Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz joghurt #6350 üzenetére
Ez nem elképzelés kérdése.
"az iparban nem worst case-re megy a tervezés, mert fillérbaszó költségoptimalizálás megy."
Ez két külön szempont.
"Ha worst case-re menne a tervezés, egy csomó alkatrész örök életű lenne."
Butaság. A worst case terhelés nem végtelen élettartamot jelent.
"biztosan hallottál már a "tervezett avultatás" fogalmáról, ami szintén nem más, mint a mérnökileg (szándékosan) alultervezett termék."
Persze hogy hallottam, az egyik legnépszerűbb konteó. A tervezett avultatás (a programozott mechanikus tönkremenetel értelmében használva) egyszerűen nem létezik, mert nem lehet megcsinálni, nem is próbálkozik vele senki.
Mellesleg szerintem annak van nagy arca, aki teljesen fogalmatlanul vitatkozik egy szakmai témában, ráadásul olyannal aki évtizedek óta ezt csinálja.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #6351 üzenetére
"...Mellesleg szerintem annak van nagy arca, aki teljesen fogalmatlanul vitatkozik egy szakmai témában, ráadásul olyannal aki évtizedek óta ezt csinálja..."
Mármint fogalmatlanul vitatkozik szakmai témákban évtizedek ota?
-
titán
válasz Shadowbull #6351 üzenetére
Teljesen egyet egyetértek veled.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
Én önmagában annak örülnék ha ez egy olyan topic lenne ahol villanyautót használó emberek az ezzel, és ehhez köthető témákkal (töltés, napelem pl.) kapcsolatosan tudnának eszmét cserélni és tanácsot adni azoknak akik tervezik hogy bele vágjanak ebbe. Az állandó karogas nem tudom mire jó.
Ezek új konstrukciók, új padlólemezek, új fedélzeti egységek, új szoftverek. Az autógyártók hagyományos típusai is hatalmas betlik sokszor, pedig ott nem elsőre próbálkozik a gárda. A láncos TSI szar volt, az opel nehéz, a francia váltója szar, a BMW meg kigyullad. Mégis hány itteni valós az első mondatnak megfelelő fórumozó jár at pl a wv Skoda Audi topic ba két naponta leírni ha valaki azzal jön hogy szarakszik a pdtdi elem hogy haha hát persze azért szarakszik mert szar. Mennyi ilyenkor a hozzáadott érték?Nem ártana ezt mindig átgondolni mielőtt ide írunk. Más az hogy néha van poenkodas mert egy jó közösségben az is kell, de itt is vannak már olyan sztereotípiák és hozzájuk köthető fórumozók amik/akik miatt ha ide is téved valaki lehet nem fog kérdezni mert épp a huszadik hozzászólás fraktal burjánzik egyebekben tok irreleváns témában.
Mint pl a legutóbb a nagyobb akku csere. Nem hiszem hogy az e autósok nagyobb százalékát érinti mint az hogy hányan tesznek nagyobb turbót az egyes oktavia rs-re.
Ha valaki beírja hogy ezt tervezi vagy látott ilyet nem látom értelmét három napig rágódni rajta. Ha van is erre szakosodott szerviz csinálja meg nála az a 1000 ből 3 ember akinek ez a mániája aztán majd leírja mit tapasztal. Ha jobb lesz azt ha szét esik azt. De élből mindennek nekimenni meg elveken vitatkozni, én nem értem egyeseknek miért hobbi okosnak, énmegmondtamnak én előre tudtamnak lenni. Igen a Tesla minősége szar a VW id szoftvere vicc a BMW í3 kereke virsli és 70 el már le esik a kanyarrol az összes koreai elektromos autó meg szar önmagában mert nem is japán és nem is német tehát szar.
Aztán mégis használjuk őket, és nem esnek szét és én se kaptam még sose idegbajt attól ha sötétben kellett hőfokon állítani az id ba az összes árok nincs tele i3 al, és valamiért az Ioniq 5 meg az ev 6 is sokkal jobban néz ki mint bármi más. És jók is.Akkor meg erről kéne tárgyalni nem arról hogy azért van igazam mert annyira zseni vagyok.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #6349 üzenetére
Ha te mondod..
Olyanról, hogy haranggörbe, meg Reliability X% confidence Y% lehetne beszélgetni. De hagyjuk is, mert ez egy elektomos autó topic.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
DopeBob
addikt
válasz Bandit21 #6354 üzenetére
Egyébként, én sem gondoltam volna, hogy ennyire tetszeni fog a villanyautózás. Asszonynak kerestünk autót olyan 4M-ig, 21 év vége 22 év eleje felé. Egy nagyobb diesel kombi van, valahogy mégsem a villanyautó volt az elsődleges célpont, Astra-t és Focus-t néztünk. Napi jellemzően 40-50km, nagyon max 100km-re, minden másra ott a Volvo.
Aztán ebbe az árkategóriába már valahogy beleestek a fentiekkel egy korú első generációs, de már a javított kémiájú akksis Leaf-ek. Mutattam, de elsőre nem tetszett. Közben egyre inkább éreztem, hogy arra amire mi használjuk, pont ez a tökéletes autó. Pár autó össze volt írva, amit elmentünk megnézni, első volt a Leaf, szerelem lett első látásra, mondta, hogy Neki ez kell és kész. Teljesen hibátlan, karcmentes példányt sikerült találni, a belül gyakorlatilag új. Két nap múlva már nálunk volt. Egy ideig minden terv szerint ment, Ő használta az autót, de nekem is egyre jobban tetszett, nagy könnyű volt vezetni, még a Volvo után is aránylag kényelmes, és városban szinte hangtalan. Most már ha tehetjük úgy szervezzük a napokat, hogy egy autóval megyünk, inkább indulunk kicsit korábban, közben lett hozzá napelem, a tervezett évi 5k km helyett pedig már 10k-nál járunk.
1-2 éven belül a másik autót is lecseréljük most már nem is akarunk mást, biztos, hogy az is elektromos lesz.
MZ/X
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #6351 üzenetére
"biztosan hallottál már a "tervezett avultatás" fogalmáról, ami szintén nem más, mint a mérnökileg (szándékosan) alultervezett termék."
Persze hogy hallottam, az egyik legnépszerűbb konteó. A tervezett avultatás (a programozott mechanikus tönkremenetel értelmében használva) egyszerűen nem létezik, mert nem lehet megcsinálni, nem is próbálkozik vele senki.
Ebben teljesen egyet kell értsek veled. Az ég világon semmi nem tart örökké. Az elavulás/ tönkremenetel nem tervezett, hanem a fizika/kémia velejárója.Ami ebben tervezett, hogy tudatos tervezéssel mikor menjen tönkre. 15 év vagy 35 év vagy mittomén hány év.
Csak hogy témánál is maradjunk, elektromos autózással most bejön nem kevés olyan tényező, melyeknek nincs még meg a mélységi mérnöki megértése tapasztalás útján. Ezért van bizonytalanság.
Mert hiába van a laptop meg mobil iparból már rengeteg tapasztalat az akkumulátorokkal.. az eléggé más üzem mint az autó. A futómű mondjuk pont nem ilyen szerintem. Cserébe viszont nem egy hibaforrás kiesik: Váltó, üzemszabályzás (motorvezérlől), környezetvédelem okán applikált megoldások (adBlue, részecskeszűrő, NOX.. és még sok sok minden).Ami sok kérdést fog felvetni szerintem, a balesetes akkupakkok kezelése.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #6350 üzenetére
"Másfelől megközelítve pedig biztosan hallottál már a "tervezett avultatás" fogalmáról, ami szintén nem más, mint a mérnökileg (szándékosan) alultervezett termék."
Nincs tervezett avultatás, tervezett élettartam van. Mikor kitalálják, az adott eszköz átlagosan mondjuk 5 év alatt 3500 üzemórát fog menni, akkor erre tervezik, hogy ezt mindenképp kibírja.
Aztán jön Kisiparos Béla aki a 9.999Ft-os lidlös szarral nekiáll napi 6 órát vésni/fúrni, akinél 3 hónapot se bír ki, ergo biztos szar, meg a barkács jános, aki havonta két lyukat fúr, és 17 évig használja.Nem azt tervezik meg, mikor menjen tönkre, hanem hogy legalább meddig ne menjen tönkre.
ha a rönó szíját úgy terveznék, hogy 500.000km-t menjen, akkor nem 32.000 lenne hanem 97.000 a szíj. De van két görbe, egyiken az ár másikon az élettartam van, keresnek egy optimális szakaszt, és annyiba fog kerülni annyi élettartammal.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
válasz DopeBob #6356 üzenetére
Nálunk is az asszony hajtja, jóllehet el is kezdett egy olyan parat tolni hogy O már nem is ül hagyományos főleg kézi váltós autóba mert ... És itt jön valami világvége koncepció.
Nekem nem különösebben megterhelo a kézi váltós Kodi és az id3 szimulan, jóllehet néha vannak fura dolgaim. Volt már hogy a Kodi -t járó motorral akartam otthagyni parkolás után mert az id kikapcsol ha kiszallsz és ezt könnyű megszokni.
Ha évi 10 K km van 5 helyett ott azért a megtérülés rendesen javul. Főleg napelemmel. Tölteni akkor otthon szoktatok gondolom.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Shadowbull
addikt
-
titán
-
Andras6800
senior tag
Tipikus félig tele van a pohár vagy félig üres a pohár esete.
Mivel az embereknek az a hír, amiben valami negatív van, rászoktunk, hogy mindig a negatív oldalát nézzük.Duplaoof jegyzem meg, hogyha mindennek is örökélet+ 1 nap lenne az élettartama/ használhatósága akkor meg azért dobnánk ki, mert műszakilag avul el...
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
joghurt
addikt
válasz Andras6800 #6364 üzenetére
A mobiloknál már rég átestek a ló túlsó oldalára: fizikailag még kiváló állapotban, csak épp frissítés nem jön rá, ettől kezdve az appok aktuális verzióit (sokszor: semmilyen verziót) sem tudod használni.
Az elektromos autóknál is "várom" már, hogy az amúgy tökéletes állapotú vasat ne tudd teljeskörűen használni, mert a hozzá szükséges mobilappal eljátsszák a fentieket. Mondjuk nagyon jó a távolról bekapcsolható fűtés - csak vegyél hozzá egy új mobilt.A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
Hétvégi kirándulás ~265 km volt, 2 autóval. Végig egymás mögött, egy sebességgel autózva.
Tesla M3 SR+ azt írja 12.9 kWh/100 km volt a fogyasztás, 34 kWh áram fogyott és így 100%-ról 10%ra merült. Teslafiből kiderült hogy a 3 nap alatt a Sentry miatt megevett még ~10 kWh-t parkolás közben. Így kb kijön a matek, hogy ~45 kWh áram fogyott el. (nettó 50 kWh környéke az akku)40es Leaf azt írja 14 kWh/100 km volt a fogyasztás.
Közben tölteni is kellett egyszer.
nettó 32 kWh körül van fullra töltve (88%-os az akku, és eleve csak nettó 36 új korában), 13,2 kWh-t töltöttem még bele.
Most Leafspy azt írja hogy még 7,4 kWh van benne.
37,8 kWh fogyott, így a kiírt fogyasztás majdnem stimmel.Meglepetés nincs, a Tesla kevesebbet eszik, pedig bő 2x erősebb és 200 kilóval nehezebb.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
válasz Andras6800 #6357 üzenetére
"Cserébe viszont nem egy hibaforrás kiesik:"
Hát már félve írom le, mert még valaki OFF-nak tartja, ráadásul már leírtam korábban, de engem nem igazán győzött meg az EV olcsó üzemeltetése. Valóban olcsó, amíg nem megy tönkre valami. Onnantól viszont a normál autókban a rettegett kettőstömegű lendkerék cseréjének sokszorosáról kiállított számlával fognak várni a szerelőnél. Inverter 1millió, hajtómű 1,5millió stb. stb. Új EV-vel én is szívesen járnék, de a jelen árakon nem fogok beszállni egyikbe se. Mert ott meg az a baj, hogy nem jön ki a matek a megtérülést illetően.
Nyilván akinek ez mindegy és csak élmény meg ideológia/életérzés miatt veszi, annak tökéletes választás. Én most ott tartok, hogy 2 hete nézegetem a piacot a feleségemmel, és nincs semmilyen EV, amire értelmes keretek között le tudnám cserélni a mostanit. Pedig nagyon szeretnék tőle megszabadulni, mióta láttam Karottáék szervizszámlás videóját.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
Akkor nem figyeltél eléggé... Karotta videójában semmi EV specifikus nem volt... hibrid vagy ICE változat esetén pont ugyanannyi lett volna a számla!!!
Úgy vegyél akármi mást! Nem az EV, minden drága lett...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Andras6800
senior tag
Vehetjük a mostani autómat akár. Apró koccanás, nem is látszik szinte.
Márkaszervíz ajánlata majd 1,7 M Ft. Pedig nem elektromos.Sajnos eltölt az elektromosan kihajtható vonóhorog háza, így az egész modul cserés. Amit autó konfigurálásnál 360 000 Ft-ért lehet rendelni az autóba cserélik is 750 000 Ft-ért + munkadíj.
Majd 721 544 Ft a lökhárító csere újra fényezéssel, szereléssel. De ebben nincs benne az a plusz műanyag ami el is tört valóban és a lökös mögött van. Az még + 24700 Ft.
Kárszakértő nem tudta hogy fotózni, hogy látszódjon a sérülés a lökhárítóról.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Semin
senior tag
válasz Andras6800 #6375 üzenetére
Erről próbáltuk meggyőzni Vesa fórumtársat is, de valamiért csak az “EV és a milliós javítási költség” releváns számára egy mondatban.
-
3-4 milliós kategóriában gyakori a 10+ éves autó, amiknek már degradálódott az aksija. Pl. 70%-os kapacitású akkumulátor meddig jó még? Elmegy még 10+ évig? Egyáltalán mikor kell cserélni?
Mindég azt mondják, hogy fejlődnek, és egyre olcsóbbak az akkumulátorok, de egy ilyen régi autóba, az árával megegyező, vagy drágább az akkumulátor csere.[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
titán
3-4 milliós kategóriában gyakori a 10+ éves autó, amiknek már degradálódott az aksija.
Minden autónak degradálódott az akksija. Ha 5 perce gurult le a szalagról, már akkor. Ahogy minden belső égésűnek is degradálódott a motorja, amint kijött a gyárkapun.Pl. 70%-os kapacitású akkumulátor meddig jó még?
Egy 70% akku pont 70%-ig jó. Kicsit értelmesebb válasz egy feltételezetten értelmesebb kérdésre: Ha 10 év alatt lett 70%-os, akkor hasonló használati szokások mellett további 10 év alatt további 20% lesz a csökkenés (0,7 x 0,7), tehát az eredeti, gyári hatótáv 50% várható.Elmegy még 10+ évig?
Elmegy még 20 évig is, csak kisebb hatótávval.Egyáltalán mikor kell cserélni?
Pont ugyanolyan kérdés, minthogy mikor kell motort cserélni az autóban. Ha sok olajat eszik? Vagy ha túl sokat fogyaszt? Vagy ha füstöl? Nem, javítani kell. Ha nem lehet javítani, akkor kell cserélni.Mindég azt mondják, hogy fejlődnek, és egyre olcsóbbak az akkumulátorok, de egy ilyen régi autóba, az árával megegyező, vagy drágább az akkumulátor csere.
Ki az isten akar akkumulátort cserélni? Az akku cellánként vagy blokkonként javítható meglehetősen olcsón.
"Mindég azt mondják, hogy fejlődnek, és egyre jobbak a motorok, de egy ilyen régi autóba, az árával megegyező, vagy drágább a motorcsere."evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
"Ha 10 év alatt lett 70%-os, akkor hasonló használati szokások mellett további 10 év alatt további 20% lesz a csökkenés"
Hát, nem. A degradáció csak egy ideig lineáris, utána nagyon begyorsul.
Azt nem tudja senki hogy ez a pont mikor jön el.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #6379 üzenetére
Nem, ez egyáltalán nem így van. Folyamatosan, és egyre csökkenő a degradáció.
Jellemző élettartam görbe. Kéretik figyelni a logaritmusos ciklusszám tengelyre. Akár le is olvashatod róla a 70%-hoz tartozó és az 50%-hoz tartozó ciklusszámot:
Vonatkozó teljes kutatási anyag: [link]
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #6381 üzenetére
1-5millio toltes azert ha a napokhoz probalod rendelni eleg sok ev, nem ertem miert kellene tovabb huzni.
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #6381 üzenetére
A linkelt tanulmányban tök ugyanaz a soc/ idő görbe van amit Te is küldtel.
A B C D vel elnevezve az életciklus 4 szakasza fig 1) a 3) oldal alján balra.
Az viszont amit svhawo berakott mint kepet egy másik fajta ami ráadásul balra felfelé mutatja az idő múlását. És nem soc/idő grafikon hanem dod / ciklus ami a tanulmány szerint:
The DoD stress model is a critical part of the degradation model because it determines the degradation caused by one cycle under the reference conditions.
Kb magyarul toltési ciklus db hatása a deg re. Nem maga a degradacio. És 10 a 3 -nal kezdődik a függőleges tengely ami 1000 töltés. 10 az ⁵ után azért 0 mert ott már nem degradal a töltési ciklus tovább (mert nincs már nagyon hova...)
Alma körte.
A tanulmányban tehát máshol pont az van amit mutattal.
Mindez mennyire releváns vajon annak aki max 4 M Ft ért keres e autót és azon aggódik hogy 10 év múlva mi lesz vele.
Legközelebb hasonló érdeklődő esetére pár kérdés mintának:
DC/AC tervezi tölteni?
Hosszú távokra lesz használva?
Varosi rövid utak?
Állandó autópálya?
Evente pár kirándulás?
Munkában/ otthon/ nagymama kertjében ahová évente 2x mennek tud tölteni?Megint a ki az okosabb verseny ment ami max arra jó hogy elijessze azt, aki láthatóan tájékozatlan. Kapott 2 gorbet meg egy parttalan vitát.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Vesa
veterán
Ez két külön téma. Az inverter, a hajtómű, az akkupakk EV specifikus és a cseréjük kb. minden máshoz képest horror ár.
A koccanásos ügy nem EV specifikus, viszont a jelenlegi autómban azért ülök egy gazdasági atombombán -ez a videóban is elhangzik-, mert a kis gyártási mennyiség miatt senki nem állt rá utángyártott alkatrészekre, így nincs más alternatíva. Ez egyébként a legtöbb EV-re igaz, mert egyelőre egyiknek sem vethető össze a gyártási volumene egy normál autóéval. Ha pedig csak a gyártól lehet megvenni egy alkatrészt, akkor horror, mert annyiért adja amennyiért akarja. Innentől arról beszélni, hogy ez egy olcsón fenntartható autó, nem valid. Akkor olcsó, ha új, vagy alig használt és 3 éven belül eladja az ember. Használtautóként, ha jönnek a hibák, akkor az autó árát ki lehet fizetni javításra mégegyszer.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Az akku cellánként vagy blokkonként javítható meglehetősen olcsón. "
Már ameyik...Pont a Tesla-nál volt téma, hogy az újabb akkuk egybe vannak öntve valami sz*rral, abban aligha cserélnek utólag cellákat egyesével. Reméljük ez nem lesz általános hanem marad az eredeti megoldás, emrt akkor valóban javítható lesz.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
I3 bele se egyszerű… inkább nem akarja szétszedni senki se. Motorcsónakba akarta vinni valaki és ott matekoztak, de a vége az volt nem érdemes bontani, belenyúlni, mert csak a szívás van vele.
Az ár a javítás terén meg túlkapás sorozat… gyári antenna 9e Ft… kalaptartó 60-70e… de csak egy szar öntött csavar takaró kupak is 11e Ft, már aki hülye és ad ezekért ennyit.
Arról nem beszélve, hogy a carshare autókról vannak lelopva… kb 4-et néztem jártamban, egyiken se volt antenna, se kerek kupak… szégyen. -
Shadowbull
addikt
válasz Bandit21 #6384 üzenetére
Szerintem van helye az elméleti vitáknak is.
Én személy szerint azt gondolom, hogy egy öreg EV megvásárlásánál abszolút indokolt az óvatosság, és teljesen félrevezető az a hurráoptimista hozzáállás, hogy "úgyis kimegy a világból még 10 évig, nem tud tönkremenni".De, tönkre tud menni, és baromi költséges tud lenni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Reméljük ez nem lesz általános"
Elhiheted hogy az lesz. A többiek is figyelnek, és ha azt látják hogy ezt a Tesla simán át tudja vinni anélkül hogy valakinek is feltűnne, akkor ők is megcsinálják. Ha költségelőnyt jelent akkor meglépik, és ez speciel komoly költségelőnyt jelent.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #6388 üzenetére
Jelenleg 4.5 evnel jarok (gyartasi ev 2011), nyilvan nem full koltsegmentesen, de a legnagyobb tetel az volt mikor mas vezette es benezett egy melygarazs oszlopot: a hatso szelvedot kellett cserelni. Meg a radiot lemerult akku + nem volt kodom hozza csereltem olyanra ami kameras. Egyetlen toltessel kapcsolatos tetel az volt, hogy a chademo toltoajto bowdenje megnyult, nem nyitott csak resnyire es elengedve visszahuzott (masodik szemely kellett a nyitashoz). De az nem volt nagy tetel, es 99+% otthon toltom.
Gumival tobb varatlansag volt, katyuk miatt... es nagyon specko meret miatt azonnalra nemigen van (pl. telivel jarok mert 4 evszakos nem volt akkor belole).
[a phev-nel mar volt akkus tetel, akkor se dobtuk az autot, me'g mindig erdemes volt megjavittatni, foleg mert a parom szereti, es masik ugyanilyen jellemzoen me'g kevesebbet tudna - de ott egy kgfb javitas volt a legnagyobb tetel, nyilvan nem mi fizettuk es az se erintett semmi akkusat - ennek evjarata 2013].[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #6388 üzenetére
Van, és hasznos is, nekem annyi a gondom, hogy a sok okossag közt gyakran elvész az érdemi info.
schawo nem soc deg. grafikont küld, de arról beszél, Te nem veszed észre, hogy amit küldött anyag, abba pont az van, amit Te is mutatsz, közbe egy idő tengely nélküli és amúgy is fordított ábrán az időt hiányolod.
A srác meg, aki kérdezett, azóta se nézet vissza, mert angol tanulmányokat kapott félremagyarázva.
Amit az előbb írtál, hogy óvatosan kell 10 éves e autót venni következő 10 évre, hasznos, de ki kéne faggatni aki kérdez és ahhoz képest válaszolni Neki.
Vagy hagyni, hogy axioma leírja a valós tapasztalatait.
(De én meg már magam unom hogy ezt legalább harmadjára írom le ezért többet nem szólok ezügyben.)
3-4 M Ft ért most 10 éves 6-8 pálcás 1es Leaf ek vannak 100 km körüli vegyes hatótávval. Következő 10 évre ilyet venni nem mindenkinek jó ötlet. Feltehetően jön majd egy nagyobb szerviz igény de inkább kettő - három is, a következő 10 évben, a végére megvan az esély, hogy rá fogja költeni majdnem az árát még egyszer. 20 évesen az 1 es Leaf nem tudom ér e majd valamit.
De gyakorlatilag rövid utakra még így is bőven megéri, mert ha csak napi 50-80 km amit megtesz vele, a közlekedést magát még mindig annyira olcsón ússza meg (otthon töltve) hogy a kocsi bőven kitermeli minimum nullára magát egy hagyományos autókhoz képest.
3-4 M Ft ért hagyományos autót kicsit újabbat kap, de a következő 10 évben kuplung váltó vezérlés abba is lesz cserélve. Meg az olaj -szuro stb évente, ami az elektromosnal nincs.
Kompromisszumok mellett lehet 10 éves e autót venni 10 évre. Ha tonkremegy drága lehet, de mivel évi 4-600 ezer Ft al olcsóbb vele közlekedni, 10 évre vetítve van 4-6 M Ft tartalék a képletben. Nyilván kevesen fogják a felet legalább félretenni évente hogy hátha majd 2028 ba kelleni fog.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Andras6800
senior tag
A koccanásosban igazad van.
Inverter meg akkupakk valóban EV specifikus.
Sima autóban meg ott a váltó.
Automata rendberakás eléri az 1 millát.
Kézi váltó is karcolja a fél misit.
Ott a vezérlés csere. Láncos vezérlés csere se 2 ft. (Nekem az E93as BMW-ben nem márkaszervízben volt 600 k 2020-ban...).Vagy a Dieseleknél jellemző magasnyomású rendszer javítási költségeiről ne is beszéljünk. Egy ~10 éves befecskendező rendszer rendberakása is bőven millió Ft felett van ha baja van. Keress rá.. egy felújított porlasztó darabja is 60 000 Ft-tól indul. És akkor még csak a porlasztót vetted meg. Se szerelési költség, se semmi egyéb anyagköltség.
Ezek mind olyan dolgok, melyek 150 000 - 200 000 km környékén élesednek mint taposó akna. Persze felhasználás jellege rendkívül sokat jelent. (Vezérlés persze csak láncosnál tart ki eddig. Szíjasnál van fix csere jóval olcsóbban, de gyakrabban)
Azaz magyar 15 000 km-es átlagos éves futásteljesítménynél 10 éves autóknál.És akkor a részecskeszűrőről ne is beszéljünk...
Erre jogosan mondhatod, hogy szívóbenzinest kell venni. De a fentiekből kb csak a magasnyomású rendszer nem érinti. Újabban benzinesekbe is tesznek részecskeszűrőt...
De a korrekt összehasonlítás nem is ez, mert ez mind csak a kopóalkatrész, ami EV-ben nincs is. Amit te írsz, az meghibásodás, nem karbantartási költség.
Nem tudom nézted-e, mennyibe kerül egy motorvezérlő, vagy egy váltóvezérlő, légtömegmérő vagy akármilyen füstgáz szenzor...A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
De, itt vagyok. Köszön a válaszokat! Vitát se akartam gerjeszteni, de sok tudást kell még felszívnom. Pl. Miért magától értetődő, hogy az automata nem korlátozza/tiltja le a nagyon elhasználódott akksit? Mindegy, a választ végül megkaptam.
Tulajdonképpen az ötlet onnan jött, hogy egy 17 éves autóból szálnék át egy ~10 évvel fiatalabba. Így az elektromos autók alsó sávja is képbe került.
DC lenne az elsődleges /AC tervezi tölteni?
Fogalmam nincs. Sanszos, hogy oszlopról tölteném (DC?) amelyik töltőoszlop éppen szembejön (Aldi, Lidl,...). Lakótelepen nincs sok lehetőség, a munkahelyen AC megoldható.Hosszú távokra lesz használva?
Nem. ~30km a Balaton, tehát egy Citroen Zero is elvisz oda-vissza ha csak egy napra megyek.Varosi rövid utak?
90%-ban. Munkába járás, bevásárlás, stb... van használva városon belül, napi ~15-20km.Állandó autópálya?
Évek telnek el úgy, hogy nem megyek autópályánÉvente pár kirándulás?
Nem jellemző, de 50km-nél nincs távolabbi rokon.Mondjuk az nem lenne rossz, ha a tankolások/szervízköltségek árát összegyűjtve tényleg összejönne a következő autó árának egy része (egésze?).
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
gorbep
senior tag
Akupakkot, nem cserélsz, javítod...töredék költséggel
Hajtómú sokkal egyszerűbb és olcsóbb mint egy váltós kocsiban ugyanaz... főleg ha valami robotizált... ott is röpködnek a milliós javítások...
Invertert szintén nem cserész, hanem javítod... ne a márkaszervízek gyakorlatából indulj ki, ahol az i3 inverterében kiolvadt biztit inverter cserével javítják
De nem vita kérdése... nekem 1 év alatt spórolt 800e-t az üzemanyagon... még ha beüt egy ilyen, azt is bőven kitermelte (kitermeli) és azért ezek nem történnek évente vagy 20e km-enként
Amúgy nem egy atomrakéta hiba, Octavia termosztát ház eldeformálódás... márkaszervízes ajánlat 300e JMF!!!
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
"De nem vita kérdése... nekem 1 év alatt spórolt 800e-t az üzemanyagon... még ha beüt egy ilyen, azt is bőven kitermelte"
Nem vitázom, csak leírtam az én tapasztalatomat, szintén 1 év EV autózás után. Örülj neki, hogy számodra így áll az egyenleg! Én viszont csak annak köszönhetően nem b*sztam rá, hogy az autóm garanciális volt, amikor a hajtómű meghalt, így az 1,6 milliós javítási költséget ne nekem kellett kicsengetni. Azt viszont így is megmutatta az eset, hogy mese habbal az "óccsó EV autózás".
Jelenleg még nekem is pozitív az egyenleg, főleg, mert otthon töltök és nekem rengeteg lenne a parkolási díj is, amit szintén megspórolok vele. De a fenti ábra mutatja, hogy ha nem garis az autó és baj van, akkor már durván mínuszban lennék. Ezért írtam, hogy új EV-be én is simán beszállnék, mert 3-5 évig nyugodtan aludnék, csak ott meg a brutál újautó árak miatt nem jön ki a matek a megtérülést nézve.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
A gari pont azert van, mert a meghibasodasi gorbe elejen levo problemak mar gyartaskor megvoltak, csak nem tudtak kiszurni. Ha a gariidon tuljutsz, az mar pont eleg ido hogy ez esetleges [a gyarto se visel sokat, de statisztikai 0-t nem tud] mar kijottek, a faradas, hasznalodas miattiak meg me'g messze vannak. Nyilvan neked nem jo hogy allt a szervizben, de ezt fogd fel ugy, mint egyszerusitett eljaras a hibas teljesites miatti per helyett. [Vagy ugy hogy a garancia kotelezoen - mashogy nem arulhatjak - megvasarolt biztositas, kb. a nagy szorasu kezdeti hibak javitasi aranak atalanya]. Ebbol messzemeno kovetkeztetest - hajtasbeli kulonbsegre plane - nem kene levonni. Szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Az olcsó EVzés lehetséges, csak nem mindenkinek.
Ha van egy családi házad, rajta egy napelemes rendszer, és pont olyan a használati profilod hogy akkor tudod tölteni az autót amikor amúgy is túltermel a rendszered, akkor kvázi valóban "ingyen" autózol. Ha a családi ház meg a napelemek költségei amúgy is ki lettek volna fizetve, akkor ezeket nem is kell az autózásnál figyelembe venned.
Ha egy átlagember vagy sokmilliós napelemes rendszer nélkül, esetleg olyan helyen laksz ahol ilyesmit nem lehet telepíteni, akkor piaci áron fogsz tölteni, és innentől kezdve ezer és egy variáció lehetséges. Még az is lehet hogy nem fogsz olcsóbban autózni mint egy hagyományos autóval.
Egy megtérülési számítást is ezerféle módon lehet paraméterezni, ott sem lehet semmi biztosat mondani előre a részletek ismerete nélkül.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- eBay
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Escape from Tarkov
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elektromos autók - motorok
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Marvel Snap
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen