-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz Xantomas #77950 üzenetére
1, Mindkét izzó 21W-os (vagy 16 a ködzáró, de jellemzően P21W európai autókban, ill 2 izzószálas a fék/helyzetjelző). Akkor hogy lesz ebből kétszeres fényáram? Sose láttam hogy elnyomja a féklámpa fényét, ami jellemzően minimum 2×21W és minimum 16W, de jellemzően 21-25W (vagy ennek megfelelő LEDből) még fent (vagy több). Nem utolsó sorban az felvillan.
1+1: Neked mid van, hány Watt összesen ködzáró és hány a féklámpa? (lumeneket is kikereshetem hozzá).
2, Rossz látási viszonyoknál nem tökmindegy hogy valaki 'folyamatosan fékez' vagy sem? Lényeg az észlelés.
3, Gyárilag az összes autónknak (beleértve most a Megane-t) mindkét oldalon ég. Legálisan, gyárilag.
4, Azoknak a jó k... a..., akik nem tudják hogy kell használni. Én évi 25k km alatt is max 3-4× használom, mert tudom a szabályt, és ésszel használom.
EZ A BAJ, hogy a sok ... ködzárót tolja, meg a sok ******** a fékfedálon áll a másfél perces pirosnál, is, síkon, sötétben is.De agybajon semmi nem segít...
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
KTU
addikt
válasz MC Pite #77952 üzenetére
"EZ A BAJ, hogy a sok ... ködzárót tolja, meg a sok ******** a fékfedálon áll a másfél perces pirosnál, is, síkon, sötétben is."
Cserébe nem hűl a féktárcsája normálisan.
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
KTU
addikt
válasz gixxergabi #77954 üzenetére
"De mivel automata EDC... "
Hol?
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
Gombinyó
őstag
válasz gixxergabi #77956 üzenetére
Én meg a másik, mikor megfogja az autohold a pirosnál.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz gixxergabi #77956 üzenetére
Én meg a harmadik
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Josi
aktív tag
Gyors kérdés:
Renault Fluence 2016 1.5 DCI FAP
Olajszűrő Mann vagy inkább Purflux?''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
MC Pite
veterán
válasz Gombinyó #77957 üzenetére
Az autoholdnál nincs retinaégetés, az rögzítőfék, nem üzemi.
KTU: Így van, időnként még ezzel is súlyosbítják nagyobb energiavesztés (lejtő végén a piros vagy nagyobb sebességről álltak meg) után.
szerk: 60-90 másodperes pirosnál az automatáknak sem fasza a féken állás N helyett.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
weiss
addikt
Kínai obd2 olvasóval el lehet cseszni bármit is?
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
forceberg
veterán
válasz LamerGyuri #77966 üzenetére
Na jó, de az nem is nevezhető OBD interfésznek
Persze, nyilván akár rá is lehet tölteni olyan programot, ami egyből legyalulja a kocsi vezérlőit...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
válasz forceberg #77965 üzenetére
Nem sajnos sok a hibás darab. Egyre inkább.
Tegnap cseréltem motorvezérlőt egy m2 ben mert eldurrant a kínai diagtól.
Ahhoz a szoftwarenek semmi köze ahogy rádugta füst a diagból is meg a motortérből is.
Olcsó volt 80e ből megállt a csere neki.
Vegyen mindenki kínai olvasót, még van 3 szett vezérlőm immostúl mindenstül.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
weiss
addikt
Na, hát ez nem hangzik jól. Gondoltam veszek egyet, ha esetleg valami előjön, gyorsan meg lehessen nézni. Most pl. ország másik végén, kölcsön kocsiban világított a check engine, jó lett volna tudni mi a nyűgje.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
peterm711
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Segítségre lenne szügségem, az alany egy renault trafic 2008, 2.0 dci M9R, megyűlt a bajom az üzemanyagrendszer légtelenítéssel. Van egy ballon ami segítségével tudom pumpálni az üzemanyagot, és van egy légtelenítő ahol a levegőnek távoznia kellene, és itt kezdődnek a gondok, nem tudom a légtelenítőt megnyitni. Van valakinek tapasztalata ezzel a műanyag vacakkal?
[kép]
[kép]
[kép] -
Bass
addikt
Sziasztok az utastéri ventim (1.6-s 2005 megane 2 manuál klímás) furán működik néha (ált.ha nagyon meleg van az utastérben) olyan mint ha nem venné fel a fordulatot és olyankor morogva megy mint amikor elmegy egy fázis aztán észhez tér. Venti mehet tönkre vagy valami más? Előtét ellenállás már cserélve lett valeora kb 1 éve. A másik h amikor megy a klíma a kocsi néha mint ha "lüktetne" álló helyzetben,nem remeg,a váló sem,a fordulat sem ingadozik és a klíma is jól működik,aztán ha adog egy gázt vsgy előre gurulok a jelenség megszűnik, találkozott már valaki ilyennel? Köszönöm
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
válasz peterm711 #77973 üzenetére
ne ott akard légteleníteni.
Én a visszatérő ágra szotam kézipumpát kötni és úgy légtelenítem.
De az is megoldás, ha a visszatérő ágat beteszed egy edénybe és elkezded a kézi pumpával nyomás alá helyezni.
Amikor megjelenik az üzemanyag villámgyorsan visszarakod a csatit és indítózól.Renault power
-
-
Benir8
senior tag
Tudtok Miskolcon vagy környékén akinek van Can Clip hibakód olvasója?
2 naponta felvillan "electronic fault"-ot, meg egy sárga villás kulcsot. Aztán egy darabig nem villan fel.
Elm327-el nem jártam sikerrel, nem talált benne hibát.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz atosan #77972 üzenetére
Valvolineal nincs baj, 5W40 és A3/B4... attól függ mibe (kocka ladába pl jó). Én nem tudom fejből mid van...
Más, világítás: Honnan jön ez az új b**i divat a hugysárga izzókról?
Rengeteg ilyet látok, egyik ...fajta ember a normál sárgásfehéren világító izzó helyett a színezettet választja, hogy a szemnek még kevésbé érzékelhető tartományban világítson, a simánál kevesebb fénnyel. Az ilyen tarkón vágnám.Van a még rosszabb, aki gagyiledből vesz ilyen 2200-2500K sárgát (amit 3000-nek hazudnak) - ráadásul ez még vakít is! Az ilyen juzert ... 'saját magával szemben autóztatnám' pár percet, és visszaülhet utána a saját autójába, és este ködbe meg sűrű esőben közlekedjen vele. Egészségére...
szerk: Most látom a friss tc-s cikkben is a nissanon meg sárgára fóliázott lámpa. Ez ritkább, de valóban ilyen is van...
Lemaradtam valamiról, hogy miért jó magunkat és másokat szopatni a nagyon sárgával?! Szívem szerint büntetném, de legalábbis tiltanám ezt a marhaságot, de sajnos legális.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Xantomas
őstag
válasz MC Pite #77952 üzenetére
Igazad van, azonos fényáram, majdnem kétszeres fényerő. Ez az ülj le egyes szint, tudom...
A féklámpának legalább 160 fokos szögben kell láthatónak lennie, míg a ködzárónak ajánlott a 90 fok, de inkább kisebb, ehhez a fénykúp szöge is kisebb.
Kérj meg valakit, hogy, üljön be a kocsiba, és felkapcsolt ködzáró mellett nyomja le a féket, majd járd körbe a hátulját. Bár amíg a forgalomban levő autók 10%-ának valamelyik lámpája nem ég, a rendőr sem veszi ki a forgalomból, és a kismillió VÉDA, vagy simán csak autópálya matrica figyelő kamera rendszer sem küld automatikus figyelmeztetést, mi a fenéért problémázunk ezen?Borostyán sárga világítás: most megint elő kell ezt hozni? Vannak akik jobban, illetve kontrasztosabban látnak jóval melegebb fény mellett, ennyi. Én is, pláne szürkületkor, télen meg kifejezetten jobb. Ha unatkozok átrakom, de általában nem.
forceberg:
Josi: vedd a gyárit, és nem kell morfondirozni"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
MC Pite
veterán
válasz Gombinyó #77978 üzenetére
Milyen autó?
Jellemzően az Auto HOLD a rögzítőféket használja tudtommal. Van ahol bármeddig tartja, meg van amikben csak emelkedőn elindulást segítő van (Hill Start Assist) ami max 2 másodpercig tartja meg az autót, üzemi fékkel (gondolom ilyenkor világít a féklámpa).
Nekem a Meganeban nincs külön gomb rá, de ha bizonyos lejtőnél nagyobbon álltam meg fékkel, megtartja ott az autót, asszem hosszabb ideig is.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
KTU: Jogos, köszi, frissítettem [link]
Xantomas: Sötétben, főleg ha valami nedvesség van a levegőben, nem úgy tűnik hogy akikkel találkozok, jobban látnak, legalábbis sebességük és reakcióik alapján.
Furcsa, hogy a jellemzően fényben is kevesebb és színhőmérsékeltben is alacsonyabb (3200K/1500l vs 2500K/1400l) fényforrással látsz jobban(lehet...); legalábbis én is azokhoz tartozom, akiknél a szkotopikus látáskor (nappalihoz hasonló)fehér fénynél látnak jobban azonos fényáram mellett.atosan: Én az 1.2 16V-be sem töltenék A3/B4 5W40et, hanem RN0700-ás lehetőleg A5/B5 specifikációjú 5W30at.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Gombinyó
őstag
válasz MC Pite #77988 üzenetére
Offtopik.
Corollában nekem addig tart, amíg el nem akarok indulni. Van külön elektromos kézifék, amit behúz, ha leállítom a motort vagy kinyitom az ajtót. Mellette van az autohold, ami fixen ha fékez, ha megálltam és kicsit jobban benyomtam a féket, ez van azért, hogy ne gurulj vissza a mögötted lévőre. -
forceberg
veterán
-
LamerGyuri
senior tag
válasz forceberg #77991 üzenetére
Én épp emiatt vettem az Osram Allseason fantázianevű égőit előre; picit sárgásabb a fénye a standard izzónál, viszont este, rossz látási viszonyok (esős, ködös) között jobban látok vele.
Fehérebbet is próbáltam, nem jött be. Mintha vaku világított volna folyamatosan, a sok éles fény-árnyék kontraszt miatt 2D-s képnek tűnt a világ Esőben meg egyenesen szarul láttam; többször ellenőriztem, hogy most akkor tényleg felkapcsoltam?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
forceberg
veterán
válasz LamerGyuri #77992 üzenetére
Én meg a Silverstar 2.0-kat használom már jó pár éve. Ez 3200K.
Ezt már kivezetik, még 1 pár van itthon, mint tartalék.
A Night Breaker Silver 3300K van helyette.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
MC Pite
veterán
válasz LamerGyuri #77992 üzenetére
Az a gyanúm, hogy egyes városi legendák is keverednek más dolgokkal. Pl a hidegebb fehérből sokszor okcsó LED vgy olcsó xenon amivel megpróbálják,amiknek sok a szórt fénye. Ugyanebből ha van melegfehér, szintén ugyanígy szórja a fényt, ha van szilárd részecske a levegőben (füst, por, eső, köd, stb) akkor rosszabbul látni.
Gyuri, nálad milyen fényforrás volt? (mondjuk izzók koppon 3500-3600ig mennek fel,aminek 5000 van a dobozára írva, az is)
Hány ember áltotta váltig hogy ilyenkor rosszabbul lát a xenonjával - majd nagyjának sikerült élőben is megmutatni náluk mi a baj. Aki szokot hasonló helyzetben fejlámpát használni, az tudja.
Gyári xenon fényszóró/minőségi fényforrással nincs ilyen baj (látjuk a szembejövő vtítőlencséseknél ahogy 'vágják' a ködöt). Ahogy a legtöbb gyári ledes fényszóróval sem (azért is hagyják el a ködfényszórókat szokszor, mert nem nyernek már a lenti ködfénnyel szinte semmit, mióta sokkal precízebb a fényformálás!).Tavaly 3200/3500/4300/4500/5200/5900/6500 Kelvines H7 fényforrásokat próbáltam mindkét autóban, összefényképezve, úton is próbálva. Én ködben és esőnél annyi difit látok ami a színhőméréklethez köthető, hogy jobban (fehérebbnek, kontrasztosabbnak) látszódnak az útburkolati jelek. Igaz, azonos fényerőt csak 3200-5200 Kelvinig tudtam összehozni*, felette a fényük is kicsit (vagy sokkal) erősebb volt, de ez is elég széles volt a korrekt összeméréshez szerintem.
*:amit pl refibe és ködlámába is használok csak 12W-os, az emelt fényű Osram és GE izzóval azonos a fény a garázsajtón, bár ez becsapós, fényképezővel mérve gyakorlatilag azonos (középső részen) a fény, de kicsit szélesebb a vetített kép, plusz mivel 4300-as a legmelegebb is, így már az is világosabbnak látszik (főleg az 5200es, az a kedvencem) mint az izzók. Ezért sem csak a szememre hagyatkozok.
Forceberg: GE/Tungsramból még van ilyen izzó, a Megalight 70es is hasonló,fehérebb picit a simánál é világosabb, de nem színezett búra. Bochnál is akad ilyen, de azt még nem próbáltam. Figyelj, a 90től színezett, és a Sportlightok is. Kb mindenütt rendelésre van csak a hetvenes.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #77991 üzenetére
Ismerős a jelenség, ha nem is teljesen egyértelmű.
Anyámnál és 1-2 ismerősnél van olcsó hidegfehér ledizzó kecóban vagy műhelyben, a hátamon is feláll a szőr tőlük, kemény fény/árnyék, plusz hideg kékes szín. Mivel picit rigolyás vagyok ezen a téren, most a házba is végigválogattam minden lámpába (ehhez helyenként búrát/csillárt is cseréltem, átalakítóztam, hogy kellemes legyen) a frankó, kellemes, lágy természetes fehér (4000K) ill ennek a sima kapcsolóval dimmelhető változatát. Csak filamentes fényforrást használok, vagy a dimmelhetőknél olyan búrát, mi kompenzálja az smd ledek bénább fényeloszlását. Még a szekrény világítás, ágy feletti rejtett olvasó, de még a páraelszívó világítása is ilyen (a natural white a legritkább sajna) 😊.Mint említettem párszor, ezért van a Megane belterében is halogén 4000es izzó és nem LED, mert rühellem a kemény fényt.
gixxergabi: Az egyik passzív, egyszerűbb és alig 5000Ft (nem fér mindenhova, projektorosba ha fordítani kell akkor nem jó); ill az új generációs Philips - mindkettő forgalomban van még, de ha kell a nyákon, chipen és dobozon is van eltérés, lehet kérni külön, háromszor is direkt úgy kértem és kaptam, ez viszont kb 16000; bár az egyik legjobb retrofit cucc. Ezek függvényében írd meg, és átküldöm a paramétereket (kivéve ha mást is érdekel, akkor ide írom, de nem szokott).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
LamerGyuri
senior tag
válasz MC Pite #77994 üzenetére
Tapasztalataim teljes mértékben az enyémek más számára nem akarok mérvadó lenni. Nincs rendes színlátásom, és hivatalosan térlátásom sincs én másképp látom a valós világot, mint ti.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
AthlonXP
őstag
válasz rob210 #77900 üzenetére
Időközben megoldódott a gond. Vettünk másik egységet, de végül is kiderült, hogy nem kellett volna. Sajnos csak a vétel után szedtem ki a zárat. Most a motor adta meg magát, a fogaskerekes mechanika hibátlan. A kis motort kiszedtem, közvetlenül kötöttem 12V-ra, alig forog, nagyon gyenge. Kézzel forgatva egyébként hibátlan, nagyon könnyen forgatható, nem szorul. Szóval egy korábban kicserélt egségből, kiszedtem a motort és kicseréltem, azóta gond nélkül üzemel megint a zár. Na meg lett egy új tartalék egység is így...
8000 Ft volt az új egyébként.[ Szerkesztve ]
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Megane 2. 1.6 sedan (2007-es):
Jobb oldali elektromos állítású tükör most már egyre többször nem működik (motorhang sincs). Ha elmegyek autómosóba, és kissé "belocsolok" a tükörlap és a tükörkeret közé, akkor ideig-óráig jó, de aztán megint nem megy. Van valamilyen csatlakozó a tükörlap mögött? Hogyan tudom házilag levenni sérülésmentesen a tükörlapot (természetesen a gyári célszerszám nem áll rendelkezésre )?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen