-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
eTrade
tag
válasz Quasi_modo #75300 üzenetére
Kb. mindenhol emeltek az árakon.
-
sonny007
tag
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy műszaki előtt 1 évvel lett cserélve hátsó fékdob, fékpofák (szerelő által). A műszakin azt mondták, hogy a hátsó fékek nem úgy fognak ahogy kellene. A napokban ránéztem a fékre. A fékpofákon, 4mm ferrodo van. Ez már kopottnak számít?
Vagy utána lehet állítani a féknek? Ha igen akkor hogyan?
Az alany: Renault Thalia 1.4 16V - 2001-es..
Köszönöm szépen a segítséget. -
brodorics
csendes tag
válasz sonny007 #75302 üzenetére
én most cseréltem elsőt hátsót. A kocsi papírja szerint 50 ezernél lecserélték újra. Na most van benne 100, tehát 50-et futott. Na én ezt nevezem kopottnak, mindazonáltal nem hiszem, hogy így lekopik 50 alatt a betét, hacsak nem azon tartotta a lábát az előző tulaj. Aztán megvágták 40 rugóra a semmiért.[kép]
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz brodorics #75304 üzenetére
Egy százast azért ki szoktak bírni, de ugye nagyon felhasználásfüggő is.
A dobfék viszont jóval többet is, nekem a gyári pofák voltak benne 194ezernél és még azok se voltak lekopva, de kicseréltettem, mert olcsó volt meg az egyikre ráfolyt egy kis fékfolyadék a régi csöpögő munkahengerből úgyhogy érdemes volt kicserélni őket. -
Kronos3000
senior tag
Alany: Thalia 2003, 1,6 16v.
A szervizkönyv szerint 2016.09.22:/Óraállás:109728 km/Vezérműszíj+ vízpumpa csere.
Jelenleg 140000 km van benne, így mikor esedékes a következő vezérlés csere?Wasabi...
-
rob210
Topikgazda
válasz eTrade #75293 üzenetére
Meyle Hd a bak. Az utóbbi időben ismét egésszen jó a Febi úgy látszik rájöttek, hogy bezárhatnak ha hulladékot gyártanak.
Illetve a gyári a legjobb, de az most határzár miatt beszerezhetetlen.
A hővédő lemezekre azért érdemes lehet ránézni, mert az is lehet, hogy a lemezanyát hagytad el. és lóg az egyik sarka.A szelepfedél ragasztott, így ha ereszt akkor csak a pasztázás játszik.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
-
rob210
Topikgazda
válasz Kronos3000 #75307 üzenetére
2021.09.22. nél legkésőbb, de érdemes lenne tudni milyen szett került bele.
Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz Kronos3000 #75310 üzenetére
Eleinte 5 év volt (a legtöbb kocsin is ennyi), de aztán a Renault levitte 4 évre, mert néhány szíj elszakadt. Ha nem félted a kocsit bevállalhatod az 5 évet, de ezzel legyél tisztában. Ha minőségibb szett volt beszerelve és kevés a futása a kocsinak akkor bátrabban benne lehet hagyni 5 évre.
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz rob210 #75308 üzenetére
Köszi szépen Rob, neked is harry.
A legutóbbi fékcsere alkalmával felemelve volt az autó és végigütögetve a kipufogó, nem adott ki semmi csörgő-zörgő hangot, így elvileg ez kizárva. Ettől függetlenül megy az autó, semmi váltási probléma nincs vele de engem azért zavar... főleg leengedett ablaknál.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #75312 üzenetére
Olyan nagy szórás sztem nem nagyon van az átlag utcai betétekben, ha márkaszerviz volt, akkor 95% hogy átk.rták.
Találós kérdés, mennyi lehet ebben az LPR betétszettben? (85%ban a mart tárcsával volt használatban.)[link]
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #75324 üzenetére
Persze, Textarnak is, meg több cégnél; de aki ilyen cuccot rakat be, alsóhangon az alap cucc árának másfélszereséért, azokra nem jellemző szerintem hogy elhanyagolják, azok eleve ezzel a tudattal használják hogy jobban fogja enni (mint pl az epad amit az előző autómba tettem hátra). Egyébként a képen az LRP kb 135.000Km-nél járt.
Márkaszerviz gyárit vagy egyszerű utángyártottat rak be, ott átkúrás esély van. Aki a prémium/sportosabb betéteket kikeresi (utánajárni és megtalálni is elég nehéz) az csak-csak ránéz és nem hagyja vasig. Persze lehetnek kivételek...
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Nordik
őstag
válasz eTrade #75329 üzenetére
Csak mert ugye nekem inkább rangatozik a motor, erre írta Rob, hogy az alsoval lehet gond. A felső nem tűnik rossznak egyébként ránézésre, de Rob azt tanácsolta cseréljem együtt. Csak ugye a felső zselés nem olcsó mulatság. Azon gondolkodom, hogy megpróbálom első körben csak az alsot cserelni, aztán ha nem az igazi más nem cserelem a felsőt is. Mondjuk 1 hónap eltéréssel. Mert gyanús egyébként, hogy nekem csak az alsoval van gondom, jobban inkább billeg szerintem a motor, nem mindig tudom kivenni egy egy lassitasnal sebessegbol. A felső miatt nem gondolom csinálna ilyet az más nem le ül.
-
brodorics
csendes tag
Amit írsz azelőtt meghajlok, teljesen igaz! Bár ennél jobban nem tud elkopni, mert már vason volt az egyik. (Azt viszont nem gondolom, hogy előre ugyanaz a a szerviz beteszi a Meisterteile betétet, hátra pedig az eredeti Renault-ot. Vagy csak kényszer szülte megoldásként került bele az eredeti hátra, mert épp nem volt kéznél a Meister? )
Na mindegy nem ragozom felesleges, most új minden elöl-hátul. -
Xantomas
őstag
válasz forceberg #75332 üzenetére
Nekem meg hátul Brembo tárcsa, Ferrodo SL betét. Szintén nyikorog.
A betét nem kopik, a tárcsa igen. Fekete fékpor helyett vasoxid domináns por van. Az ősz végén festett acél felnijeim azt hittem, hogy rozsdásak. Már felkészültem arra, hogy újracsiszolás, és fényezés, helyette egy alapos mosás lehozta mindet.Részemről megint betétcsere lesz. Most Brembo megy Brembo tárcsa mellé, hátha ez a kombó esetén a betét fog kopni, és csendesebb lesz, mert most, ahogy a párom szokta mondani, olyan cigányautós.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #75335 üzenetére
Azt tudom hogy utálod, de akkor még az első fékkel nem kellett megszenvedned.
Már nekem se a szívem csücske, de anno sokáig halogattam, másnap mentünk külföldre, akkorra kaptam időpontot a szervizbe, búgott a csapágy, határérték alatt volt a tárcsa, a betét, valamint kellett 4 új gumi (mert ugye a 205/50 R17 vagy 215/45 R17-es méret, pláne az ajánlott 95H-ban pont a gazdaságos kategória, tudom-tudom, akinek majma van, legyen pénze banánra is) , 2 felnit görgőzni, választhattam, hogy tesznek bele gyári szettet szereléssel együtt 100-ért, vagy Brembo szettet 55-ért, Ferrodo betéttel 60-ért, úgy, hogy az is szabályosan össze volt rohadva, és a legnagyobb meló a lebontása volt. ATE-ra meg várni kellett volna 2 napot. Nah, a 40e Ft difi, az pont a biztonsági tartalék volt, ha mégis trélerezni kellene a kocsit hazafele. Ha nem kellett volna új gumi, akkor nem kérdés, hogy mi ment volna bele.Most csak azért kicserélni a tárcsát nem fogom, mert nem tetszik a hangja. Majd ha megszólal a csapágy, vagy megég, elfogy a tárcsa, addig meg ez van, de nagyon filózok rajta, hogy lepucolom, és rámegyek egy hőálló ezüst festékkel, mert a felülete okádék, olyan rügyes a széle, mintha 10 éve rajta lenne, pedig csak 2,5 év telt el, és kerékcserekor szabályosan le kellett róla rúgni az acélfelnit, úgy rágyógyult, mondhatni anyai szeretettel ragaszkodott hozzá. Nah, esélyesen az aggyal is ugyan ilyen a kapcsolata. Tudom, még az előtt kéne őket egymástól elválasztani, mielőtt elválaszthatatlan lesz a kötelékük.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
harry
veterán
Ha már fékek, ezekről mi a vélemény? link
Tárcsák ~20mm, nem látok sávos bemarást / vállakat (bár belül kicsit csiszoltam a rozsdásodó peremen); a fékbetéteknél meg a koptatóréteg önmagában 8mm, kopás egyenletesnek tűnik, most már csikorgó hangja sincsen.A nyereg belső oldalán, a csavar körül mintha lenne valami folyás, aminek nem tudom mi lehet az oka, kicsit eresztene? Folyadékot nyáron cserélték.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Más téma: gondolkodom rajta, hogy a Megane 1 Classic sedannal hogyan tudnék több csomagot szállítani, és hajlok a tetőboxos megoldások felé (Menabo-kat néztem).
Viszont tetőcsomagtartóm nincs, és mivel pár alkalomra (és össz talán ~1 évre) keresek megoldást, nem is adnék 80-90k-t egy Thule tartóért (amennyire néztem, elég kérdéses, hogy a következő autónál tudnám-e használni akár csak részben is). Nyilván a box jó lesz később is.
Bosal gyárit (?) néztem 27k, jó lehet, bár nincs benne T horony, ami nem lenne rossz (egyes boxok gyárilag azzal jönnek, pl. Menabo Diamond). Alu gondolom ugyanez.
CAM Totus Fly-ban már van horony, de 45k link
Esetleg bontottat? link
Amos D-4, alu, zárható, T-horony 35k, eddig ez tűnik a legjobbnak link
Lista link[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz molnarpeter #75339 üzenetére
Köszi ránézek, de típus ajánlásokat szívesen veszek
Ahogy néztem sajnos több face csoportban szünetel az üzletelés a vírus miatt : \ A 35k még mondjuk beleférne, de többet nem szívesen áldoznék erre. De alapvetően a használt cuccokkal sincs bajom.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
forceberg
veterán
A kombin a két tetősínre szabályozva van, hogy mit lehet feltenni és milyen megoldással?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
harry
veterán
válasz forceberg #75343 üzenetére
Amennyire én tudom (az elmúlt két nap utánajárás alapján), tetősín azért van, hogy használjuk ez egy rá illeszkedő tetőcsomagtartó max 75kg terhelhetőséggel. Kocsi útmutatóban le van írva a tető terhelhetősége (tartószerkezettel együtt értendő), ezt ne lépd túl, másról nem tudok (nálam pl 80kg). link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz #89309696 #75345 üzenetére
A leírásban írták ezt, a sedane-on nem tudom a tetőn végigfutó fekete csík funkcionálisan jó-e bármire, gondolom nem, ezért kéne 'normal tetős', ajtókeretbe (is) kapaszkodós megoldás.
"A gyári csomagtartóval megegyező. A Bosal a Renault gyári csomagtartójának gyártója, ezáltal ez a termék kapcsolódik az autóhoz a legtökéletesebben."
Jep, Budapest.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
A két fekete díszléc ami fut végig a tetőn abba nincs benyomható és eltolható ajtócska? Az alatt van a tetőcsomagtartó rögzítési pontja, abba vagy közvetlen lehet tenni keresztbe átmenőt vagy hosszában futó sínt és a sínre átmenőt.
Ha nincs rögzítési pontja akkor az ajtókeretbe kapaszkodósat kell keresned. -
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #75349 üzenetére
Ja értem. Nekem van egy felesleges Thule, de akkor neki az nem jó, meg Budapest is messze van.
Látom közben, hogy létezett ilyen gyári tetőcsomagtartó színrefújt változatban is, nekem sima fekete.
Meg van ilyen fekete műanyag a hátsó ajtó aljánál is, nekem az sincs. [link] Meg ennek a hőmérős óracsoportja is más. És krómkilincs belül.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Tőzsde és gazdaság
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Synology NAS
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen okostelefont vegyek?
- OpenWRT topic
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Reklámblokkolók topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs