- F-Secure termékek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Outlook topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #77598 üzenetére
Amúgy ha a toronyszilenttel van gond az milyen hangot ad?
Kanyarban főleg a bal oldala ha belemegyek valamibe ilyen fémes koppano hangot hallok. Kicsit mintha a kormányt is megrantana, mintha nem lenne valami eleg feszes. Egyenesbe kifejezetten rossz úton csak enyhén kopog. De inkább fentről hallom. -
Jaded
senior tag
Nekem előtte M2 volt, nekem azzal sem volt bajom soha (ahhoz képest milyen ekézést kap netszerte), meg ezzel sincs. Csak azok az idegesítő kis zörejek, recsegések ne lennének. Úgy értem a hasonlítást, hogyha valami előjön ennél, akkor csak arra gondolok, hogy ez M2-nél is volt. Pl kormány tekerésnél hallani a “kábeleket”. Szerintem pár év és lehet az átvezető kábeleket javítani. Ne értse félre senki, ne legyen rosszabb autóm soha. Engem csak az idegel fel, hogy szinte új és ugyanazok az “összeszerelési hibák” vannak, amik a M2 óta folyamatosan, miközben a Renault veri a mellét, hogy mekkora f.szagyerekek.
Én szeretem ezt az autót (a M2 is jó volt, de vissza már nem ülnék bele), de ami tény az tény: szerintem egy gyengén megépített autó, ami most már drága is. És itt kanyarodnék vissza ahhoz, amit pár hozzászólással fentebb írtam: fogyasztói társadalom, nem baj ha sz.r, csak sok legyen (maradjunk annyiban, hogy közel vagyok a csillaghoz Kecskeméten, tudom hogy semmivel sem jobb, mint pl ez a Megane).
Mondom, eleinte nagyon bosszantott, most már elfogadom, nem egy Audi vagy Porsche. Ennyi pénzért ez jár.Akkor csak jól emlékeztem a zsírozásra Decemberben végül oda lyukadtunk ki, hogy kicserélik a két első lengéscsillapítót, zsíroznak, olajoznak, stb es jó lesz. Ez lett volna 14ezer forint (arányosan osztották el az összeget, a többit a Renault állta volna, mivel mint kiderült a lengéscsillapítókra 20e km a gari).
Rob
A gyári betéttel is elég jól fog a fék. Azzal van gondom, hogy látom messziről hogy bámulják az autót (ami nem is csoda), aztán a sípoló fék miatt kb sírnának a röhögéstőlRenault Megane IV Limited
-
forceberg
veterán
Nekem megvan a M2 a L3 mellett, kb. mindig elcsodálkozok, hogy kb. ugyanazok a xar megoldások vannak, nem számít a 10 év és a kategória-különbség. És igen, az árszabászat is beindult rendesen.
Merga? Na, azokról már olyat is hallottam, hogy a tesztautókat kell megvenni, mert azokat 3x átnézik, meg pl. kap extra hangszigetelést. Bexarás!http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
DonThomasino
veterán
2006 ban egy megane ra hány év garancia volt új korában ?
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
MC Pite
veterán
Köszi!
forceberg: Ahogy írták, az megégett valszínű. Mi is a múlt héten mentünk arrafelé, de már tizenéve járok arra, megszoktam hogy osszam be a féket. szerk: Plusz nem arra megyek -pl a hallstatti tó felé- amerre a navi írja, mert az ajánlotton még több a szint (225 helyett 550m lejtő) és unalmasabb a nyomvonal; hanem alternatív útvonalon (és hasonló helyeken is átbogarászom előre a térképet van-e hasonló opció).
Erről jut eszembe amit nemrég ismerős hölgynek írtam (van pár rossz szokása, plusz másodjára égette meg a betéteket), akinek van benne új, annak egészségére, akinek meg nem inge, ne vegye magára:
-Tárcsafékkel lehetőleg szakaszosan fékezzünk. (Kerékpáron/motoron is, akit érint.)
Nem bólogat(att)ni kell és hányigert kelteni, hanem több szakaszban fékezni.
Intenzív vagy vészfékezésnél ABS-es/ESP-s autóval természetesen tapossuk folyamatosan a féket, de amikor 'csak' lassítunk, többször érdemes fel-felengedni kicsit közben - lehetőség szerint ne célfékezzünk, hanem a szokásosnál korábban lehet kezdeni az első lassítást, deffenzív vezetés szempontjából is jobb 15-el gurulva indulni a lámpától, mint álló helyzetről gyorsítani. Hűtés, tisztulás végett hasznos a féknek.-Amikor megálltunk (kereszteződés, piros lámpa, sorompó, de akár parkolás miatt) akkor NE nyomjuk a féket álló helyzetben (arra a rögzítőfék való, hogy ne guruljon el az autó, plusz a hátsó fék sokkal hidegebb megállás után).
Ha láttatok tárcsán fékbetét alakú foltot, az sokszor emiatt van - vagy mert rákorrodált, mert nem tudott visszamenni a betét a tárcsáról a helyére.
Az első fék egy sima piros lámpánál is jól felmelegszik hatvanról, ha nem engedi fel az ember legalább megállás előtt a lábát, a betét alatt nem hűl olyan gyorsan, mint körülötte. Célszerű úgy lassítani, hogy az utolsó fél méteren már (kb) fék nélkül álljon meg az autó, mert csak a kerék forgástól 'megy vissza' a fékbetét a tárcsáról.Plusz előnye, hogy nem forrósítjuk fel a féklámpaizzót/égetjük ki a mögöttünk lévő retináját (sötétben).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
forceberg
veterán
válasz MC Pite #77608 üzenetére
Idén nem a Dachstein/Hallstatt régió volt. A fizikát megbaxni nem lehet, ha megindul a velünk együtt ~1800 kiló, akkor vagy túlhevíted a féked, vagy nem állsz meg... szakaszolgathatsz, ha túl meredek és az x-edik kanyar után nincs ideje viszahűlni.
Lámpánál és megállás után mindig felengedem a féket. Ezt csináld meg, amikor a víztározó útja szakaszokon egy nyomtávos, lámpás. Ott állsz a lejtőn a túlmelegedett fékekkel, amit nem engedhetsz fel. Ilyenkor korábban állok meg, aztán gurulgatok rövideket, hogy a betét ne egy helyen legyen a tárcsán.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Xantomas
őstag
válasz DonThomasino #77607 üzenetére
Regisztrálj a Myrenault-ra, ott regeld be a kocsidat alvázszám alapján, és megkapod a lejárt garanciákat is.
egy 2005 decemberében gyártott, májusban átadott M2 CC így néz ki:
[kép]"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #77610 üzenetére
Ha nem mart a tárcsa,al akkor fel-fel kell engedni a féket, különben nem nagyon tudnak a gázok felszakadni a betétből, és megüvegesedik. Mi is megpakolva 3-5 fővel megyünk arra, vagy szánkózni vagy nyáribobozni, sasfészket nézni, stb stb; az is 15-1700kg, akkora fékekkel hogy 15ös felni is rámegy. Bringán szoktam meg először, ott pár gramm a tárcsa meg a betét is, könnyebb megsütni.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MC Pite #77613 üzenetére
A minél rövidebb ideig lenyomott fékpedál szerintem is kulcskérdés de vannak egyéb tényezők az adott pillanatban.
Esetleg valami sportos fékbetét érdekes lehet még, EBC pl elég változatos kínálattal rendelkezik.
Traktorokon nem mindegyik típus féke acélos, fater ökölszabálya, hogy amelyik fokozatban fel bír menni a gép az adott emelkedőn, abban motorfékkel le is gurul
-
veterán
Jo hosszu, a vegen van a lenyeg.
[QR kod]
[Kupak lekerekitese, az eredeti sazep fenyes, semmilyen sorja nincs]
[Doboz aljan recezes 5mm tavolsagot tart a szelektol pontosan]
[Kihajthato lapok nem tapadnak, tobboldalas a matrica]Tobbi altalanos dolog, ne legyen irrealis datumozas (az eredeti lezerezve van), ne legyen papirvekony muanyag, szine stimmeljen, hasonlok.
Everybody lies.
-
t.imi
addikt
válasz molnarpeter #77614 üzenetére
Kovács autónál láttam "sport" tárcsákat, betéteket ha jól emlékszem. Hegyi utakra valószínűleg sokkal megbízhatóbb lehet, mint bármelyik gyártó alap cucca.
-
forceberg
veterán
válasz MC Pite #77613 üzenetére
Nem annak a bizonyos kolléganődnek beszélsz...
Ami szerintem betett neki, amikor nem engedhettem fel a lejtőn a lámpáknál.
Jössz le a kemény szerpentinen, aztán vagy 10-12%-os lejtőn lámpa, meg KELL állnod nullára, és állni a féken.(#77614) molnarpeter: amikor a dízel, igaz kisdízel is úgy gyorsul lefelé, mintha motorfék sem lenne.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MC Pite
veterán
válasz molnarpeter #77614 üzenetére
Igen, de ésszel kell kombinálni a betéte és tárcsát, mert csikorgás és gyenge fékhatás (és vagy hamar elfogyó tárcsa, vagy hidegen pocsék fékhatás) lesz belőle
Pár típus kompatibilitási listája már lelkes kollégák által már össze lett szedve: [link] Még az sem biztos, hogy egy gyártótól lévő szett csendbe, vagy jó lesz. De utcára az utcaitól egyel (és nem többel, pl EBC Greenstuff) sportosabb betét még általában jó egy normális tárcsához. Én 90%ban mart tárcsa (Ate, Brembo) és normális sima betét (Textar, LRP) kombót szoktam rakni abba amibe én rakom. De pl kollégámnak a Brembo max tárcsa a Brembo betéttel sikít mint állat (igaz, ezekre amúgy is több panaszt hallok mostanában).
A kerámia, mert fúrt meg egyéb huncutságok utcára nem jók, azaz nem utcára jók.Pttypang: Általában az üzemi fék betétjei/pofái fogják a rögzítőféket is(a mi autóinknál tutira) - de a hátsó tény hogy hidegebb ilyenkor.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Bálint OS
tag
Ugyan írtam ezzel kapcsolatban már és válaszolt is kaptam. Így leírnám hogy állok most.
Ugye a jelenség konkrétan az hogy az autó néha erőtlen lesz olyan mintha nem lenne turbo nyomás. EGR tiszta. Utána volt hibatároló olvasás/élő adat. Turbo nyomás szépen felépül állítólag. Hibakód olvasás ezeket dobta azóta légkondit is feltöltettem illetve lukas volt a hűtö azt kicseréltem. (Azota az hol megy hol nem mintha valami zárlatféleség lenne). EGR csere volt javasolva elsőként én ugy gondoltam hogy találomra lőni elég drága így sima dugót kapott ideiglenes jelleggel amig nem tudom mi a valódi hiba. Ezzel egy ideig szépen mintha megjavult volna. Közben beszereztem 2db MAP szenzort is bontottan. Majd a tgenpai nappal újra előjöt és nem tudom milehet. Nagyon valami elektromos dologra gyanakszom mert nem az első olyan hogy vezetékek megtörtek vagy kidörzsölödtek (alább a MAP szenzor vezetékei) mert konkrétan mindig ha fullad 3100 as fordulaton valami átbillen és kilő az autó. Gyanus hogy hajszálpontosan 3100 mindig.
Tipp hogy vajon akkor milehet. Fedlélzeti figyei hogy az EGR hogy dolgozik és az lenne tehát amig az nincs kicserélve vagy kiütve addig száolna annak a keverékével?
-
Marvinyo
aktív tag
Sziasztok!
Az normális, hogy 1-es Mégane hátsó ajtajait nem lehet kulccsal lezárni?
(elfordítom az első ajtóban a kulcsot, és a hátsó nem záródik, egyik oldalon se) -
-
Marvinyo
aktív tag
Sose használtam eddig kulccsal, erre vonatkozó egyéb előéletét nem ismerem az autónak, nem kérdeztem.
Lemerült az elem a távirányítóban, a zsebemben nem volt másik. Gondoltam addig kulccsal lezárom, eddigi autóimnál amiben ültem az első ajtókkal záródott, és most meglepődtem, hogy nem :-)
Azt mondod a csomagtartó zárná a hátsókat, vagy félreértem? -
KTU
addikt
válasz Marvinyo #77630 üzenetére
Elnézést kérek.
Felületes olvasás.Kulccsal zárva, úgy emlékszem mintha nem is záródott volna a többi ajtó.
Hazaérek megnézem."Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
t.imi
addikt
Urak, M3 kézifék kar.
Behúzom minimális lejtőn, egy kattantás. Engedném ki, semmi. Csak felfelé megy. A markolata utóbbi időben mozgott, tavaly ugyanezt elő is adta. Most 10" állíthatós kulcs segített, úgy néz ki kell egy új/bontott.
Létezik alkatrész ehhez a mérnöki csodához? -
rob210
Topikgazda
-
Bálint OS
tag
válasz rob210 #77626 üzenetére
Szenzor csere csak a gáz elengedésével megy igaz?
Azonban ha az EGR úgymond a dugó miatt nem kavar vissza gázt még elektronikusan az adagolásba bele szól akkor?
Másik hálisten ma új jelenség az M0 án egymás utn 3× leállt menet közben. Félek hogy ez a rettegett spén lesz bár tegnapi aló mosás lehet esetleg okozója. Azóta semmi. Elég ilyesztő. (másrészt nem mindig indit a kulcsal amikor bedudom akár még erre is gondoltam) A delphi diag meg Bocsh diag is volt rajta. Azthiszem a bosch mutatott több mindent. (Göddöllő Dízel szervízbe szoktam járni vele) -
rob210
Topikgazda
válasz Bálint OS #77636 üzenetére
A nyomáskapcsoló alatt van egy visszacsapó szelep 5 perc kicserélni és nem nem engedi el a gázt, szisszen egyet, de az olyan kicsi mennyiség, hogy semmit nem befolyásol.
Az egr ha nincs kiírva a vezérlőből, akkor a dugózás hatására még rosszabb értékeket fog adni és nyitni zárni (rángatni) fogja azt a szerencsétlen amúgy is halódó szelepet.Vagy elviszed olyanhoz aki ért hozzá, vagy felülsz vele a szopattyú rollerre ahogy azt már sokan megtették a diesel renaulttal.
Aztán megy a sz@r francia című feljajdulás.Renault power
-
KTU
addikt
válasz Marvinyo #77632 üzenetére
Megane 1 ph2 (2003) és Megane 2 ph1 (2005),
Ugyan úgy nem csinál semmit a többi ajtó, amikor a bal első ajtót kulccsal zárom vagy nyitom."Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
Marvinyo
aktív tag
Köszönöm a válaszokat.
Ugyanez nálam is, mint @KTU-nál. Elemcsere megoldotta szerencsére a problémát, de nagyon furcsállom, hogy ne lehetne csak kulccsal lezárni :-(
Ezek az "új" autók :-))
(engem már az is meglepett, hogy nincs "pöcök" az ajtón, évekkel öregebb, jobban felszerelt autókon is láttam még)[ Szerkesztve ]
-
Josi
aktív tag
Megnéztem én is a zárat. Megane I Ph2, 1.4 16v RT felszereltség.
A 2 első ajtón van kulcsos nyitási lehetőség. A kulcs csak az adott ajtót nyitja-zárja.
Ha be kellene zárni az összes ajtót de a táv. nem működik:
Nyitott első ajtónál belülről zárd le az ajtókat, majd kulccsal zárd be az első ajtót.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
KTU
addikt
Köszönöm.
Szerencsére nincs vele gondom, Marvinyo topiktárs vetette fel fel hogy ez így üzemszerű működés-e.
Úgy látszik igen.
Nekem már a jobb első ajtón nincs kulcsnyílás."Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
rob210
Topikgazda
Ezelőtt értetlenül állok, igaz 1 es meganeon még sose kellett zárat cserélnem.
Nekem viszont expression felszereltséggel, ha fordítom a kulcsot a vezető oldali ajtóban zárja nyitja az összes zárat.
Nekem csak a bal egyen van kulcsnyílás, és lenyomható gombok sincsenek az ajtókon.Renault power
-
KTU
addikt
válasz rob210 #77640 üzenetére
Megane 1 Alize,
Megane 2, ezt nem tudom milyen
Lekérdeztem valahol, már nem tudom hol.
Ott ezt találtam:
Equipment level: EA1;
Additional to equipment level: SAN913;
Pastebin link"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
Josi
aktív tag
válasz rob210 #77645 üzenetére
Lenyomható gomb nekem sincs.
És teljesen gyári a zárszerkezet, (a csomagtér zár motorját kellett csak cserélni)
A tied picit fiatalabb, ránc-ránc felvarrott.
Az enyémnél még RN, RN Cool, RT, RT Cool, RXE felszereltségi szintek voltak.
Utána lett a Prima, Authentique, Alize, Expression, Monaco elnevezés.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
lsebestyen
addikt
Nekem is expression 1ph2 van, viszont nekem a vezető oldali nyílás is le van dugózva. ez gondolom utólagos átalakítás lehet... Elég bosszantó, mert ha lemerül annyira az akkum h már nyitni sem tudom távval, akkor eléggé meg leszek lőve.
-
Xantomas
őstag
TRW-ből melyik betét melyik?
GDB2053 9000 Ft-> alap, ilyen van most. Nekem nyikorog egy idő után ez is mint a Ferrodo, igaz benne van egy 160-ről majdnem 0-ra satufékezés autópályán, és picit szerintem a tárcsa is megpörkölődött.
GDB1687 14000 Ft-> kerámia poros szinteres, ilyet akarok venni.
GDB1687DTE 18000 Ft-> ő ha jól tudom a non plusz ultra, minden jósággal, honlap szerint lyuggatott tárcsákhoz ajánlott. Extraként még dögös piros is a külseje.
Megéri a DTE-ért kifizetni a plusz összeget, vagy egy "simával" nem jön ki a többlet tudás?[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"