- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- DIGI internet
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Starlink
- Windows 7
- Windows 10
- Linux - haladóknak
Új hozzászólás Aktív témák
-
Andras6800
senior tag
válasz Andras6800 #7350 üzenetére
Indukciós töltőhöz kiegészítés: A telefonok teteje melegszik.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
válasz FIREBLADE78 #7352 üzenetére
Ugyan nagyobb hatótáv, meg van néhány plusz benne alapból, de i4 eDrive40-es 25,4M alapáron fut. i5 eDrive40 meg 28,6M-ról indul.
Azért van ott több mint 10% felár i5 felé. Igaz, ár/érték arányban más a képlet.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
válasz Andras6800 #7351 üzenetére
Közben kicsit keresgélve széleskörűnek tűnik a probléma. Így ez nem az autó hibája.
[link]A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
Volt már több BMW-m, ismerem a szervizköltségeket. Az Ioniq-nál azért akadtam ki, mert arról megy a mantra, hogy olcsóbb a szervizelése egy EV-nek -ez az egyik ultimate érvelés mellettük-, és mint a példám mutatta, ez nem teljesen fedi a valóságot. Viszont mivel gariban cserélték, szerencsére nem érintett, csak az elv, mert ezzel az erővel fizethettem is volna. A korábbi normál BMW-k egyikére sem költöttem egyben 1,5M-et szervizben, pedig volt közötte 7er is. Pont ez a lényeg. Egy Ioniq szintű autónál viccesnek tartom az ilyen összegeket, egy BMW-nél legalább kapok is érte egy autót, de mint írtam, nekem még egyszer sem volt ilyen költségem, pedig azok még a "drága" benzines/dízel megoldások voltak.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
válasz Andras6800 #7355 üzenetére
Azért tudni kell, hogy a probléma nem csak az autónál lehet. A Teslában az LG Velvetem tökéletes volt, az S21-em használhatatlan (az mindenben használhatatlan, csak melegszik, nem tölt, szinte semmit), a iPhone 14 Próm megint tökéletes.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Andras6800
senior tag
Igen, igazad van. Azért is írtam, hogy széleskörű a probléma, nem a 4-es BMW hibája.
Nekem ez a komment tetszett a legjobban:
"The problem is automotive designers not understanding how wireless charging works. Wireless charging always generates more heat than regular charging. At home, your wireless charger sits on a table or desk out in the open where the heat can disipate. And often times you aren't using your phone when it's sitting there charging. But for some reason car makers always put the chargers in a cubby so there's limited airflow, and often times you're using CarPlay or Android Auto which makes the phone even hotter, and if the sun hits the phone just right it gets even hotter. Car makers need to start putting cooling vents in the charging pad, similar to what Samsung does for it's fast wireless chargers."
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Semin
senior tag
Egy közeli ismerősömnek nemrég elege lett abból, hogy fejőstehénnek nézi a márkaszerviz. Számomra teljesen elérhetetlen prémium (ICE) autókról mondott nagyon lehangoló sztorikat.(minőségbiztosítás, megbízhatóság, ügyintézés, vevőorientáltság stb.)
Ő is elektromosra váltott emiatt, nálam viszont kiverte a biztosítékot az iX első szerviz számlája. Nem tudom mennyit fizetett eddig, de neki a szeme se rebbent...
Annyit mondhatok, hogy az" elektromos szorzó" amit jelenleg a BMW alkalmaz majd újraírja a szabálykönyvedIoniq téma:
Csak azt tudom mondani, amit már egyszer kifejtettem. Nem tudod hány ioniq-ból mennyi a garanciális probléma, mert nincs elég adatunk. Fogalmunk sincs mennyi fut, és abból mennyi hibásodik meg. Aki elégedetten használja nem sírja tele se a fórumot se a FB csoportokat.Ha valaki az egekig magasztalja, az a marketing miatt teszi, mert el akar adni... sokat.
De én úgy gondolom, hogy egy mai ICE fenntartása sem olcsóbb... sőt[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Nyugodtan írhatsz konkrét számokat is, okulásként! Simán lehet, hogy igazad van, elektromos BMW-m még nem volt.
Nyilván hangosabbak azok, akik szívnak valamivel és nem állítottam egyszer sem, hogy az én esetem általános (bár a szervizes szerint pl. a Kona esetén ez típusbetegség, adtak is hozzá javítókészletet, hogy ne kelljen egyből az egész hajtóművet cserélni. Más kérdés, hogy mennyire bizalomgerjesztő amikor egy pár ezer kilométert futott atóban ilyen hibák jönnek elő). De ez meg pont olyan, hogy egy 7er BMW-ben is nagy a szórás szervizköltségben attól függően, hogy pl. milyen alkatrészről van szó, mert egy adaptív lengéscsillapító darabja valami 700-800k, míg ha ez nincs benne, akkor csak 150k (ezt szervizben mondták). Tehát ott sem lehet magára a márkára ezt vagy azt kijelenteni, még a különböző szériák esetén is van szórás, nem beszélve az egyes motorokról.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
nekem novemberben egy 6 éves i3 kötelező szervizem lett volna, (2 évenként esedékes) amiben van pollenszűrő csere meg fékolaj csere. Meg "állítólag" egy átvizsgálás, ismerősöm jót röhögött, azt mondta had ne mondja meg az mit is jelent... kaptam 2-essel kezdődő ajánlatot is márkaszervíztől... és még volt utána 5 számjegy! Úgy gondoltam bekockáztatom a garancia bukást.... jó döntés volt, azóta elértem a 100e km-t, és úgyis vége a garinak... a pollenszűrő Unix-nál 9e Ft volt mezei külsős áron... fékolajcsere meg most jön, de 20e körüli mutatvány lesz. A klíma tisztítás és töltés jobban fájt, de azt meg a márkaszervíz nem csinálja... mert akkor kinek adná el az 1M-s klímakompresszort? A fordulat szabályozott klíma kicseszik veled, fogy a gáz, de rászabályoz... és erre nincs hibaüzenet, minden jó, hűt mint az antarktiszi jég, aztán egyszer csak egy reccsenés hirtelen, amikor meghal a kompresszor... új 1M, bontott 500e . Ja és hajtómú olaj csere 40e-be fájt, a márkaszervíz azt se csinál még kérésre sem, mert hivatalosan élettartam olaj van benne... ja, él, amíg az olaj,aztán a hajtómű csere szintén 7 jegyű mutatvány...
Szóval kapaszkodj erősen, a gari időszak végéig kellenek erős idegek... és ez nem egy 30M-s autó...
i3 topicban tájékozódva találsz sokakat, akik megszívták, mert előre nem tájékozódtak... User Support-ból elégtelen...
új ICE autóknál hasonló sztorikba futottak közvetlen ismerősi körben... típustól függetlenül... szarkupacokat gyártanak, amiket horror áron NEM karbantartanak, NEM szervízelnek, csak aranyáron cserélik az alkatrészeket szinte fogalmatlanul...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
Na igen, de azt csak utólag fogod tudni, hogy ez jó döntés volt-e. Ha én is így teszek és hagyom bukni a garit, akkor jelentős bukta lett volna. Éppen azért, mert a mai autók már sajnos nem a minőségükről híresek és sajnos a fődarabok sem, melyek ára horror.
A márkaszervizek amióta világ a világ, lehúzásból élnek. Ez nem BMW specifikus. Amikor jópár éve egy 730D-t hajtottam, egy ismerősöm a sima Mazda 6-ra, márkaszervizben kifizetett 150k-t a kötelező szervizre, amiben a szokásos olaj/levegőszűrő cserén kívül szinte nem volt semmi, de oda kellett vinnie ha nem akarta bukni a garit. Amikor közöltem vele, hogy 1 hete jártam szervizben -nem hivatalos márkaszerviz-, és fentieken kívül még cseréltek egy klímacsövet és egy szíjat is összesen 90k-ért a bömösön, akkor nem akarta elhinni, hogy ilyen létezhet. Márkaszervizben én is csak néztem volna a számla láttán, nyilván.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #7358 üzenetére
"The problem is automotive designers not understanding how wireless charging works."
Igen, nyilván ilyen hülyék dolgoznak az autoiparban. LOL.
És valaki halál komolyan leír ilyet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #7342 üzenetére
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #7364 üzenetére
Bizony, valaki leírja. És bizony még igaza is lehet.
Ez nem azért van, mert hülyék dolgoznak az autóiparban, hanem mert nem feltétlen gondolnak bizonyos aspektusaira egy újításnak. Főleg ha ez egy "it is just a carry over".Amúgy imádom amikor részleteket ragadnak ki a környezetéből úgy, hogy önmagában torzul a jelentése
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Ez így önmagában azért kicsit hiányos.
Ezek a csomagok általában utólag megváltva (gyártás után) drágábbak szoktak lenni.
Ha most bemész és konfigurálsz egy új iX-et, nagyon nem ezeket az árakat dobja fel. Igaz, ez nem plus, ergó a fő kopó alkatrészek cseréje nincs benne. [link]
Service Inclusive - 4 év: Br. 258 800 Ft
Service Inclusive - 6 év: Br. 382 800 FtMindenesetre az a plusz első - hátfó féktárcsa csere nem biztos hogy megéri a felárat.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #7368 üzenetére
Pont ezt néztem, hogy jelenleg nem adja be azt a csomagot. Van még egy másik, kicsit drágább csomag is, de mindegyiknél sántít a konfigurátor, mert ezek normál autókhoz vannak, és olajcserét, levegőszűrő és pollenszűrő cseréket+átvizsgálást tartalmaznak. Amúgy kifejezetten béna a BMW honlapja, gyakorlatilag nem talááltam meg a vásárolható szervizcsomagokat. Van egy nagy bemutató oldal, de ott nincsenek árak, a konfigurátorban pedig csak a normál autókhoz tartozó csomagok vannak (az EV-knél is azt ajánlgatja).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Andras6800
senior tag
Kicsit kéne, igen. Konfigurátorban tudod megnézni kiegészítő felszereléseknél.
Ezek a Karbantartás fülön vannak. A másik, a Garancia hosszabbítás (repair Inclusive). Az drágább. Értelem szerűen a Garancia fülön vannak.Nem tudom te hol nézted akkor, de nekem a konfigurátorban a jó adott autóhoz való csomagokat hozza be. Eleve más az időtartam is. EV-re csak 3 vagy 6 éves Service Inclusive van. ICE-sekre van 5 év is. Illetve ott van km korlát. Amit tegnap linkeltem, ott az alján ár nélkül meg tudod nézni. 3 opció mentén vannak a csomagok: Új ICE, használt autó, EV.
ICE csomagok:
3 év: 40 000 km / 60 000 km / 100 000 km
4 év: 60 000 km / 80 000 km / 100 000 km / 120 000 km
5 év: 60 000 km / 80 000 km / 100 000 km
6 év: 120 000 kmEV csomagok:
4 év futásteljesítmény-korlát nélkül
6 év futásteljesítmény-korlát nélkülÉs csak a példa kedvéért, BMW XM-hez alapból jár az 5 év Service Inclusive. Ha kiveszed, az az extra és lejön az árból 564 400 Ft. Itt amúgy már lehet 100 000 km / 5 év-re Service Inclusive Plust kötni 2 291 800 Ft-ért.
Összegezve, nincs értelmes külön oldal neki, de konfigurátorban meg lehet nézni rendesen. Kicsit nyakatekert, elismerem.
Szerintem EV-re nem biztos, hogy megéri a Plus csomag. Persze felhasználótól függ. Ha használod a visszatöltéses fékezést és nem mész sokat, nem fog elkopni a féktárcsa 6 év alatt. Max egy fékbetét csere jön össze. És gondolom az az évente 1 szett ablaktörlő lapát se annyi, mint amivel többe kerül.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #7367 üzenetére
De, gondolnak rá, sőt pontosan tudják mi fog történni.
Ők is tudják hogy a hűtött indukciós töltő jobb lenne, de azt is tudják mennyibe kerül beépíteni, osztanak -szoroznak mert számolni is tudnak, aztán nem rakják be.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #7372 üzenetére
Ha te mondod, legyen így. Majd Gen2-ben...
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
titán
válasz Shadowbull #7371 üzenetére
18% bruttó marzs egyáltalán nem rossz, különösen egy majd 50% árbevétel növekedés mellett.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
-
FIREBLADE78
addikt
Kell szerviz inclusive és kész. Gari illetve ez lement akkor lehet vinni csak bmwt szerelő emberekhez akik szintén tudnak legálisan írni a szervizkönyvbe és ott fél áron kijössz.
Evbe mit szervizelsz? Pollen szűrőt,néha fék. Futómű úgyis bírja sok évig.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Semin
senior tag
válasz Andras6800 #7370 üzenetére
"....Szerintem EV-re nem biztos, hogy megéri a Plus csomag. Persze felhasználótól függ. Ha használod a visszatöltéses fékezést és nem mész sokat, nem fog elkopni a féktárcsa 6 év alatt. Max egy fékbetét csere jön össze. És gondolom az az évente 1 szett ablaktörlő lapát se annyi, mint amivel többe kerül..."
Nem kérdezősködtem pontosan miért ezt kötötte, de úgy ismerem a srácot, mint aki rendesen utánajár a dolgoknak. Gondolom nem csak a felsoroltak tartoznak bele, vagy van apró betű az olcsóbbnál stb.
Ha valakit érdekel, esetleg megkérdezhetem.
[ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
Félre ne értsd, nem ismerősöd döntését akartam kritizálni. Úgy lett volna helyes írnom, hogy szerintem nekem nem éri meg.
Ha ő annyit megy, meg nem akarja bekapcsolni a rekuperációt, akkor kopik majd a fék rendesen. Akkor neki megéri.Illetve sok ez az 1,4M, de azt vesszük, egy min 30M Ft-os autóra 4 évre levan minden szervízköltség.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #7379 üzenetére
Mihez képest sok? A Toyota Rav4re 5-600 euró szokott lenni az éves karbantartás márkaszervizben. Épp tegnapelőtt csináltattam meg az aktuálisat, műszaki vizsgával együtt, 900 euró volt.
Ha nem márkaszervizbe vinném akkor lehet megcsinálnák mondjuk 400ból, sokkal olcsóbb az se lenne, akkor inkább már a márkaszerviz.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #7380 üzenetére
Igazad van, átfogalmazom..
Önmagában ez az 1,4M mint pénzösszeg sok, de ahhoz képest mégse sok, hogy 4 évig minden szervízköltséged le van fedve egy min 30 millás autóra.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #7375 üzenetére
Csak a kutyák meg a halak világa nem így működik... leviszik ők 0%-ra is akár tartósan a marzsot, ha kinyírhatják vele az összes konkurenciát... (VAG, BYD, Toyota stb...) ettől az árfolyam is lemegy, akkor visszavásárolják a részvényeket is, valamint felvásárolják a felszámolás alatt lévő összes konkurenciát...
és na AKKOR! jön a kasza... mi meg annyiért fogunk autót venni, amennyit reggel épp megálmodnak... mert majd lehet Teslát venni... vagy Teslát.... de akár még Teslát is...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
"leviszik ők 0%-ra is akár tartósan a marzsot"
Aha. Miből?
"ettől az árfolyam is lemegy, akkor visszavásárolják a részvényeket is, valamint felvásárolják a felszámolás alatt lévő összes konkurenciát."
Még egyszer a kérdezem: miből?
Mellesleg attól még hogy leviszik nullára a marzsot, még nem fog mindenki Teslát venni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #7383 üzenetére
"leviszik ők 0%-ra is akár tartósan a marzsot"
Aha. Miből?
Azért abból a 18,2%-ból még van hova. Ugye ha jól látom a járműgyártásin 19+ % a nyereség.
"ettől az árfolyam is lemegy, akkor visszavásárolják a részvényeket is, valamint felvásárolják a felszámolás alatt lévő összes konkurenciát."
Még egyszer a kérdezem: miből?Mondjuk abból a 23,07 milliárd dolláros készpénzállományból amilyük van. Igaz akkor a 0 cash flow miatt nem marad zseton K+F-re.
Mellesleg attól még hogy leviszik nullára a marzsot, még nem fog mindenki Teslát venni.
Full jogos, de tud tisztulni a piac.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #7383 üzenetére
Én értem, hogy a rémálmod, hogy TESLA alkalmazott legyél...
De sajnos az a realitás, hogy az autógyártás a következő olyan jelentős iparág ami monopolizálódik... ez is egy "Highlander" típusú játék... pont mint a Microsoft, Alphabet, Meta, Amazon... és ha tippelhetek a BMW nem kerül be ebbe a ligába...
Nem is kell mindenkinek Teslát vennie... elég ha a költséggazdaságosság alá szorítja a konkurenciát... SAKK-MATT
Azért a VAG-nál pár elemző már most látja baljós jeleket... ha még jön a Teslánál egy további 20%-os árcsökkenés + a mexicói termelés, Te is fogod látni....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #7384 üzenetére
"Azért abból a 18,2%-ból még van hova. Ugye ha jól látom a járműgyártásin 19+ % a nyereség."
Nem kellene keverni a bruttó marzsot a nettó nyereséggel. Az adózás előtti nyereséget tudod odaadni árcsökkentésben, az meg 11,8% volt most.
"Mondjuk abból a 23,07 milliárd dolláros készpénzállományból amilyük van."
A Tesla jelen pillanatban 876 milliárd dollárt ér a tőzsdén. A Toyota 323 milliárdot, a VW 70et. Az utóbbinak meg tudják venni mondjuk a 28%-át...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"De sajnos az a realitás, hogy az autógyártás a következő olyan jelentős iparág ami monopolizálódik."
Szerintem meg nem fog. Az utóbbi évtizedekben nagyon komoly tisztulás és integráció ment végbe, csak a nagy és erős szereplők maradtak leginkább.
Persze most van egy csomó új versenyző, főleg kínaiak, de azoknak a nagy része simán eltűnik a következő években.
"ha még jön a Teslánál egy további 20%-os árcsökkenés"
Akkor éppen mínusz 10%-ban lesznek minden egyes eladott autónál. Ráadásul a haszonkulcsuk már így is sokkal szarabb mint a hagyományos gyártóké.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #7380 üzenetére
Ahhoz képest sok, hogy mi a cserélendő/elkopó az első 4 évben egy EV-nél?
kb évente 1 db pollenszűrő, aminek lehet 5-10ezer ft a bekerülési költsége, a csere az meg legyen 10-20 perc. Meg 1-2 évente 1 szett ablaktörlő további 10ezer forintért, 2 perc alatt cserélve.Meg mellé a kamu mese a diagnosztikáról és társairól.
Jut eszembe Leaf-et is vihetem megint az éves "szervizre". 40-50ezerért nem csinálnak semmit vele, csak "diagnosztika" és egy pecsét.
(mert a pollenszűrő cserét nem kérem, megoldom magamnak)Érdekes a Tesla működik kötelező szerviz nélkül és garanciát is tud rá adni mindenféle diagnosztika mese nélkül.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
Nem tudom, nem is érdekel. Én örülök neki ha évente átnézik. Egy százezer eurós autónál ez már tényleg ne legyen ez szempont.
Hogy a Tesla hogy csinálja, az számomra teljesen irreleváns.
Nem véletlenül bukik meg egy csomó Tesla az első műszaki vizsgán, mert 3 évig senki rá sem néz.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #7389 üzenetére
Engem érdekel, mert nem szeretem ha hülyének néznek.
1.4m 4 évre, az alkalmanként 350ezer ft. Átnézésért szerintem irreális.
De nyilván ahol nem számít a pénz ott belefér.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
Miért néznének hülyének? Soha nem értettem ezt a hozzáállást. Kínálnak egy szolgáltatást egy adott áron. Ha kell megveszed ha nem nem. Nincs ebben semmi hülyének nézés.
Eleve ennek az autónak csak az értékvesztése sok ezer euró évente. Olyan mindegy hogy kifizetsz pár százat pluszban vagy nem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #7387 üzenetére
Szerintem meg ez csak szándék kérdése... Simán belefér, hogy a Tesla veszteséggel árulja az autókat, és a többi lábon megtermelje a nyereséget.... pont úgy ahogy pár éve a többi autógyár csinálta az ICE profit finanszírozásával a veszteséges BEV gyártást... Ahogy én látom 5 éven belül nem a személyautó gyártás fogja a Tesla fő nyereségét termelni... és nem fogja leválasztani a többi kart, pont azért, hogy kicsinálhassa a csakis 1 lábon álló autógyártó konkurenciákat...
Ha/amikor a konkurencia csődöt jelent, nem a mai kapitalizáción kell kivásárolja, hanem a töredékén, ami árfolyam függvényében még a készpénzállományból is bőven megtörténhet.... de akár hitelből is...
És eljön a "pay as service" kora nagyon hamar... és akkor lesznek igazán nagy bajban a hagyományos gyártók... nem véletlen trollkodja be néha Musk az ingyen autó gondolatát...
De sztem még az idén látjuk majd a folyamatok kezdetét... ami aztán lavinaszerűen fog megtörténni, csak győzzünk pislogni... lehet hogy elég lesz egy befektetői pánik is az elindításához...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #7391 üzenetére
Gazdag embertől még sose hallottam olyat hogy "Olyan mindegy hogy kifizetsz pár százat pluszban vagy nem."
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
"a többi lábon megtermelje a nyereséget..."
Nem igazán van többi láb. A Tesla más üzletágainak még az árbevétele is kerekítési hiba az autógyártáshoz képest, a hasznot pedig nem is érdemes említeni.
"nem véletlen trollkodja be néha Musk az ingyen autó gondolatát..."
Muszáj neki fújni a lufit,.ennyi.
Értem én amúgy a víziót amit felvázoltál, de nincs egyetlen szám, egyetlen adat sem az üzleti jelentésben, ami ennek akár minimális esélyt is adna.
Az derült ki az utóbbi negyedévekben hogy a Tesla is vízzel főz. Ha növekedni akar, akkor el kell engedni a nyereség egy részét, de azt meg nem lehet büntetlenül megtenni. Nincsenek nekik sem végtelen forrásaik.
Én meg személy szerint nem hiszek abban hogy működni fog nekik az FSD, és abból szemmel látható jövedelemre fognak szert tenni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
FIREBLADE78
addikt
Hagyjátok már ezt a tesla témát. Ti nem vagytok musk. Szerintem sokan örülnének még 10-20 % csökkentésnek.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
titán
válasz Shadowbull #7395 üzenetére
Azért, mert van rá lehetőségük, nem azért mert oly mindegy nekik. Mindenkinek számít minden forint/cent és igyekszik azt a lehető legjobban elkölteni. Akinek átlagnál jóval több van, az jellemzően még tudatosabban költi el, mint akinek kevés van. Vannak ellenpéldák, de attól még nem az lesz jellemző.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Minél több pénzed van, annál nagyobb az az összeg ami nem számít, amivel nem foglalkozol.
Van aki nem megy el a város másik végére azért hogy kicsivel olcsóbban vegye meg az étolajat, mert nem számít. Van aki nem szarakodik a szervizzel, megy a márkaszervizbe, mert tökmindegy. Van aki meg privátjettel repked és nem kereskedelmi járattal, mert neki az az összeg tökmindegy.A motiváció ugyanaz, csak az összegek mások.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
őstag
Sziasztok,
Nem vagyok alapvetően nagy rajonjója a villanyos érának, de kicsit azt érzem, hogy teljesen racionális lenne átállnom villanyos autóra.
Amit viszont nem tudok felmérni, hogy mennyi tervezést-kényelmetlenséget okoz az utcai töltés.Amin erősen gondolkodom, az egy e-Golf, 136LE, 35kwh, a facelift-es.
Hétvégén tudom csak garázsban tartani az autót amikor hazamegyek szüleimhez. Itt fel tudnám tölteni. Hét közben utcán parkolok Székesfehérváron, van a közelben utcai töltő (talán 500m-n belül 3 oszlop).
Jellemzően stabil 200km hatótávról beszélünk, ami elérheti a 250-270-et nagyon ideális körülmények között.Jellemző használat egy héten a teletöltés után:
- 40 km
- kevés városi használat (10-30km)
- 2/4 hetente: 130 km autópálya (Székesfehérvár-Budapest MomPark 65+65).
- 40 kmÍgy ránézésre akár 1 töltéssel le lehetne tudni az egészet, de nyilván nem a 0-ra ürítésre optimalizálnék
A kérdésem az az, hogy a bevásárlás-városi rohangálás közben, mondjuk egy Aldi / Lidl parkolóban egy 30-40p-s bevásárlás alatt mekkora hatótávot lehet belepumpálni egy e-Golf-ba a gyakorlatban?
Láttam adatokat, hogy 36km-nyi hatótáv óránként (nem villámtöltéssel), ez reális?Elsődleges autónak még ez a hatótáv is kompromisszumos, ha mondjuk egy 350km-es távot kell autózni egy nap?
"... and I hope you have a great day!"
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs