- PHP programozás
- Bittorrent topik
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Synology NAS
- Vírusirtó topic
- VPN topic
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csatravi
senior tag
válasz molnarpeter #72244 üzenetére
Rendes anyag használatánál nem kell semmit ráégetni meg pluszba ráfújni. Van olyan kipufogó a környékemen amit 12 éve fújtam le alu spay-el és azóta is hibátlan. Végtől végig lett fújva és mindenhol rajta van a festék.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Csatravi #72251 üzenetére
Érdekes az alumínium, köszi a tippet, örülök a pozitív tapasztalatoknak. Amiatt furcsállom kissé, hogy klasszikusan az acél és alumínium felületek érintkezésekor különösen óvatosnak kell lenni, nem értek hozzá túlzottan, de jó lenne megérteni, miért működik egyik verzió és problémás a másik
Némely alkalmazásban az olvadáspont is tényező lehet mondjuk.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Csatravi
senior tag
válasz molnarpeter #72255 üzenetére
Több csövet lefújtam már aluval és alu+zink spray-el is. Egyet pedig csak cink spray-el. Arra kell figyelni hogy a különböző márkák között elég nagy eltérések tudnak lenni hőállóság szempontjából. Az alu és az alu+zink majd egyformán teljesítenek de a csak aluból lehet elérni a legnagyobb hőállóságot és korrózióállósága nem marad el a cinktartalmútól. Kopásállósága szintén kiváló.
-
harry
veterán
Ablakmosó: köszi, igen gondoltam, hogy ha más nem, akkor simán kinyomni De megnézem mennyire hozzáférhető a cső.
Más, itt egy Renault Trezor, ha valaki nem látta volna még Maga a kocsi nem új, vagy három éves, ez a videó is 5 hónapos, de ahogy látom, nagyon más részletes bemutatást hirtelen nem is találok.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Reaper04
aktív tag
Sziasztok!
Tegnapelőtt reggel sajna nem indult a boci. 11.8V volt az akksi. Sebaj, töltöttem rá, 6-7 éves lehet szegény.
Tegnap jó volt. ..Ma reggel viszont megint kampó.
11.9V. Indítózás közben 8.7V -ra leesett. Gondolom kuka?
Egy Renault boutique van bent, 50Ah/600A.Bárdiban 55/450-es Exide akksit adtak hozzá, alvázszám alapján.
Volt 60+ 70+ is... de az túl nagy már, nem? (Mintha azt olvastam volna, hogy a túl nagy... az se jó)
Volt még bosch, de ugyan ilyen paraméterekkel.Megvolt a csere... , elképzelhető szerintetek, hogy a gyengébb indítóáram miatt
többet teker indítás előtt?
Bár lehet csak bebeszélem magamnak...
(Megane II Berline, 2003, 1.6 16V, K4M760) -
Amarth
aktív tag
Van-e bármilyen befolyással az,ha a kiegyenlítő tartályon a kupak,amit rátekerünk mekkora nyomásnál nyit ki?
Értem ezalatt,ha pl az enyémnél 1.2 bar-os kupak kell, de helyette teszek rá mondjuk 1.6 bar-ost?
Nem kevés az az 1.2? (1.4-es moci,könyv szerint az kell rá.)
Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
Csatravi
senior tag
válasz Pttypang #72266 üzenetére
Lehet hogy minden zöld de a parancskészlet ki lett ritkítva. Azért gond hogy 2.1 firmware mert kínai chipben van. Egy eredeti ELM327-el nem lenne gond még ha 2.1 vagy 2.2 verzió lenne akkor sem.
Ezen az oldalon meg tudod nézni hogy mik a különbségek a verziók között. A News résznél is sok mindent leírnak. -
atosan
addikt
Ma találkoztam először az E10-es benzinnel. Mosonmagyaróváron Shell kút. Remélem bírja majd a verda, jövőre úgy is csak ez lesz.
Maine coon
-
Predator2
addikt
válasz molnarpeter #72217 üzenetére
Értem, köszönöm a válaszokat.
Ha netán vennék egy vonóhorgot, melyik a hozzá ajánlott kérékpár hordozó?
Üdv
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Istikee007
tag
Sziasztok. Clio II 1.4 benzin (1999) a következőt művelte:
Tegnap reggel 6 órakörül, rendesen indult elsőre, ahogy szokott, 5-6 perc után felvillant az ABS, légzsák, stop visszajelző, mivel volt lehetőségem leparkolni ezért rögtön félreálltam, leállítottam, majd gondoltam beindítom, hogy felvillannak e a lámpák. Már nem indult. Mivel még nem sokat mentem otthonról hívtam segítséget, hogy haza vigyük az autót. Megérkezett a segítség, gondoltam előtte még egyszer rápróbálok hátha beindul, és rögtön el is indult egy kb. 20 perces állás után. Az említett visszajelzők nem világítottak, viszont észrevettem, hogy nullázódott a napi km óra számláló. Hazaértem próbálgattam, indult, ment rendesen. Ma ebben a pillanatban, gondoltam ránézek, nem akar indulni. A következőt csinálja, amikor próbálom beindítani:
(illetve újra nullázódott a napi km óra számláló és a rádió is) -
LamerGyuri
senior tag
válasz Istikee007 #72271 üzenetére
Akkumulátor meghalt, csere.
Nem, a "felrakom töltőre" sem fog már rajta segíteni, max egy héten belül újra megszívod vele
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Istikee007
tag
válasz LamerGyuri #72272 üzenetére
Rendben, köszönöm. Az akkumulátor még egy éves, van rá még 1 év garanciám, akkor vissza viszem.
-
harry
veterán
válasz Istikee007 #72273 üzenetére
Ha tudod esetleg azért feltöltheted az aksit, kocsit beindítani, és rámérni, hogy mennyire tölti a generátor, az rendben van-e. Mondhatni friss aksinál / öreg autónál erre (is) gyanakodnék, főleg ha eddig nem volt felújítva / cserélve.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
Szegénynek voltak gyomorproblémái reggel mikor a szerelőhöz mentem vele. Merítsétek le félig az akkut, vegyétek le a segédszíjat és próbáljátok ki, egészen új élmény az autózás történetében.
Azért a szerelőig eljutott, most jó. -
Istikee007
tag
válasz Istikee007 #72271 üzenetére
-
diablo1984
veterán
válasz Istikee007 #72278 üzenetére
Az kevés mint mackósajtban a brummogás! Viszont a bikázással vigyázzatok, mert ezeknek a renaultoknak volt abban az időben mondhatni sok elektromos nyűgje, nehogy előhozd belőle!
-
LamerGyuri
senior tag
válasz diablo1984 #72279 üzenetére
Gyakorolni kell, ennyi a titka
Ma délelőtt egy fiatal néni Citromját keltettem életre"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
diablo1984
veterán
válasz LamerGyuri #72280 üzenetére
Hát ha lefossa a bokáját az elektronika, akkor lesz min gyakorolni!
-
LamerGyuri
senior tag
válasz diablo1984 #72281 üzenetére
Te nem kaptál pénteken csokit?
Vagy mi ez az úgyis elbasszátok, neki se álljatok hangulat?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
diablo1984
veterán
válasz LamerGyuri #72282 üzenetére
Nem, ez még nem az! Töltse fel az akkut, mérjen majd utána töltést az autón, de ha egy mód van rá, ne bikázza, mert csúnyán beszophatja. Ez csak baráti tanács, volt már renaulton amin pl a ködlámpa nem ment és nem találtam villamosságist aki meg tudta volna csinálni, mert még az idejüket sem vesztegetik a "szarfosfrancia" elektronikára, mert az esetek többségében úgysem találják meg a hibát. És a 2000-es évek renaultjainak volt bőven gondja elektronika szintjén, ne legyen még generálva is, de ha a gazda szeret kockáztatni, akkor hajrá, megpróbálhatja a motortérben bekötött akkut is a helyén nem lekötve tölteni, az is egy orosz rulett tud lenni!
-
LamerGyuri
senior tag
válasz diablo1984 #72283 üzenetére
Jah, így már vágom
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
atosan
addikt
válasz diablo1984 #72283 üzenetére
Apósom ilyen, nem köti le az akut töltéskor. Moroghatok vele, úgy sem értek hozzá. Ám legyen.
Maine coon
-
harry
veterán
Az elmúlt ~1.5 hét és 210km-en az átlagfogyasztásom (tankolás alapján) 9.8l Ami meglepően sok, eddig a max is ilyen 8.5 volt, az is klímával és inkább nyáron, az átlag meg 7.5.
Ennyire betett neki a most beköszöntött fagy? (Megane1, 1.4 benzin) Napi 2*20km városi útból jött ez össze. Nem szoktam álltában járatni, melegíteni.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#32577792
törölt tag
5,8l 1.5dci picit sok, bár szinte helyben jártam csak vele
[ Szerkesztve ]
-
kisninja
őstag
úúúú én is beszállok 10,1L /100km olyan 6000km re átlagolva
[ Szerkesztve ]
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
harry
veterán
Okay, de én nem statisztika miatt írtam, hanem mert valami nem stimmel
Utalhat ez bármi gondra, vagy érdemes ilyenkor megnézni valamit? Lesz most hétvégén egy vidéki utunk, meg karácsony körül Zalaegerszeg-Bp, nem örülnék, ha akkor jönne ki rajta valami nyűg...
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
kisninja
őstag
Télen megnő az étvágya de ne a kompit nézd hanem a tankolásos számítást.
Sok oka lehet én már nem emlékszem az enyémre (az 1.4 esre) de télen az is zabált. Okok: lambdaszonda, termosztát, szar benzin, helytelen használat... gondolom az utóbbi nem áll fenn.powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
#89309696
törölt tag
válasz LamerGyuri #72277 üzenetére
Az. El se indult először, mert nem volt elég feszültség a motorvezérlőnek. Aztán a tekertetéstől ahogy melegedett az akku kicsit életre kelt és be tudott indulni. De utána minden létező hibalámpával, meg mindenre máshogy reagáló motorral, mindenhol létező alapjárattal, tömény benzinszaggal, meg fele teljesítménnyel elindultam azért. Hát ha nem kapnak elég feszkót a jeladók akkor hülyeséget küldenek az amúgy sem épkézláb motorvezérlőnek és megvan a pikantériája a közlekedésnek. Az ablak ilyen lassan még sosem húzódott le szerintem. Szellőztetőventi 3-as álláson forgott kb. 1-gyel, nem akart a pára lemenni.
Még jó, hogy csak pár Km. Feldobták a szabadonfutót, a szíjat, beindítottam és azonnal minden tökéletes volt. Lehet, hogy behányt a hibatárba pár dolgot, de oldja meg. Majd elfelejti ha akarja, visszafele nem volt gond és hibalámpa sem.Jótanács. Töltsétek fel az akkut ilyenkor és akkor megússzátok ezt. Én azért nem töltöttem, mert 0 fok alatt nem töltünk akkut csak generátorról, kivenni meg lusta voltam. Meg amúgy is, így viccesebb volt.
-
harry
veterán
válasz kisninja #72291 üzenetére
Ebben nézhetem a fedélzetit Nincs; tankolással mérem. OMV MaxxMotion 95 megy bele fél éve. Hidegen 1800-2500 között autózok nem taposva, azért igyekszem figyelni.
Ami érdekes lehet (bár ettől független (?) ), hogy némileg fogy az olaj is. Csodás ábra.
- Jobb oldalt: a fenti kép (min szint alatt, hegyén van olaj) az állapot, ahogy hozzám került a kocsi. Alatta lévő kép, ahogy hirtelen 1l olajat ráöntöttem júniusban, hogy ne így járjon már.
- Bal oldalt fent: július, olajcsere után. Kb 4.3l ment bele és 3/4 szintig volt, maradt 0.7l kannában.
- Bal közép: 2300km-el később, kb félig van a jelzés
- Bal alul: igen ez a fenti kép, de a jelzés kb mostani állapotot jelzi, ismét 2300km-el később, közel a minimumhoz
- Tegnap rátöltöttem az 5l-es kannából megmaradt 0.7l-t, most kb közepéig van (nincs róla kép).Ebből én kb azt számolom, hogy
- 'fél' jelölés (pl. pálca min. jel és max között félúton) kb 1 liternyi olajat jelenthet
- 4-5000 km alatt elfogyott egy liter
Már amennyire ez pontos így szemre... De azt hiszem ez még így sem vészes fogyasztás.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
válasz diablo1984 #72283 üzenetére
Bikázás akkor veszélyes, ha kacat a bikakábel. Fontos a megfelelő kábelvastagság, a csipeszhez rögzítés milyensége, a csipesz pofájának kialakítása mennyire igazodik jól a sarukhoz. Túl nagyok a kilengések a szar kábellel amit a fesszab nem tud eldolgozni, azért hullik el minden. De még a jó kábellel is el lehet rontani, ha valami korrodált fos saruhoz van odacsíptetve.
Az akkutöltőt pedig meg kell mérni mekkora feszt nyom ki az akkura kötve. Nem magában, hanem az akkun. Ha 14.4V alatt van akkor maradhat a kocsiban, ha fölötte akkor érdemes a sarut levenni. Nyilván először saru nélkül kell kimérni.[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
válasz #89309696 #72295 üzenetére
Biztos 1 liter? A jobb oldalt +1 liter került bele, az messze van azért a maxtól (volt ideje csurogni, bár nem tudom már mennyi).
A most rátöltött ~7dl-el is kb közép környékére / kicsit fölé tudtam tölteni úgy, hogy a minimum szint felett volt előtte, de aránylag közel (nincs képem róla).Pontosabban kimérni: szerviz és diag, vagy valami más út?
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
Elsőként tapasztalattal. Robi tudja, hogy a K4 motorok nívóin a szintek nagyjából mennyit jelentenek. Kb. 1 liter van a két vonal között, de lehet itt máshogy mérik a franciák.
Hosszútávon meg úgy lehet, ha maxra van töltve, de nagyon pontosan. Majd autókázni ezer Km-t ahogy szoktad és megnézni meddig van és újra maxra tölteni pontosan. A rátöltött olaj pontosan megmondja a fogyást, azt meg fel kell szorozni 10-zel. Ha pontosítani akarunk akkor nem ezer hanem 2-3-5 ezer Km-t kell menni.
Meg lehet nézni a gyertyákat is esetleg, bár szerintem azon még nem fog látszani. Az is lehet, hogy csöpög és nem eszi.
És persze lényeges, hogy a belevaló olaj legyen.[ Szerkesztve ]
-
-
rob210
Topikgazda
A képlet a következő, elmész egy vizsgaállomásra és kérsz egy kioufogógáz összetétel mérést. Azaz károsanyag kibicsátást.
Ha magas akkor elégeti az olajat, ha az rendben van akkor kicsit megnyugodhatsz, viszont meg kell szűntetni az olajszivárgást. Ami sokkal jellemzőbb erre a motorcsaládra, mint az olaj fogyasztása.
A nívó kb. 1liter motorfüggő.. 0.8-1.0 között változik. A gyári meghatározás 1 liter.
Renault power
-
harry
veterán
válasz rob210 #72299 üzenetére
Köszi a válaszokat. Nagyon remélem, hogy rossz eredmény esetén nem marasztalják ott a kocsit Amúgy nyáron volt műszakin, ott nem volt gond, értékeket majd meg tudom nézni, ha mond valakinek valamit.
A magasabb benzinfogyasztásról mi a véleményed? (#72286)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- PHP programozás
- Bittorrent topik
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Automata kávégépek
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Napelem
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest