- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Milyen routert?
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- DIGI kábel TV
- ASUS routerek
- Aliexpress tapasztalatok
- Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Videó stream letöltése
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teszla_
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy decemberben vett a párom egy gurulós bőröndöt, aminek a múlt hónap környékén kiszakadta az alján a szövetrész, a két kereke között. Ezt kb két hete visszavittük, hogy mivel még garanciás, legyenek szívesek megcsinálni. Már a bevitel pillanatában mondta az eladó, hogy ez nem rendeltetésszerű használatból van, így biztos, hogy nem fogják megcsinálni.
Egy kis unszolásra elértük, hogy elviszi Budapestre és megkérdezik a szervízt, de ne reménykedjünk.
A héten hívtak, hogy lehet érte menni.
Ezek után kérdeztem meg Ariadne-t, hogy mit tegyünk (jelezte, hogy legközelebb ide írjam be, így most ide is leírom a történetet ).
Ajánlotta, hogy kérjünk szakvéleményt, ha nem csinálják meg, akkor javítsák meg, ha nem javítják, akkor cseréljék, ha ezt sem, akkor pénz vissza. Ha pedig egyik sem, akkor írjunk be a vásárlók könyvébe.Ma voltunk vissza a bőröndért. Mondanom sem kell, semmit nem csináltak vele (gyanítom Pestet se járta meg a bőrönd). Ekkor már (szerintem) a tulajvárt minket és ő is hajtotta, hogy ez nem rendeltetésszerű használat nyoma. Ekkor kértem, hogy csináltasson szakvéleményt róla. Közölte, hogy ő nem csináltat, csak akkor, ha én kifizetem azt. Én mondta, hogy ezt neki kell fizetnie az első 6 hónapban, nem pedig nekem. Erre azt válaszolta, hogy nem jól tudom a jogszabályokat, meg azok már amúgy is változtak és nekem kell kifizetnem.
Erre elkértem a vásárlók könyvét, mondván, hogy szeretnék panaszt írni bele. Készségesen ideadta, közben mondogatva, hogy fölöslegesen írok bele, mert úgysem lesz igazam és csak nekem fog sok-sok pénzbe kerülni a dolog.
A tudtomra adta, hogy ő készített fényképet a bőröndről, úgyhogy tudja bizonyítani a dolgokat. Ezért én is készítettem róla egy képet, biztos, ami biztos alapon.
Mondtam, hogy a bőröndöt nem kívánom átvenni, erre felhúzta magát, hogy ő nem engedi, hogy otthagyjam, vigyem el onnan. De végül csak ott hagytam.
Ennyi ottlét után már nem igazán voltak a toppon idegileg az eladók, ezért válogatott finomságokat vágtak a fejünkhöz. Például, hogy a bőröndöt nem a betonon kell húzni Kár, hogy nem kérdeztem meg, hogy akkor hol húzzam. Meg, hogy nekünk nem való ilyen bőrönd, nekünk olyan kell, ami a föld felett lebeg. Meg, hogy miért nem emeljük meg mindenhol a bőröndöt, mert azt kell vele csinálni. Persze, amikor tele van könyvekkel és nyom vagy 20-25 kilót, akkor biztosan mindenhol a kezemben fogom cipelni, amikor azért van rajta a kerék, hogy húzzam...Szóval most itt tartunk. Ha valaki tudna segíteni, hogy hogyan tovább, akkor azt szívesen fogadnám.
Itt a vásárlók könyvébe írt panasz, amit beírtam:
[link]
Utólag láttam, hogy ő semmit sem írt oda és még bélyegző sincs rajta. Remélem ez nem lesz gond később. -
tothm
őstag
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy ha a 95%, hogy vinyó hibás acer one laptopomat gariztatom akkor:
- Kell akkor is fizetnem, ha esetleg az én hibám volt az okozó, de van rá gari?
- Ha igen akkor mennyit kell fizetni?
Előre is köszönöm! -
addikt
Üdv mindenkinek! Érdekes kérdést teszek fel:
Köztudott, hogy az MSI notebookok garanciáját az Albacomp cég végzi. No de.. Ha én vettem egy MSI notit egy "x" kiskerben és az meghibásodik:
Elviszem az Albacomphoz gyorsabb ügyintézést remélve és ő elküldi az MSI-nek külföldre. Ha az már 3 hónapja tart hova fordulhatok? Albacompot hiába keresi a páciens, "mi elküldtük-mi elküldtük MSI-nek, kesse a kiskert ahol vette!!" Kiskernek mi köze ehhez? Nem is tudnak a termékről, hogy hibás...
Megoldás, hogy MINDIG a kiskerhez kell vinni, mert akkor számon tudod kérni? Igy én elvittem egy cégnek, aki elherdálta a rossz notim? Ők vették át, miért nem ők mondják meg mivan? Kiskernek mi köze van ilyenkor ehhez?
There's a device that I've been using called a whoop.
-
Ariadne
őstag
Ha gyártási hibás a készülék, akkor érvényes rá a jótállás, ha nem, akkor nem. De szólniuk kellene, mielőtt kijavítják, ha nem garanciális, megmondani, mennyibe kerül, hogy eldönthesd, vállalod-e.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A kiskerhez mindig viheted, ők kötelesek átvenni és intézni a dolgot (de erről nem tud mind...). A szerviz elvileg csak javít, de vannak szervizek, amelyek ennél többet is meg tudnak oldani. Ide vinni mindig csak egy lehetőség, a szerviz ilyenkor a kisker úgynevezett teljesítési segédjeként jár el, vagyis a kisker helyett.
Tehát ha a kiskerhez adtad be, akkor intézzék, az ő dolguk, hogyan. Ha szervizhez viszed, és cserére vagy vételár visszafizetésre kerülne sor, azt csak a kisker tudja intézni, mivel neki fizettél.
Nem tudom, mit jelent itt az, hogy "köztudott". A jótállási jegyen szereplő szerviz az, ahova viheted, gyakorlatilag a hivatalos szakszervize a márkának, konkrét esetben nem tudom, hogy ez tényleg az Albacomp-e. Elsőre boríts asztalt náluk. Ha nem megy, akkor viszont mehetsz a kiskerhez (akik nem fognak örülni), mondván jót. jegyen lévő szervizhez vitted, aki az ő teljesítési segédjük, kerítsék elő. Nem lesz egyszerű...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Teszla_
senior tag
válasz Ariadne #3308 üzenetére
Nem szervízben van (szerintem oda el sem vitték, hiába azt mondták), hanem a boltban hagytuk ott, mert így nem akartuk elhozni, hogy nem csináltak vele semmit. Ettől függetlenül átvételi nyilatkozatot adtak (azt adták vissza, amit még az elején adtak).
Az érdekelne legfőképp, hogy hogyan tovább. Az mit jelent, hogy válaszolniuk kell a vásárlók könyvébe írtakra? A békéltető testület felé kéne megtenni a következő lépést?
-
sasa311
veterán
válasz Teszla_ #3311 üzenetére
Te a boltba hagytad, ők adtak átvételi nyilatkozatot róla. Innentől kezdve az óra NEKIK ketyeg, a garancia időd pedig áll.
A válaszolniuk kell azt jelenti, hogy válaszolniuk kell Viszed magaddal a saját kis példánykádat a VK-ból a bótba egyszercsak hirtelen, meglibbented és kéred a könyvet, hogy elolvashatsd a választ.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
apóka
aktív tag
Sziasztok!
Az öcsém venne használt Gainward VGA-t, de a számlán szereplő bolt megszünt. Ilyen esetben hol lehet az esetleges garit intézni?
Nem találok Gainward hivatalos beszállítót.....Focust bontok, ha kell valami írjál. Mk1 98-2004
-
DJ.Gróf
aktív tag
Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni.
Vettem év eljén egy 9800Gt videó kártyát.
Sajnos film nézés közben állandóan kék halállal állt meg a gép. Visszavittem gariba, nem találtak hibát. Én is tesztelgettem a szervizben, de semmi.Hazavittem ,de a hoia továbbra is fennállt.Kirpóbáltam még 2 új konfigban a kártyát és ott is lehaltak a gépek. Másik vga-val eddig semmi gond nem volt a géppel. Windows telepítés után használható lett a kártya. Ritkán fagyott csak. Azonban driver frissítés után megint elkezdte a hibákat. Jelenleg már netezés közben is érdekes csíkok jelennek meg a képernyőn. _A szervizben valami régebbi lapokban teszteltek.
Szóval most szeretném ismét visszavinni a kártyát ,mert csak nyűg a használata. De nem tudom ,hogyan lépjek fel ,hogy történjen is valami végre.
U.I : Érdekes módon a kártya 3d alatt nem hibázik ,ott tökéletes.
Tehát rebesgették ,hogy biztosan a gépem a hibás. Na de 3-om különálló konfig is hibás lenne?Köszönöm a segítséget!
-
sby75
tag
válasz DJ.Gróf #3317 üzenetére
Szia!
Én több mint 2 hónapig küzdöttem egy 9800gt-vel, megjártam 3 szervízt köztük a garis azt mondta hogy hibátlan, a másik kettő meg azt hogy a kártya a hibás mert mindent kicserélgettek a gépemben de nem ment. Végső elkeseredésemben úgy döntöttem hogy BIOS-t frissítek a deszkán, s lám azóta hibátlanul megy. Megjegyzem a lapom még tervben sem volt Gigáéknál amikor a VGA-t már lehetett kapni. Ergó nem értem miért nem kezelte a frissebb gyártású alaplap az öregebb vga-t. Na mindegy ez már nem tartozik ide. Azt javaslom próbáld meg a bios frissítést hátha segít.Gigabyte EP45-DS3R, C2Q Q6600 G0, Nanya 4x2Gb 800Mhz, Chieftec GPS-450AA-101 A, HIS 5570 1Gb, Adata SU800 SSD 256Gb, Hitachi 500Gb, WD Blue 1Tb, Pioneer DVR-111D, Samsung SyncMaster940N.
-
DJ.Gróf
aktív tag
-
sby75
tag
load optimized settings a több mint két hónapos procedúra alatt többször is volt, tehát lehet hogy ez a logikus, de ebben az esetben nem volt megoldás a problémára. Bios frissítés után a kártya hibátlanul ketyeg hetek óta. Az a vicc, hogy 3 szervíz után is csak magamra számíthattam.
Gigabyte EP45-DS3R, C2Q Q6600 G0, Nanya 4x2Gb 800Mhz, Chieftec GPS-450AA-101 A, HIS 5570 1Gb, Adata SU800 SSD 256Gb, Hitachi 500Gb, WD Blue 1Tb, Pioneer DVR-111D, Samsung SyncMaster940N.
-
DJ.Gróf
aktív tag
Hmm. Ezek érdekesek. Szóval ha jól értem: a videó kártya bios-ba kellene beletúrni és növelni a feszt.
-
student
őstag
nem találtam ien kérdést uhogy megkérdem: mi a különbség mobilnál az 1 év Hu és 1 év EU gari között? ja és mi az a bolti gari ?
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz student #3326 üzenetére
Na ez egy érdekes kérdés, én is épp most szembesültem vele. Az biztos, hogy én soha nem vennék másmilyet, mint kifejezetten magyar "garanciás", vagyis gyári garanciás és magyar jótállásos készüléket. Az "EU garancia" mint olyan ugyanis kissé bibis dolog, a Magyarországon kiskereskedelmi forgalomban eladott telefonokra ugyanis kötelező (!) az 1 év jótállás bruttó 10.000 Ft ár felett. Innentől fogva írhat rá amit akar, ez kötelező, csak a dolog másik oldala, hogy gond esetén ezt ki is kell csikarni belőle. Ami nem feltétlenül egyszerű...
Gyanítom az "EU garancia" a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem a hivatalos márkaszerviz útjain keresztül hozták be, vagyis ha javítani, kell, vagy magadnak kell intézned, vagy ők küldözgetik Németországba meg mindenfele javíttatni, ami 2-3 hónapba is beletelik. A hivatalos magyar márkaszerviz mindenesetre undorral fogja visszautasítani, hogy ő nem foglalkozik vele.
Rosszabb esetben teljesen feketén beszerzett cuccokról is lehet szó szerintem. Lehet túl gyanakvó vagyok, de mobilnál én mindent el tudok képzelni, ez egy olyan piac... De hátha egyszer megindul az, ami a számtech üzleteknél, ahogy a Bl*ef*sh és társai koppantak, milliárdos apeh tartozással, börtönre váró cégvezetőkkel...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Teszla_
senior tag
válasz sasa311 #3313 üzenetére
Addig értem, hogy bemegyek és megnézem, hogy mit írtka/nem írtak a vk-ba. De azzal mit tudok kezdeni? Mit kell tenni, ha írtak bele, vagy éppen nem írtak?
Nekem addig okés volt a dolog, hogy nem hozom el a bőröndöt, ha nem csinálták meg, csak azzal nem vagyok tisztában, hogy ezektuán mihez kezdjek
Már csak azt lehet csinálni, hogy telefonálok/írok a békéltető testületnek?Elnézést, hogy értetlenkedek, de még ennyire elhúzódó ügyem nem volt. Eddig szerencsére minden garis ügyem megoldódott szépen és gyorsan.
student: szerintem az a különdbség, hogy egy új teló bontatlanul hever a dobozában, minden tartozékával, a használt 0 perces pedig esetleg bemutató telefon volt, de hívást még nem indítottak róla. Vagyis mindenki megtapizhatta, lehet, hogy épp nem is teljesen karcmentes, de még nincs benne egy perc beszélgetési idő sem.
[ Szerkesztve ]
-
udi
őstag
Ha valakinek nagy gondja lenne a garanciával akkor az bátran keressen meg engem hátha tudok segiteni.
Láttam hogy sajnos akad itt is szép számmal gari nélküli rossz alkatrész.
ALAPLAP és VGA-ban nagy valószinüséggel tudok segiteni.
Az apróhirdetéseknél a PCIE-VGA-k között meg is lehet találni a hirdetést hogy segitek ha tudokRossz alkatrészek garanciáztatásában,javításában,garanciális problémában tudok segíteni.Ezekben:vga-hdd-táp-ram-cpu-lap-monitor.Priviknél több hetes csuszásban vagyok,sorry.Ezért hivj bátran:06305902749
-
Ariadne
őstag
válasz student #3330 üzenetére
Nem tudom, meg kell kérdezni őket. Mindenestre alapból gyanakvással fogadnám a "használt 0 perceset", és kérdés, hogy meglesz-e rá ugyanaz a gyártói jótállás, mint egy újra...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
zsolt1129
addikt
Érdeklődnék hogy 21 bad szektor hibára (WD 320 Sata HDD) érvényesithetem-e a garanciát? Köszi a válaszokat
-
sasa311
veterán
válasz Teszla_ #3331 üzenetére
Ha írtak akkor elolvasod mit válaszoltak
Ha nem értesz vele egyet akkor anyázol egy sort, és ha az se hat akkor békéltető testület / fogyasztóvédelem / ajánlott levél (féltéglára kötve, hogy el ne fújja a szél majd be a kirakaton át)ha nem írtak választ (talán 30 nap a határidő, de nem vennék rá mérget) akkor lsd. fenn.
A vége sajnos ígyis úgyis az, hogyha húzni akarja a bolt az időt akkor húzza te meg állsz bőrönd nélkül.
És sajnos a békéltető testület határozata nem kötelező érvényű, a fogy. véd csak büntet, nem hoz ítéletet, ezért bíróságra meg csak időmilliomos megy
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
mmdms
addikt
Sziasztok!
Pár hónapja vettem egy VGA-t, és a ram kezd rajta rakoncátlankodni. Nem én vagyok az első tulaj, ezért a számlán nem én vagyok feltüntetve vevőnek. Ez jelenthet problémát?ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
Ariadne
őstag
Nem, a jótállás nem csak az első tulajnak jár, egyedül attól függ, hogy mikor vásárolták és él-e még. Egyébként ahhoz semmi közük, hogy te ki vagy és első vagy akárhanyadik tulaj-e.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Elvileg elég kell legyen. Az NFH honlapján fent vannak a jogszabályok, a 151/2003. korm. rendeletet és a 49/2003. GKM rendeletet ajánlom, esetleg jók lobogtatásra is, ha húzódoznának az üzletben.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
canniball
nagyúr
Kinéztem egy Intel lapot, a gyártó elvileg 3 év garral adja, van kisker ami így is árulja, viszont a boltban ahol megvenném csak 1 évet írnak. Kérdés: akkor most hogy is van ez? Ha 1 év után történik valami bibi semmit sem tehetek?
(Mielőtt megkérdeznétek: az adott boltban tudok levásárolni egy bizonyos összeget.)https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Gyuri27
félisten
Mondjuk ma itthon nem nagyon van nagyker aki pl a procikat a gyártó által biztositott 3 évvel forgalmazza. Divat lett az 1 év. Ez kivételesen nem a kiskerek sara.
Tehát elvileg itthon nem nagyon lehetne procit forgalmazni.canniball: a jótállás időtartamán belül a gyártó javit, cserél. Persze a posta költség téged illet. Volt már erre példa, dvd írónál, tápnál stb. Persze a magyar nagykerek ezirányú gyakorlata szerinten csúnya dolog. Kérdés fogyasztóvédelmi szempontból mit lehet kezdeni vele.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #3345 üzenetére
Azért ez milyen gáz már... A jogszabályok ilyen szempontból hülyék, de szerintem van ráció abban, hogy lehessen olcsóbban 1 évvel meg valamivel többért 2 meg 3 évvel venni egy cuccot.
Vettem anno kifejezetten külön kérve 2 éves jótállásos LG dvd írót, mit ad isten, pont a 2. év vége előtt egy hónappal dobta fel a talpát. Esküszöm, hogy ennyi időre tervezik őket... Szóval szerencsére semmi gond nem volt, cserélték egy akkor aktuális példányra. Itt is bejön, hogy hülyék a szabályok, mert elvileg ugye csereként csak egy ugyanolyan másikat lettem volna köteles elfogadni, ha nem megy, pénz vissza. Na de ez dvd írónál teljes képtelenség, a két év múlva kapható már jó eséllyel gyorsabb meg jobb is, mint a régi, ami viszont beszerezhetetetlen. Szóval kellene arra valami szabály, hogy ilyenkor ne is lehessen visszakérni a pénzt, mivel az már tényleg nyerészkedés, hogy a meghalt cuccom helyett adott ugyanolyan funkciójú, de még jobb cuccot nem akarja elfogadni valaki úgy, hogy egyébként biztosan kompatibilis az előzőt fogadó géppel (dvd írón nem sok mindent lehet variálni)...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #3347 üzenetére
Szóval kellene arra valami szabály, hogy ilyenkor ne is lehessen visszakérni a pénzt, mivel az már tényleg nyerészkedés, hogy a meghalt cuccom helyett adott ugyanolyan funkciójú, de még jobb cuccot nem akarja elfogadni valaki úgy, hogy egyébként biztosan kompatibilis az előzőt fogadó géppel (dvd írón nem sok mindent lehet variálni)...
már dvd írónál sem biztos, hogy egyértelmű, hogy mi a jobb
lehet az egyszerűen kiolvasható paraméterekben jobb, pl. gyorsabb írás, több cache, plusz funkciók, közben meg ami talán a legfontosabb, hogy lehet rosszabb minőségben ír -
Ariadne
őstag
Miért, írhat rosszabb minőségben?
Ehh, mindig oda jutunk vissza, hogy nem lehet meghatározni, hol a határ. Ez a teljes vételár visszafizetés valóban sokszor aránytalan és pláne könnyű visszaélni vele, de képtelenség olyan meghatározást kitalálni, ami alapján eldönthető lenne, mikor járjon és mikor nem."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Alkoholista nevelde
- Háztartási gépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- ZIDOO médialejátszók
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen