-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabesz87
veterán
Adódott ma egy kis problémám a Megane-al, az automata nyílással. Amikor közelítek a kártyával, nyílik a tükör, és ha megfogom a kilincset, nyit a zár. Na ez utóbbit most valamiért nem hajlandó csinálni. Mi lehet a bibi? Csak így hirtelen, egyik pillanatról a másikra...
-
Davidof92
senior tag
válasz diablo1984 #48301 üzenetére
Van 2 évem megoldani, hogy ne világítson
-
mycso
Topikgazda
A téli fogyid hogy áll?
Múltkor sok várossal 7.1 volt. Aztán a múlthéten ebben a -4-5-6 körüli időben volt autópálya, meg sok Bp. dinamikusan, meg is lett egy 7.5 körüli átlag.Jah, meg a múltkor szóba került az izzító gyertya. Reggelente furán indult, 2 kuka, 2 meg határeset volt.
Mondjuk szép karácsonyi ajándék közel 30k. Viszont könnyű cserélni, az 1.5dci-nél bontogatni kellett, ennél meg csak kiteker-beteker.Meg voltam diagon, nem találtunk semmit, minden rendben.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Wiz Khalifa #48311 üzenetére
Sok mindentől függ, de nekem a meganeal ami nehezebb mint a thalia ugyan ezzel a motorral soha nem sikerült elérnem ezt a fogyasztást.
Bár tény, hogy a 8 szelepes többet fogyasztott, mert az az "injektor" nem olyan fejlett.
De nekem dugózással nagy hidegben sem ment fel 8.8 liter fölé.Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz Wiz Khalifa #48311 üzenetére
Nálam a 2 literes laguna evett tèlen 9-10litert sok járatással, városban. Tesómèk 16v-s 1,4 benzin thaliája extra rövid távon betol 10 litert, ez alatt azt èrtem, hogy 500m-re gyereket hordanak oviba vele....
-
gooool
őstag
válasz speedydb23 #48314 üzenetére
Ezek szerint én ritka mágus vagyok a Lagesszal, mert még minusz 8-10-ben reggel sem sikerült 5,5 felé vinni az átlagot a szokásos tempóban és útvonalon (napi 100 km, jópár település, pici város és úgy 60 km egyenletes tempó optimális esetben), a BC-s átlag pedig 4,5 liter jelenleg.
Jó, mondjuk én ritka kíméletesen vezetek azt hiszem, hidegen 2000-nél felváltás, lakott területen 1400-2000 közötti fordulatszám, melegen szoktam 2000-től parkettázni és 2400-2800 között elváltani. Azt hiszem, ez az 1.9dCi-nek optimális, aztán lehet mégse.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #48314 üzenetére
Honda, toyota?
Goooool: az dízel, az èn lagunám is 7 alatt kijön most tèlen 10-15 perces járatással indulás előtt szigorúan városi használattal! De a benzin az más üzem!
[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #48316 üzenetére
Kicsit sok lett az O betű (my bad, anno kicsit áttekinthetőbb nevet is választhattam volna).
Máig nem tudom, hogy a hidegindítás utáni járatás minuszokban előny-e vagy felesleges. Sok helyen azt írják szükségtelen, a tapasztalat nekem is azt mutatja, mert a cégeseket is hiába járatjuk indulás előtt negyed óráig, nem igen melegszik fel.
Így én az indítás utáni 1-2 perces üresjáratot vezettem be rendszeresre, illetve leállítás előtt szintén, hogy a turbó visszahűljön.Üdv, Balázs
-
diablo1984
veterán
válasz gooool #48317 üzenetére
Èn is csak a hideg miatt, had legyen esèly hogy fűteni tudjon, nekem nincs dpf, egèr is falazva, max a kipuffban áll meg a korom, amit egy nagyobb gázra kisöpör magából! Kicsit hozzáad a fogyihoz, de ez nyáron sem eszik 5 litert városban, jellemzően 6 körül, pályán 5,2...
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #48319 üzenetére
DPF nekem sincs szerencsére, EGR még része a motor működésének, de a következő takarításkor elforgatom, főleg ha ismét úgy beleáll, mint legutóbb és nem tudom értelmesen kiszedni.
A szívósort mennyire nagy macera leszedni amúgy? Mert abban van az EGR ugyebár és ha már elforgatom, akkor szeretném azt a jó kis olajos kormot kiáztatni belőle, hozzuk ki belőle a maximumot.
Kell hozzá bármi célszerszám, különleges odafigyelés (nyomatékkulcs pl.) vagy egyszerűen le kell szedni és max. egy tömítést cserélni (annak helyét letakarítani) visszarakás előtt?Üdv, Balázs
-
speedydb23
senior tag
válasz diablo1984 #48316 üzenetére
Mondhatni Toyota, legalábbis a technika ami benne van.
Daihatsu Applause egyébként, nekem nagyon bevált ez a márka/típus.Ez a 3. ilyen autóm, és mondhatom, hogy a kopó alkatrészeken kívül még sose kellett mást javítani rajta, egyedül a kasztni ami típushiba, vagy inkább japán betegség (meg persze az a 23 év amióta legyártották).
[ Szerkesztve ]
-
-
diablo1984
veterán
válasz gooool #48320 üzenetére
Sima 6lapfejű csavar fogja, a kipuffot is oldani kell a turbótól, illetve a turbó csöveit. Kicsit kínlódás, mert franciásan nincs hely sehol, egy szívó/kipufogósor tömítès kell, nyomatèkra húzhatod, de nem szüksèges, lapul a fèmtömítès alatta, így igazodik! Sok kormos szmötyi le tud benne rakódni, èrdemes kitakarítani.
-
Sanyo77
tag
válasz pècsimunkás #48258 üzenetére
Kicsit zörög 1200-1400 körül, utána már rendben van. Ha picit húzom az egészet akkor elhallgat. De csak hidegen csinálja.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Sziasztok!
És így utólag is kellemes Ünnepeket a fórumtársaknak!
Most, hogy jó ideje hideg van, érdekes hangokat hallat a kocsim (Grand Scenic 1.6 16V benzin, 2004.) Pöccre indul, azonban váltáskor, azzal egyidőben "füttyent" egyet...ha lefelé, ha felfelé váltok, mindegy. A váltás folyamata hibátlan amúgy, de ez a füttyögés nem hagy békén..., ha megyek egy 10-15 percet, gondolom bemelegszik és már nem is hallani. Ahogy olvasgattam a neten, kinyomócsapágy hibára utal...
162k km van a gépben. Jövő márciusban műszaki lesz előtte pár dolgot meg kell rajta csináltatnom (első féktárcsák cseréje, ablakmosó morog, de nem nyomja a cuccot, hátsó ablaktörlő kar eltört...meg van egy köfelverődés a szélvédőn az anyósülés előtt...)
Valaki tudna tippet adni, hogy ha kinyomó a bibis, annak mennyi a reális költsége? Anyag és munkadíj?
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
speedydb23
senior tag
válasz Sgt. Chris #48329 üzenetére
Saját véleményem, ha már lent van a váltó, akkor nem éri meg "csak" a csapágyat cserélni...
-
diablo1984
veterán
válasz Sgt. Chris #48329 üzenetére
Kinyomó csapágy az álló helyben is tesztelhelő, járó motornál kinyomod a kuplungot ès kèsz. Vagy a motort is túráztathatod közben, ha az a baj, akkor hallani fogod! Maga a csapágy párezres kategória, a munkadíj meg 20+ kategória....
-
Sanyo77
tag
Mivel a fogyasztás állandó téma, most direkt nulláztam mindent, hogy megírjam a tapasztalataimat.
Pécsen voltunk, ott is autókáztunk (dombról le, dombra fel) a vezetési stílusom nem vadorzó, de 90-es táblánál 105 szokott lenni, ha kell előzök, szóval megyek ahogy tudok. Kocsi persze megpakolva, asszony mióta rádöbbent, hogy mennyi hely van benne újragondolta, hogy mit kell vinni, és mostmár ezt pakolja színig
Autópálya nem volt benne, így lett 5,7 liter/100, a computer szerint.
2.0 dCi Laguna III
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz speedydb23 #48330 üzenetére
Már hogy egy kuplungszett cserére célzol? Egyébként ez a verzió bennem is felmerült...mert azért ez még a gyári ami benne nyekereg, előbb vagy utóbb a tárcsa vagy a kinyomólap is föladja a harcot.
Egy Valeo szett a Bárdiban ~60k...gondolom itt már a munkadíj se 20k...inkább duplája, jól hiszem?
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
diablo1984
veterán
válasz Sgt. Chris #48333 üzenetére
Nem, ugyanannyi, a komplett kuplung csere sem jár sokkal több melóval, itt a nagy meló a váltó levètele, utána a kinyomócsapágy csere ès a komplett kupluncs csere között pár csavar a difi, az már nem komplikált!
-
speedydb23
senior tag
válasz Sgt. Chris #48333 üzenetére
A csapágyhoz ugyanaz a munkadíj tartozik mint a komplett kuplungcseréhez, mivel a szerkezetet és a tárcsát is lekapni semeddig se tart, ha már a váltót leszedték.
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz speedydb23 #48335 üzenetére
Köszi az infókat! Majd ajánlatkéréskor gondolok rá. Apropó, eladó hátsó ablaktörlő kar, lapáttal nem bontódik valakinél? :-)
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
baluka6
aktív tag
válasz rob210 #48282 üzenetére
Nem emlékszem, hogy ilyet kértél volna tőlem. De ha ennyire szívügyed és utoljára kéred, akkor inkább hanyagolom a topicot, mert ezek szerint itt nincs szabad vélemény nyilvánítás...
Ja, és Renaultom van, nem vagyok ellene, csupán van amikor nem racionális döntés,de látom ezen van aki nem lát túl. -
Wiz Khalifa
addikt
válasz diablo1984 #48313 üzenetére
Nekem 3.6km oda + vissza a melóhely naponta. De néha közbe megállok a plázánál, stb... szóval lehet hogy több pár száz méterrel is stb...
A lényeg hogy nagyjából megvárom míg bemelegszik a motor nekem (bár ez kb 1km után kezd bemelegedni igazán) mert ha állok egy helyben akkor 10perc járás után sem lesz langyos a motor, sose fúj langyosabbnál jobb levegőt, csak ha megteszek majdnem 1km-t.
Szóval lehet reális a 10 lityi. De mondjuk ezt akkor mértem amikor a hónap eleje volt (1-5 között) és nagyon hidegek is voltak.
De mondjuk azt sem értem hogy tesódék miért járnak kocsival 500m-re. Mire bemelegszik a kocsi ilyen hidegben addigra odaérnek gyalog.
Smoke some weed nigga!
-
diablo1984
veterán
válasz Wiz Khalifa #48338 üzenetére
2 kisgyereket nem egyszerű tèlen terelgetni, a másik mert megtehetik, a harmadik, hogy kènyelmesbe tolják.
-
rob210
Topikgazda
válasz baluka6 #48337 üzenetére
Nézd nekem nem ezzel van a bajom, de ez renault topik.
A VW topikba azért nem járok már, mert ott kikérték maguknak, hogy csak vw konszernről beszélgessünk.
Nem azt kértem, hogy ne látogasd a topikot.A baluka név meg megzavart, neked még valóban nem írtam ezt.
A te döntésed mit csinálsz, sőt megkövetlek, ha a többieket nem zavarja akkor írj amit akarsz.
Végül is mi egy nyitott csapat vagyunk.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Na a csere megvolt.
Nem lett sokkal magasabb, de keményebb lett lényegesen.
Még tesztelés alatt, megpakolom majd aztán meglátom.
Maga a csere nem volt gáz, de a légtelenítés fékbeállítás időigényes volt.
3.5 óra alatt végeztünk mindennel.Renault power
-
motoflug
őstag
Elnezest az OFF-ért, de eladnam a motortakaro burkolatomat, amely nem jo meretben a 2.0 motorra, csak 1.4 ill. 1.6-ra. Nem szeretek hirdetni, igy akit erdekel, dobjon egy privatot.
-
Davidof92
senior tag
válasz diablo1984 #48308 üzenetére
Hát na Viszont meg szeretném csinálni a hibáit, mert engem idegesítenek, függetlenül attól hogyvizsgaköteles-e, vagy sem. Tegnap a gyári rádió megmutatta ki a főnök, így a 4db 13 centis hangszóróból már 2 folyamatosan zörög, 1 pedig csak nagyobb hangerőnél.
Van itt valakinek tapasztalata Phonocar hangszórókkal? Nem sok infót találtam róluk, de nekem így elsőre egész szimpatikusnak tűnnek.
-
veréb
tag
sziasztok
kicseréltem a 3 gumibakot a renault- ba de a hibajelenség fenn áll DE azt vettem észre hogy ha kanyarodok és utána akarom kivenni 2-ből nem jön ki ha rajta hagyom a kezem a váltón és leveszem a gázt majd újra rálépek igen erősen érzem a rángást!
az alsó "kutyacsont" nevű gumibakot kivettem és ellenőriztem de nincs rajta szakadás / hogy is lenne hisz csak 2 hónapos/ de ha a szélesebb végét megfogom akkor a másik végét le fel tudom mozgatni nem is kicsit így amikor visszatettem a motort tudtam mozgatni hintáztatni! ezt igazán nem értem miért is tudom!!!!
Renault szervizbe vittem az autót , hogy légtelenítsék a kuplungot de azt mondták nem kell légteleníteni mert nem levegős
Szerintük a hiba oka amiért nem tudom kivenni NÉHA 2-ből magában a váltóban van valamelyik reteszelő golyónál vagy rugónál van kérdésemre h ez mennyibe kerülne csak a munkadíjra mondtak 70-80 e ft-ot
a számat tátva megköszöntem a rám fordított idejüket és távoztam
Valaki?nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
veréb
tag
ma a különbség a két gumibak között?
én a feketét tettem be
mennyi motortartó bak van 3 vagy 4?
1 nagy felül bal oldalon , 2 kicsi téglalap jobb lenn
3kutyacsont alul[ Szerkesztve ]
nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
pajszer91
tag
Sziasztok
Van egy 2004-es Megane 2/1 autóm, arra lettem figyelmes, hogy amint beindítom a motort, a hűtőventillátor is egyből megy és le sem áll. Tegnap kapott új vízhőmérséklet jeladót, de a hiba továbbra is fent áll. Ma voltam vele szervizben, ahol megállapították, hogy nincs hibakód, és, hogy valamilyen komolyabb elektronikai hiba van a háttérben. Tovább irányítottak, de addig is nincs valakinek ötlete, hogy mi okozhatja?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mozilla Thunderbird
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Diablo IV
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen