogy mindig olyan olaj került az autóba, amit éppen a polcon találtak. Pedig én is épp azért hordtam oda, mert abban hittem, hogy ők biztosan nem engedhetik meg maguknak a gány munkát, hiszen ennek a mai világban híre mehet. Én is tévedtem.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz CriticalHit #81135 üzenetére
OE9871116
még ha teljes áron veszed is 3000 a bárdiban.
elf 900 sxr 5w40Renault power
-
CriticalHit
őstag
válasz rob210 #81138 üzenetére
Köszönöm a segítséged, és a többiekét is. Érdekes, hogy az olajszűrőt csak 200 forinttal adták drágábban a márkaszervizben. Szívesen vinném hozzád a Clio-t, de kétlem, hogy Pápa környékén működsz. Sajnos.
tusi74: A Renault márkaszerviz a tisztességtelenségével és a szakmaiatlanságával elérte, hogy többé oda nem viszem a kocsit és mást is lebeszélek róla. Csak ha nagyom márka specifikus a probléma, de akkor is inkább tanácsot kérek előtte itt.Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
DonThomasino
veterán
válasz CriticalHit #81141 üzenetére
"Azt gondoltam, hogy a 18 ezer forintos órabérű márkaszervizben csak a szakmailag legfelkészültebb, legmegbízhatóbb autószerelők dolgozhatnak a legmagasabb szintű minőség-ellenőrzés mellett. "
Teljesen jogos a feltevés, csak sajnos sok esetben nem igaz.
Nyugi, ezen szinte mindenki átesik.[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
válasz CriticalHit #81141 üzenetére
hidd el a márkaszervíz 1650 ért veszi a gyári szűrőt csak úgy mint minden autószerelő
A feltevésed, meg azért nem állja meg a helyét, mert sok esetben a frissen végzett szakmai tapasztalattal nem rendelkező srácokkal töltik fel az emberhiányt.
Az, hogy magas az órabér, nem azt jelenti, hogy aki a munkát végzi sok pénzt keres.
Sajnos egy műhelynek komoly működési költségei vannak és midenhol spórolniuk kell.
Ez látszik meg az elvégzett munka szinvonalán. Aminek egyenes következménye, hogy mindenki elpártol tőlük.
Magyarán, ha nem a minnél több hasznot kivenni minnél rövidebb idő alatt, című Magyar szlogent követnék jobban járnának, de hát ők egy márkaszervíz!
Nekik kijár a gőgösség és a kiokktatás joga.
Hány és hány ilyennel találkoztam már aki szegény súlyos 10/100 ezreket hagyott ott márkaszervízben és csak rossz volt az autó.
Aztán pár 10 ezerből hibamentes lett és verte a fejét a falba, hogy micsoda pofátlanság ez.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
CriticalHit
őstag
válasz rob210 #81143 üzenetére
Saját káromon megtanultam de legalább aki olvassa esetemet tanul és továbbadhatja a leckét. Végül már senki nem fog márkaszervizhez fordulni és bezárhatnak. Hiszem, hogy hosszú távon csak a becsületes út a járható.
Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
rob210
Topikgazda
válasz CriticalHit #81144 üzenetére
Ez igaz azzal a kiegészítéssel, hogy garancia idő alatt muszály vagy odavinni és ezzel rendesen vissza is élnek.
Amit vásárláskor kapsz kedvezményeket és csillog tőlle a szemed azt szervízidő alatt busásan visszafizeted.
Akkor van nekik cumi, ha valaki bevállalja és nem hordja hozzájuk. Tudok ilyet és nem bánta meg.Renault power
-
CriticalHit
őstag
válasz rob210 #81145 üzenetére
Minden márkára igaz ez a szemét lenyúlás? Hiszen van márka, ami 7 év garanciát ad. A Renault szervizben láttam, hogy az elektromos autó szervizelési óradíja 35e-ft, ami világos, hogy megpróbálja kompenzálni, hogy az elektromos autó gyakorlatilag szervizmentes -a kötelező garanciális szerviz kivételével-. A becsületes márkakereskedői húzás az lenne, ha a kötelező garanciális szerviz ingyenes lenne.
Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.
-
tusi74
őstag
válasz tusi74 #80680 üzenetére
Kedves Topic-lakók! Azt gondolom, hogy ebben a topicban olyan dolog történt velem, mint talán 47 megélt évem alatt soha. Direkt belinkeltem azt az első bejegyzést, amit ide írtam, épp nagyon elkeseredett voltam, hiszen gyakorlatilag halálfélelemmel párosulva állítottam le egy nem lassuló autót az autópályán. Az írásom február 13-án íródott, azóta eltelt 1 hónap és nekem "új" autóm van. Vagyis, ugyanaz az autó, de mintha új korában. 2006-os Renault Clio II. Free.
Rob210 átnézte az autót, 15 dolgot megszerelt, kicserélt, új felniket kapott az autó, új gumikat. Én nem értek hozzá, de csak az érdekesség kedvéért felsorolom:
Vezérlés csere
Hosszbordás szíj szett csere
Szelepfedél takarítás
Gyertya csere
Összes szimering és tömítés cseréje
Olajcsere+ összes szűrő
Kormánymű axiál csuklók
Kormánymű porvédők
Kormánymű külső gömbfej
Felni és gumi csere
Futómű állítás
izzók cseréje
Ablaktörlő csere
Önindító csere
Kipufogó tartó csereTi, topiclakók értetek hozzá, hogy ezekből mik azok a tételek, amelyeket 2006 óta meg kellett volna csinálni, a csili-vili városközpontban levő szervízben, hogy ne jusson idáig az autó. Az autó elvileg rendszeresen "szervizelve" volt, azzal a kitétellel, bármi hibás benne, legyen megcsinálva. Ehhez képest Rob210 elküldte fotón, mi volt a szelepfedél felnyitása után. Nagyon boldog vagyok, hogy aznap rátaláltam erre a topicra, hiszen eddig csak a Milyen billentyűzetet vegyek címűt látogattam, azt is inkább megboldogult fiatalkoromban.
Úgyhogy itt mindenki előtt mégegyszer köszönetet mondok rob210-nek, hogy nem kihasználva azt a tényt, hogy nő vagyok, így kevésbé értek az autókhoz, megjavította az autómat.
[ Szerkesztve ]
-
tusi74
őstag
válasz lsebestyen #81148 üzenetére
A képek:
[link]
[link]
Az eredeti hiba okozóját Rob210 tudja. Illetve ha van még nála kép, megengedem, hogy töltsön ide fel, akár mások okulására.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz tusi74 #81149 üzenetére
A fő baj a beáramló motorolaj volt.
Ezeknél az olajpára lecsapató ha eldugul a fojtószelepen keresztül a szívósorba kerül az olaj, ahol plussz üzemanyagként viselkedik.
Hiába nem nyomod a gázt, olyan mint amikor felkapja a turbó az olajat, csak itt gyorsan elfogy, mert ez csak a lecsapatónyi mennyiség.
A szelepfedél alatt volt olajsár bőven.
A szelepek a 2es hengernél voltak a legdurvábbak, 0.1/0.2 helyett 0.23/0.25 a 3asban a kipufogó volt 0.34 egyszóval csörgött a kocsi nagyon. A hosszbordás inenn onnan repedezve ezeket még nem dobtam ki ha meggyógyultam lefotózom felrakom majd. A vezérlés 8 éves volt kemény volt a szíj mint a beton. Szóval ha tetszik, ha nem időzített bomba volt.
Ezeknél ugye előírás a 40000ezrenkénti szelepállítás amit senki nem csinál meg, mert le kell vanni a szívosort is hozzá. Ilyenkor összes tömítés csere. A gyertyákat hagyjuk bele voltak rozsdásodva. 2 napig áztattam mire ki tudtam őket tekerni. Persze Bosch 3 pólusú gyertyák voltak.
A kerekek konkrétan lötyögtek futóművest sose látott szegény autó.
Az önindító felújítása abban merült ki, hogy szénkefét cseréltek rajta.
Csak ép a behúzórész ki volt kopva így teljesen bizonytalanul működött.
Meg még sok apróság.Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest