Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Remek kérdés, de ilyenkor jön a duma, hogy a gyár szerviz ide küldi az autókat mert mi jobban értünk hozzá mint ők.
Na meg a mindent is mi találtunk fel emberek, közben meg külföldi csoportokban minden előbb jelenik meg, azt másolják agyba főbe. Van ilyen ismertebb ember elektromos auto piacon, aki engem rohadt mód irritál… közben meg nem látok igazán innovációt. Mindemellett azt is tudom, hogy egy gyár által összerakott sok-sok emberi munka és temérdek fejlesztési pénz, kísérleti dologgal jobbá tenni, alacsony költségvetésből… nem egy egyszerű vállalkozás. -
Tiédetis
senior tag
Profán válasz: veszel magadnak a gyáritól eltérő akkut, amit beraksz az autódba, motorodba, telefonoda. Ki engedélyezi? Minden terméknek van minősítése. Nyilvánvaló, hogy nem ők készítik az akku elemeit, mondjuk Samsung? Megveszik, kiszerelik a gyári cellákat, és azok helyére beépítik. A gyári BMS-t használják. Ja igen, és ha nem garis az autód, szinte biztos, hogy idefogod hordani. Miért? Mert értenek hozzá. Lehet nem akarnak mindent is cserélni, hanem javítanak, persze tudom, vannak, akik inkább megveszik az újat, 3x áron, ami tök jó, mert így a márkaszerviz is fennmaradhat. (vicc)
Nekem az egésszel csak 1 problémám van: lehet (nem tudom), hogy az önsúly növekszik ezzel. BMW-nél ki minősített, hogy ne gyulladjon rá az autó a tulajokra? Vagy a szomszéd elektromos autót ne gyullassza be? Aki egyéként számlát ad róla, és garit vállal rá gondolom Nekem azért jól jönne +100km. Ioniq esetében már több helyen lehetett olvasni +10 vagy feletti plusz pakkok beépítését.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
Teljesen jó felvetés, én már nem is akartam felhozni, mert akkor megint én vagyok a troll.
Szerintem meglehetősen kockázatos barkács pakkokat használni. De a trend úgyis az lesz, hogy egyre több ilyen cég lesz, egyre több ilyen jellegű ajánlattal. Majd 10 év múlva meg tudjuk mondani, hogy vajon túlságosan pesszimista voltam a témában vagy nem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #6303 üzenetére
Pont olyan, mint a tuning cégek, tuning verdák, nagyobb turbó, chiptuning, hasonlók. Szerintem az se jobb semmivel.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #6305 üzenetére
Egyébként igen, valamivel rosszabb, mint a motortuning, mert sem a felfüggesztés, sem a fékek, sem az autó váza nem a nagy tömegre van kitalálva, és közben megváltozik a hosszanti tömegközéppont is, ami szintén ront az irányíthatóságon és a fékek működésén.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gorbep
senior tag
Azért szerintem az akku pakkban a hely elég korlátozott, így nem hinném, hogy jelentősen nagyobb lenne a tömeg. Én i3 akku upgrade-eket néztem, alig volt többlet súly...
de csak hasonlítsd össze a 60Ah, 94 Ah, 120 Ah pakkokat... a kocsin semmit se változtatott a BMW...
Tudom Marharépa mindjárt megmondja a tutit, hogy a szentBMW gondosan teljesen új autót rakott a pakk köré emiatt és a #világmindengondosan járt el... DE NEM! Más a pakk és kész... és simán lehet őket cserélgetni... az más kérdés, hogy anyagi érdeke volt ezt megnehezíteni, de sokan álltak máris rá.. ez volt az egyik ok, ami miatt választottam... ha nem állt volna le a gyártása, komoly háttéripar alakult volna ki erre... a csupán 250e darabszám ezt kétségessé teszi...
Amúgy meg ha 100kg nagyon beleszólna a menetviszonyokba, életveszélyes lenne egy autó, ha nem egyedül ülsz benne, hanem 4 100kg-os ember meg 100kg csomag!!... ennyire ne fújjuk már fel az autó tömegeloszlását, nem hátulgombolós alehadrók tervezték... van abban jelentős szabadsági fok... egy utánfutóról meg már ne is beszéljünk...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
titán
de csak hasonlítsd össze a 60Ah, 94 Ah, 120 Ah pakkokat... a kocsin semmit se változtatott a BMW...
Hogyne változtatott volna. Behangolta a futóművet, és beállította a fékeket és az ESP-t. A kellő merevséget meg tesztelték a gyárban.
A +100 (egy komolyabb pakk inkább +150, mert +10kWh kb 70kg.) pedig olyan, mintha beleülne másfél ember pluszban. Csak épp mereven a vázhoz rögzítve rossz helyen, az autó farában. És utána még beszáll a többi, valódi ember, amikor olyan a helyzet, és máris túl van terhelve.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gorbep
senior tag
Nem értek egyet:
120 Ah 1270 kg
94 Ah 1245 kg
60 Ah 1205 kgSzóval én nem látom azt a több száz kg eltérést, amiről beszélsz...
a dupla kapacitású akku 65 kg-al nehezebb.... Szóval egy 60Ah ->120Ah upgrade után nyugodtan ülök az autóba, nem félek, hogy lerepülök az útról a kanyarban...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #6308 üzenetére
Semmit se módosított... 30 kg túlsúlyról beszélünk!!! Most komolyan?
Szerintem a felszereltségek között is van ekkora súly eltérés... a sima és a REX futóműve is ugyanaz, pedig ott azért van súlykülönbség...
Értem én hogy BMW... de ez nem egy űrtechnika
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
"Semmit se módosított.."
Hmm, szóval te tisztában vagy például a futóműben lévő összes alkatrész összes alkatrészszámával és azok bevezetési idejével.
Oké. Azért ehhez még nekem is kéne pár óra, pedig én az összes releváns gyári rendszerhez hozzáférek.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #6313 üzenetére
Ilyen szinten módosítanak akkor is, ha nincs akku változás... de ha ilyen jól hozzáférsz, utánanézhetnél... tényleg érdekel...
De azért túlzás azt állítani, hogy ez jelentős változás, amit ha nem követsz, az életeddel és mások életével játszol... ennyi erővel egy mélynyomó beépítése után is át kellene építeni a futóművet... finoman szólva nem életszerű...
Arról nem is beszélve, hogy az akkuk energiasűrűsége is sokat változik... simán lehetne akár grammra azonos tömegű akku upgrade-et is csinálni...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
joghurt
addikt
Nem is beszélve arról, ha mindig egyedül használom az autót, és erre jön a +65 kg dupla kapacitású akku - összehasonlítva azzal, ha csak simán beszáll mellém 3 darab 100 kilós cimbora. Ez utóbbi a súlypont szempontjából sem elhanyagolható különbség.
A tej élet, erő, egészség.
-
gorbep
senior tag
válasz joghurt #6315 üzenetére
Nem baj.... ilyenkor azonnal át KELL programoznod az ESP vezérlőt, mert különben mind halálnak halálával holtok!!
És akkor mi van ha ráakasztasz a kocsira egy 750 kg-os utánfutót...
Vagy egy furgonra teszel egy kis építőanyagot...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #6313 üzenetére
És ne kapj agyvérzést, de a TESLA simán megoldotta, hogy x különböző tömegű akkut tesz ugyanarra a járműre...
Fel se tudom sorolni hány különböző akku hány különböző beszállítótól...
És akkucserélő állomás futóművet is cserél, ha más méretű akkura cserélsz??
De mondok jobbat, a benzínkúton állíts a futóművön, ha tankolsz 70l üzemanyagot....
#megmajdmeglátjukmindszarrámegyszétesik
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Shadowbull
addikt
"azért túlzás azt állítani, hogy ez jelentős változás, amit ha nem követsz, az életeddel és mások életével játszol.."
Úgy hasból én is azt mondanám hogy túlzás. De személy szerint nekem sem azzal lenne problémám, hanem az akkuval magával.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ebben a témában nem velem vitatkozol. Nem én hoztam fel ezt a szempontot.
"a TESLA simán megoldotta, hogy x különböző tömegű akkut tesz ugyanarra a járműre..."
Abban biztos vagy hogy minden ugyanaz egy TM3 SR+ban, egy LRben meg egy Performance-ban? Futómű mindegyikben utolsó csavarra megegyezik? Én nem tudom, de nem mernék rá nagy összegben fogadni.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
Lehet hogy i3-nál már akkor is állítani kell, ha a rex 9 literes tankját valaki fullra tölti. Ne adj isten még épp akkor tölt be 3 liter ablakmosó folyadékot is
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
válasz Shadowbull #6319 üzenetére
Teljesen biztos, hogy nem. Teljesen más futómű van az 1611kg-os 55kWh-s NCA akkus SR+ alatt, és az 1745kg-os 60kWhs LFP RWD alatt.
#6311gorbep
Van a műhelyben 150kWh-nyi, autóból kiszerelt akkumulátorom. Egy 6kWh-s egység 40kg. Kábelek, elektronika, tartó váz nélkül. 10kWh átlagosan 80kg a 3-5 éves technológiával. Modernebb változatban kb 70.
A BMW más tömegcsökkentést is végzett, hogy beférjen az akku a váz tervezett tömegébe. Ha megnézed, közben megnövelték a megengedett össztömeget is. Egy ilyen átalakítás elég komoly tervezést igényel.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tiédetis
senior tag
Motor tuning...
Ez tényleg nagyon veszélyes. Annyira, hogy már 6. éve hibátlan az 1.5dci-m esetében. 110--->135LE
Ha fent vannak a biciklik, már merek előzni. Előtte nem. Ezért lett.Akkupakk hasmenésre: láttunk gyári beépítést kigyulladni, szarrá menni. Ennyi akkor a gyári minőség?
Nem ismerem az akkuk gyártási technológiáját, ezért a kérdés: ugyanaz a sújy, egy 2015-ben gyártott pakk esetében, mint amit most adnak ki? Egy dolgot nézek, az eredeti helyre került bele +17kwh. Súlyeloszlás biztos nem változott. Tömeg? Azt nem tudom.
Egyébként van egy autód, nem vagy elégedett a fékhatással. Ezért cseréled. Na most könnyebb lesz, nehezebb lesz, máris halálos veszélyben vagy? Át kell alakítani a futóművet, meg kell erősíteni stb.
30kwh-os akku ugyanúgy ment bele gyárilag a 2015-16-os kocsikba, csereként, pár kg azért ráment. Leírás szerint 203kg a pakk.
Én legalább annyira megbízok egy ilyen cégben, mint egy márkaszervízben. Tesztelik és ezek a fontosak.
De legalább van témaA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
gorbep
senior tag
Persze , ezzel egyetértek, de alapvetően megoldották, hogy komplett szerelt burkolt blokk szinten nem jelentős a tömeg növekedés. Lakihegyen is csinálnak 60-120Ah upgrade-et, ha látom őket rákérdezek, tömegben mennyi a különbözet. De ők gyári komplett akkut cserélnek másik gyári komplett akkura. Cseheknél fut egy 70kWh-s i3 upgrade projekt... méretben belefértek, tömegéről nincs infóm. Szerintem ha lesz rá piaci igény, gyártó is lesz.
A TESLA azért IS váltott a struktúrális akkura, mert elérte azt a kritikus darabszámot, aminél már megéri gyártani custom akkukat a vasak alá, gyári ár töredékéért. Ez óriási business lesz majd 10-20 év múlva, ha az autók nem lesznek rozsdaboglyák... Struktúrális akkut nem fognak utángyártani, meg modul szinten javítgatni se... nem véletlenül van összeragasztva... elég pár hengeres cella hiba szerencsétlen konfigurációban, és rendelheted az új komplett struktúrális akkut... nesze neked fenntartható gazdaság...
Bízom benne hogy az i3 tartós konstrukció lesz a bosszantó hibái ellenére is. Torony rögzítő csavarok berohadásán kívül korróziónak sehol semmi nyoma... karbon-alu-műanyag-üveg... ennek kellett volna lennie a kötelező iránynak... értem én, a gyártónak nem jó az olcsón örökké életben tartható autó... TESLA is lehet hamar leáll majd a Ni-Cr-acél Cybertruck-al, ha tényleg 100 évet fog bírni...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
Ahogy minden másnál is vannak átépítések, upgade, ezeken is lesz.
Nyilván akkugyártó világhatalom is leszünk, amíg lesz kereslet, a gyártó eladja olyan cégeknek is az akkut, aki nagytételben vásárol és fizet. Ha a felhasználónak 40-50%-al olcsóbban jön ki egy új akku, ami még nagyobb is, 80% azt fogja választani. A maradék fogja fenntartani a márkaszervizeket.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
"Vagy egy furgonra teszel egy kis építőanyagot..."
Az attól függ ugye, ha a platóra és csak kicsit, lassabban megy, többet eszik. Ha sokkal többet, előveszed a kulcsokat, kicseréled a talpast, lengőkarokat, fédert és mehetsz tovább.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Vesa
veterán
Egy kevésbé lényeges problémát sikerült úgy megragadni, hogy 20db hsz.-t generált. Engem a súlynál sokkal jobban aggaszt az elektromos rész, amit Józsika kendácsolt össze a szuperturbo kft.-ben, akik bár egy családiház garázsában léteznek, szerintük mégis minden gyár a kegyeikért harcol és minden fejlesztést velük csináltat. Ez nekem kb. a "NASA fejlesztésű" 600k-s csodafazék esetének tűnik inkább, ami természetesen soha nem volt NASA fejlesztés.
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Azért ennél azért sokkal komolyabb cégről van szó.
Anno régebbi Lagunát vittem szervizbe, mindent is cserélni akartak, mert hátha..
Aztán mondtak egy "Józsikát" családi házas garázsban. Elvittem, elkezdték tesztelni, közben márkaszervizből hívták, elmonták hol akadtak el, 2 perc alatt elmondta mit csináljanak vele. Kocsim is kész lett. pár ezer ft lett. (én 2x100km-t utaztam, de jöttek messzebbről is)
Szóval vannak ilyenekA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Semin
senior tag
Nem minden “Józsika” amatőr, vannak vérprofi kis cégek.
Említhetnénk Zambelly Gyuriékat példának , akik kis túlzással egy “fészerben” cseréltek akkukat Teslákban már 4 évvel ezelőtt. [link] Az ő munkájukat ki validálta?
Gondolom nem kell ecsetelnem a munkásságát.De hozhatnék még 3-4 márka specifikus szakit példának.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Ez egy gyári akku volt amit csak leszedtek és feltették a másikat. Kis túlzással pár csavar meg egy emelő és kb. ennyi. Az nem ugyanaz, mint amikor új akkut "fejleszt" valaki.
Ez nekem mindig olyan, hogy a kőműves is tud házat építeni ha akar, mert ismeri a módját, hogyan kell a téglákból falat építeni, de a statikához már nem ért, az anyagok eltérő tulajdonságaival sincs tisztában és még lehetne sorolni miért nem lesz életbiztosítás abban a házban lakni, amit nem egy mérnök tervezett meg.
Jelentős a különbség egy kőműves és egy építész/gépészmérnök között. Ahogy egy villamosmérnök és egy autóvillamossági szerelő között is.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Tiédetis
senior tag
Mérnök tervezett meg egy épületet, ezt elvileg az ország egyik legismertebb cége építette.
3 év alatt, az üvegtáblák kb. 8-10%-át kellett cserélni, függőleges és vízszintes repedések vannak, olyan is, ahol megroggyant a vakolat, és sorolhatnám.
Azért mert mérnök, még nem biztos, hogy tisztában van alapvető dolgokkal, attól, hogy az egyik legismertebb, nem biztos, hogy szakszerűen tud valamit létrehozni.
A kűműves is tanult statikai számítást, ahogy lehet egy villamosmérnök is autóvillamossággal foglalkozó szakember. Nem ördögtől való, hogy egy mérnök "dolgozzon is" ne csak mérnökösdit "játszon"
Sokminden lehet és az ellenkezője is. Én azt gondolom, itt nincs akku fejlesztés, azt meghagyták a gyártó cégnek. Ők fejlesztenek, gyártanak. Ezt pedig kicsavarozzák, és beteszik helyére a készet.
Egyébként javaslom kérdezd meg az kocsid fb csoportjában, ismerik-e a céget? Meglepne, ha nem ismernék.
De nem szeretnék senkit meggyőzni, még sokan árunk arra, hogy a tesztek mit hoznak, mikor lesz - ha lesz- érett arra a dolog, hogy ez működjön sok-sok autóban. Hiszen láttunk már érdekes megoldásokat, melyek működtek.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
Ott volt a Leafem a hivatalos Nissan szervizzel, gondolom gyári képzéssel, mérnöki támogatással.
Én a pár$-os appstore-ban megvásárolható applikációban a szintén aprópénzes bluetooth olvasóval "láttam" mi az akku baja. (1 cella szar volt)
Ők a gyári diagnosztikával nem látták, de mondták is hogy azzal kevesebbet látnak, leafspy-t meg mégse használhatnak garis gond dokumentációhoz. Végül Budapestről hívtak mérnököt aki a gyári diagnosztikával is tudott megfelelő dokumentációt alkotni.Ezek után a feltehetően képzett szerelők (hisz az országban egyedül az adott szervizben bonthatnak és szerelhetnek akkut) kicserélték az adott cellát (modult, amiben 4 cella van), visszakaptam úgy hogy tökre nem volt jól balanszolva a többihez képest, legalábbis én leafspy alapján ezt szűrtem le. Pedig állítólag van valami szuper céleszközük amivel a megfelelő feszültségre tudják tölteni beszerelés előtt...
A szakértő mérnökök kitalálták hogy BMS csere kell.
Cserélték, nem lett jó.
Ekkor ismét kicserélték az érintett modult, ettől se lett jó.
Végül valahogy manuálisan sikerült megfelelő szintre balanszolni és közölték hogy szerintük elsőre is jó volt, csak én sírtam az amúgy általuk nem elismert leafspy alapján és az én kedvemért küzdöttek vele eddig.Hát nem győztek meg a szakértelmükről.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cOxeR
Ármester
Micsoda remek mintapélda, így vegyél modern, okos autót... továbbra is a kalapács/feszítővas szinten vannak...
Én most épp TPS-el küzdök, egyik I3 felnit felteszem, minden szuper, automatán elindul a teszt, felismeri, mutatja amit kell. Másik I3 felnit felteszem (gyári szerelés, gyári tpms, ugyanúgy 433mhz), rcd hiba... mindegyik tpms kiolvasható, mindegyik megfelelőnek tűnik, 2x újraírták az rdc-t modult, továbbra is semmi, most ott tartunk, az első szar az rcd ki kell cserélni után, hogy nem kompatibilis. Egy ilyen alapvetően egyszerű dologgal, nem lehet dűlőre jutni... és igazából csak a tippelgetés megy. Van 4 db másik tpms-em... de így gumizzak mindent újra, hátha azzal jó lesz? Idán tpms hibával fogok gurulni, majd ha kuka a gumi, akkor megugrom... aztán mehet megint erőről a tippelgetés.
Arról nem is beszélve, hogy gumisok élből nem is akarnak ilyennel foglalkozni.
Marad a régi paraszt módszer, belerúgsz kettőt a gumiba és havonta figyeled és álltatod a nyomást. -
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #6332 üzenetére
Hmm, megint ez a teljesen hibás érvelés...
Egy mérnök is hibázik néha, tehát akkor az egész mérnöki tudomány felesleges, bízzunk mindent a szakmunkásokra...Hát, elég csúnya világ lenne.
Az ilyen házilag barkácsolt pakkok használata gyakorlatilag orosz rulett.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
válasz Shadowbull #6335 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy lehet kivitelezési hiba is, és nem tervezési.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #6336 üzenetére
lehet, de arról van szó, hogy mind a kettő játszik, nem kicsit
nem fogom részletezni, mert ebben az országban ilyet nem illik, kivéve ha vállalod a kirúgást első körben.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
madgie
titán
i3 annyira ritka méret, hogy nincs rá egy normális négyévszakos? Én már nem vagyok hajlandó az ilyen tpms dolgokkal, gumitárolással, szezonban sorban állással szívni, évente szezonon kívül, nyugiban megcseréltetem az első hátsót, négyévente meg kukázom a CrossClimate-et (akkor már télen érezhetőbben hajlamosabb a csúszásra) oszt ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Az, hogy egy márkaszervizben bénák az alkalmazottak, egészen más lapra tartozik, ahogy az is, hogy a kivitelezés során elrontanak valamit, amitől aztán megreped a fal. Azért ne hozzunk már egyszintre egy mérnököt egy kőművessel. Én a fejlesztésről beszélek, nem a javításról. A javításra a márkaszerviz is mezei szerelőket vesz fel, ennek semmi köze ahhoz, hogy valaki mondjuk autóvillamossági szerelőként úgy érzi, képes biztonságos komplett akkupakkokat tervezni. Nem képes!
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Azért írtam mérnököket, mert ők mindig arra hivatkoztak hogy felsőbb szintről a mérnököktől várják a megoldást, illetve azok tanácsára/jóváhagyásával cseréltek BMS-t, meg újra modult...
Mellesleg a mezei szerelő is a mérnökök előírásai alapján dolgozik gondolom, nem pedig magától találja ki a javítási folyamatot.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
Persze, mert nem tartják be az előírásokat. Kiváló példa az építőipar. Az építész megtervezi tökéletesen az épületet, aztán jön Géza a kőműves és kisebb átmérőt épít be "mer jóvanazúgy és a másik háznál is jóvót, akkor itt is jó lesz", vagy nem pont úgy köti be a vasat ahogy kéne, "mer jóvanazúgy ő már csak tudja, 20éve kőműves, látott már pár dolgot és jó lesz az". Aztán amikor a hibás kivitelezés miatt elkezd szétcsúszni az alap, akkor jönnek azzal, hogy a mérnök elszarta, holott nem. Géza szarta el, aki "jobban tudta". Autójavítás ugyanaz. Nincs megfelelő csavar? Nem baj, tegyük be ezt a másikat, mi baj lehet? Aztán ha kiszakad 8k km. után, majd ne lepődjön meg senki.
Nem arról van szó, hogy a mérnök nem hibázhat. Ők is emberek, hibázhatnak, sőt, adott esetben egy új technológiánál még olyan faktorok is előjöhetnek, amiről a legjobban képzett mérnök sem tud, egyszerűen azért, mert még nem volt rá precedens, nem ismerték az adott problémát. Így működik a tudomány. Ebből viszont nem következik, hogy a tizedannyi tudással sem rendelkező szakmunkás majd jobban tudja, mert honnan tudná jobban?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Én szeretem, hogy télen 19” meg ballonos/keskeny gumi van fent, nyáron meg a 20-as “peresebb” és szélesebb.
A szar eco gumival inkább van bajom… 20”-ra van egy kevésbé ritka picit szélesebb gumi, nem gyári méret, de sokan azon futnak. Nekem is az lesz a következő.
Gyári méretben csak 19”-ban van négyévszakos, ott is csak körbe 155 széles (175 nincs belőle hátra)
Leginkább amúgy, egy I8 felni kellene alá, de azt csak S szélesítés mellett tenném fel mert úgy is kilóg, viszont ott már durván javul a stabilitása. Nem lenne elvetemült ára a sárvédő íveknek már vettem volna.
[kép] [kép] -
Andras6800
senior tag
válasz Tiédetis #6343 üzenetére
Mérnök is hibázik sajnos. Papír mindent elbír. De legtöbbször az van amit Vesa leírt.
Javaslom csemegézésre: https://www.youtube.com/@SzakiEllenor/videosIlletve plusz 1 fontos dolog. A mérnök is megadott infók alapján tervez, számol. Ha ezek az adatok nem helyesek... shit in, shit out.
Autóiparban dolgozom mérnökként. tudnék én is mesélni. Persze arra is van példa, hogy a mérnök néz be valamit, ami papíron jól mutat, csak épp nem megvalósítható.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #6344 üzenetére
Szakiellenőr volt hogy a betonöntésre ment, aztán nem is kellett önteni mert mindenhol kisebb vas volt
De az a rész is jó mikor falradarral derül ki hogy kevesebb a vas a pillérbenElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Andras6800
senior tag
Jaja, nem láttam minden videóját, de jó sokat. És hát hiába számolja ki a mérnök meg a statikus, hogy így meg úgy jó lesz, ha nem az.. és nem úgy kerül bele, ahogy számoltak.
persze biztonsági tényező miatt nem másnap fog összedőlni a ház. De az lehet, mint Pécsett az uszodánál. Ha jól emlékszem ott is kimaradt 1-2 vasalás. Aztán amikor jött egy nagyobb hó, beszakadt a teteje.Vissza az autókra. Itt azért a tervezés folyamata valamivel komplexebb, mint egy ingatlannál. Mármint ami a felhasználás módját és helyét illeti. Teljesen más igénybevételt kell elviselnie egy autónak a német utakon, klímán és felhasználói szokások mellett, mint a Szaharában. Vagy az esőerdőben, vagy a jó magyar utakon. Ezek átlagára megy a tervezés.
Azaz, ha a futóművön aggódik valaki, lehet, hogy németeknél nem lenne gond az akkucseréből, de nálunk.. .
Persze itt sem kiesni fog az autó kereke, csak majd gyorsabban kopnak el a futómű alkatrészek.Ha alá versz az autónak +100kg akkut, akkor azt azért illik beleszámolni a max terhelhetőségbe. Igaz, kíváncsi lennék, hány autótulaj van tisztában evvel az adattal (megengedhető max terhelés), meg a jelentőségével. Pedig még a forgalmiban is benne van.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Vesa
veterán
Még egy dolog, amit eléggé utlok az EV autókban. Elnézést, dehát 1 év használat alatt jönnek meg a tapasztalatok. Eléggé fázom a víz és az elektromosság elegyétől és minden biztonsági rendszer ellenére, nem igazán szívesen nyúlok a töltőkábelhez a szakadó esőben, amikor nem csak maga a csatlakozó csurom víz, hanem a töltőcsatlakozónál a házban is simán áll a víz. Szerencsére ez nálam extrém ritkán fordul elő, mert 90%-ban otthon és garázsban töltök, de néha adódik olyan helyzet, hogy a szabad ég alatt kell.
Namost értem én hogy ezer módon biztosítva van a cucc áramütés ellen, de valahogy nagyon rossz érzés fog el, amikor a Type-2 csatlakozó nem kicsi csatlakozójába látom belehullani az esőt, miközben a másik vége még a töltőn van, vagy a konnektorban áram alatt.Ti hogy vagytok ezzel?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Több autó gyullad fel tankolás közben töltőpisztollyal a kézben, mint ahány villanyautó megrázott embereket. Kerestem angol nyelvű híreket töltés közbeni elektromos balesetről, de nulla találat. Nem találtam sehol semmit.
Az a helyzet, hogy az áram arra folyik, amerre a legkisebb az ellenállás. Márpedig ha eső van, és valami történik, akkor egyszerűen elfolyik a földbe, az emberi szövet ellenállása jóval nagyobb, mint a koszos vízé. Ha pedig elfolyik az áram, az áramvédő kapcsoló egyszerűen leold. Nem gyakori jelenség, szóval nem hogy embert nem ráz meg, még csak a földzárlat sem jellemző.
Volt egy DC töltőnk, ami esős időben kissé nyűglődött, és egy időben kérni kellett az ügyfelet, hogy ha nem tölt az autó, töröljék ki a csatlakozót, mert befolyt a víz. Na ilyenkor az történik, hogy a töltés legelső fázisában a töltő elvégez egy szigetelés ellenőrzést, amin ha megbukik a rendszer, akkor nem engedi rá a töltőáramot. A megoldás az lett, hogy víztől jobban védett csatlakozótartót tettünk a töltőre, azóta a probléma nem jelentkezett.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
válasz Andras6800 #6346 üzenetére
"Ezek átlagára megy a tervezés"
Hát, nem. A "worst case" terhelésre megy a tervezés az esetek többségében.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #6349 üzenetére
Tényleg baromira unalmas már, hogy ekkora arccal tolod, és elképzelni sem tudod, hogy másnak is igaza legyen.
Nem, az iparban nem worst case-re megy a tervezés, mert fillérbaszó költségoptimalizálás megy. Ha worst case-re menne a tervezés, egy csomó alkatrész örök életű lenne.
Autós példa: Sógoromék Renault-ja garanciális időszak alatt lett vezérműszíj miatt motorhibás. Igen, előírnak x ezer km-s élettartamot, amibe statisztikailag az autók döntő része belefér. De nem mindenki. Mégis olcsóbb nekik ezt a néhányat benyelni, mint kétszer akkora élettartamú ékszíjat berakni az összesbe.
Másfelől megközelítve pedig biztosan hallottál már a "tervezett avultatás" fogalmáról, ami szintén nem más, mint a mérnökileg (szándékosan) alultervezett termék.A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Windows 11
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Ukrajnai háború
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kedvenc zene a mai napra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kupon kunyeráló
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen