-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
Nehéz kérdés, itt már elvek is szóba kerülhetnek. Én pl.: nem vennék dízelt, pláne évi 20k futásteljesítmény alatt. Az érem másik oldala, hogy a Mondeo nem kis autó, a turbó miatt dízellel sokkal élvezetesebb lenne.
Summa summarum: szerintem benzines, minél nagyobb...csak győzd tankolni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
A Ford alapvetően PSA eredetű dízeleket használ, annyira azért nem rosszak, bár a hangjuk rettenetes.
Benzinesben is van nyomaték, csak pörgetni kell...meg tankolni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
DeFranco
nagyúr
Ilyen távokra szerintem felesleges a dízel, nem nyersz annyit a fogyasztáson, mert keveset megy az autó, a dízel pedig nem szereti a rövid távokat alapból. Tovább is lesz hideg a motor a magasabb hatásfok miatt, gyakorlatilag végig hideg motorral fogsz járni, annak minden hátrányával.
Ettől persze meg lehet venni, csak számolni kell vele, hogy annyival jársz jobban, hogy nyomatékosabb, cserébe számolnod kell pár hátránnyal (magasabb ár, nagyobb futás, magasabb szervízköltségek stb.)
Legalább is ez a kánon.
-
lajafix
addikt
a 2004 utáni TDCik már sokkal jobbak, mint a korábbiak. ha turbódízelt veszel, akkor félmillió ft hirtelen szervízre ne legyen gond.
én 15-25 kilóméterekre benzinest vennék, feltéve ha nem napi 20x megy bele. félmilliért már van 2001es mk3 1.8as motorral. nekem is ez van már 9-ik éve.
Rock'n Roll
-
Sholom
tag
Sziasztok!
2007-es Focushoz (1.6 TDCi) milyen OBD kiolvasót/törlőt ajánlotok ami biztos jó hozzá? Neten van mindenféle pines, nem tudom melyik lenne jó.
-
Joker88
őstag
egy 1997-es escort vásárlásakor mire érdemes figyelni ? ( 1.4 CL )
ha esetleg rozsdásodik,hol szokott először ? (amennyiben nem volt törve )
Milyen jelek vannak amik láttán/hallatán jobb ha odébbállok ?In loving memory of Garrett Lockhart
-
MaciG
addikt
Valaki tudna nekem abban segíteni hogy egy ilyen Ford Focus-ban hogy lehet nullázni a fedélzeti számítógépnél az átlag fogyasztás mérőt?
BANZAII
-
DeFranco
nagyúr
hm... tudtommal nem lehet, max. azzal ha lekötöd az akksit, talán.de mindig csak egy bizonyos megtett távot figyel, utolsó 50-100 km vagy ilyesmi, tehát idővel felülírja magát.francokat... R gombbal lehet nullázni, kezelési 31. oldal
tudtam hogy valami nem stimmel
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Huh de kihalt ez a topik! Ennyi nincs igény Ford-ra? Vagy ennyire kevés velük a gond?
-
Atlantis
veterán
Nézz körül az utakon, minden harmadik autó Ford. Nincs velük baj, ez nem francia vagy olasz autó.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz sandró60 #268 üzenetére
A cégek inkább az ára miatt preferálják a Fordot, mondjuk ár/érték arányban valóban nem rossz. Nekem egy 9 éves Focus-om van, viszonylag korai gyártású II-es és azért voltak bosszantó hülyeségei.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Akkor csak nekem nem tűnik fel, Mondeo-t valahogy sosem kedveltem igazán, pláne a korai példányokat. Azok már jobban tetszenek, aminek olyan az eleje, mint a Focus II-nek.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Dany007
veterán
válasz Atlantis #275 üzenetére
Nekem is jobban bejon a facelift utani... de az mar joval milla folott kezdodik...
@ lajafix:
Koszonom! Hirtelen ami eszembe jut az a kettostomegu Van valami sacc per kb hany km-nel lesz tuti cseres? Mert amiket nezek azok olyan 200 es 280k km kozottiek. Aztan jo lenne ha legalabb nagyjabol elore kalkulalhato lenne ez a koltseg.
De a valasztasom biztos. Mar csak egy elfogadhato darabot kell talalnom...[ Szerkesztve ]
-
lajafix
addikt
az enyémben csak 170ezer van, januárban azt mondta a szerelő hogy a kettős tömegű már jelez de 80-100 van még benne. Nos a mienk elég szerencsétlen, csillaggarázs, rengeteg rövid városi menet és főleg az asszony hajtja.
Inkább leírom az elmúlt 3 évem extra költségeit:
1. ajtók ujrafényezése mert rozsdált az alja. 50K
2. Kiegyenlítő tartály elrepedt. 20K
3. generátor felújítás és bizony a feszstabot is ki kell cserélni az +3 hónap szopás volt. ezt nem is tudom pontosan olyan 80K minden szívással. Azóta olyan pőöc-röf indul, hogy csak csodálkozok.
4. trafo csere. Jele: tompÍtott világításnál elkezd dadogni, minen szervo elszáll majd leáll, ha még a dadogás alatt lekapcsolod a tompítottat akkor erőre kap. 30K
5. Kuplung és kinyomó. 140K. azóta tudom milyen a jó kuplung: puha és erősen fog. ujra kellett tanulni a kuplungolást.
6. ablakmosó szivatyú csak 10K
7. EGR szelepett egyszer már pucolták(ez olyan 40K lenne ha megint előjön) meg a szívósort is megnézték mert az okozhat kellemetlen motorrombolást, szintén gyárilag gyenge.ami még vár:
1. Központi zár modul évek óta kehes, lassan kik ell cserélni. ez is szériahiba, 2003 utániaké már tartós
2. A futómű bírja, csak a kutyacsontokat kell 2 évente cserélni a príma utak miatt. De lehet hogy a szilenteket sem ártana már.
3. a kombi hátsó ajtó teleszkóp most megint jó lett, mert meleg az idő. Pedig 3 éve cseréltettem.[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz DeFranco #280 üzenetére
belső oldal felől, alul kiverte őket a rozsda. leszerelték az ajtókat, lecsiszolták az érintett részeket, alapoztak, festettek. Úrvezető vagyok, leadtam másnap visszaadták. Az egyik küszöb is benne volt talán, ez az utolsó havas tél után volt amikor erőből sikerült reggel kiálni, azaz nem hánytuk el a havat a kocsi mellől. bizony húzott le alul a festékből. A sárvédő érdekes módon jó. Szerk: mindez az alap fehér színben.
Ja a dísztárcsák már 2 éve lerohadtak, újat nem vettem így is szép a lenti lista. Ez is lenne 15K.
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
DeFranco
nagyúr
170 ezernél ennyi költség reális, egy része nálam egy év után előjött, gyakorlatilag eddig nem sok gondod volt az autóval.
(nem úgy értem, persze volt hiba, de ennyi benne van, aki mást mond hazudik)
mennyire volt rozsdás? csak belül, vagy már átütött kívülre is? mennyire rohadt? mindegyik ajtónál előjött? mit csináltak meg? csak kívülről kezelték, vagy kapott üregvédelmet is? hol csináltattad?
-
lajafix
addikt
válasz DeFranco #282 üzenetére
ha már szúrta az én szememet is, akkor nagyon rozsdás volt. Kívülre nem ütött át. a 4ből ha jól rémlik 3 ajtón jött elő. a 4-ik ajtót csak "lefújták" hogy ne jöjjön rajta elő, megnézem este hogy áll. A szerelőmhöz jár ki minden héten karosszériás az csinálta, tehát meg nem mondom kicsoda.
Rock'n Roll
-
Dany007
veterán
Oh hát ez korrekt összefoglaló! Köszönöm!
Annyira nem tűnik vészesnek nekem. Persze van 1-2 költség ami szemet szúrt. A rozsdás ajtók nekem is. Persze, hát kérdés mennyire.
Rokonság mondeójában egy komplett küszöböt csináltak 50k-ért színrefújás nélkül!"az enyémben csak 170ezer van, januárban azt mondta a szerelő hogy a kettős tömegű már jelez de 80-100 van még benne"
Az igen! Bárcsak én is kifognék majd ilyen szerelőt! Ez így számomra már bőven a kalkulálható kategóriába esik.
És alapvetően meg vagy vele elégedve amúgy? Kényelem, menetkomfort, teljesítmény (azt nem írtad mekkora benyás)? Cserbenhagyás? -> úgy értem hányszor hagyott ott az út szélén? Már ha volt ilyen egyáltalán...
-
lajafix
addikt
1.8 125 Le. Itthon mindenre elég. tehát 130nál gyorsabban nem szoktam menni(értsd óra szerint 140-150 között). A kényelem németes: tömör ülések, pár óra nem szokott gond lenni. tempomatot hiányolom csak belőle.
Út mellett nem hagyott, csak amikor a feszstab szívta az akksit, akkor nem tudtam elindulni párszor a ház előtt...
De egy akksitöltő és egy tartalék akksi megoldotta! csukott szemmel tudtam benne akksit cserélni.defranco: nem nagyon, mondták az árat azt is elmondták mit csináltak én meg fizettem...
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
sandró60
addikt
Idézlek"csukott szemmel tudtam benne akksit cserélni". Nálam még nyitott szemmel se menne könyen az akksi csere(C-Max 1,6 benzines)2007-évjárat.Gyakorlatilag le kell "bontani" az autó elejét,hogy hozzáférjek.
Amúgy még a gyári Motorkraft akku van benne.2x csontra lemerűlt bikázva beindúlt.Most már 7-éves még birja az akku.Cserére kerűlne a sor akkor is ezt a márkát venném.
Ezt a linket ismered? [link] -
Dany007
veterán
Én is 1.8 vagy 2.0-t vennék.
Németes kényelem, ez jó.
Meg az is pozitívum hogy azért út mellett nem hagyott még. Sok típusnál ez sem mondható el. Persze ehhez kell a rendszeres karbantartás is, tudom.
Az akksi dologra meg majd rákérdezek a szerelőnél ha majd már ott tartunk, hogy a "kötelező első" szerviz esetében azért nézzen rá / tesztelje le stb... -
veterán
Nem tudtok véletlenül olyan helyet, ahol normális áron tudnék venni Ford Mondeo-hoz fényszórómosó fedelet? Neten 5-6k/db. Mégis mi a fene kerül egy 100 ft-os alkatrész 5000 ft-ba.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
Dany007
veterán
válasz jozsi252 #293 üzenetére
Na az tényleg durva! :S
Pedig az csak egy darab műanyag, nem?
Én anno az Omegához 10k-ért kaptam komplett ajtót elektromos ablakemelővel, motorral mindennel...
Na ehhez képest egy darab műanyagért elkérni 5k-t? Még bontóban is?? Ez durva...Akkor viszont nincs ötletem. Max valami sufni megoldás. Hogy teszem azt veszel sima műanyaglemezt, gumit körberagasztasz az alján hogy beleszoruljon a lyukba és ne folyjon be a víz, majd lefújod hasonló színűre. Meglehet ezt csinálni szép igényes kivitelben is...
-
Pazoozoo
csendes tag
Sziasztok!
Segítségeteket kérném! Van egy 2006 os Ford Fiesta-m, 2 hónapja volt szervizben egy általános átnézésen tél után, ahol az összes olajat és szűrőt lecserélték meg minden fogyó alkatrészt, majd le is vizsgáztatták (esedékes volt). Nem tudom ehez köthető e, de azóta hosszabb futás után ha 10-20 percen belül újra indítani akarnám akkor nem megy neki. Pl elindulok vele hidegen pöccre indul, de utána ha fél-1 óra utazó tempó után kiállok egy kávéra akkor nem egyszer be kellett tolni, mert hiába önindítóztam nem akart menni. Ez mitől lehet?
Továbbá rendszerint szivárog belőle valahol olaj féle, a motor alatt 4-6 csepp naponta, de minden folyadékszint normális, hosszabb úton sem rendetlenkedik, a motorhűtés visszajelzője is a normál tartományban. (ez a szivárgás a szerviz elött is megvolt, lehet valahol tömítés öregedett el, de nem tudom hol ereszt)Remélem valaki tud tanácsot adni, mert ahogy látom a szervizeseknek nem tűntek fel ezek...
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz Pazoozoo #296 üzenetére
a motor alatt 4-6 csepp naponta, de minden folyadékszint normális, hosszabb úton sem rendetlenkedik, a motorhűtés visszajelzője is a normál tartományban. (ez a szivárgás a szerviz elött is megvolt, lehet valahol tömítés öregedett el, de nem tudom hol ereszt)
Hát amikor látod a cseppeket állás után, pattintsd föl a motorháztetőt vagy sasolj be a kocsi alá és nézd meg
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem.
Pontosan milyen 2T olajat tegyek a tankba 2008-as 110 lovas TDCi motorhoz? Kímélni akarom a drága alkatrészeket...Másik:
Elgondolkodtam mi lenne, ha lemerülne az akku és nem indulna az autó. Szabad ezeket behúzni??? Elsősorban a kettős tömegű lendkerék miatt kérdezem... nem tudom még minek árthatna a dolog.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Atlantis
veterán
válasz Markizmark #298 üzenetére
Az első kérdésedre: egyáltalán nem tartom bizonyítottnak, hogy valamit is segít, sőt, az autódban lévő modern dízelnél még akár ellenkezőjét sem tartom kizártnak, bár ez sem bizonyított. Ha mindenáron akarsz bele önteni, a te dolgod.
A második: nem tartom jó ötletnek egy katalizátoros autó behúzással való indítását, pláne, hogy a 110 lovasban asszem részecskeszűrő is van. Egyiknek sem tesz jót, ha elégetlen üzemanyag kerül bele, az anyagi kár jelentős tud lenni. Nem vagyok szerelő, pusztán logika alapján lemerült akku esetén az sem biztos, hogy a befecskendezőknek vagy az AC-nek elég delej jut, azok nélkül meg huzigálhatod a gépet napestig, nem fog elindulni.
Ez csak egy vélemény, kéretik nem megkövezni, ha hülyeséget találtam írni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Markizmark
addikt
válasz Atlantis #299 üzenetére
Máshol ajánlják a száraz magyar üzemanyaghoz a 2T olajat 1 tele tankba. Keni a common rail szivattyút.
A behúzás szerintem is halálos, bár én nem az üzemanyag ellátás és a részecskeszűrő miatt gondolom így, hanem a kettős-tömegű lendkerék miatt. Gondolom jókora pofont kapna az ilyenkor. De ezek szerint van már jó pár ellenérv.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Rövid videón a Black Myth: Wukong
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- Formula-1
- LED világítás a lakásban
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs