- Linux kezdőknek
- Microsoft Excel topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- A pénzügyi hatóságok helyett ír hamis üzenetet az AI
- Olcsóbbak lesznek a kínai chatbotok
- Facebook és Messenger
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ez a táblázat mennyire valós adatokon nyugszik? pl. a 3,7kW-os töltés egy publikus oszlopon valójában hány kW? Tehát ha egy órát tölt akkor mennyit fog kiszámlázni?
Pl. mobiliti töltő a Sparnál 225/kW, akkor mennyi a vége? 3,7*225*?Leaf-ek esetén mitől függ, hogy 3,3 | 4,6 | vagy 6,6 kW a töltés?
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
axioma
veterán
Varj, kevered a kW es kWh fogalmakat, teljesitmeny vs. energiamennyiseg
1. a km az a kWh-val autotol es nehez labtol stb fuggoen 14-20kWh/100km
2. a tolto _max_ energiamennyiseg-toltesenek sebessege az kW, de nem lesz folyamatosan ennyi foleg a gyorstoltesnel [es nem ,inden auto tudja barmelyiket, AC se feltetlen linearis [1fazis vs 3f]
3. ertelemszeruen kWh = kW x ora, HA lenne egyenletes telj.leadas
4. igy pont szamolgatni kell, hogy ahol perc alapu az jobb/rosszabb mint a kWh alapu[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Töltöttségtől és akku hőmérséklettől is függ a töltés sebessége (teljesítmény felvétel). A hármasikrek pl. 230 V-on 16 A-rel képesek max. tölteni. Viszont egy hideg téli napon volt, hogy nyilvános AC töltőn 1 óra alatt épphogy csak 1 kWh energiát vett fel a kocsi. Ez 1 kW-os átlag töltési teljesítménynek felel meg, ami nagyon gáz. A minap viszont, a tavaszi melegben simán felvette a bő 3 kW-ot AC-n, 1 óra alatt bele is ment 3 kWh.
-
Valóban nem tettem oda a kWh-t, és lehet rosszul fogalmaztam
Szóval ha az autó 3,3kW-al tud csak töltődni, akkor 1 óra alatt (kevesebb mint)3,3kWh megy az akkumulátorba.
A spar töltő árával számoltam, mert a mobiliti elég tág határokat ad meg attól függen hol tankolsz, és elég drága is, mondjuk az Aldi-s (Eon 159/99.-) töltőjéhez képest. Vagyis a jelenleg legrosszabb töltési eshetőséggel (árral) számoltam.
A vége ugyanaz 3,3*225*? Nincs egy általános megközelítő érték ami a töltés közbeni veszteséget mutatja? Vagy ebben a táblázatban már beleszámolták? Vagyis 742.-ból kapok ~20km-t. Így ~3700.-ra jön ki 100km. (Jelenleg ~5000.-/100km a tankolás költsége) Tudom van n+1 más is, de csak a tankolást számolva 100km-enként így is ~1300.- marad a zsebembe.Vagy elrontottam a matekot?
cinemazealot
Nem baj az ha időjárásfüggő. Nem is az "1 óra alatt beletöltött kilométereket" kérném számon, csak az 1 óra töltés költségeit. Gondolom 1 óra töltés végeztével is csak 1kWh-t fizettél az adott töltő tarifájának megfelelően.Erről jut eszembe: Mit szól az aksi a sok apró töltéshez? Azt már olvastam, hogy minden nap 100%-ra tölteni nem tesz jót neki. De mi a helyzet azzal, ha pl. minden nap 1 órát rátöltök, ha 80% alatt van?
[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
axioma
veterán
en itthon raerosen [230V] toltok, evente 1-2 esetben toltok ra nyilvanos halozaton jellemzoen max 2kWh, igy az amikor kell akkor mind1 mennyiert... amugy vicces [67 Ft jellegu] szamla is kerult mar ki belole
minden nap 100%: akku nem azt mutatja 100%-nak ami a 'nem tesz jot neki' 100% - en eleve olyan kis hatotavot kapok maxon is, h nem cicozok vele[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Minden töltőnek van vesztesége, ezeket a veszteségeket is mind Te fizeted ki. Ha otthoni töltővel töltesz, akkor egyértelműen (hiszen a Te villanyórád pörög tőle), ha nyilvános töltőoszlopon, akkor is. Majd a többiek pontosítanak, de úgy tudom, hogy ma hiteles mérést csak AC-n enged a jogszabály elszámolni. AC-ról viszont az autód invertere okozza a veszteséget, DC-n pedig az egész töltőoszlop (egyenirányító, töltő elektronika stb.).
Az elszámolás más kérdés. Egy csak lassan tölteni képes autónál (hidegben egy öreg hármasiker sajnos ilyen) nem éri meg idő alapon számlázó villámtöltőre állni, mert ott a percekért fizetsz, ami már akkor elindul, amikor az autó még nem is vette észre, hogy töltőre lett dugva. Ezért én igyekszem csak olyan nyilvános töltőre állni, ami kWh elszámolású, legyen az AC vagy DC.
A sok apró töltés nem hiszem, hogy gondot okozna. Inkább az aksi állandóan 100%-on tartásától szoktak óva inteni a tapasztaltabbak. De egy trió méretű, új korában is csak ~14 kWh méretű akkumulátorral mit kezdesz, ha nincs teli töltve? Én napi szűk 30 kilométereket szoktam megtenni az autóval, ezért csak 2-3 naponta dugom töltőre, nem tartom állandóan 100%-on, csak akkor ha tudom, hogy másnap nagyobb távra is szükségem lehet.
-
WiZARD
addikt
Az lehet, hogy M3 1 fázis 25A töltésnél mindössze 5% körül van a veszteség?
Egyrész túl jól hangzik, de a Teslafi is ezt mutatja meg nekem is ez jön ki.Pont a fix veszteség miatt minél nagyobb teljesítményű a töltés annál kisebb arányaiban a veszteség (AC esetén, amikor még plusz hűtésre nincs igény), ezért az átlag 10-13A 230V töltő nem túl optimális.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Köszönöm a válaszokat, felvilágosítást!
Tehát 3,3kW-os töltés esetén lejön 3,3-0,5=2,8-10%=2,5 vagyis 1 óra alatt ~2,5kWh megy bele ténylegesen egy Leaf-be? És erre még rájön a hőmérséklet és töltési karakterisztika miatti veszteség. Lásd cinemazealot példáját, amikor 1 óra alatt kevesebb mint a fele/harmada (1kWh) ment bele.
Nem is az a cél hogy minden másnap órákat töltsek egy oszlop mellett, de jó tisztában lenni vele, hogy ha oszlopról kell tölteni, akkor mennyi az annyi.
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
Ck.
addikt
válasz Füleske #6462 üzenetére
Orrba-szájba ész nélkül töltögetni, csutkára meríteni, aztán koppra tölteni, majd elmenni bevásárolni, aztán hazajönni 95%-os töltöttséggel, majd rádugni így a töltőre és ismét koppra tölteni, és így tovább...egyenes út a degradációhoz.
Nem vagyok szagértő, csupán ezeket a helyzeteket igyekszem teljesen elkerülni, bármilyen akkumulátorral ellátott termék esetében. Mint az élő példa mutatja, 8 éves autó létére egyáltalán nem rossz az akkuja. Simán mernék venni új Leafet is a családnak, ha vmikor cserére kerülne a sor.[ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
Ez is kicsit olyan, hogy aki odafigyeléssel használja, annak tovább jó. Aki meg szarik bele, annak is jó, csak kevesebb ideig.
Ahogy minden akksinál, gondolom itt is igaz, hogy az az optimális, ha 20% - 80% köt tartod a töltöttséget. nem jó, ha koppra lemeríted. És a mindennapokban az sem jó, ha folyton 100%-on tartod.
Kevesen tudják, de pl benzines meg Dieselnél sem jó, ha épphogynem üresre autózod a tankot kb. Diesel hidegben különösen nem szereti.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
válasz tibcsi0407 #6465 üzenetére
sehogy, az olcsóság ára
ha mégis, akkor az egyetlen bekapcsológomb nyomkodásával lehetne, de általában nem lehet. ez amúgy Besen töltő, iHunt cimkével[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tibcsi0407
félisten
Aham, akkor a leírásban hülyeség volt, hogy az Amper állítható?
Az i3-on tudom állítani, de néha elég lenne kevesebb is, egyszerűbb lenne a töltőn.
Köszi a választ!
Update, elvileg app-ban lehetne. Megnézem, hogy ebben van-e egyáltalán BT. [link][ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
stickrs
senior tag
Na, ugytűnik a környező országok is kezdik behozni a magyar töltési árakat, eddig 0,35eur/kwh volt a legolcsóbb 200kw feletti töltő Ausztriában, most az uj árakkal 200kw-ig 0,64eur/kwh, 200kw fölött 0,89eur/kwh. Lidl lett igy a legolcsóbb, 0,40eur/kwh, de max 50kw-s töltők vannak ugye, tesla suc csúcsidőn kívül 0,47eur/kwh, csúcsidőben 0,53eur/kwh. Itthoni töltés àra egyébként 0,19eur/kwh évi 2400kwh fölött, az alatti mennyiség 0,10eur. 11kw-s AC töltés volt 0,24eur/kwh, most 0,54 szép emelés.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
stickrs
senior tag
Én pl ha nem tudnék ingyen tölteni munkahelyen akkor eladnám, hiába tetszik meg minden, de nem tartanék ennyi pénzt autóban. Egy 6l-es fogyasztásu dizel, 1.5eur/literes árral jobban megérné mint a nyilvános töltés. Aki nem tud otthon tölteni azoknak ez volt szerintem az utolsó csepp, azok után, hogy kb az összes ingyenes AC töltőt kikapcsolták, dc-k pedig fizetősek lettek.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
biker
nagyúr
válasz tibcsi0407 #6467 üzenetére
Hát ha van app, akkor lehet. Meg ha működik a kapcsolat. De ezekből rengeteg non-app kivitel fut
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
válasz stickrs #6470 üzenetére
+1
Nálam is már csak az tartja életben a történetet, hogy otthon még olcsón tudom tölteni. Ingázásra még jó aztán ennyi. Ezzel nem fogok 1000 kilométereket megtenni, ilyen áron, és akkor még pakolni se tudok rendesen és állhatok meg állandóan töltögetni.Ahhoz képest, hogy át akarják állítani pár éven belül a közlekedést EV-re, nem teljesen értem, ezt így hogy??
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #6475 üzenetére
Ebbe egyetértünk, pont ez a cél, de sose volt ez kérdés igazából.
-
Vesa
veterán
Eddig arról ment a mantra, hogy az EV autózás olcsóbb...Ha általánosságban drágul az autózás -ez valid-, akkor minek fizessük meg a felárat az EV-re? (Az ilyen "életérzés" dolgokat most hagyjuk)
Mert akkor járnak az emberek egy 10 milliós benzinessel drágán, nem pedig egy 20 millióssal, ugyanolyan drágán. Erre céloztam.A tudomány a valóság költészete!
-
-
-
Andras6800
senior tag
válasz Tiédetis #6480 üzenetére
Kicsit benne van az is szerintem, hogy sok gyártó alapból extrázva adja csak legkissebb konfigban az EV-ket.
Kia Niro is lehet olcsóbb, de ugye Gold csomagban már 12 milla a benzines. Valóban nagyon nagy az EV felár.
Az EV-knek még mindig az a fő baja, ami már réges rég. Nincs megfizethető árazású belőle.
10-20 Milliós szegmensben egyszerűen túl nagy a diffi. 1,5x-ös szorzókról beszélünk.
Prémium szegmensben ez már azért jócskán elkopik. Most azt elengedve, hogy hasonló teljesítményű motort választva 10-30% a felár az elektromosnak.
Pl
BMW X3 20i hasonlóan felextrázva alap automata váltóval 22 M / BMW iX3 alap 24,5 MMercedes E legolcsóbb motorváltozattal alap váltóval hasonló felszereltséggel 28M / EQE alap motorváltozatban 32 M.
Mihelyst a vezetési élmény faktort (motor + válltó) elkezdjük közelíteni az elektromoshoz, eltűnik a különbség.
Összességében szerintem így, ebben az irányban az EV egy úri luxus lesz akiknek van pénze.
Még kell idő a technológiának, hogy lemenjenek az árak. Szerintem pont emiatt is hártált ki a Német politika 2035-ből. Ez az e-benzin meg csak önámítás. De legalább mentőöv.[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
titán
március 9 óta kell fizetni SuC-on.
Azóta a költségeim:
29 Home Charges
kWh Added: 704,21 kWh, 8% veszteséggel 760,5 kWh
költség: 760,5 x 71 = 53 996 FtTEA:
Added: 8.52 kWh
Elszámolt: 9,2 kWh
költség: 9,2 x 179 = 1647 FtIonity:
Added: 45,54 kWh
Elszámolt: 47,39 kWh
Passport: 2516 Ft (időszakra és személyre eső)
költség: 47,39 x 120 Ft + 2516 Ft = 8203 FtTesla SuC:
Added: 66,36 kWh
Elszámolt: 67 kWh
költség: 67 x 237 Ft = 15 879 FtIngyenes töltés (Lidl)
Added: 17,8 kWh
költség: 0 Ft
Utak:
Total Kilometers: 4,532,16
kWh Used: 771,85 kWh
Elszámolt: 901,89
Fogyasztás betöltött alapján: 17,0 kWh/km
Fogyasztás elszámolt alapján: 19,9 kWh/km
Összes költség: 53996 + 1647 + 8203 + 15879 + 0 = 79 725 Ft
km díj: 79 725 Ft / 4 532,16 km = 17,59 Ft / km vagy 1759 Ft / 100 km[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6485 üzenetére
És ez csak az egyik autó. A másikban (Kia eNiro) 2 év alatt van (ma két éves) 30e úgy, hogy pont fél évet a szervizben volt, tehát az is évi 20e-t megy. Gondolhatod mekkora megváltás volt nekem az elektrifikáció (hibrid, plugin, ev). Az utolsó benzinesem (Subaru Legacy) megevett 14-et átlagban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6481 üzenetére
"Szerintem pont emiatt is hártált ki a Német politika 2035-ből"
Valójában nem hátráltak ki belőle. A BEV átállást az eFuel nem befolyásolja.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Bandit21
addikt
En az otthoni töltésnek hála abszolút e autó parti vagyok, főleg városban szaladgálos havi 1000-1500 km mellett.
Nálam, most 70 ft-os árammal is kb évi 600-800 ezer ft a korábbi auris 1.6 al szemben a fogyasztás előny.
Ha háromszor ennyit mennék 3x ennyi lenne, mint Nálad.Ha vége felébred az MVM és a december óta fentlévő napelemet be tudom kapcsolni akkor meg végképp jó lesz.
A havi 4500 km lepett meg.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
Amennyiben otthon tudod tölteni akkor olcsóbb volt és lesz is. Fenntartása is olcsóbb, tippre 150-200e km-ig, ha nem szaladsz bele valami giga elektromos hibába.
Mehetsz vele hidegen is, nem kell várni a bemelegedésre, nem gond, ha 3-5km belül megállsz hidegen…
Rengeteg előnye van, nem csak a környezet.
Nem 6M Ft különbség, de ha nem új autóban gondolkozol, akkor lehet értelmes áron venni. -
Vesa
veterán
Nem jó a számítás, vagy nem figyelted amit írtam, mert -ha jól értem-, ebben rengeteg az otthoni töltés. Már leírtam, hogy egyelőre nekem is megéri, mert otthon még óccsó az áram és a parkoláson is megspórolok évi 600k-t. De itt most nem az egyéni esetekről van szó, hanem globális folyamatokról. Egyre szűkül az a szegmens, akinek megéri. Percig nem tagadtam, hogy van még ilyen szegmens, én is ide tartozom. De aki nem tud otthon tölteni, vagy nem releváns számára a parkolási díj, annak egészen más lesz a matek.
Szóval olvad el az előny, ezt kár vitatni. Attól még pár embernek, bizonyos körülmények kozött és bizonyos felhasználás mellett -pl. sok megtett km, vagy ingázás-, megérheti. De ágazati szinten, az átállási folyamathoz globálisan ez aligha lesz elég bármire is.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
robi-k
őstag
Potenciálisan egy villany autó olcsóbb lenne egy hagyományos benzineshez vagy dízelhez képest, műszakilag mindenesetre egyszerűbb a hajtásrendszer felépítése.
Most csak a Li-ion akkumulátorok magas gyártási önköltsége és a gyártók nem is haszonkulcsa/felára hajtja egekbe az e-autók árát, de ez változni fog a tömeges alsó- és közepkategóriás autótípusok megjelenésével és a szilárdtest akkukra vagy méginkább az "Olvadt só" akkumulátorokra történő átállással.
Bár erre igazából csak 2027-2030 körüli időszakban lehet majd számítani. -
Vesa
veterán
válasz joghurt #6494 üzenetére
Ha lesz olcsó és hatékony akku -nem most lesz-, akkor meg mindegy, mert onnantól már meg fogja érni sziget üzemű napelemes rendszerbe invesztálni, aztán had szóljon. Onnantól kis túlzással mindegy lesz, hogy az autóban mi van, mert lehet tölteni lokál hálózatról, aminek a beker költség/hatásfok aránya nem lesz olyan tré, mint jelenleg. Más kérdés, hogy ez mikorra valósul meg a gyakorlatban.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Bandit21
addikt
Amúgy a solar power jelenlegi előre szaladasat (nincs meg hozzá az akkumulátor háttér amit írsz) szerintem elegáns lenne úgy meglovagolni ha innentől az éjszakai töltés lenne mondjuk 110 egység a nappali meg 90
Ez a nappali töltés felé terelne az oszlop használó népet, és nem terhelné annyira a hálózatot a kiegyenlítes.
Ez persze akkor lenne mérvadó ha annyi e autó lenne már ami mar rendes szeletet eszik meg az aktuális napelem termelésbol.
Ez mennyi lehet 10-20 év?Házi 10 kw os akku mikor lesz vajon 2-3 M Ft ért?
Melyik lesz hamarabb?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
axioma
veterán
válasz Bandit21 #6499 üzenetére
Construman 10kWh [talan... de minimum 5] okos-akku-pakk kesz okosotthon rendszerrel (Deye ala') volt 2M, a nem okosra nem remlik h mondott arat. Brutto forint. Es skalazhato plusz dobozzal.Talan megtalalom a papirok kozott majd valamelyik nap a ceget, es meg lehet oket kerdezni [shelly3m-mel stb. komplett h mikor tolt/merit naptermeles-fuggo is legyen].
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen