- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- ASUS routerek
- Netflix
- Windows 10
- Aliexpress tapasztalatok
- YouTube
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jakab66[hun]
senior tag
Sziasztok!
Valakinek van esetleg hosszabb távú tapasztalata az új v-strom 650xt-vel?Gipsz Jakab
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #117997 üzenetére
Na, erről beszélek. Nem tudom.., lehet én vagyok rosszul összerakva fejben, de igazából engem ilyenel azonnal kiábrándítanának. Egy sok milliós, újszerű Adventure gépen ne kelljen már ilyeneket figyelni, ilyennel szopni, h lelalzul 1-1 csavar, ráadásul olyan, ami közvetlen olajkörös hozzáférést biztosít.
8-10 éve egy nagyon jó cimborám dolgozott a KTM gyárban. Akkor ő azt mondta, h "amit ott ő lát, az alapján az életben nem vene KTM-et".
Persze én azt sem tagadom, h maradi vagyok e téren. Ha egyszer valami beválik, nem okoz csalódást (és konkrét baráti körben is van dögivel "referencia"), akkor nehezen mozdulok el attól a márkától. Így van ez motor, autó terén is. Sőt, elektronikai termékeknél is, legyen az egy komplett háztartási gép park, vagy tv, laptop, telefon..
Persze lehet h ettől kevésbé "izgalmas" és érzelmekkel teli az életem, de nekem ez a fűszer. A konstans megbízható, unalmas használhatóság.
Lehet emiatt márkabuzinak is nevezni, viszont azért nincs csőlátásom a hibák terén. Tehát ha valami szar, elromlik, azt nem tagadnám sose, mert az hamis "statiszika" a világ felé és magamat is becsapnám, de szerencsére a választásaim eddig jóknak bizonyultak."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
ath
senior tag
először is kidobtam az előző multimétert amit most vettem az jó, cserébe az aksim nem: 10 volt körül van csak. kimértem a generátort, szakadás nincs, ellenállások határértékeken belül. ez alapján töltésnek lennie kéne.
kimértem a feszszabot, szintén határértékeken belül, tehát az is jó. végignéztem minden csatlakozót, széthúzkodtam, de mindegyik rendben, nagyon enyhe korrodálódás van csak, égés/sérülés sehol.
mielőtt agyatlanul rohannék új aksit venni, átgondolnám lehet e más az ok. az, hogy 10 voltra beesett a feszültség megmagyarázza miért nincs se világítás, se műszerfalon visszajelzés. de ha már járt a motor, miért állhatott le? vagy ha zárlatos/mittudomén, annak lehet ez a hatása? van e esetleg még bármi más, amit meg tudok/érdemes nézni? -
Mentolka
senior tag
Sziasztok,
Keresem a jelenlegi gépem utódját. Mire váltanátok ezek közül?
1. KTM Super Adventure 1290 (V2)
2. Triumph Tiger 1200 XR* (sor3)
3. BMW S1000XR (sor4)A 2,3-on már ültem. A KTM-et még nem próbáltam. Használtan nagyjából azonos árban vannak. Szempont a jó szélvédelem, és a közepes/hosszabb utazásokhoz (utassal) való hozzáállás.
Köszi!
-
etnies
senior tag
válasz runner 125 #117996 üzenetére
Jah, hát gondolkozni könnyű
Mentolka, ebből én a BMW-t venném.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
-Mosquito-
őstag
válasz vlevi #117998 üzenetére
Három féle üzemmód van rajta. Azt hiszem esőben pl: 100Le a teljesítmény. Majd van 120,160Le
3.-ik perc. Lehet [link]
2015-ben akkor a T verziót tesztelték az Gs 1200Adv ellen, hogy a Boxer nem tud mit kezdeni a V2, 160Le-velHa senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
#33187072
törölt tag
válasz runner 125 #118003 üzenetére
Az Advrider-en volt egy beszélgetés, ahol valaki azt mondta, hogy sok motort kipróbált már, aztán rájött arra, hogy amelyik motorra azt mondják, hogy "lelke van", "karakteres", "izgalmas", az általában azt jelentette, hogy költségesebb a fenntartása, drágábbak az alkatrészek hozzá, nagyobbb valószínűséggel fordulnak elő hibák. Így maradt a "megbízhatóan unalmas" motoroknál.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Jakab66[hun] #118001 üzenetére
Bár nekem nem, de a csapatban volt egy pont ilyen bordó XT. Valami 20ekm-t ment vele a cimbora. Ispánnak 2db 650-se is van. Valami 250ekm-el. [link] Vagy Facse [link]
Mi lenne a kérdés?Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #33187072 #118008 üzenetére
Ezzel vitatkoznek. :D
A karakteres az azt jelenti, 4 nel kevesebb hengeres, krvahangos.
izgalmas, mert alig kell megnyitnod a gazt, rengeteg nyomatek all rendelkezesedre, mert szeria allapotaban szegyelled a szomszedokat felebreszteni, amikor elindulsz vele mondjuk reggel munkaba.
Altalaban koltsegesebb a fentartasuk egy nagyon tag fogalom, ha otthon csinalsz mindent es nem ugat a muszerfalad, hogy huzz el szervizbe, akkor valoban.
Ha valami szar, az szar. Az nem karakteres, az szar. Ha huzol egy gazt, es gondolkodik a motor, ha nehezen iranyithato, ha nehez valtani vele, ha olcso alkatreszekbol all, ha kenyelmetlen arra, amire hasznalod, az nem karakteres, hanem szar. A premium markakra sosem mondanam azt, hogy szarok, hanem hogy nem engedhetem meg magamnak, es ezert nincs. Nem azert, mert amugy se kellene, mert nem jok.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Mentolka #118005 üzenetére
A KTM-hez nem tudok hozzászólni.
A Triumph és a BMW márkaszervizköltségei között jelentősek az eltérések, a Triumph szinte megegyezik az átlag japán márkák költségeivel, a BMW-nél kb 1.5 - 2x-es a szorzó. A Tigerrel kapcsolatban többet nem tudok.BMW:
2-3 éve nagyon nézegettem S1000R-t amiben elvileg a blokk ugyanaz mint az XR-ben, és mivel itthon nincs belőlük olyan nagyon sok, ezért UK és USA fórumokat olvastam orrba-szájba. Engem végül az tántorított el teljesen az S1000R-től, hogy ezeken a fórumokon a főtengelytöréses történetek nem voltak annyira ritkák, S1000R és XR egyaránt, aminek a javítása komplett blokkcserével orvosolható. Jelentősebb részüknek még gariidőn belül történt meg, ők némi kellemetlenséggel megúszták, viszont voltak akiknek már garin kívül történt meg, 3 éves korban 30-40 ezer km körül, ezért még csak azt sem lehetett egyértelműen kijelenteni, hogy ha újkorában nem jött elő a hiba akkor már sose fog.
A blokk költsége akkori árfolyamon átszámítva nagyjából 2.5m Ft-nak felelt meg, a UK munkadíj pedig 800 ezer körülinek. Ezek az emberek mind az ottani BMW képviselettel viaskodtak és leveleztek 4-6-8 hónapon át. Az évjáratok alapján nekem úgy tűnt, hogy az első 2 év volt érintett, de mindezt csak az ő leírásaik alapján mondom.Más márkák más típusainak fórumain (amiket én néztem) nem olvastam ilyen mértékű problémákról, sőt. Ezért végül dobtam a BMW-t, annyira nem volt nagy a szerelem hogy akár csak 0,1% esélyt is bevállaljak egy ilyen költséges hibára.
Egyébként az S1000R egy kibaszott jó motor, könnyen irányítható, jól felszerelt, nagyon erős, és gyanítom az XR sem sokkal különb tőle, bár ahhoz nem volt még szerencsém.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #118015 üzenetére
"A Triumph és a BMW márkaszervizköltségei között jelentősek az eltérések, a Triumph szinte megegyezik az átlag japán márkák költségeivel, a BMW-nél kb 1.5 - 2x-es a szorzó."
Ezzel vitáznék, mert korábban napokig vitáztam már erről. A Triumph árairól lövésem sincs, illetve azt sem tudom mi az átlag japán márka költsége, de engem felhomályosítottak, hogy a BMW R1200GS szervizelése jelentősen olcsóbb, mint a CRF1000L AfricaTwiné! Én nem akartam elhinni, de kiderült, hogy az egyik hazai motorkölcsönző tulajával értetlenkedek. A probléma anno persze az volt, hogy elbeszéltünk egymás mellett. Én úgy gondoltam, hogy ha én veszek egy AT-t, és egy GS-t, és otthon karban tartom, és csak a fontos dolgokkal viszem szervizbe (pl. szelephézag állítás), akkor a Honda olcsóbb, Ő meg azt mondta, hogy ha mindig minden alkatrészt, olajat, stb-stb. a gyári előírásnak megfelelően, kizárólag a gyár által javasolt termékekkel csinál (neki ezt állítólag kötelező így csinálnia a bérbeadáshoz), akkor a BMW durván olcsóbb. Mivel Ő ezt számlákkal tudja igazolni, így ezt kénytelen vagyok elfogadni, az én állításom pedig sosem fog bebizonyosodni, hisz sosem lesz egyszerre a fenti két motorom, így fotelokosként kénytelen voltam elismerni a vereségem!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz Geresics #118016 üzenetére
Mármint maga csinálja, vagy márkaszervizben? Nem tiszta a leírásodból.
BMW-nél a rezsióradíj 18 ezer volt 2-3 éve amikor én néztem motort, az S1000R-re egy normál olajcsereszerviz 60 ezer volt, lefelé kerekítve. Yamahánál 9 ezer volt az óradíj és 30-35 ezer között fizettem egy szokásos olajcsereszervizt, viszont ez se ma volt, hanem 3 meg 4 éve, gondolom valamennyit ott is emeltek már. Triumphnál 12 ezer a bruttó óradíj és 36 ezret fizettem olajcserére.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #118017 üzenetére
Ő mindent márkaszervizben csináltat, számlásan természetesen, így az 1200GS olcsóbb, mint az AT.
Én viszont azt mondtam, hogy nem otthon tuti nem vennék 2db Yausa akkut 2-3x áron a Hondába, csak mert azt írja elő a gyártó. Szerintem mindkettőnknek igaza volt, csak ő tudja is bizonyítani az övét
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #118018 üzenetére
Hozzáteszem h a márkaszervizek között is qrva nagy a szórás árakban. Nem egységes a szerviztarifa sehol. Simán lehetnek 30-40%-os különbségek is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz #31733248 #118019 üzenetére
Igen, vele ment anno a diskurzus. Bár kicsit BMW-fan, de egyébként amiket írsz róla, az mind szerintem is igaz!
(#118020) runner 125
Ez is igaz, de feltételezem - mivel anyagi érdeke - alaposan körülnézett ő is.
Nekem pl. a KTM 30ekm szervizére az alábbi ajánlatokat kaptam:
KTM Kecskemét: 120eFt
KTM FullGas: 180eFt
KTM Centrum: 240eFt (de ebben több olyan tétel is szerepelt feltételesen (pl. vízpumpa), ami a többiben nem)[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Lomha 8V
addikt
válasz Geresics #118018 üzenetére
Azért azt ne felejtsük el, hogy mint komoly ügyfélnek, valószínűleg komoly kedvezménye is van. De ha pl. a Honda üzletpolitikája max 20%-ot enged meg, a BMW-é pedig akár 40-et, máris csúszik a képlet. Sok összetevős történet ez, amiből mindenki csak a sajátjával van teljesen tisztában.
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #118022 üzenetére
Tétel-megnevezés, és végár volt. Első kettő full ugyan azt tartalmazta.
A Centrum tételes ajánlatából ha kivettem a plussz dolgokat, még akkor is drágák (200eFt) voltak amúgy...Hogy mi a különbség? Gondolom a servizük telítettsége, illetve a fővárosban jelentősen drágább üzemelési költségek. Győrtől is kérhettem volna még árat, de az elmaradt...
(#118023) Lomha 8V
Ez nem is vitás, de mi egy dolgot vettünk anno figyelembe, hogy a náluk töltött idő alatt melyik motornak mennyibe kerül a fenntartása.[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Geresics
addikt
Ezt meg csak úgy itt hagynám a múltkori egykerekezős beszélgetés magójára, mert nem elég felkapni az elejét, le is kell tudni tenni (nekem egyébként pont ez a parám, ezért nem is próbálkozom). Vigyázzat, kemény anyag!
Facebook videó*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Mentolka
senior tag
Köszi a véleményeket! Esetleg, tudjátok, hol vihetném el egy próbakörre a KTM-et? Pesti vagyok.
-
vlevi
nagyúr
válasz -Mosquito- #118007 üzenetére
Elhiszem, hogy megvan benne a 160 ló, csak azt mondtam, hogy annyira kiszámíthatóan adja elő ezt a teljesítményt, hogy a kb 100 lóval gyengebb DL650-rol átülve is kezelhető volt.
#118026: Így van, szerintem kecskeméten odaadjak neked. Asszem egyébként pont a múlt héten volt nekik ilyen nyílt tesztnek -féleségük. Persze, gondolom felvezetővel, ami nem olyan túl jó, mert nem a saját tempódban mész, nem tudsz figyelni a motorra.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Geresics #117826 üzenetére
Bár a lőtéri kutyát nem érdekli, azért szólok, hogy 06.29-én megyünk a Drivex belföldi közúti tréningjére (és persze erről is készül majd videó, mint az alap és intenzív tréningről)!
Úgy hallottam ez olyan, mint a Dodor féle tréning, csak kevesebb pofázásással, több motorozással, kevesebb pénzért (21eFt), de ezt majd akkor fogom tudni megerősíteni, ha mindkettőre elmegyek...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csongi
veterán
-
#31733248
törölt tag
KTM RC 390 R köridő a Kakucs Ringen: 40,95
Ez csak nekem tűnik nagyon durvának?
-
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #118013 üzenetére
megpróbálom, köszi.
ezeket szokták gyárilag rögzíteni? a gumitalp ott van alatta, de más "helyben tartó" megoldás nincs? -
gonger
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődöm, hogy használ-e közületek valaki ilyen vagy ilyen XLMOTO hátitatyót?
Én év elején kaptam egy nagy Samsonite hátizsákot, baromi sok rekesz van benne, kipárnázott vállpántokkal, akár 17 "-os laptopot is tudnék vinni, de csak 15,6"-ost használok. Hideg időben mikor vittem magammal váltócipőt, kaját, váltóruhát akkor jó volt, mert nem csak a robesz dobozába tudtam pakolni és irodai környezetben is teljesen vállalható.
Most, hogy jön a jobb idő, hamarosan leteszem a vastag motoros kabit és a vékonyabbat fogom hordani, előre félek, hogy még így is mennyire fog a hátamra rohadni ez a nagy táska, amiben mostanában tényleg csak a laptop, egér, tárca, és pár írószer kerül, vagy néha 10-20 oldalnyi A4-es dosszié.Nem gagyi minőségű az XLMOTO? Tényleg elfér benne a 15.6"-os laptop?
Gondolom a formája miatt esély sincs arra, hogy rendesen a falnak támasszam, vagy a földön megálljon ha leveszem, de legalább a külső héj véd az ütődések ellen? A karbon verzió csak design vagy nagyobb az ütésvédelme?
Előre is köszi. -
Topiccsendőr
addikt
válasz gonger #118045 üzenetére
En hasznalom az elso, nem karbon verziot hozzateszem, en 9.99 ert vettem, es mar 3 eve nem ment fel az ara 49.99 re.
A karbon verzio csak design. Biztos megvedi, eleg kemeny heja van, sztm elfer benne a laptop, tepozaras rekesz van benne. Nekem eddig bevalt. Nagyon olcso megoldasai vannak, gyulolom, ha egy motoros hatizsak allito pantjai vekonyak, es ossze-vissza loghatnak, amiket a szel hozzadvag ha mesz tempoval, meg lobog az egesz mogotted. Dehat nezd az arat. Ezert a penzert jo.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #118044 üzenetére
se ott, se manual-ban nem találtam rá utalást. valamit okosítok majd, hogy ne tudjon mozogni.
a robbantottat nézve viszont az jutott eszembe, az olajhűtőre szoktak extra bordákat tenni? a mostani kialakításban ugye olyan, mint az olajszűrő, kellhet annál jobb hűtés? -
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #118038 üzenetére
"önmagam hite vagyok magamban"
-
runner 125
nagyúr
válasz etnies #118048 üzenetére
Mondjuk ennek lehet szimplán biztonsági oka is. Ezen már sokszor agyaltam én is.. Az enyémen (és kb minden motoron) egy simán kézzel kitekerhető kupak van. Idegen helyen hagyva a motort a homoktól, a vízen át, egy idióta "jóakaró" bármit beleönthet a blokkba, amiről max akkor lesz tudomásod ha beállt ilyen esetben. Ezt viszont nem nyitja ki senki az utcán hirtelen felindulásból.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
etnies
senior tag
válasz runner 125 #118049 üzenetére
Ha valaki nagyon kiakar baszni veled, akkor kiszúrja a gumid oldalfalát 1 másodperc alatt vagy felgyújtja fél liter benzinnel az egészet a faszba.
Én még életemben nem hallottam olyanról, hogy olajba valaki beöntött valamit.
Ez nem erről szól. A BMW olajleeresztő csavarja is imbuszos (vagy torx?), nem nyitja a sima villáskulcs.
Bármit cserélsz rajta (pl. az 1150 rendszeresen tönkremenő üzemanyagszint mérőjét) gépre kell rakni és feltanítani.
De ez engem nem zavar, akinek majomra ugye... Csak jeleztem, hogy a BMW otthoni szerelgetése összetettebb, mint a többieké.3D nyomtatóval egyébként megoldják a gondot, csak Afrika közepén kicsit lassabban viszi ki a postás.
szerk: most néztem, a gyertyacseréhez is speciális kulcs kell.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Mobilhasználat külföldön
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Gumi és felni topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen