Új hozzászólás Aktív témák

  • KTTech

    veterán

    válasz avl #18005 üzenetére

    Hát, a rosszabb környezetvédelmi normás autóim mind többet fogyasztottak az újabbaknál, hiába voltak könnyebbek, mentek E5-ös 95-össel (mert akkor még nem volt E10) vagy B7-es diesellel. Ez volt a Yaris MK3 és MK4 közt is, az utóbbi jelentősen kevesebbet evett, pedig nem volt könnyebb - igaz a hibrid rendszer fejlődött, a motor is, nem is keveset.

    Gondolom ez csak a véletlen műve... a mostani Yaris még kevesebbet eszik, ha E5-öt kap. A mostani Yaris motorjának hatásfoka 41%. Van benne GPF, erősen integrálva van a motor közelébe, ahogy a katalizátor is - legalább nem lopják el olyan könnyen - (az EGR meg vízhűtött). Indítás után - ha nincs hideg - akkor a motor be se indul a hibridben, akár több száz vagy akár 1-2 kilométeren keresztül sem. Ha elindul, elég magas fordulatszámon teszi (ahogy kell neki, mert kapásból az optimális fordulatszámon indul), hogy tudja tölteni a HV akkut. Normál esetben 1-2 percig jár. Ennyi idő alatt nem nagyon fűt fel semmit... még a hűtővizet sem, ezért fogyaszt jóval többet a hibrid télen, amikor fűtenie kell, mert az sokkal több energiába kerül, mint a hűtés.

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

Új hozzászólás Aktív témák