Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
Hát, ezt mondhatnám én is neked.
Ugye pár éve az volt a legenda, hogy senki nem tud pénzt keresni villanyautókkal, csak a Tesla. (Néha még most is előjön).
Aztán azután az volt a legenda hogy a Tesla mindenki másnál többet keres, a komplett autóiparnál.
Ez sem volt igaz soha, mert akik ezt állították, azok elegánsan kifelejtették a kiskereskedelmi árrést, amit a Tesla szintén zsebretesz.
És akkor azt sem kezdem el fejtegetni hogy a bruttó marzs megadása sem egységes.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #6648 üzenetére
"Nyilván nem fog eltűnni a belsőégésű motorok hada a kontinensről. Ennek oka a lobbi és a munkahelyek megtartása"
Ez is elég nagy tévedés. A munkahelyek megtartása konkrétan senkit sem érdekel. A jelenlegi EU iparpolitika egy rendkívül rövidlátó, zöld ideológia által vezérelt fantáziavilág. Simán kinyírják az európai autóipart, és átadják a terepet a kínaiaknak meg az amcsiknak, akik röhögnek a markukba.
A belsőégésű motorok az EUban az évtized végére el fognak tűnni az új autók 80- 90%-ából. Ez már most látszik. Ami marad az néhány nagyon drága és az átlagember számára irreleváns típus.
Ezzel együtt eltűnnek majd az olcsó és megfizethető autók (igazából már ma eltűntek) az emberek jelentős része pedig kiárazódik az individuális mobilitásból.
Ennek a következménye az lesz, hogy a használt autókat tovább fogják használni. Sokkal több lesz a logó belü, füstölő rom, a levegő minősége meg könnyen lehet hogy éppen romlani fog.Az eFuel pont arra adna egy esélyt, hogy a már meglévő flottát lehessen tisztábban üzemeltetni. De ezt is meg akarják fúrni ideológiai okokból. Ebből is látszik hogy mi a valódi cél.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #6652 üzenetére
10 euró/liter áron nem alternatíva az e-fuel. Mondjuk a levegő se lenne tisztább tőle.
De a füstölgő rom kérdést is meg lehet oldani egyszerűen, adóemeléssel, kitiltással. -
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #6653 üzenetére
Természetesen, de ez csak a mai ára. Jóval olcsóbb lenne tömeggyártva, 1,4 körüli árakat is lehetségesnek tartanak már ma is (adók nélkül). Az pedig már nem olyan magas. A levegő tisztább lenne tőle, mert tisztábban ég mint a hagyományos benzin, de a nagy előnye a meglévő flotta CO2 semleges üzemeltetésének a lehetősége.
Persze, lehet adót emelni, meg büntetni, de ezzel megint csak azt éred el hogy még több embert zársz ki az individuális mobilitásból.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #6652 üzenetére
A meglevo flottat lehet uzemeltetni e-fuel nelkul is, csak szaporitani nem kene ahol nem muszaj.
Az individualis mobilitas az e-motor lenne, de autokrol van [me'g] szo. Nem lepodnek meg ha az orult minel nagyobb [suv] trend utan eljonne a motor/kisauto kozti alternativa ingazasra, berelt normal auto ritkabb hosszu utakra.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #6654 üzenetére
Ígérni én is tudok árakat.
A tisztább égés sem valószínű: [link]
"ezzel megint csak azt éred el hogy még több embert zársz ki az individuális mobilitásból"
Persze, de ez is az egyik cél. Túl lett tolva a dolog, jön a korrekció, tetszik vagy sem. -
Tiédetis
senior tag
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
stickrs
senior tag
válasz tibcsi0407 #6660 üzenetére
Mindennapokban nekem se gond, mert én meg munkán töltök, de szeretek autózgatni többszáz km-ket csak úgy nézelődni, akkor meg már kell a lehető legjobb töltőhálózat.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Shadowbull
addikt
"meglevo flottat lehet uzemeltetni e-fuel nelkul is"
Természetesen. Csak akkor a CO2 emissziót nem csökkentjük.
Én nem hiszek abban hogy a carsharing vagy a bérlés ki tudná váltani a saját autót. Mondom ezt úgy hogy használom mindkettőt.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #6658 üzenetére
A T&E egy zöld lobbi szervezet, kábé mintha a Levegő Munkacsoportot kérdeznéd.
Az eFuel tisztábban ég, mert eleve igen tiszta. . De nem ez a lényege valójában, hanem a CO2 semleges üzemeltetés lehetősége."ez is az egyik cél."
Ez oké, csak akkor ezt is kell kommunikálni. Az emberek meg majd eldöntik hogy támogatják-e vagy nem.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #6663 üzenetére
De, mert az ujak mar nem arra vannak raallitva, a darabszammal csokken... mondjuk az utolsoknak szivas lesz ha mar csak huszadennyi benzinkut tudja fenntartani magat.
-
válasz Tiédetis #6655 üzenetére
Na ez nem igaz és pont ezért kérdeztem rá. A három nagy Merkelhoni autógyártónak is csak a felső szegmense prémium. De attól eltekintve náluk nagyobb tömeggyártó nm létezik.
Nézzük az én kedvencemet, az audit.
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A fentiek nagy része Q verzióban és még akkor az avant, cabrio, S és RS szériát nem is számoltuk. No és akkor a villanyosok is. De ugyan ez a helyzet a bimmerel meg a mercivel is. Kommersz tömegtermelők. Vannak nekik prémium modelljeik de a felső egyharmad nagyon max ami oda tartozik.Amire szerintem te utalni akartál az a német autókkal kapcsolatban kialakult márkahűség és minőség igény. Ezek nagy része már elveszett a modellek nagyobb részében de igazi prémiumot (és itt globálisan írom) még mindig a németek által állított standardok szerint definiáljuk és ezt kár vita tárgyává tenni szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Noukoum
veterán
válasz bitpork #6668 üzenetére
Amire te gondolsz az a luxus.
A prémium kategória sokkal kommerszebb, nem véletlen hogy a Tesla összes modellje simán abba tartozik.
tibcsi0407:
A Teslánál a puritánság személyes dolog, valakinek nagyon tetszik, valakinek nagyon nem. Az összeszerelés, anyagok viszont olyan mint a kategória, sőt! Inkább jobb.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
tibcsi0407
félisten
-
joghurt
addikt
Érdekességképp egy kis táblázat, hogy melyik ország mennyire jó elektromos autózni. Külön érdekesek az egyes tényezők is: Magyarország ugyan a középmezőnyben játszik, de a villanyautós piac harmat gyenge (ezt ugye kb. minden itteni aláírja), mint ahogyan az infrastuktúra (töltőpontok) is a mezőny végén kullog. Az egyetlen, ami felhúz minket, az az üzemeltetési költség, azaz a rezsicsökkentett áramár.
A tej élet, erő, egészség.
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #6668 üzenetére
"De ugyan ez a helyzet a bimmerel meg a mercivel is. Kommersz tömegtermelők. Vannak nekik prémium modelljeik de a felső egyharmad nagyon max ami oda tartozik."
Tévedés. Az Audi/BMW/Merci trió minden modellje prémium. És egyik sem kommersz tömegtermelő.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Noukoum
veterán
-
válasz Noukoum #6669 üzenetére
Sajnos nem értek veled egyet ebben. A luxus ott kezdődik h egyáltalán autót tart olyan városi ember akinek csak esetire kell. Meg h van bálna pénisz bőr bevonat amit lehet választani . Ez alatt van a prémium Ahová döntés a pozíció és amitől a tesla legtöbb esetben messzi van. Ezt inkább értékrendnek nevezném ami lehet tudatos választás ami jó, de ettől a döntéstől még ugyan úgy nem prémium.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Shadowbull #6672 üzenetére
Engedd meg hogy ezt cáfoljam akár elektromos vonali is. Az i3 pl minden de nem prémium az érzékszerveim szerint. Ez vonatkozik a teslára is. Nem viccből mondom amit. Amíg nem úgy adja a csukódó ajtó a hangot mint a valódi prémium modellekben nem érdemes ezzel maszatolni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Noukoum
veterán
-
Shadowbull
addikt
válasz Noukoum #6678 üzenetére
Dehogy mondtad te az autóipari standardot.
Semmi zavaros nincs benne, meglehetősen világos és érthető kategorizálás.
Az már más kérdés hogy az USAban és Európában némileg eltér egymástól.A Tesla S/X erős hunyorítással eléri a prémiumkategória alját, de a 3/Y-nak köze sincs hozzá, azok olcsó tömegtermékek. Éppen ezért a Tesla nem prémiumgyártó, ráadásul saját definíciója szerint nem az, mert évi húszmillió autót akar eladni 2030ban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Shadowbull #6677 üzenetére
Maga a kategória sem az
Értem amit írsz meg h a 3 német az akar lenni de attól mert az embereknek ezt le lehet marketingelni és kifizetik a tudatot még nem lesz igaz. 316ti - ehhez mérve még én is prémium vagyok akkor már...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #6665 üzenetére
A polot kategóriájában kell nézni.
Egyébként pedig ha jól értem, Te csak prémiumot vennél, ha vennél, (de tudjuk, hogy az sosem fog bekövetkezni EV fronton, tehát maradsz belsőégésűvel a topicban)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #6672 üzenetére
Ide tartozik pl. a merci a140 és társai széria is akkor. A maga 6,3 népítételi pontozással. Ez is része az akkori prémium osztálynak ugye?
"Az Audi/BMW/Merci trió minden modellje prémium."
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
joghurt
addikt
válasz Noukoum #6674 üzenetére
Nem tudom, melyik szomszédunkra céloztál. Az ukrán árak most nem annyira mérvadók, Szerbiában valóban valamivel alattunk vannak. De ami statisztikákat elérek, azok szerint Szlovéniában 1,4x, Szlovákiában 1,8x, Ausztriában 2,2x, Romániában 2,4x többe került, mint az itteni 10 cent/kWh alatti ár.
Nem tudom, "a szomszédban" pontosan hogy van, de üzemeltetési költséget csökkentő tényező még az itteni súlyadó- és parkolási díj mentesség is. A biztosítási árakról nincs európai körképem.A tej élet, erő, egészség.
-
8th
addikt
válasz Noukoum #6669 üzenetére
"A prémium kategória sokkal kommerszebb, nem véletlen hogy a Tesla összes modellje simán abba tartozik."
Butaság. A Tesla ergonómiában, anyaghasználatban, összeszerelési minőségben, általános minőségérzetben nyilvánvalóan le van maradva a német prémium gyártók autóitól. Nincs is ezzel baj aki prémiumautót akar az vegyen azt viszont ne fogjuk már rá mindenre ami drága, hogy prémium amikor egyértelműen nem az. Köze nincs hozzá.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Noukoum
veterán
válasz joghurt #6684 üzenetére
Kezdjük azzal hogy dehogy van nálunk 10 cent alatti lakosság ár, inkább 0.15 euró környéke vagy több.
Persze jól hangzik hogy hányszorosa, csak az hogy 0.15 vagy 0.20 euró... Most mondjam azt hogy mindegy?
Nálunk egy árban van (vagy drágább) mint a románoknál, viszont olcsóbb mint a lengyeleknél, szlovákoknál stb.De nem 0.05 euróért kaptnunk több pontot hanem:
zöld rendszám
szaldó elszámolás
olyankormányzatikormányzat által igényelhető támogatások melyek a napelemeket preferáljákBár magát a módszertant szívesen megnézném hogy a francba jött ki, mikor nálunk nincs állami támogatás, legdrágább a nyilvános töltés, a szaldót is kicsinálták.
Kár amúgy mert nem indultunk rosszul, csak szépen összedőlt ez is.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #6680 üzenetére
"ezt le lehet marketingelni és kifizetik a tudatot még nem lesz igaz"
Ez nem marketing. Műszaki tartalom, szolgáltatások, kínálat, műszaki színvonal. Ezek létező, objektív tényezők.
"316ti - ehhez mérve"
Azt a húsz évvel ezelőtti kínálathoz kell mérni, nem a maihoz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #6681 üzenetére
"csak prémiumot vennél, ha vennél"
Egyáltalán nem. Nem én vagyok a célcsoport, saját tulajdonban nem is volt soha prémium autóm. (Céges volt néhány) Ennek ellenére rengeteget használtam/próbáltam, hogy tudjam mi a különbség a kommersz meg a prémium között.
A következő autóm sanszosan EV lesz. Majd valamikor, ha olyan lesz a kínálat.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Shadowbull #6687 üzenetére
A szolgáltatás maga az autó. Minden egyéb már plusz és meg is fizettetik. Szerintem az autó által nyújtott megfogható dolgok adják a minősítést. Nem hiába pl a tesla szoftver oldali koncentrációja sem. Egyszerűen vállaltan nem cél az autó fejlesztése hanem egy csomaggal való értékesítés az amiben látják a sikerüket. Ezt próbálja a német trió is lassan de nekik meg ebben van óriási lemaradásuk mert -és szerintem ez nem lehet vita tárgya - nekik az a másfél-két emberöltő előnyük megvan a nem hajtáslánc területű termékgyártásban.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
WiZARD
addikt
Hogy mi a prémium az jó kérdés, és nem lehet egyértelműen meghatározni, erősen szubjektiv, és preferencia függő.
Ha prémium anyaghasználat mellé van egy szerencsétlen, akadozó software egy EV-n, ami esetleg kiírja azt is hogy olajcsere kell, az prémium? Vagy esetleg részben prémium?
Ha nem prémium anyaghasználat mellé van egy dedikált, saját töltőhálózat az prémium? Vagy ha van mellé a többiekre köröket verő software, az mi? Ha technológiailag fejlettebb, kevesebbet fogyaszt, jobban gyorsul, stb, az hova számít?
Vagy tényleg csak az anyaghasználat adja a prémiumságot, és semmi más nem számít?
Mitől lesz vmi prémium? Szolgáltatások? (Carplay?Netflix?)(A Model3-ra, azt mondanám anyaghasználat/minőségérzet szempontból hogy kb egy VW szinten van)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
válasz bitpork #6691 üzenetére
"A szolgáltatás maga az autó"
Nem teljesen, mert azon kívül is van egy csomó dolog, de nyilván az autó a legfontosabb. Például az hogy 130nál csendes-e, vagy olyan hangos mint egy Tesla, és nem lehet benne már beszélgetni. De ez csak egy példa az ezerből.
"ebben van óriási lemaradásuk"
Én nem látom miben lenne lemaradásuk. Sőt, valójában a Teslának van lemaradása abban is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Vagy ha van mellé a többiekre köröket verő software"
Nade nincs, nagyon nincs. Ahogy nincs benne rendes hangszigetelés, nincs benne tolatóradar! nincs benne normális rugózás, komfortos anyagok, optikailag és műszakilag is egy rettentő olcsó és silány termék, úgy másokra köröket verő szoftver sincs.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #6690 üzenetére
Akkor lássuk pontosan, írtam is.
Merci A140 és társai mint prémium . Annál csak a Dacia 1310TX volt nagyobb tévedésem.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6693 üzenetére
Shadowbull: nem tudom mi bajod a Teslával, de amit írtál az marhaság: "olyan hangos mint egy Tesla, és nem lehet benne már beszélgetni"
Ültél Te már egyáltalán menet közben Teslában, bármilyen típusban?Segítek, hogy ne szubjektív eredményeket kelljen írni: [link]
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #6698 üzenetére
Dehogy mindegy, állítasz valamit, ami nem igaz. Linket megnyitottad egyáltalán?
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #6696 üzenetére
Igen, ott értékeltem és sokan mások is. Az ár egy dolgot tükrözött: a csillagot és semmi mást.
Tény.
Ettől még a márka lehet akár prémium is, de a modell egy hulladék volt. Többre értékeltem a BX19RD-t is.
Attól, hogy valami bmw, merci még nem automatikusan prémium, és azért mert valami pl. Renault még lehet prémium . Vannak még bőven ilyenek, mivel elég széles volt a felhozatal, ami tulajdonomban volt, van rálátásom. Pl.: E39 530D, szűk, állandó váltóproblémák, olajfogyasztás, elektronikai, hűtési problémák, stb.. Pedig prémium volt.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen