-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
ALI_G
veterán
válasz Archer #26045 üzenetére
Szerintem marha sokat kell menni rendszeres olajcserevel ket kulonbozo olajjal ahhoz hogy kijojjon a kulombseg. Rengegeg legyen mondjuk 50.000 km tura/atlagos felhasznalas mellett.
Persu?
Egy atlagos magyar palyagepet verseny hasznalat mellett hany km utan cserelnek olajat? 1-2000 km?
Edzo motornal 2-3-4000?
Atlagosan 8 kort lehet megtenni egy etapban a hungaroringen, pancsi hasonlo. En 4-5-ot birok egy nap, max duplaja egy profi. -
yodamastah
őstag
"Egy atlagos magyar palyagepet verseny hasznalat mellett hany km utan cserelnek olajat?"
4-8 pályanap. Lehetne több is, az olaj lehet bíná tovább is, de igazából egy idő után ez már nem tétel. Olajat kicserélni nem egy hajj de nagy meló, éns is magam csinálom mindíg. A gyakran cserélt olaj a rendszeres pályázás, esetleg versenyzés mellett már nem egy nagy extra költség. Ha sokat mész és begyorsulsz eléggé megszaladnak az elköltött pénzek, és nem nagyon számít az a 10k amit 1-2 havonta erre ki kell dobni. Szóval akkor már inkább legyen benne friss
Persze itt pályanap alatt nem a kecsót értem ahol elgurulászol lendületből lájtosba és jól érzed magad. Nagy pályákon ahol eléggé sokat mész nyélen, és 8e alá nem megy soha a fordulat... Ott azért kap minden rendesen, nem árt ha viszonylag friss olajjal forgatod reggeltől estig 14 ezren a gépet.
-
TommyGun
őstag
válasz hurenzon #26008 üzenetére
Nem akarlak rábeszélni a 400-as burgonyára, de leírom amiket tudok róla.
Kb 3,5-4-et eszik, 100-at megy 2 személlyel, jól pakolható, segged alá 2 bukó befér, egész kezes mivel jól lent van a súlypont, közép sztenderdig simán be lehet buktatni. 5-600-ból elég szépeket kapni már, 2004-2006-os modellek is beleférnek. Kényelmes krúzolós, túrázós, jó szélvédettséggel. Lóerőre nem tud sokat de a váltónak köszönhetően van benne erő, jól megy végre is és jól gyorsul, a 2007-esek gyári adat szerint 7,3mp alatt van százon. Haverom elég nagy burgman kajáló volt neki vagy három 650-ese meg Kb ugyanennyi 400-asa. Ha karban van tartva nagy baj nem lehet vele. Variátor szíj a húzós, meg a váltó ha valami baj van vele, ha megáll akkor trélezezés. De ez más nagy motornál is így van , ha lerohadsz és nem vmi egyszerű a hiba akkor tréler. A szíj asszem a 400-asba vmi 80-100 ropi és attól függ mennyire van agyontépve a gáz rajta elvileg 50-70 ezreket bír el. Sok van belőle, elég megbízható darab, 98-tól csinálják és alapvetően sokat nem változott. A 650-es se sokat változott az elmúlt 10 évben alapvetően ugyanaz az idei is, 1-2 dolgot átraknak meg más műszerfal máshol van a kézifék de a blokk és a váltó gyak. változatlan, ami nálam azt jelenti hogy ami jó ahhoz nem kell nagyon nyúlni.
Használhatóságban verhetetlen szerintem, nekem még dono is van rajta, úgy mentünk acconnyal nyaralni hogy a seggem alá meg a dobozba minden belefért, még hátizsák sem kellett. Városban sem vészes ha már van egy pici hely már király vagyok, a váltónak köszönhetően meg nem kell 418646x kuplungolni a redvás forgalomban.[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #26051 üzenetére
Azert ennyire ne bantson h nem lehet fssagokat irogatni a topicba
A "hallottam" sztorikat a sportmotoron lehet irogatni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #26055 üzenetére
Engem miért bánta.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
ALI_G
veterán
25-en hungaroring nyilt nap. Valaki tervezi hogy kilatogat? 15 fokot mutat az elorejelzes
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #26059 üzenetére
Meló van bakker...motor?! Ugyanmár...hétköznap sötét van mire oda jutok, akkor már kedvem sincs hozzá. Múlt hétvégén voltam, most nem volt időm, és ezen a hétvégén sem lesz előreláthatólag. Nekem szerintem annyi a szezonnak. Csak úgy krúzolgatni nem szoktam, melóba nem motorral járok (7 km, arra nem veszem elő), ezekben nincs élvezet, a pályák meg szép lassan bezárnak. Szerintem jó ha 2-3K-t mentem idén... Erre egy simson is elég lenne...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Integra
titán
végre..
még pár év és talán már elérhető közelségbe kerülnek az egyénre gyártott sityakok...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
TommyGun
őstag
-
KoVee84
senior tag
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #26065 üzenetére
Kérdés, hogy hidegben mennyire érdemes feszegetni a pofonos ládát Mondjuk kéne két fékbetét meg lecserélni a két tárcsát (ami már megvan), akkor tényleg nem lenne vége
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
fagylalt
senior tag
válasz Topiccsendőr #25950 üzenetére
A szívem még továbbra is az RS felé húz. A fogyasztás nem rettent el túlságosan, mert úgy sem használnám naponta. Hétvégente használnám, akkor túrázgatnék vele,...stb.
Tehát nem munkába/iskolába járós motornak venném, arra ott a bicikli.
MZ-t nem vennék, mert nem tetszik a másik, hogy már ki tudja mennyit tett(ek) bele"Józsi bácsi, aki csak a hobbiba kijárni használta.".A Freccia nem jön be kinézetre, bár csábító.
(#25951) Archer: A motorozás közel áll hozzám, ezt ki merem jelenteni, de, hogy mennyire azt valóban a jövő dönti el.
A ruhákon nem akarok spórolni.
Tudtok Pesten jó üzleteket ajánlani, ahol a nagy választék mellé kellő szakértelem is társul?(#25953) Daywalker: Pályázni nem szeretnék (egyenlőre) az biztos, de ki tudja. Ha nem sokkal drágább egy koptatós ruha, akkor belemegyek a vásárba.
(#25963) mocsanisi: 2 részeset néztem én is. Overált nem akarok venni.
Használtan ruhát nem vennék. Főleg a méretbeli gondok miatt...(#25968) TommyGun: Volt egy srác, akivel együtt rutinoztam, annak egy 2012-es Yamaha YZF-R125 -e volt. Igaz 4T az a motor és nagyon kevés km volt benne (talán, ha jól emlékszem 800), de 900eFt adta el (elég hamar elkelt). A vicc az egészben az, hogy 950-975eFt körül vette, szóval (szinte) semmit nem bukott rajta.
-
mocsanisi
senior tag
válasz fagylalt #26072 üzenetére
Fel tudod probalni vetel elott. Nekem a nadragot amit vettem 2x ha felvettek es zsir uj koptatoval hoztam el 10.000ert, boltba 40 lett volna. 150bol uj cuccokbol nem lehet felruhazkodni szerintem, ha nem mindenbol a leggagyibbat akarod venni.
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #26069 üzenetére
Az sajna nincs. Iszonyat drága és kérdés hogy szállítom ha a motort is lábon viszem ki?
Amúgy ingyen adnak áramot minden pályán, vagy kuncsorogni kell?Divi27: kezdetnek menj el a superzone-ba. Van minden és az kb. a közép árat képviseli, de van amiből tényleg az a legolcsóbb (új).
150-ből amúgy simán megoldható, de akkor a bőrruha a legolcsóbb, 60 körül van a louisnak két részes. Nekem volt probiker, szintén tőlük, és teljesen használható. 55-ért vettem, komplett bőr ruha, koptatókkal, protektorokkal. Ár-érték arányban nagyon jó. 100-150 között van a következő lépcső a bőrruhában és nagyon sok közül lehet már válogatni. A különbség a jobb minőségű bőr és kidolgozás.[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #26077 üzenetére
Ezt megnézném
-
yodamastah
őstag
jaigen pluszba a szerszámokat meg az egyebeket tanktáskába, mert már csak oda fért.. Kb így nézett ki, csaka hátsó táska kb 2x ekkora volt. Semmi gondom nem volt soha ennyi csomaggal. Néha kiröhögtek, de ez nem érdekelt
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #26079 üzenetére
nice
Most vágom a legutóbbi videókat és szar volt a köridőmérőm, de az biztos, hogy volt 2:08-as köröm Az 3 sec javulás az előzőhöz képest.
d211-et te használtad fordítva is első-hátsót?
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
08 az már alakul 05 környékére igen gyorsan eljutottam én is. Ott aztán el voltam akadva egy ideig.
D211-et általában fordítva használtam hátul. Többnyire jobb oldalt kopottakat tudtam venni, és így mindíg fordítva raktam fel. Elsőket sosem forgattam. Azokból lehet találni olyat amit nem kell forgatni.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #26083 üzenetére
Az igeretes szalagcim es a bevezetoben leirt hatasvadasz "senki nem akart szerepelni" utan kiderul, h a statisztika alapjan saccolta a hamisitast a cikkiro. Az is erdekes, h becsuletkassza alapjan mukodik a termekdij (????) de termeszetesen nem ezzel kapcsolja ossze, hanem azzal h hamis az olaj
Ez igen.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26084 üzenetére
Az a döbbenet - hogy ha igaz a 2/3 résznyi hamisított olaj - akkor mi dumálhatunk optimális kenőanyag-választásról, ragozhatjuk napestig, mégis idő előtt ki fogjuk nyírni a motorunkat, autónkat... ...de közben legalább nyugodt a lelkiismeretünk, hogy megpróbáltuk a "legjobbat" biztosítani gépünknek.
Most éppen a kis Yarisomhoz keresek olajat, Eneos 5W-30 személyében. Nagyon sok helyen árulják, igencsak eltérő áron, talán a Szakálmetálnál fogom megvenni, mert ha jól tévedek, akkor ők a Mo.-i hivatalos disztribútorok. Már regisztráltam is a webshopjukba.
Anyag : Full Synthetic
API : SN/SM/CF
ACEA : C3 (10) A3/B3/B4 (08)
Kiszerelés : 1L
Name : ENEOS Premium Hyper 5W-30
SAE viszkozitási osztály : 5W-30
VW/PORSCHE : 505 00/505 01/502 00
MERCEDES BENZ : MB 229.51 & 229.31
GM : Dexos 2[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #26085 üzenetére
Vegigolvastad a cikket?
Ez csak egy hatasvadasz adocslo statisztikabol saccolt szam volt.
Nincs ekkora aranyban hamis olaj. Csak a termekdij be nem fizetes. Es a behozott olaj illetve termekdijas olaj kulonbsege alapjan kiaszamolta a cikkiro h ennyi a hamis olaj.
Azert na!Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26086 üzenetére
Na, de a kiválasztott olajat végülis kinél szabad megvenni?! Engem speciel csak ez érdekel! Nem az 500 forint literenkénti spórolás, hanem az, hogy az legyen a flakonban, ami rá van írva. Az nem zavar, ha nincs termékdíj befizetve, de a motoromat nem akarom tönkre tenni.
Most valami ótvar - a cikk szerint valószínűleg hamis - Castrol Magnatec 10W-40 van a kocsiban, 10e km után most cserélném, valami jobbra, megfelelőbbre. A gépkönyv viszkozitásra 5W-30-at ajánl, az Eneos specifikáció szerint megfelelő lenne (teljesítményszint, stb.)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #26087 üzenetére
Ezert jo a 2T. Ott nincs faradt olaj
A cikkben a hordos olajokat emliti hamisitasra legjobban alkalmasnak.
Persze a QR kodos dolog valamennyire biztonsagossa teszi azt is.
Cimket legyartani ofszetnyomdaban, felragasztani, ujracsomagolni... Majd egyesevel eladni (!) literenkent
Eletszeru ez? Ismeretlen szarmazasu 200l es hordo olcson. Az eletszeru.
Valami sufniszerviz megveszi es rakja a szar olajat a kocsikba. Az ugy oke.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #26088 üzenetére
"...Ezert jo a 2T. Ott nincs faradt olaj..."
Azért ha az AROL 2T-t adják el valami versenyolajnak csomagolva, az azért elég ciki...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #26089 üzenetére
Nem tudunk elszakadni a cikktol ugy latom
Egyreszt 2T nel erezni ha szar olaj van benne a szagabol, ugyhogy engem nem erint a dolog, de szerintem teged sem. De ez durva h ennyire sikerult beszaratnia egy ilyen cikknek. Nem kell vakon elhinni barmit ami le van irva. Semmilyen konkret szamokkal nem tud szolgalni az ember. Vagy ha tudna levadasznak ugyis
Ha ennyire parazol vegyel az autoba tescobol olajat, en most majd fele aron vettem jobb besorolasut mint a mol essence 5w40. Csak azert mert ismeretlen a marka es ott fog megrohadni a polcon. A multik a beszallitokkal nem szarakodnak, mondhatni nagyobb biztonsag van ilyen szempontbol.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #26082 üzenetére
A 05 ot gyari futomuvel sikerult? Illetve mi volt az, ami tullenditett, es tudtal gyorsulni tovabb?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #26092 üzenetére
Ez engem is érdekel. 3 másodpercet meg simán találok, de azért a 2:00 messze van hát még az 1:52
Ennyit sikerült eddig megvágni, feltölteni:
első - bemelegités
második - itt meg szethullik a motor, ami vicces, persze a kör felét a fel és lejövetellel kellett töltenem
harmadik - itt mentem a leggyorsabban[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Ezt a 3 mp siman talalsz dolgot majd mukodo koridomerovel megbeszeljuk
Nalam pont forditva mukodik a dolog. Ha ugy ezem most aztan krva gyors voltam, az pont rosszabb szokott lenni egy lazan de jol osszerakott erolkodes nelkuli kornel. Szoval minel kevesbe faradtam el utana lattam h annal jobb volt az ido is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #26092 üzenetére
Gyárival, de elől már rugó volt cserélve. 05nél ahol elakadtam sokáig nagyon erőltettem a tempót hogy még faragjak az időből, nem lazán mentem, inkább görcsösen Ez ment egy ideig. Aztán visszaléptem kicsit, elkezdtem máshogy menni. Inkább lendületből, nem erőltetve. Meg persze néztem máshok hogy mennek, hol veszíthetek sok időt. És hát a sikán utáni 4 kanyarban kellett gyorsulnom sokat. Ez egy technikás rész, jól elő kell készíteni, és nagyon lendületesen kell menni a 2 gyors kanyarban. És ehhez csak úgy tudsz felgyorsulni, ha előtte a 2 lassú kanyart megfelelően kombinálod.
00 átlépéséhez már kellett a dunlop és a jól belőtt futómű. Használt pirellivel nem tudtam jól menni igazán. A dunlop tudja azt, hogy félig kopottan is egészen jót tudsz vele menni. Futómű tuningnban nem is annyira maga a csillapítás javulás volt a segítség, hanem a geometrián módosítottam olyanra ami szimpatikus lett. Meg az erősebb rugók jól tarotották a geometriát. A k4-5 750nek a villája eléggé maszatolós bizonytalan érzetű lapon. A nagy hátsó dunloppal az előre döntött motor nem az igazi. Mivel meg is volt emelve hátul, addig emeltem hozzá az elejét, amig el nem kezdett lapon stabilnak tűnni. Kicsit nehezebb volt ledönteni a megemelt elejével, de lapon stabilabb lett. Na innen már jöttek a 00 küröli idők.
Sajnos 58 nem jött össze, pedig közel voltam többször is. Nem egyszer megvolt az 59 úgy, hogy abban a körben előztem. Volt egy edzés nap, ahol nagyon akartam az 58at, tudtam melyik kanyarban vagyok lassú, erőltettem és aznap ott el is estem. Először estem el magamtól, úgy hogy külső körűlmény nem játszott közre. (olaj, mással összeakadás stb) Ezután örültem hogy nagyon nem törtem össze a motort meg magamat, és abban az évben már nem erőltettem tovább az 58at. Következő évben meg már sajnos jelentősen csökkentek az anyagi lehetőségek, és ez azóta is tart
[ Szerkesztve ]
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #26094 üzenetére
Igy hogy van róla belső kamerás felvétel, tisztán látszanak, hogy hol vagyok iszonyat lassú a többiekhez.
1, 3, 6 sikán végig, és célra rá. Leginkább itt kellene javulnom. Sokszor be/ki jövet kanyarban nem férek hozzá a váltóhoz a nélkül hogy jelentősen meg ne változtatnám a motor stabilitását. Szóval sokszor nem ideális sebességben gyorsitok ki, pl. az első kanyar után mindig 3-ban jövök ki 2 helyett.Milyen fordulatnál lehet az ideális váltás?
-
yodamastah
őstag
Nem jó ez a fejre szerelt kamera. Egyáltalán nem érezni milyen tempót mész. Azért az látsik hogy náhány helyen korábban kéne húzni neki a gázt. Itt ott a féktávok is hosszabbak mint kellene. De ilyen 08-10 körüli időnel általánosságban igaz kb mindenhol lassabban mész mint lehetne. De nincs gond nem kell ezt erőltetni, menni fog az. Jó kombó az R6+Dunlop, ezekkel könnyen meglesz a 05
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #26097 üzenetére
Sajnos a gyári idom mindenhol domború és egész évben úgy volt, hogy hamarosan megy rá a versenyidom
Persze mindenhol lasabban megyek mint Talma, de azokban a kanyarokban rosszabbul megyek mint a többiben. Amikor fáradok 4-5. etap környékén, akkor néha kimentem a bukótérbe. Lassitottam kicsit
persuader: le van áttételezve, úgy érzem 12k felett végig tol Persze 5-6-ban már kevésbé.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Futás, futópályák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- Politika
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest